სიახლეები
სამასწავლებლო

„ყველამ ერთად უნდა ვიფიქროთ, თუ რა როლი უნდა დაეკისროს სკოლას მოსწავლეთა პროფესიული არჩევანის გაკეთებისას“ - თბილისის N202 სკოლის დირექტორი
15-06-2021
-
+


თბილისის N202 საჯარო სკოლის დირექტორი თინათინ საბაური საუბრობს იმ გამოწვევების შესახებ რომელსაც მოსწავლეები პროფესიის არჩევის ან მისი შეცვლის დროს აწყდებიან. 

კითხვაზე: როგორ ფიქრობთ, რამდენად შეიცვალა სხვადასხვა პროფესიებისადმი ახალგაზრდების არჩევანი და ძირითადად რა მიმართულებით სურთ სწავლის გაგრძელება თქვენ მოსწავლეებს? -  დირექტორი აღნიშნავს, რომ საკითხი ნამდვილად იმსახურებს სახელმწიფოს მხრიდან მეტ ყურადღებას.

„გულწრფელად მიხარია, რომ ამ თემაზე საუბრის საშუალება მომეცა. მოდით, მივუდგეთ საკითხს უფრო გლობალურად და ჯერ დავსვათ შეკითხვა: რას ვაკეთებთ იმისათვის, რომ მოსწავლეებმა პროფესიული არჩევანი სწორად გააკეთონ? რას ვთავაზობთ მოსწავლეებს პროფორიენტაციული კუთხით სკოლებში? რამდენად ვეხმარებით მათ პროფესიული ინტერესების თვითგამორკვევასა და საკუთარი ძლიერი და სუსტი მხარეების იდენტიფიცირებაში? როგორ უნდა გააკეთონ მათ პროფესიული არჩევანი, როცა მთელ რიგ პროფესიებს არც იცნობენ, არ მოუსინჯავთ საკუთარი უნარები ამ პროფესიებში, არ იციან, რა ძალისხმევას მოსთხოვს ესა თუ ის საქმიანობა და მხოლოდ მშობლების, უფროსი მეგობრების და მათ მიკროსოციუმში მყოფი ახლობლების რეკომენდაციებით შემოიფარგლებიან?

საკითხი ნამდვილად იმსახურებს სახელმწიფოს მხრიდან მეტ ყურადღებას, რადგან მოსწავლეების მიერ არასწორად გაკეთებული პროფესიული არჩევანი, უმაღლესი თუ პროფესიული სასწავლებლების ბაზაზე უსასრულოდ გაწელილ მობილობასთან, სახელმწიფოს თუ მშობლების ბიუჯეტის თანხის „უმისამართოდ“ გადახდასთან არის დაკავშირებული. საბოლოოდ კი ქვეყანა კარგავს დროს, დროსთან ერთად კი - კადრს, რომლის პროფესიონალიზმსაც ქვეყნის ეკონომიკაში გადამწყვეტი სიტყვა უნდა ეთქვა!

ვფიქრობ, ყველამ ერთად უნდა ვიფიქროთ იმაზე, თუ რა როლი უნდა დაეკისროს სკოლას მოსწავლეთა პროფესიული არჩევანის გაკეთების პროცესში. იქამდე, კი სანამ პროფ ორიენტაციის გაკვეთილები მეცხრე კლასში, წელიწადში 8 გაკვეთილით და მეთერთმეტე კლასში, მთელი წლის მანძილზე მხოლოდ 4 გაკვეთილით შემოიფარგლება და ისიც მხოლოდ ფაკულტეტური სახით, ამ საკითხზე პასუხის გაცემა პროფესიუნალურ დონეზე შეუძლებლად მიმაჩნია“, - აღნიშნავს, თბილისის N202 საჯარო სკოლის დირექტორი თინათინ საბაური.


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

მასწავლებელთა სტატუსების ამაღლება 2026 წლამდე შეჩერებულია - მთავრობის დადგენილება გამოქვეყნდა

იქნება ინტენსიური ხასიათის ნაბიჯები გადადგმული იმისთვის რომ რეფორმები დაჩქარდეს

განათლების მინისტრი თანამდებობიდან გადადგა

ინფორმაცია პროფესიულ საგანმანათლებლო პროგრამაზე სწავლის გაგრძელების მსურველებისთვის

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები
საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება