მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
არსებობს ასეთი გამოთქმა, ბედნიერი მასწავლებელი ბედნიერ მოსწავლეებს უდრისო, მაგრამ რა ხდება მაშინ თუკი მასწავლებელი სულაც არ არის ბედნიერი? ან ზოგადად, რა განაპირობებს პედაგოგების ბედნირებას? უსამართლობა ხომ არ არის მოსწავლეთა ბედნიერებასა და უბედურებაზე პასუხისმგებლობა მთლიანად მასწავლებლებს დავაკისროთ? მაშინ, როდესაც ხშირად პედაგოგების სამუშაო გარემო და ანაზღაურება სულაც არაა ისეთი ბედნიერების საბაბი რომ იყოს.
ამერიკის შეერთებულ შტატებში ჩატარებული კვლების მიხედვით, რომლის მიზანიც თავიანთი კარიერითა და სამსახურით სკოლის მასწავლებლების ბედნიერების დონის დადგენა იყო, გაირკვა, რომ მასწავლებლები სამსახურითა და ცხოვრებით არც ისე ბედნიერები არიან. კერძოდ, გამოკითხული პირების პასუხებმა აჩვენა, რომ საშუალოდ ისინი 5-დან 3 ბალით აფასებენ თავიანთ პროფესიულ ბედნიერებას.
„ვატარებთ უწყვეტ გამოკითხვას მილიონობით ადამიანთან და ვეკითხებით, რამდენად კმაყოფილი არიან ისინი თავიანთი კარიერით. როგორც ირკვევა, მასწავლებლები თავიანთ კარიერულ ბედნიერებას აფასებენ 5 ვარსკვლავიდან 3.0-ით“,- წერია ვებ-გვერდზე, სადაც კვლევა ჩატარდა.
ამ კვლევის შედეგად ჩანს, რომ თავიანთი კარიერით ყველაზე ნაკლებად ბედნიერი დაწყებითი სკოლის მასწავლებლები არიან, მათ საშუალოდ 2.9-ით შეაფასეს თავიანთი კმაყოფილების დონე.
ის რომ მაწავლებლების ნაწილი თავისი საქმიანობით ბედნიერი არაა ბევრი ფაქტორითაა განპირობებული. ერთ-ერთი როგორც ზემოთ აღვნიშნეთ, ხელფასები და სამუშაო გარემოა. მათი ანაზღაურება სხვადასხვა ქვეყანაში სხვადასხვანაირია, თუმცა, თითქმის ყველგან, ისინი ამბობენ, რომ გასამრჯელო გაწეული შრომის პროპორციული არ არის და საქმიანობაში მათ მიერ ჩადებული რესურსი უფრო მეტია, ვიდრე ის ბენეფიტი, რასაც იქედან იღებენ. მაგალითად, საქართველოში დამატებითი ანაზღაურებისთვის მასწავლებლები რეპეტიტორები არიან და მოსწავლეებს სხვადასხვა საგანში ამზადებენ. ასევე, არის შემთხვევები, როდესაც ისინი ერთდროულად ორ სკოლაში მუშაობენ ან სკოლის გარდა, კიდევ სხვა სფეროშიც არიან დასაქმებული. ეს ყველაფერი კი უმეტესწილად იმითაა განპირობებული, რომ მათ იმაზე მეტი შემოსავალი სჭირდებათ, ვიდრე ამას სკოლაში იღებენ.
სამუშაო გარემოთი უკმაყოფილება კი იმაში გამოიხატება, რომ ზოგიერთ შემთხვევაში სკოლაში მისულ მასწავლებელს ხვდებიან ისეთი თანამშრომლები, რომლებიც ახლადმისულის მიმართ შესაძლოა მტრულად იყვნენ განწყობილი. გარდა ამისა, ისინი წინააღმდეგობას საკლასო ოთახებშიც აწყდებიან. მასწავლებლებისთვის სკოლაში თავის დამკვიდრება ადვილი სულაც არ არის.
თუმცა, ამ ყველაფრის მიუხედავად, მაინც აღსანიშნავია, რომ არიან ისეთი პედაგოგები, რომლებიც თავინთი საქმიანობითა და კარიერით კმაყოფილები და ბედნიერები არიან. რაც იმას სულაც არ გამორიცხავს, რომ იყვნენ ისეთები, რომლებიც თავს უბედურად გრძნობენ.
მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
ისაუბრეს დიდი ქართველი საზოგადო მოღვაწის ცხოვრებასა და შემოქმედებაზე, სამშობლოს უანგარო მსახურების მაგალითსა და ჭეშმარიტი სამოქალაქო ცნობიერების არსზე
სკოლების მშენებლობა-რეაბილიტაციაზე პასუხისმგებელი სსიპ-ი 1-ელი სექტემბრიდან გაუქმდება - კანონპროექტი პარლამენტშია
„მადლობა განათლებაში შეტანილი წვლილისთვის“... - izrune.ge-ს მნიშვნელობაზე ღონისძიების სტუმრები საუბრობენ
„სასწავლო წლის ბოლოს ისევ და ისევ მოსწავლეები იცინიან“
„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს
„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“
ემოციური იყო საყვარელ მოსწავლეებთან დამშვიდობება პედაგოგებისა და სკოლის ხელმძღვანელობისთვის
ღონისძიების ფარგლებში მოსწავლეებმა წაიკითხეს ალექსანდრე პუშკინის ლექსი, რომელიც საქართველოს ეძღვნება
თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება
პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს