| მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |

არსებობს ასეთი გამოთქმა, ბედნიერი მასწავლებელი ბედნიერ მოსწავლეებს უდრისო, მაგრამ რა ხდება მაშინ თუკი მასწავლებელი სულაც არ არის ბედნიერი? ან ზოგადად, რა განაპირობებს პედაგოგების ბედნირებას? უსამართლობა ხომ არ არის მოსწავლეთა ბედნიერებასა და უბედურებაზე პასუხისმგებლობა მთლიანად მასწავლებლებს დავაკისროთ? მაშინ, როდესაც ხშირად პედაგოგების სამუშაო გარემო და ანაზღაურება სულაც არაა ისეთი ბედნიერების საბაბი რომ იყოს.
ამერიკის შეერთებულ შტატებში ჩატარებული კვლების მიხედვით, რომლის მიზანიც თავიანთი კარიერითა და სამსახურით სკოლის მასწავლებლების ბედნიერების დონის დადგენა იყო, გაირკვა, რომ მასწავლებლები სამსახურითა და ცხოვრებით არც ისე ბედნიერები არიან. კერძოდ, გამოკითხული პირების პასუხებმა აჩვენა, რომ საშუალოდ ისინი 5-დან 3 ბალით აფასებენ თავიანთ პროფესიულ ბედნიერებას.
„ვატარებთ უწყვეტ გამოკითხვას მილიონობით ადამიანთან და ვეკითხებით, რამდენად კმაყოფილი არიან ისინი თავიანთი კარიერით. როგორც ირკვევა, მასწავლებლები თავიანთ კარიერულ ბედნიერებას აფასებენ 5 ვარსკვლავიდან 3.0-ით“,- წერია ვებ-გვერდზე, სადაც კვლევა ჩატარდა.
ამ კვლევის შედეგად ჩანს, რომ თავიანთი კარიერით ყველაზე ნაკლებად ბედნიერი დაწყებითი სკოლის მასწავლებლები არიან, მათ საშუალოდ 2.9-ით შეაფასეს თავიანთი კმაყოფილების დონე.
ის რომ მაწავლებლების ნაწილი თავისი საქმიანობით ბედნიერი არაა ბევრი ფაქტორითაა განპირობებული. ერთ-ერთი როგორც ზემოთ აღვნიშნეთ, ხელფასები და სამუშაო გარემოა. მათი ანაზღაურება სხვადასხვა ქვეყანაში სხვადასხვანაირია, თუმცა, თითქმის ყველგან, ისინი ამბობენ, რომ გასამრჯელო გაწეული შრომის პროპორციული არ არის და საქმიანობაში მათ მიერ ჩადებული რესურსი უფრო მეტია, ვიდრე ის ბენეფიტი, რასაც იქედან იღებენ. მაგალითად, საქართველოში დამატებითი ანაზღაურებისთვის მასწავლებლები რეპეტიტორები არიან და მოსწავლეებს სხვადასხვა საგანში ამზადებენ. ასევე, არის შემთხვევები, როდესაც ისინი ერთდროულად ორ სკოლაში მუშაობენ ან სკოლის გარდა, კიდევ სხვა სფეროშიც არიან დასაქმებული. ეს ყველაფერი კი უმეტესწილად იმითაა განპირობებული, რომ მათ იმაზე მეტი შემოსავალი სჭირდებათ, ვიდრე ამას სკოლაში იღებენ.
სამუშაო გარემოთი უკმაყოფილება კი იმაში გამოიხატება, რომ ზოგიერთ შემთხვევაში სკოლაში მისულ მასწავლებელს ხვდებიან ისეთი თანამშრომლები, რომლებიც ახლადმისულის მიმართ შესაძლოა მტრულად იყვნენ განწყობილი. გარდა ამისა, ისინი წინააღმდეგობას საკლასო ოთახებშიც აწყდებიან. მასწავლებლებისთვის სკოლაში თავის დამკვიდრება ადვილი სულაც არ არის.
თუმცა, ამ ყველაფრის მიუხედავად, მაინც აღსანიშნავია, რომ არიან ისეთი პედაგოგები, რომლებიც თავინთი საქმიანობითა და კარიერით კმაყოფილები და ბედნიერები არიან. რაც იმას სულაც არ გამორიცხავს, რომ იყვნენ ისეთები, რომლებიც თავს უბედურად გრძნობენ.
შემოდგომის სეზონზე 4 საგანში ჩატარდა და მასში II-XII კლასის მოსწავლეებმა მიიღეს მონაწილეობა მთელი საქართვლოდან
„მასწავლებელთა პრემიები სამინისტროდან არ მოდის... მიმართეთ რესურსცენტრს“ - ოფიციალური განმარტება ფულად ჯილდოსთან დაკავშირებით
„ელჟურნალის სტატისტიკის მონაცემებში დაფიქსირებულია ტექნიკური ხარვეზი“ - როდიდან განახლდება სტატისტიკა
მინისტრის გადაწყვეტილება ყველა საჯარო სკოლას ეხება - სამეურვეო საბჭოს შემდეგ, ინიციატივას პირდაპირ სამინისტრო განიხილავს
etaloni.ge-ს ბლიც-კითხვებს მუხროვანის საჯარო სკოლის დირექტორი სვეტლანა სუხორუკოვა პასუხობს
ღონისძიების ერთ-ერთი ყველაზე ემოციური მომენტი თოვლის ბაბუის გამოჩენა გახდა
მოსწავლეებმა წელიწადის ოთხი დრო - გაზაფხული, ზაფხული, შემოდგომა და ზამთარი - სპექტაკლის სახით წარმოადგინეს
მთავარია, წერილების გახსნის პროცესი იყოს ემოციურად დადებითი და ინსპირაციული, რაც ბავშვებს უკეთ გაახსენებს საკუთარი მიზნების მნიშვნელობას
შემოდგომის სეზონზე 4 საგანში ჩატარდა და მასში II-XII კლასის მოსწავლეებმა მიიღეს მონაწილეობა მთელი საქართვლოდან