სიახლეები
სიახლეები

რამდენი კომპლექსური დავალება უნდა დაგეგმოს პედაგოგმა სასწავლო წლის განმავლობაში?
21-09-2022
-
+


მასწავლებლები მესამე თაობის ეროვნული სასწავლო გეგმის დანერგვაში აქტიურად მონაწილეობენ. ცალკე განსახილველი საკითხია რამდენი პედაგოგი ემხრობა სწავლების ახალ მიდგომებს და რამდენი არა, თუმცა მასწავლებლების გადამზადება აქტიურ რეჟიმში მიმდინარეობს.

კომპლექსურმა დავალებებმა თავდაპირველად გაურკვევლობა გამოიწვია, თანდათანობით კი მასწავლებლებმა ისწავლეს, როგორ უნდა დაეგეგმათ ამ ტიპის დავალება, როგორ უნდა შეეფასებინათ, რა უნდა გაეთვალისწინებინათ და ა.შ.

 ხშირად მოისმენთ კითხვას - რამდენი კომპლექსური დავალება უნდა შესრულდეს ერთი სასწავლო წლის განმავლობაში? აღირიცხება თუ არა შესრულებული კომპლექსური დავალებების რაოდენობა?

მაშინ, როდესაც პედაგოგებს პირველად აუხსნეს კომპლექსური დავალებების დაგეგმვა, აღინიშნა, რომ თითოეულ სემესტრში მასწავლებელს მინიმუმ ერთი კომპლექსური დავალება უნდა დაეგეგმა, ანუ ერთი სასწავლო წლის განმავლობაში 2.

ყველა მასწავლებელი თანაბარი აღტაცებით არ შეხვედრია კომპლექსურ დავალებებს, ამიტომ ზოგიერთმა მათგანმა მხოლოდ ერთი კომპლექსური დავალება დაგეგმა, ზოგმა კი - არცერთი.

ეროვნული სასწავლო გეგმის განვითარების საგნობრივი ექსპერტების განმარტებით, კომპლექსური დავალებების რაოდენობა დადგენილი არაა, თუმცა ყველა პედაგოგმა ფეხი უნდა აუწყოს სიახლეს და დავალებები მოსწავლეების საჭიროებებიდან გამომდინარე უნდა დაგეგმოს.

მესამე თაობის ეროვნული სასწავლო გეგმა ეფუძნება მოსწავლეზე ორიენტირებულ სწავლებას, რაც გულისხმობს მოსწავლეების საჭიროებებზე, შესაძლებლობებზე, ინტერესებზე და სწავლის სტილზე ფოკუსირებას. მოსწავლეზე ორიენტირებული სწავლების დროს მოსწავლე არის აქტიური სწავლის პროცესში, ხოლო მასწავლებელი გეზის მიმართულების მიმცემი. სწორედ აქედან გამომდინარე, კომპლექსური დავალებებიც მოსწავლის საჭიროებებიდან გამომდინარე უნდა დაიგეგმოს.

კომპლექსური დავალებების მიზანი თითოეული მოსწავლის შესაძლებლობების გამოვლენაა, ამასთან, დავალებაზე მუშაობით მათ ერთგვარი „ცხოვრებისეული გამოცდილებაც“ უნდა შეიძინონ, რაც იმას ნიშნავს, რომ სკოლაში მიღებული ცოდნა ბავშვს ღრმად ჩაებეჭდოს გონებაში და მისი ცხოვრებაში გამოყენება შეძლოს.

იხილთ ასევე:

კომპლექსური დავალების დიფერენცირება და ინტეგრირება - განმარტება ესგ-დან

 შემაჯამებლების რაოდენობა კლასებისა და საგნების მიხედვით


კომენტარები


ეტალონი
კონკურსის ყველა მონაწილე  „ეტალონის“ ონლაინ სიგელით დაჯილდოვდა
სიახლეები
საშუალო საფეხურის ესგ-ს გზამკვლევის სრული ვერსია გამოქვეყნდა 
რიგგარეშე მობილობა გამოცხადდა - ვადები და დეტალები სტუდენტებისთვის
პიროვნება
„თითოეულმა ბავშვმა უნდა იცოდეს სამშობლოს ჰიმნი, სცნობდეს დროშას და იცოდეს ქვეყნის სიმბოლიკის პატივისცემა“
„ყოველი ახალი სასწავლო წლის დაწყებისას სკოლაში მსჯელობა მიმდინარეობს, რა შეიძლება შევთავაზოთ ბავშვებს საინტერესო და ახალი?“

„საგაკვეთილო პროცესში მნიშვნელოვანია განწყობის შექმნა, გააზრებულად დაგეგმილი აქტივობები“

„არც ერთი სასწავლო წლის გათენებისას არ გამნელებია ის უჩვეულო მღელვარება, როგორსაც განვიცდიდი მოსწავლეობის დროს“
სკოლები
მოსწავლეებმა თემატური ნამუშევრები მოამზადეს და თავიანთი ცოდნა ფართო საზოგადოებას წარუდგინეს
მოსწავლეები აქტივობაში დიდი მონდომებით ჩაერთნენ
„მოსწავლეებმა საკუთარი შესაძლებლობის ფარგლებში შთამბეჭდავად წარმოაჩინეს ნიკო ლორთქიფანიძის ცხოვრებისა და მოღვაწეობის მომენტები“
მე-7 კლასში სულხან-საბა ორბელიანის იგავის - „სოფლის მაშენებელნის“ მიხედვით მინი სპექტაკლი დაიდგა
საინტერესო
პერსონალური ინფორმაცია ისიც, თუ რა ნიშანი ჰყავს ფიზიკაში? ხომ არ უჭირს ისტორიის სწავლა?
საინტერესოა, როგორ აღნიშნავენ პედაგოგთა პროფესიულ დღეს მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყანაში?
რატომ არიან პედაგოგები „სუპერგმირები“ - მასწავლებლები სწავლას აყვარებენ, შთააგონებენ, ზრუნავენ
დღეს, გინესის რეკორდსმენ მასწავლებლებს გაგაცნობთ
სიახლეები
საზოგადოება