სიახლეები
სიახლეები

„ვაპირებ, რომ ყველანაირად გვერდში დავუგდე და დავეხმარო ახალ მინისტრს“ - ორი მთავარი გამოწვევა და რჩევები მიხეილ ჩხენკელს ალექსანდრე ჯეჯელავასგან
14-11-2017
-
+


ალექსანდრე ჯეჯელავამ განათლებისა და მეცნიერების ახალი მინისტრისთვის საქმიანობის გადაბარების შემდეგ ჟურნალისტების შეკითხვებს უპასუხა. მან დადებითი განწყობა დააფიქსირება მიხეილ ჩხენკელის და მისი მომავალი საქმიანობის მიმართ.

„მე ვფიქრობ, რომ ძალიან მნიშვნელოვანი ნაბიჯები გადავდგით განათლების სისიტემის განვითარების ყველა მიმართულებით. მთავრობის ოთხპუნქტიანი გეგმის განვითარებას ჩავუყარეთ საფუძველი. ღრმა რწმენა მაქვს, რომ ეს რეფორმები მთავრობის ოთხპუნქტიანი გეგმის ფარგლებში გაგრძელდება. ძალიან დადებითი განწყობა მაქვს ახალი მინისტრის და მისი მომავალი საქმიანობის მიმართ. დარწმუნებული ვარ, რომ მიხეილ ჩხენკელი აბსოლუტურად ყველაფერს შეძლებს, რაც გასაკეთებელია. ვაპირებ, რომ ყველანაირად გვერდში დავუგდე და დავეხმარო.“

რაც შეეხება განათლებისა და მეცნიერების უკვე ყოფილი მინისტრის გეგმებს, ალექსანდრე ჯეჯელავა საქმიანობას კერძო სექტორში გააგრძელებს და გარდა ამისა, ამერიკაში სწავლის გაგრძელებას აპირებს. 

„რაც შეეხება ჩემს საქმიანობას, იქნება იგივე, რაც მინისტრობამდე - ვაპირებ სასწავლო საქმიანობის გაგრძელებას. როგორც მოგეხენებათ, რამდენიმე უნივერსიტეტში ვასწავლიდი, ვატარებდი ტრენინგებს, არასამთავრობო და კერძო სექტორში ვმუშაობდი. ასევე ვაპირებ აშშ-ში, სადოქტოროზე სწავლის გაგრძელებას.“

კითხვაზე, თუ რამ განაპირობა ალექსანდრე ჯეჯელავას ჩანაცვლება, განათლებისა და მეცნიერების ყოფილმა მინისტრმა განაცხადა, რომ ეს ერთობლივი გადაწყვეტილება იყო:

„ჩემი ჩანაცვლება განაპირობა ერთობლივმა გადაწყვეტილებამ გუნდში პრემიერ-მინისტრის, ჩემი და ჩემი კოლეგების. ვფიქრობთ, რომ ასე აჯობებდა განათლების სისტემისთვის და რეფორმებისთვის. სტრატეგიისა და სამოქმედო გეგმის ხშირი ცვლა საზიანოა, თუმცა ეს არ ხდება. წინა მინისტრიდან მე გადმომბარდა სისტემა და დიდწილად, რეფორმების და გადაწყვეტილებების 80% შენარჩუნდა. დარწმუნებული ვარ, რომ ახალი მინისტრის საქმიანობის შემთხვევაშიც თავსებადობის ძალიან მაღალი ხარისხი გვექნება.“

როგორც ალექსანდრე ჯეჯელავამ აღნიშნა, სკოლებში ჯასაღი ცხოვრების წესის დამკვიდრება გაგრძელდება, რაც შეეხება ვაშლების კომპონენტს, დეკემბერში სრულდება.

კითხვაზე ყველაზე წარმატებული, მნიშვნელოვანი რეფორმა რაც განახორციელეთ, ალექსანდრე ჯეჯელავამ რამდენიმე მათგანი გამოყო:

„ოთხპუნქტიანი გეგმის განათლების რეფორმის კომპონენტი არის ამ ქვეყნის განვითარების დასაყრდენი. მათ შორის გამოვყოფდი, პროფესიული განათლების რეფორმას, განათლების ინტერნაციონალიზაციას, მასწავლებლის სქემის ცვლილებას და განვითარებას, ჯანსაღი ცხოვრების წესს გამოვყოფდი, როგორც ძალიან პოზიტიურს. ამავე დროს უნდა აღვნიშნოთ, რომ ჩვენ არასაკმარისი რესურსი გვაქვს, რომ ინფრასტრუქტურას სრულად მივხედოთ. სამწუხაროა, რომ ერთი წლით მოგვიწია სახელმძღვანელოების განახლების გადადება და ვერ შევძელით იმ ვადაში გაკეთება, რაც თავიდან იგეგმებოდა. საერთაშორისო კვლევის შედეგებში სერიოზული პროგრესი გვაქვს, მაგრამ გაცილებით უკეთესი გვინდა. დარწმუნებული ვარ, რომ ახალი მინისტრის მუშაობის პერიოდში, 2020 და 2021 წლებში, როდესაც გვიწევს საერთაშორისო კვლევის შემდეგი რაუნდი, თვისობრივად გაუმჯობესებულ შედეგებს ვნახავთ.“

