სიახლეები
სიახლეები

რამდენი კომპლექსური დავალება უნდა დაგეგმოს პედაგოგმა სასწავლო წლის განმავლობაში?
21-09-2022
-
+


მასწავლებლები მესამე თაობის ეროვნული სასწავლო გეგმის დანერგვაში აქტიურად მონაწილეობენ. ცალკე განსახილველი საკითხია რამდენი პედაგოგი ემხრობა სწავლების ახალ მიდგომებს და რამდენი არა, თუმცა მასწავლებლების გადამზადება აქტიურ რეჟიმში მიმდინარეობს.

კომპლექსურმა დავალებებმა თავდაპირველად გაურკვევლობა გამოიწვია, თანდათანობით კი მასწავლებლებმა ისწავლეს, როგორ უნდა დაეგეგმათ ამ ტიპის დავალება, როგორ უნდა შეეფასებინათ, რა უნდა გაეთვალისწინებინათ და ა.შ.

 ხშირად მოისმენთ კითხვას - რამდენი კომპლექსური დავალება უნდა შესრულდეს ერთი სასწავლო წლის განმავლობაში? აღირიცხება თუ არა შესრულებული კომპლექსური დავალებების რაოდენობა?

მაშინ, როდესაც პედაგოგებს პირველად აუხსნეს კომპლექსური დავალებების დაგეგმვა, აღინიშნა, რომ თითოეულ სემესტრში მასწავლებელს მინიმუმ ერთი კომპლექსური დავალება უნდა დაეგეგმა, ანუ ერთი სასწავლო წლის განმავლობაში 2.

ყველა მასწავლებელი თანაბარი აღტაცებით არ შეხვედრია კომპლექსურ დავალებებს, ამიტომ ზოგიერთმა მათგანმა მხოლოდ ერთი კომპლექსური დავალება დაგეგმა, ზოგმა კი - არცერთი.

ეროვნული სასწავლო გეგმის განვითარების საგნობრივი ექსპერტების განმარტებით, კომპლექსური დავალებების რაოდენობა დადგენილი არაა, თუმცა ყველა პედაგოგმა ფეხი უნდა აუწყოს სიახლეს და დავალებები მოსწავლეების საჭიროებებიდან გამომდინარე უნდა დაგეგმოს.

მესამე თაობის ეროვნული სასწავლო გეგმა ეფუძნება მოსწავლეზე ორიენტირებულ სწავლებას, რაც გულისხმობს მოსწავლეების საჭიროებებზე, შესაძლებლობებზე, ინტერესებზე და სწავლის სტილზე ფოკუსირებას. მოსწავლეზე ორიენტირებული სწავლების დროს მოსწავლე არის აქტიური სწავლის პროცესში, ხოლო მასწავლებელი გეზის მიმართულების მიმცემი. სწორედ აქედან გამომდინარე, კომპლექსური დავალებებიც მოსწავლის საჭიროებებიდან გამომდინარე უნდა დაიგეგმოს.

კომპლექსური დავალებების მიზანი თითოეული მოსწავლის შესაძლებლობების გამოვლენაა, ამასთან, დავალებაზე მუშაობით მათ ერთგვარი „ცხოვრებისეული გამოცდილებაც“ უნდა შეიძინონ, რაც იმას ნიშნავს, რომ სკოლაში მიღებული ცოდნა ბავშვს ღრმად ჩაებეჭდოს გონებაში და მისი ცხოვრებაში გამოყენება შეძლოს.

იხილთ ასევე:

კომპლექსური დავალების დიფერენცირება და ინტეგრირება - განმარტება ესგ-დან

 შემაჯამებლების რაოდენობა კლასებისა და საგნების მიხედვით


კომენტარები


ეტალონი
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მე-6 და მე-7 კლასელებით დაკომპლექტებული გუნდები ეჯიბრებოდნენ
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „შუახევის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის 28 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „ხელვაჩაურის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 18 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
სიახლეები
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მე-6 და მე-7 კლასელებით დაკომპლექტებული გუნდები ეჯიბრებოდნენ
ახალი სასწავლო წლიდან 500-ლარიან დანამატს 100 მასწავლებელი მიიღებს - რის მიხედვით შეარჩევს სამინისტრო პედაგოგებს
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „შუახევის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
ორ საგამოცდო საგანთან დაკავშირებით აბიტურიენტები დეტალურ ინფორმაციას მიიღებენ
ყოველწლიური თვითშეფასება სავალდებულო ხდება - ვის ეხება ცვლილება
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
„შედგა სიყვარულის ,სითბოს და სიხარულის ერთმანთთან გაზიარების კიდევ ერთი ლამაზი დღე“,- ასე შეაფასეს ღონისძიება სკოლაში
საინტერესო
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მე-6 და მე-7 კლასელებით დაკომპლექტებული გუნდები ეჯიბრებოდნენ
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „შუახევის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
„ბაღმა ბავშვს უნდა მისცეს ხასიათი, ასწავლოს ბევრი კითხვის დასმა!“ - პედაგოგი და თერაპევტი ბარბარე მარგალიტაძე სკოლამდელი ასაკის განათლებაზე
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის 28 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „ხელვაჩაურის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
სიახლეები
საზოგადოება