სიახლეები
სამასწავლებლო

„პანდემია აუცილებელი ყოფილა, რათა მშობლებთან კომუნიკაცია მაქსიმალურად ამოქმედებულიყო“ - წაბლანის საჯარო სკოლის დირექტორი ზვიად ველიაძე
15-06-2021
-
+


განათლების სფროში არსებობს საკითხები, რომელთა შესახებ კომპეტენტური ადამიანების მოსაზრება უაღრესად მნიშვნელოვანია; განსაკუთრებით, როდესაც აქტუალურ თემებს სკოლის დირექტორები ეხმაურებიან. ვინ, ვინ და, მათ ყველაზე უკეთ უწყიან პედაგოგებსა თუ მოსწავლეებთან დაკავშირებული თითოეული ნიუანსი და მათი გადაწყვეტის გზებზეც სრულიად ობიექტურად, პროფესიული კუთხით მსჯელობენ. შუახევის მუნიციპალიტეტის, სოფელ წაბლანის საჯარო სკოლის დირექტორი ზვიად ველიაძე  2020-2021 სასწავლო წელს აჯამებს.

- როგორ შეაჯამებდით 2020-2021 სასწავლო წელს? რა გამოწვევების წინაშე დადგა სკოლა, თქვენ როგორც დირექტორი და როგორ მოახერხეთ მათი დაძლევა?

- სიძნელესთან შერკინება, მუხლშეუხრელი შრომა, „მეორე სუნთქვის“ ამოქმედება იწვევს განცდას, შესაძლებელია იმაზე მეტი, ვიდრე დღეს წარმოგვიდგენია. პანდემიით გამოწვეული სწავლების მეთოდების ცვლილებისადმი გაუცხოებული დამოკიდებულება პროცესში მუდმივმა ჩართვამ, ინტენსიურმა კომუნიკაციამ სასკოლო საზოგადოებასთან (თითეულ მშობელთან და მოსწავლესთან) გამოიწვია იმ გზების წინა პლანზე წამოწევა, რა გზებიც იყო თითეულის პოტენციაში (პოტენცია, რომელსაც ჩვეულებრივ რეჟიმში სამწუხაროდ ხშირად ვერ ვამჩნევთ).

საინტერესო გამოწვევაა დარჩა სველი წერტილების მოწასრიგება. დამტკიცდა, რომ   საბჭოთა სისტემამ ვერ შეძლო სველი წერტილების მოწესრიგება და covid19-მა მშვენივრად მოახერხა. კომპიუტერის „მაუსთან“ შიში თაგვისადმი შიშს წააგავდა და ეს შიში დავამარცხეთ. ბევრი მენტალურ ჩვევად ქცეული სახასიათო ნიშნები გვაქვს ქართველებს და ალბათ რაღაც მსგავსი გვესაჭიროება, რათა ფსიქიკაში შევცვალოთ რამდენიმე ელემენტი-პროცესი.

- რამდენად გაიზარდა მშობელთა ჩართულობა სასკოლო-სააღმზრდელო პროცესებში და ძირითადად რა საკითხებს გამოჰყოფდით ამ პროცესში ?

- პანდემია აუცილებელი ყოფილა, რათა მშობლებთან კომუნიკაცია მაქსიმალურად ამოქმედებულიყო. საგაკვეთილო პროცესში ვახერხებდით სათქმელის პირდაპირ მშობელთან მიტანასაც (რადგანაც ფარულად დიდი წილი მშობლების შვილების დისტანციურ გაკვეთილს ან პასიურად უსმენდა, ან კარნახსაც კი ახრხებდა.ასევე მშოველი პირდაპირ იყო მასწავლებლის „შემმოწმებელიც“ და პასუხისმგებელი შვილის შროამზე.)

- რა რჩევას მისცემდით მასწავლებელთა გამოცდაზე გამსვლელ პედაგოგებს და რამდენად საჭიროდ მიგაჩნიათ საგნობრივი და პროფესიული კომპეტენციის დადასტურების მსგავსი ფორმა ?

- რჩევის მიცემა განსაკუთრებით უყვართ ადამიანებს. რამდენჯერმე იმუშოან „თავზე ზემოთ“... იყვნენ მაქსიმალურად კრიტიკულები საკუთრი თავისადმი და იგრძნონ, რომ მათში უსასრულობაა. საგამოცდო პროცესისას კი გაერთონ. ისიამოვნონ პროცესით, დასცინონ შემხვედრ  სირთულეს ერთ პოზიტივზე კი შეჰყვირონ „ასეც ვიცოდი“. (საკუთრი თავის მოტივისთვის გამოიყენეონ მარტივი ფორმულები). შედეგი მეორეხარისხოვანად ჩათვალონ, პროცესით სიამოვნება იყოს პრიორიტეტი. 

საგნობრივი და პროფესიული კომპეტენციის დადასტურების არსებული  ფორმა აუცილებელია ცხადია ცვლილებებით, მეტი დახვეწით. სასურველი იქნება პლატფომა, სადაც აპლიკატი სურვილსამებრ ყოველთვის შესძლებს საკუთარი თავის გადამოწმებას, რათა ხშირად შენიშნოს ხაზი განვითარებისა.
     
- როგორ ფიქრობთ, რამდენად შეიცვალა სხვადასხვა პროფესიებისადმი ახალგაზრდების არჩევანი და ძირითადად რა მიმართულებით სურთ სწავლის გაგრძელება თქვენ მოსწავლეებს?

- ორიენტირები ძირითდად არ შეცვლილა. ძირითდი მაიორინტირებელი მომავალში ეკონომიკური უზრუნველყოფის შესაბამისი სპეციალობებია. მაგ: მათემატიკური მეცნიერების სიყვარული გამოიყენება ეკონომიკური სპეციალობებისთვის, საზღვაო სფეროში კარიერის შექმნისათვის. ქიმიისადმი სიყვარული სამედიცინო სფეროს არჩევანს იწვევს. პოტენციით მათემატიკის პროფესორი შეიძლება მოგვევლინოს გემთწამყვანად, როცა შესაძლებელია საინჟინერო საქმიანობით ახალი ტიპის გემის შექმნაც კი.
რეპლიკის სახით ვიტყვი, მრავალ სპეციალობათა არჩევანის შესაძლებლობამ ბევრი ააცილა შინაგან კომფორტის შესაბამის სპეციალობას.

- პირველკლასელთა სკოლაში შესვლის ასაკის სასწავლო წლის დაწყების თარიღთან მიბმა მუდმივი მსჯელობის და აზრთა სხვადასხვაობის საკითხია. თქვენ როგორ უყურებთ აღნიშნულ საკითხს?

- ხშრად აზრთა სხვადასხვაობას იწვევს ზოგადი სოციალური, არასტაბილური ფონი. შესაბამისად წინაპლანზე თავს იყრის ბევრად მეტი წვრილმანი ცდომილებები და ძნელია მკაფიო კარგზე კონცენტრირების შენარჩუნება. იმის თქმა მინდა, რო დიდი იდეისკენ თუ მივდივართ, გახეული ფეხსაცმელი კონცენტრირებას ვერ უნდა იწვევდეს...

ამბობენ, „მსოფლიო წიგნებით იმართება და არა მხეცებით“. დავამატებ, საშიშია მხეცების მიერ დაქირავებულ მწიგობართა მმართველობა!  განათლებულს კი მხეცები ვერ დაიქირავებენ. ამიტომ განათლება ჩამოვაყალიბოთ ასე: განათლება არის ღვთის მორჩილებით საკუთარი თავის ხალხზე მიქირავება, დანარჩენი (ცოდნის ოდენობა) მხოლოდ  ეგოს დაკმაყოფილებისთვისაა!

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

განახლებული დოკუმენტი სკოლებსა და უმაღლესებს ეხება - სამინისტრო საჯარო განხილვას იწყებს

მიმდინარე სასწავლო წლის დასრულების ვადები კლასებისა და საფეხურების მიხედვით ცნობილია

საბაზო პროფესიული უნარებისა და უფროსი სპეციალური მასწავლებლის ტესტის მაქსიმალური ქულა, საგამოცდო დრო და ბარიერი ცნობილია

ბაღის უფლებები ვალდებულებები ბავშვებისა და მშობლების წინაშე  

 

 

ინფორმაცია აბიტურიენტებისთვის - საგამოცდო დრო და მაქსიმალური ქულები ცნობილია

პიროვნება

„თუ სკოლაში ტოლერანტობა და ემპათიაა - სწავლაც ადვილია“ - გარდაბნის №6 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ლალი ნათიძე

„მომავლის სკოლა უნდა იყოს პროფესიონალი მასწავლებლებით დაკომპლექტებული“ - გარდაბნის N6 საჯარო სკოლის დირექტორი გულჩოხრა გუსეინოვა

„მოსწავლის ნდობის მოპოვებისთვის აუცილებელია მათთან მეგობრული ურთთიერობების დამყარება“

 

 

სკოლები
„სკოლის დირექცია დიდ მადლობას უხდის პროექტში ჩართულ პედაგოგებს და თითოეულ მოსწავლეს“
 

ქუთაისის N33 საჯარო სკოლაში უფროსკლასელებმა დედაენის დღის შესახებ ცოდნა უმცროსკლასელებს გაუზიარეს

უწერის საჯარო სკოლის მოსწავლეებმა თავიანთი ხელით შექმენს „დედა ენის წიგნი“ - აქტივობები და ღონისძიებები 
 ქართული ენის ეროვნულ მნიშვნელობასა და ღირებულებზე ტოლოშის საჯარო სკოლაში ლექცია ჩატარადა

გაკვეთილი ჩაატარეს ქართული ლიტერატურისა და ისტორიის პედაგოგებმა - ცირა გურეშიძემ და ნათია ტაბატაძემ

საინტერესო

წარმატებულ კურსდამთავრებულებს გადაეცემათ სერტიფიკატი

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება