სიახლეები
სიახლეები

სკოლაში რესურს ოთახის 8 ძირითადი ფუნქცია
26-11-2023
-
+


საქართველოში ინკლუზიური განათლების დანერგვასთან ერთად, სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე ბავშვების განათლების ხელშეწყობის მიზნით, ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებებში შეიქმნა რესურს ოთახები.

რესურს ოთახი წარმოადგენს საჯარო სკოლის გარემოში ორგანიზებულ ოთახს, სივრცე, სადაც მობილიზებულია მატერიალური, ტექნიკური, სასწავლო და პროფესიული რესურსი იმ მოსწავლეების განათლების მხარდასაჭერად, რომელთაც განათლების პროცესში სპეციფიკური საჭიროებები გააჩნიათ. რესურს ოთახი არ არის მხოლოდ ფიზიკური სივრცე, არამედ მნიშვნელოვან მეთოდოლოგიურ და პროფესიულ რესურს წარმოადგენს მოსწავლეთა განათლებისა და განვითარების მხარდასაჭერად.

რესურს ოთახის მომსახურებით პირველად და შეიძლება ითქვას, ძირითად მოსარგებლეებს, სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლეები წარმოადგენენ. 

სწორედ იმიტომ, რომ რესურს ოთახში განსაკუთრებული პირობებია შექმნილი და მრავალფეროვანი მატერიალურ-ტექნიკური რესურსია მობილიზებული, ის სასარგებლო შეიძლება იყოს მასწავლებლებისთვის ყველა მოსწავლეზე მაქსიმალურად მორგებული საკლასო და კლასგარეშე პროცესის ორგანიზებისთვის, სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების არმქონე იმ მოსწავლეებისთვის, რომლებიც სასწავლო პროცესში გარკვეული მხარდაჭერას საჭიროებენ და სკოლის სხვა ნებისმიერი მოსწავლისთვის. სკოლის მთელი თემის მიერ რესურს ოთახის გამოყენება საკმაოდ მრავალმხრივი შეიძლება იყოს:

რესურს ოთახის სივრცეში შესაძლებელია იმ მოსწავლის აკადემიური მიღწევების/სწავლის შედეგების შეფასების ორგანიზება, რომელსაც გარკვეული აკომოდაციები სჭირდება (მაგ. გაზრდილი დრო, ყურადღების ნაკლებად გამფანტველი გარემო და სხვ.), რაც მოსწავლეს წარმატებულად შესრულების უკეთეს პირობას შეუქმნის.

რესურს ოთახში საგნის მასწავლებელმა და/ან სპეციალურმა მასწავლებელმა ინდივიდუალურად და/ან ჯგუფურად შეიძლება იმუშაოს იმ მოსწავლეებთან, რომელთაც შედარებით დაბალი აკადემიური მოსწრება აქვთ და დამატებით მხარდაჭერას საჭიროებენ საკლასო მასალის დასაძლევად.

რესურს ოთახი შეიძლება გამოიყენოს ნებისმიერმა მოსწავლემ, რომელსაც სასწავლო პროცესის დროს ემოციური განტვირთვის, ქცევის რეგულირების, განმარტოებისა და რელაქსაციის საჭიროება აქვს.

რესურს ოთახი შეიძლება გამოყენებულ იქნას მოსწავლეთა მიერ სასწავლო პროექტების მოსამზადებლად, როგორც ერთ-ერთი ალტერნატიული სივრცე, სადაც ისინი შეძლებენ რესურს ოთახში არსებული ტექნიკურ-მატერიალური რესურსით სარგებლობასაც.

რესურს ოთახში შეიძლება მოსწავლეთა ჯგუფებთან სოციალურ, ცხოვრებისეულ და წინა პროფესიულ უნარებზე მუშაობა (მაგ.: ვირტუალური ტურები კოლეჯებში) და სხვადასხვა ტიპის კლასგარეშე აქტივობების და შეხვედრების ჩატარება.

რესურს ოთახი შეიძლება იყოს შეხვედრების და სამუშაო სივრცე სკოლაში არსებული მოსწავლეთა კლუბებისთვის.

საგნის მასწავლებლებმა საგაკვეთილო პროცესისთვის შეიძლება გამოიყენონ რესურს ოთახში მობილიზებული სხვადასხვა საგანმანათლებლო რესურსი და ასევე, თავად მოამზადონ სასწავლო მასალა მთელი კლასისთვის. გაკვეთილისთვის სასწავლო მასალის მომზადებაში, შესაძლოა მოსწავლეებიც ჩაერთონ.

რესურს ოთახის გარემოში შეიძლება ჩატარდეს საინფორმაციო და საკონსულტაციო შეხვედრები მოსწავლეთა მშობლებთან, ინდივიდუალურ თუ მცირე ჯგუფურ ფორმატში.

კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

„მერანი“, „ქართლის ჭირი“... - კიდევ რა ნაწარმოებები შეიძლება შეხვდეთ აბიტურიენტებს ხელოვნური ინტელექტის გათვლით

საჯარო სკოლებს ფინანსური ცვლილებები 1-ელი ივლისიდან ეხებათ - დეტალები

მიქანაძეს სკოლაში მასწავლებლად მუშაობის 4 წლიანი გამოცდილება აქვს

ავტობუსით მგზავრობა ფასიანი იქნება

საგამოცდო ცენტრებთან მიმავალი ავტობუსების მარშრუტები - ეროვნულები 3 ივლისს იწყება

რომელი უნივერსიტეტების საგანმანათლებლო პროგრამების აკრედიტაცია განიხილება 1-ელ ივლისს - სია 

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები

მოსწავლეთა კულტურულ და შემოქმედებით განვითარებას ემსახრება სკოლაში მოქმედი კლუბი „შთაგონება“

მეშვიდე და მერვე კლასის მოსწავლეები ჩაერთნენ საინტერესო და შემოქმედებით აქტივობაში

კონფერენციზე პედაგოგები საინტერესო მოხსენებებით წარდგნენ

„იმედს ვიტოვებთ, რომ ჩვენი თანამშრომლობა მომავალშიც გაგრძელდება“

საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება