სიახლეები
სიახლეები

ინტერვენციის გეგმა სპეცმასწავლებლებისთვის - რა უნდა გაითვალისწინოთ მისი შედგენისას
18-02-2024
-
+


ინკლუზიური განათლების შესახებ კანონში ცვლილება შევიდა და განისაზღვრა, რომ სპეციალური მასწავლებლის ინტერვენციის გეგმის შედგენასა და განხორციელებაზე პასუხისმგებელია სპეციალური მასწავლებელი. ინტერვენციის გეგმაში წარმოდგენილი სასწავლო მიზნები ხელს უნდა უწყობდეს სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლის წინსვლასა და აკადემიურ მიღწევას.

რა არის ინტერვენციის გეგმა? - სპეცმასწავლებლების გზამკვლევში, რომელიც სამინისტრომ შეიმუშავა, განმარტებულია, რომ ინტერვენციის გეგმა ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის ნაწილია. იგი ეყრდნობა ისგ-ს ისეთ კომპონენტებს, როგორიცაა: მოსწავლის შეფასების შედეგები, საგნობრივი გეგმებით გათვალისწინებული მიზნები, გარემოს ადაპტაციები თუ კონკრეტული აქტივობები. ეფექტიანი სწავლა-სწავლების პროცესის ერთ-ერთ მთავარ პრინციპს კონკრეტულ მოსწავლესთან მომუშავე მასწავლებელთა და სპეციალისტთა თანამშრომლობითი, შეთანხმებული და თანმიმდევრული მიდგომები წარმოადგენს.

შესაბამისად, ხშირად შესაძლებელია ინტერვენციის გეგმაში გაწერილი მიზნები თანხვედრაში იყოს საგნობრივ ორიენტირებთან უკეთესი შედეგის მიღების მიზნით. მოსწავლის საჭიროებებზე მიმართული მიზნებისა და მათი შესაბამისი აქტივობების შექმნა/დაგეგმვის მთავარი ხელოვნება მდგომარეობს იმაში, რომ ის მიმართული იყოს არა ერთ კონკრეტულ უნარზე იზოლირებულად, არამედ ვიმუშაოთ რამდენიმე სამიზნე უნარზე კომბინირებულად. ამ გზით აქტივობა ხდება უფრო მრავალფეროვანი, განმავითარებელი, მასტიმულირებელი და მოსწავლისთვის საინტერესო, ხოლო სწავლა-სწავლების პროცესი კი - ეფექტიანი.

ინტერვენციის გეგმაზე მუშაობისას და აქტივობების დაგეგმვისას მუდმივად უნდა გვახსოვდეს, რომ მოსწავლემ შეძლოს მიღებული ცოდნისა თუ ათვისებული უნარ-ჩვევის დროთა განმავლობაში შენარჩუნება და სხვადასხვა კონტექსტში, საგნებთან თუ ადამიანებთან მისი გენერალიზება/გამოყენება.

შესაძლებელია ძალიან ბევრი აქტივობის მოფიქრება, რომელიც კონკრეტულ უნარზეა მიმართული და მოსწავლისთვისაც სახალისო და საინტერესოა, თუმცა, თუ იგი ვერ ეხმარება მოსწავლეს შესწავლილის შენარჩუნებასა და განსხვავებულ სიტუაციაში გამოყენებაში, ასეთ დროს მიღებული ცოდნა, პრაქტიკულობის თვალსაზრისით, დგება კითხვის ნიშნის ქვეშ.

შენარჩუნებული ცოდნა წარმოადგენს ეფექტიანი სწავლა-სწავლების პროცესის ერთ-ერთ მნიშვნელოვან ინდიკატორს, რომლის განმსაზღვრელი ერთ-ერთი ფაქტორია ის თუ რამდენად საჭირო და რელევანტურია მიღებული ცოდნა მოსწავლისთვის და არის თუ არა აღნიშნული უნარი დაკავშირებული მის ყოველდღიურ ცხოვრებასთან, ანუ სჭირდება თუ არა მისი გამოყენება ბუნებრივ პირობებში. გენერალიზაცია არის უნარი, რომლის არსებობისას მოსწავლეს შეუძლია მიღებული ცოდნის განსხვავებულ გარემოსა და კონტექსტებში, განსხვავებული რესურსებითა და განსხვავებულ ადამიანებთან გამოყენება. იგი გულისხმობს დაუფლებული ცოდნის ან უნარ-ჩვევების ისეთ სიტუაციებში დემონსტრირებას, რომლებიც განსხვავდებიან იმ გარემოსგან, სადაც ეს ცოდნა აითვისა მოსწავლემ. სხვაგვარად რომ ვთქვათ, გენერალიზაციის უნარის არსებობისას შესაძლებელია ცოდნის ტრანსფერი სხვადასხვა კონტექსტში.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

სკოლების საყურადღებოდ - მთავრობის დადგენილებაში ცვლილება შევიდა - დეტალები

განაცხადების მიღება დაიწყო - ავტორიზაციის საბჭოს წევრობის მსურველებს 10-დღიანი ვადა აქვთ

ელჟურნალი გათიშულია - აღდგენის ვადა უცნობია

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

მოსწავლეებთან შეხვედრა მიმდინარეობდა კითხვა-პასუხისა და დისკუსიის ფორმატში

მოსწავლეებმა ნაძვის ხე უკვე დადგეს და საახალწლო დეკორაციებიც გამოფინეს

საინტერესო

სოციალური ქსელების უსაფრთხო გამოყენება ბავშვის განვითარების ნაწილია 

განსაზღვრეთ თქვენი მიზნები და ტესტირების შედეგად გააანალიზეთ გახვედით თუ არა სასურველ შედეგზე

პრობლემის გადასაჭრელად მნიშვნელოვანია სწორი ბალანსის პოვნა სასკოლო მოთხოვნებსა და მოსწავლის ფსიქოლოგიურ კეთილდღეობას შორის 

საინტერესოა, როგორ აფასებენ მშობლიური ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო პროგრამის შემცირებას პროფესიონალები

„საბაზო საფეხურის მოსწავლეები სპექტაკლს დგამენ, დაწყებითი კლასების მოსწავლეები კი, საინტერესო საახალწლო აქტივობებს გვპირდებიან“
სიახლეები
საზოგადოება