სიახლეები
სამასწავლებლო

„ყველამ ერთად უნდა ვიფიქროთ, თუ რა როლი უნდა დაეკისროს სკოლას მოსწავლეთა პროფესიული არჩევანის გაკეთებისას“ - თბილისის N202 სკოლის დირექტორი
15-06-2021
-
+


თბილისის N202 საჯარო სკოლის დირექტორი თინათინ საბაური საუბრობს იმ გამოწვევების შესახებ რომელსაც მოსწავლეები პროფესიის არჩევის ან მისი შეცვლის დროს აწყდებიან. 

კითხვაზე: როგორ ფიქრობთ, რამდენად შეიცვალა სხვადასხვა პროფესიებისადმი ახალგაზრდების არჩევანი და ძირითადად რა მიმართულებით სურთ სწავლის გაგრძელება თქვენ მოსწავლეებს? -  დირექტორი აღნიშნავს, რომ საკითხი ნამდვილად იმსახურებს სახელმწიფოს მხრიდან მეტ ყურადღებას.

„გულწრფელად მიხარია, რომ ამ თემაზე საუბრის საშუალება მომეცა. მოდით, მივუდგეთ საკითხს უფრო გლობალურად და ჯერ დავსვათ შეკითხვა: რას ვაკეთებთ იმისათვის, რომ მოსწავლეებმა პროფესიული არჩევანი სწორად გააკეთონ? რას ვთავაზობთ მოსწავლეებს პროფორიენტაციული კუთხით სკოლებში? რამდენად ვეხმარებით მათ პროფესიული ინტერესების თვითგამორკვევასა და საკუთარი ძლიერი და სუსტი მხარეების იდენტიფიცირებაში? როგორ უნდა გააკეთონ მათ პროფესიული არჩევანი, როცა მთელ რიგ პროფესიებს არც იცნობენ, არ მოუსინჯავთ საკუთარი უნარები ამ პროფესიებში, არ იციან, რა ძალისხმევას მოსთხოვს ესა თუ ის საქმიანობა და მხოლოდ მშობლების, უფროსი მეგობრების და მათ მიკროსოციუმში მყოფი ახლობლების რეკომენდაციებით შემოიფარგლებიან?

საკითხი ნამდვილად იმსახურებს სახელმწიფოს მხრიდან მეტ ყურადღებას, რადგან მოსწავლეების მიერ არასწორად გაკეთებული პროფესიული არჩევანი, უმაღლესი თუ პროფესიული სასწავლებლების ბაზაზე უსასრულოდ გაწელილ მობილობასთან, სახელმწიფოს თუ მშობლების ბიუჯეტის თანხის „უმისამართოდ“ გადახდასთან არის დაკავშირებული. საბოლოოდ კი ქვეყანა კარგავს დროს, დროსთან ერთად კი - კადრს, რომლის პროფესიონალიზმსაც ქვეყნის ეკონომიკაში გადამწყვეტი სიტყვა უნდა ეთქვა!

ვფიქრობ, ყველამ ერთად უნდა ვიფიქროთ იმაზე, თუ რა როლი უნდა დაეკისროს სკოლას მოსწავლეთა პროფესიული არჩევანის გაკეთების პროცესში. იქამდე, კი სანამ პროფ ორიენტაციის გაკვეთილები მეცხრე კლასში, წელიწადში 8 გაკვეთილით და მეთერთმეტე კლასში, მთელი წლის მანძილზე მხოლოდ 4 გაკვეთილით შემოიფარგლება და ისიც მხოლოდ ფაკულტეტური სახით, ამ საკითხზე პასუხის გაცემა პროფესიუნალურ დონეზე შეუძლებლად მიმაჩნია“, - აღნიშნავს, თბილისის N202 საჯარო სკოლის დირექტორი თინათინ საბაური.


კომენტარები


ეტალონი

მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

სიახლეები

პედაგოგებისა და სკოლის დირექტორებისთვის ვებინარი ჩატარდება - დეტალები

პროფესიული განათლების დაფინანსების წესსა და პირობებში ცვლილება შევიდა

დაამთავრებენ თუ არა მე-11 კლასელები წელს სკოლას? - თამარ მახარაშვილის განმარტებები

პიროვნება

ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

სკოლები

მოსწავლეებმა იაქტიურეს და ცოდნა და შესაძლებლობები გამოავლინეს

პატარებმა, რომლებიც ქართული ასოების მოხაზულობას ჯერ მხოლოდ სწავლობენ, ასო-ბგერები გააფერადეს

 

 

საინტერესო

გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“

არაბთა გაერთიანებული საამიროები აქტიურად ნერგავს ხელოვნურ ინტელექტს განათლების სფეროში

როგორ მიმდინარეობს სასწავლო პროცესი საქართველოს საჯარო სკოლებში - დირექტორები etaloni.ge-ს კითხვებს პასუხობენ

სიახლეები
საზოგადოება