სიახლეები
სიახლეები

ინტერვენციის გეგმა სპეცმასწავლებლებისთვის - რა უნდა გაითვალისწინოთ მისი შედგენისას
18-02-2024
-
+


ინკლუზიური განათლების შესახებ კანონში ცვლილება შევიდა და განისაზღვრა, რომ სპეციალური მასწავლებლის ინტერვენციის გეგმის შედგენასა და განხორციელებაზე პასუხისმგებელია სპეციალური მასწავლებელი. ინტერვენციის გეგმაში წარმოდგენილი სასწავლო მიზნები ხელს უნდა უწყობდეს სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლის წინსვლასა და აკადემიურ მიღწევას.

რა არის ინტერვენციის გეგმა? - სპეცმასწავლებლების გზამკვლევში, რომელიც სამინისტრომ შეიმუშავა, განმარტებულია, რომ ინტერვენციის გეგმა ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის ნაწილია. იგი ეყრდნობა ისგ-ს ისეთ კომპონენტებს, როგორიცაა: მოსწავლის შეფასების შედეგები, საგნობრივი გეგმებით გათვალისწინებული მიზნები, გარემოს ადაპტაციები თუ კონკრეტული აქტივობები. ეფექტიანი სწავლა-სწავლების პროცესის ერთ-ერთ მთავარ პრინციპს კონკრეტულ მოსწავლესთან მომუშავე მასწავლებელთა და სპეციალისტთა თანამშრომლობითი, შეთანხმებული და თანმიმდევრული მიდგომები წარმოადგენს.

შესაბამისად, ხშირად შესაძლებელია ინტერვენციის გეგმაში გაწერილი მიზნები თანხვედრაში იყოს საგნობრივ ორიენტირებთან უკეთესი შედეგის მიღების მიზნით. მოსწავლის საჭიროებებზე მიმართული მიზნებისა და მათი შესაბამისი აქტივობების შექმნა/დაგეგმვის მთავარი ხელოვნება მდგომარეობს იმაში, რომ ის მიმართული იყოს არა ერთ კონკრეტულ უნარზე იზოლირებულად, არამედ ვიმუშაოთ რამდენიმე სამიზნე უნარზე კომბინირებულად. ამ გზით აქტივობა ხდება უფრო მრავალფეროვანი, განმავითარებელი, მასტიმულირებელი და მოსწავლისთვის საინტერესო, ხოლო სწავლა-სწავლების პროცესი კი - ეფექტიანი.

ინტერვენციის გეგმაზე მუშაობისას და აქტივობების დაგეგმვისას მუდმივად უნდა გვახსოვდეს, რომ მოსწავლემ შეძლოს მიღებული ცოდნისა თუ ათვისებული უნარ-ჩვევის დროთა განმავლობაში შენარჩუნება და სხვადასხვა კონტექსტში, საგნებთან თუ ადამიანებთან მისი გენერალიზება/გამოყენება.

შესაძლებელია ძალიან ბევრი აქტივობის მოფიქრება, რომელიც კონკრეტულ უნარზეა მიმართული და მოსწავლისთვისაც სახალისო და საინტერესოა, თუმცა, თუ იგი ვერ ეხმარება მოსწავლეს შესწავლილის შენარჩუნებასა და განსხვავებულ სიტუაციაში გამოყენებაში, ასეთ დროს მიღებული ცოდნა, პრაქტიკულობის თვალსაზრისით, დგება კითხვის ნიშნის ქვეშ.

შენარჩუნებული ცოდნა წარმოადგენს ეფექტიანი სწავლა-სწავლების პროცესის ერთ-ერთ მნიშვნელოვან ინდიკატორს, რომლის განმსაზღვრელი ერთ-ერთი ფაქტორია ის თუ რამდენად საჭირო და რელევანტურია მიღებული ცოდნა მოსწავლისთვის და არის თუ არა აღნიშნული უნარი დაკავშირებული მის ყოველდღიურ ცხოვრებასთან, ანუ სჭირდება თუ არა მისი გამოყენება ბუნებრივ პირობებში. გენერალიზაცია არის უნარი, რომლის არსებობისას მოსწავლეს შეუძლია მიღებული ცოდნის განსხვავებულ გარემოსა და კონტექსტებში, განსხვავებული რესურსებითა და განსხვავებულ ადამიანებთან გამოყენება. იგი გულისხმობს დაუფლებული ცოდნის ან უნარ-ჩვევების ისეთ სიტუაციებში დემონსტრირებას, რომლებიც განსხვავდებიან იმ გარემოსგან, სადაც ეს ცოდნა აითვისა მოსწავლემ. სხვაგვარად რომ ვთქვათ, გენერალიზაციის უნარის არსებობისას შესაძლებელია ცოდნის ტრანსფერი სხვადასხვა კონტექსტში.


კომენტარები


ეტალონი
გამარჯვებული სამეულის ვინაობა 20 კითხვის შედეგებით გახდება ცნობილი
ღონისძიებას წალენჯიხის N4 საჯარო სკოლა მასპინძლობდა
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატის გაზაფხულის სეზონი მარტვილის მუნიციპალიტეტით დაიწყო
ღონისძიებას „ეტალონის“ ავტორი და უცვლელი წამყვანი გოჩა ტყეშელაშვილი უძღვება
გაზაფხულის სეზონის გუნდური ჩემპიონატი სტარტს 10 აპრილიდან აიღებს
სიახლეები
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ამჯერად მესტიაში გაიმართა
მინისტრმა დირექტორების ახალი სტანდარტი დაამტკიცა - ბრძანება სამინისტროს მიერ დაფუძნებულ კოლეჯებს ეხება
როგორ და სად უნდა ნახოთ ტესტის ქულა - ინსტრუქცია
პიროვნება
მე ვცდილობ გავიგო ჩემი თითოეული მოსწავლის უნიკალური გამოცდილება, შესაძლებლობები და სწავლის სტილი
სკოლები
სასკოლო საზოგადოება ხელმძღვანელის შედეგებითა და მიღწევებით ამაყობს
„ვფიქრობთ, ეს შთამბეჭდავი გაკვეთილი კარგად ჩარჩება მეხსიერებაში V კლასის ყველა მოსწავლეს და გაკვეთილზე დამსწრეებს“
პედაგოგის წარმატებაზე სკოლის დირექტორი ვერა ბენიძეც დიდი სიამაყით საუბრობს და უხარია, რომ პედაგოგი შორენა ქავზინაძე მისი გუნდის ღირსეული წევრია
პირველკლასელებმა დედაენისადმი მიძღვნილი ლექსები მხატვრულად გააჟღერეს და დღე მეტად ემოციური გახადეს
გაკვეთილზე შექმნილმა მხიარულმა ატმოსფერომ და შთამბეჭდავმა აქტივობებმა, მომავალი გამოფენის მოლოდინი დაუტოვა ბავშვებს
საინტერესო
გამარჯვებული სამეულის ვინაობა 20 კითხვის შედეგებით გახდება ცნობილი
ღონისძიებას წალენჯიხის N4 საჯარო სკოლა მასპინძლობდა
ღონისძიებას „ეტალონის“ ავტორი და უცვლელი წამყვანი გოჩა ტყეშელაშვილი უძღვება
მნიშვნელოვანია მასწავლებლებმა იფიქრონ იმაზე, თუ რა სტრატეგიები აქვთ უკვე დანერგილი, რომლები მუშაობს კარგად და რომლები საჭიროებს განმტკიცებას
სიახლეები
საზოგადოება