ალექსანდრე ჯეჯელავამ განათლების სისტემის მთავარი გამოწვევები დაასახელა და მიხეილ ჩხენეკელს რჩევაც მისცა:

„მთავარ გამოწვევად ვუტოვებ სოფლის და ეროვნული უმცირესობების სკოლებში კვალიფიციური მასწავლებლების ნაკლებობას, განსაკუთრებით საბუნებისმეტყველო საგნებში. მეორე მთავარ გამოწვევად ვუტოვებ პროფესიულ სასწავლებლებში სტუდენტების მცირე პროცენტს. ეს ორიცენტრალური გამოწვევაა. ჩემი რჩევა ახალი მინისტრისთვის იქნება, რომ მაქსიმალურად დაკონცენტრირდეს გრძელვადიან შედეგზე. მე დარწმუნებული ვარ, რომ სწორი მუშაობით,  სულ რამდენიმე წელიწადში - 2020-2021-ში, ჩვენი უმაღლესი განათლების სისტემაც, პროფესიულიც და სკოლაც იყოს აბსოლუტურად სხვა დონეზე.“მთავრი შეცდომაზოგიერთი რამის გაკეთება შეიძლებოდა უფრო სწრაფად და თამამად, ვიდრე გავაკეთეთ. მაგალითებს არ მოვიყვან ამ შემთხვევაში.“

შეგახსენებთ, რომ საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა, გიორგი კვირიკაშვილმა განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის თანამდებობაზე ალექსანდრე ჯეჯელავას მიხეილ ჩხენკელით ჩანაცვლების შესახებ საზოგადოებას გუშინ ამცნო.

კომენტარები


ეტალონი
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 19 გუნდი ეჯიბრებოდა
ჩოხატაურში „გუნდური ეტალონი“ მიმდინარეობს
16 აპრილს „ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატს ხონმა უმასპინძლა
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატის გაზაფხულის სეზონი ამჯერად ხონში გრძელდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ხობის 23 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
სიახლეები
რის მიხედვით შეფასდებიან აბიტურიენტები თითოეულ საგამოცდო საგანში - იხილეთ კრიტერიუმები დეტალურად 
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 19 გუნდი ეჯიბრებოდა
ჩოხატაურში „გუნდური ეტალონი“ მიმდინარეობს
უფროსი სპეცმასწავლებლების საგამოცდო ტესტის შეფასების სქემა და ზოგადი კრიტერიუმები
პიროვნება
მე ვცდილობ გავიგო ჩემი თითოეული მოსწავლის უნიკალური გამოცდილება, შესაძლებლობები და სწავლის სტილი
სკოლები
მათ მოილოცეს წმიდა გიორგის სახელობის ტაძარი, ასევე მოაწყვეს პიკნიკი და განიხილეს კლასის „მკითხველთა კლუბის“ წასაკითხი წიგნი
 
მოსწავლეებმა როლები ოსტატურად მოირგეს, შემოქმედებითი ნიჭი და შესაძლებლობები წარმოაჩინეს
აქტივობებს სკოლის მოსწავლეები, პედაგოგები და მშობლები ესწრებოდნენ
მათ ლამაზი სიმღერა შეასრულეს, სიტყვა წარმოთქვეს, ლექსები წაიკითხეს, დრო ნაყოფიერად გაატარეს და შესაძლებლობები კარგად წარმოაჩინეს
წლევანდელ გამოფენას განსაკუთრებული ხიბლი პედაგოგ ლალი ქშუტაშვილის კალიგრაფიულმა ნიმუშებმა შესძინა
საინტერესო
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 19 გუნდი ეჯიბრებოდა
16 აპრილს „ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატს ხონმა უმასპინძლა
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატის გაზაფხულის სეზონი ამჯერად ხონში გრძელდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ხობის 23 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
2024 წლის „ხობის ეტალონი გუნდის“ წოდებისთვის ერთმანეთს 23 გუნდი ეჯიბრება
სიახლეები
საზოგადოება