სიახლეები
სიახლეები

21-ე საუკუნეში სკოლები ისევ შეშით თბება, განათლების სამინისტროს კი მათზე ინფორმაცია არ გააჩნია
27-10-2021
-
+


ჰაერის ტემპერტურის კლებამ ყველგან და მათ შორის სკოლებში გათბობის ჩართვის საკითხი დააყენა, რაზეც Etaloni.ge უკვე წერდა; ახლა ისაა საინტერესო, რომელს სკოლებში არ არის ცენტრალური გათბობა, თუმცა სამწუხაროდ, განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროში არ იციან, რამდენი საჯარო სკოლა თბება შეშის ღუმლით. როგორც უწყების მიერ etaloni.ge- სთვის გამოგზავნილ ინფორმაციაშია აღნიშნული, სკოლების ინფრასტრუქტურული მდგომარეობის შესწავლა და პროექტების განხორციელება ადგილობრივი თვითმმართველობის ორგანოების პრეროგატივაა. შესაბამისად უწყება ვერ გვაწვდის ინფორმაციას იმის შესახებ, თუ რა მდგომარეობაა რეგიონებში გათბობის მხრივ, აღარაფერს ვამბობთ სხვა საჭიროებებზე.

ცნობისთვის, „ეტალონმა“ განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს რამდენიმე კითხვა გადაუგზავნა, რომელიც საჯარო სკოლებში გათბობის საკითხს ეხებოდა. გვაინტერესებდა: რამდენ საჯარო სკოლაში იყო ცენტრალური გათბობა, რამდენი საჯარო სკოლა იყენებდა გათბობის სხვა საშუალებებს და მათ შორის რამდენი ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულება იყენებდა შეშის ღუმელს გასათბობად - ოფიციალური პასუხში სსიპ-საგანმანათლებლო და სამეცნიერო ინფრასტრუქტურის განვითარების სააგენტო, გვიპასუხა რომ თბილისის ყველა სკოლის გათბობით უზრუნველყოფა ხდება ბუნებრივ აირზე მომუშავე ცენტრალური გათბობის სისტემით.

აქვე გთავაზობთ უწყების ვრცელ პასუხს უცვლელად:

„გაცნობებთ, რომ საქართველოს განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის სამინისტროს, სსიპ - საგანმანათლებლო და სამეცნიერო ინფრასტრუქტურის განვითარების სააგენტოს, საქართველოს რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის სამინისტროსა და მუნიციპალიტეტებს შორის 2018 წლის 2 თებერვლიდან გაფორმებული მემორანდუმის ფარგლებში, ზოგადი განათლების სფეროში სახელმწიფოს მიერ უფლებამოსილებები დელეგირებულია მუნიციპალიტეტებისთვის, შესაბამისად, საქართველოს რეგიონებში საჯარო სკოლების ინფრასტრუქტურული მდგომარეობის შესწავლა, პროექტების განხორციელება და მათთან დაკავშირებული ინფორმაციის წარმოდგენა, ადგილობრივი თვითმმართველი ორგანოების პრეროგატივაა.

სსიპ-საგანმანათლებლო და სამეცნიერო ინფრასტრუქტურის განვითარების სააგენტოს კომპეტენციის ფარგლებში, ქალაქ თბილისის საჯარო სკოლებიდან მიღებული ინფორმაციის საფუძველზე, გაცნობებთ, რომ ქალაქ თბილისში ყველა საჯარო სკოლის გათბობით უზრუნველყოფა ხდება ბუნებრივ აირზე მომუშავე ცენტრალური გათბობის სისტემით“.

პანდემიის ფონზე მეორე სასწავლო წელი დაიწყო, განათლების სამინისტრო კი სკოლებს ყველა არსებული რეკომენდაციის მკაცრად შესრულებისკენ მოუწოდებს, მონიტორინგი გამკაცრებულია და იმასაც თამამად ამბობენ, რომ ყველა სკოლაში მოსწავლეებისთვის უსაფრთხო გარემოა შექმნილი. თუმცა იმის გათვალისწინებით, რომ უწყება ვერ გვპასუხობს ისეთ ელემენტარულ კითხვაზეც კი, როგორიც სკოლებში გათბობის საკითხია და შემოიფარგლებიან ლაკონური კომენტარით - სრული სურათის გასარკვევად ინდივიდუალურად დაუკავშირდით ადგილობრივ თვითმმართველ ორგანოებსო, ეს, რბილად რომ ვთქვათ, სამინისტროს კომპეტენტურობას ეჭვქვეშ აყენებს. ამასობაში კი ტემპერატურა სულ უფრო დაბლა იწევს და გათბობის საკითხიც აქტუალური ხდება, განსაკუთრებით მაღალმთიანი რეგიონის სკოლებისთვის.

ჰოდა სანამ ზრდასრულ მოსახლეობას აცრისკენ ამაყად მოუწოდებენ და მასწავლებლებს ანტივაქსერებად შერაცხავენ, იქნებ აჯობებს, ჯერ ძლიერთა ამა ქვეყნისა, სკოლები ცენტრალური გათბობის სისტემით უზრუნველყონ - ფანჯარაში გაიხედეთ, დარაბებს მიღმა 21-ე საუკუნეა.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ცნობილია, რომელ რეგიონებში იწვიმებს და რა ტემპერატურას უნდა ველოდოთ უახლოესი დღეების განმავლობაში

ნაშრომი, რომლის მოცულობაც 150 სიტყვას არ აღემატება, გარკვეული კრიტერიუმებით არ შეფასდება

საგამოცდო კრებულები ყველა საგანში 2025 წლის აბიტურიენტებისთვის 

ლექსები დედაზე, რომლებიც პედაგოგებს ღონისძიების დაგეგმისას დაეხმარებათ

პიროვნება

„მასწავლებლობა ჩემთვის, შთაგონება და სულის ძახილი“ - გაიცანით 2025 წლის მასწავლებლის გლობალური ჯილდოს კონკურსის გამარჯვებული ეკა სეფიაშვილი

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

სკოლები

სკოლის პედაგოგები მოსწავლეებს წიგნის სიყვარულს დაწყებითი კლასებიდანვე შთააგონებენ

ქსოვრისის საჯარო სკოლაში დავით აღმაშენებლის ხსენების აღსანიშნავი კვირეულის ფარგლებში დაწყებითი საფეხურის მოსწავლეებისთვის მრავალფეროვანი აქტივობები მოეწყო

 ჩხორიის საჯარო სკოლაში ინტერნეტ უსაფრთხოების დღე აღინიშნა

„ეს დღე გამორჩეული და საინტერესო ფურცლად ჩაიწერა სკოლის ცხოვრებაში“

ერკეთის საჯარო სკოლაში ქალ - მეცნიერთა საერთაშორისო დღე აღნიშნეს

საინტერესო

უმთავრესი დილემა, რასაც „რომ“ კავშირის გამოყენებისას ვაწყდებით, არის - ყველა „რომ“ კავშირთან დაისმის თუ არა მძიმე და კონკრეტულად, სად უნდა დაიწეროს ეს მძიმე

თუ არ იცით, რომ იოსებ გრიშაშვილი, ვასილ ბარნოვი, ეგნატე ნინოშვილი  - იცით ამ მწერლების ნამდვილი სახელი და გვარი ?

სიახლეები
საზოგადოება