სიახლეები
სიახლეები

რამდენი კომპლექსური დავალება უნდა დაგეგმოს პედაგოგმა სასწავლო წლის განმავლობაში?
21-09-2022
-
+


მასწავლებლები მესამე თაობის ეროვნული სასწავლო გეგმის დანერგვაში აქტიურად მონაწილეობენ. ცალკე განსახილველი საკითხია რამდენი პედაგოგი ემხრობა სწავლების ახალ მიდგომებს და რამდენი არა, თუმცა მასწავლებლების გადამზადება აქტიურ რეჟიმში მიმდინარეობს.

კომპლექსურმა დავალებებმა თავდაპირველად გაურკვევლობა გამოიწვია, თანდათანობით კი მასწავლებლებმა ისწავლეს, როგორ უნდა დაეგეგმათ ამ ტიპის დავალება, როგორ უნდა შეეფასებინათ, რა უნდა გაეთვალისწინებინათ და ა.შ.

 ხშირად მოისმენთ კითხვას - რამდენი კომპლექსური დავალება უნდა შესრულდეს ერთი სასწავლო წლის განმავლობაში? აღირიცხება თუ არა შესრულებული კომპლექსური დავალებების რაოდენობა?

მაშინ, როდესაც პედაგოგებს პირველად აუხსნეს კომპლექსური დავალებების დაგეგმვა, აღინიშნა, რომ თითოეულ სემესტრში მასწავლებელს მინიმუმ ერთი კომპლექსური დავალება უნდა დაეგეგმა, ანუ ერთი სასწავლო წლის განმავლობაში 2.

ყველა მასწავლებელი თანაბარი აღტაცებით არ შეხვედრია კომპლექსურ დავალებებს, ამიტომ ზოგიერთმა მათგანმა მხოლოდ ერთი კომპლექსური დავალება დაგეგმა, ზოგმა კი - არცერთი.

ეროვნული სასწავლო გეგმის განვითარების საგნობრივი ექსპერტების განმარტებით, კომპლექსური დავალებების რაოდენობა დადგენილი არაა, თუმცა ყველა პედაგოგმა ფეხი უნდა აუწყოს სიახლეს და დავალებები მოსწავლეების საჭიროებებიდან გამომდინარე უნდა დაგეგმოს.

მესამე თაობის ეროვნული სასწავლო გეგმა ეფუძნება მოსწავლეზე ორიენტირებულ სწავლებას, რაც გულისხმობს მოსწავლეების საჭიროებებზე, შესაძლებლობებზე, ინტერესებზე და სწავლის სტილზე ფოკუსირებას. მოსწავლეზე ორიენტირებული სწავლების დროს მოსწავლე არის აქტიური სწავლის პროცესში, ხოლო მასწავლებელი გეზის მიმართულების მიმცემი. სწორედ აქედან გამომდინარე, კომპლექსური დავალებებიც მოსწავლის საჭიროებებიდან გამომდინარე უნდა დაიგეგმოს.

კომპლექსური დავალებების მიზანი თითოეული მოსწავლის შესაძლებლობების გამოვლენაა, ამასთან, დავალებაზე მუშაობით მათ ერთგვარი „ცხოვრებისეული გამოცდილებაც“ უნდა შეიძინონ, რაც იმას ნიშნავს, რომ სკოლაში მიღებული ცოდნა ბავშვს ღრმად ჩაებეჭდოს გონებაში და მისი ცხოვრებაში გამოყენება შეძლოს.

იხილთ ასევე:

კომპლექსური დავალების დიფერენცირება და ინტეგრირება - განმარტება ესგ-დან

 შემაჯამებლების რაოდენობა კლასებისა და საგნების მიხედვით


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

„თუკი აბიტურიენტები განაცხადს/დოკუმენტს არ წარმოადგენენ შესაბამის ვადებში, ისინი ვერ მიიღებენ მონაწილეობას ერთიან ეროვნულ გამოცდებში“

წარმატებულ კურსდამთავრებულებს გადაეცემათ სერტიფიკატი

დირექტორების საყურადღებოდ - სკოლებს მასწავლებელთა რეპორტი მიეწოდათ

მასწავლებელთა შეფასების ჯგუფის მიერ ჩატარებული აპრობაციის შედეგები ცნობილია

ბაღებში აღრიცხვის ელექტრონული სისტემის დამონტაჟება სექტემბრიდან დაიწყება

პიროვნება
„განათლება ქმნის თავისუფალ და მოაზროვნე ადამიანს“ – ძველი აბაშის საჯარო სკოლის დირექტორის ხედვა მოსწავლეზე, სკოლასა და მომავალზე
სკოლები

„ვცდილობთ, სასკოლო აქტივობები ისე დავგეგმოთ, დროის გამოწვევებსაც ვუპასუხოთ, ბავშვებიც არ გადავღალოთ“...

ბავშვებმა გაზაფხულის დღესასწაულები უსაყვარელს პედაგოგებსაც მიულოცეს

პატარა ბუნების მოყვარულები თავად პასუხობდნენ დამსწრეთა შეკითხვებს რესურსების შექმნასა და მიზნობრიობის შესახებ
 

ვაჩიანის საჯარო სკოლაში ბილინგვური სწავლების ფარგლებში ღია გაკვეთილი ჩატარდა

საინტერესო

წარმატებულ კურსდამთავრებულებს გადაეცემათ სერტიფიკატი

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება