მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის ახალმა სქემამ პედაგოგებში იმთავითვე გაუგებრობა და ერთგვარი უკმაყოფილებაც გამოიწვია. განსაკუთრებით კი იმ პუნქტმა, რომელიც სტატუსის ცვლილების მსურველთათვის დიდაქტიკის გამოცდის ჩაბარებას გულისხმობს.
მასწავლებლის სახლის ხელმძღვანელმა, ბერიკა შუკაკიძემ არაერთხელ აღნიშნა, რომ პედაგოგებს სტატუსის ასამაღლებლად გამოცდა ჩაბარებული უნდა ჰქონდეთ 50%-ზე მაღალი შეფასებით, წინააღმდეგ შემთხვევაში ტესტის ჩაბარება თავიდან მოუწევთ, რასაც ემატება დიდაქტიკის გამოცდა;
წარმატებული ტესტირების შემდეგ კი, პედაგოგი გზავნის თავის პორტფოლიოს, რომელსაც სამინისტროს, მასწავლებლის სახლის, რესურსცენტრის და ესგ-ს წარმომადგენლებისგან დაკომპლექტებული ჯგუფი აფასებს.
რას ნიშნავს დიდაქტიკის გამოცდა და რატომ ურთულებენ პედაგოგებს ისედაც გართულებულ ცხოვრებას? - ამ კითხვებით Etaloni.ge მასწავლებლის სახლის ხელმძღვანელს, ბერიკა შუკაკიძეს დაუკავშირდა.
„დიდაქტიკის გამოცდა, ესაა გამოცდა პროფესიულ უნარებში. ეროვნული სასწავლო გეგმების მოთხოვნებიდან გამომდინარე, მასწავლებლის სტანდარტსა და ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებს, ჩვენ გადავცემთ შეფასებისა და გამოცდების ეროვნულ ცენტრს; ასევე გადავცემთ ლიტერატურას, რაზე დაფუძნებითაც მათ უნდა შეიმუშაონ ტესტი. შემდეგ ტარდება პრეტესტი და დგინდება მინიმალური კომპეტენციის ზღვარი, რაც „ნაეკის“ თანამშრომლების კომპეტენციაა. ვიმეორებ - ჩვენი მთავარი ამოცანა იყო, „ნაეკისთვის“ მიგვეცა უფროსი და წამყვანი მასწავლებლების სტანდარტი, ასევე, რა მოთხოვნები აქვს ეროვნული სასწავლო გეგმების ცენტრს. სწორედ ამ ყველაფერზე დაფუძნებით, ისინი შეიმუშავებენ პროფესიულ უნარებში მაღალი დონის ტესტებს და ამ ტესტებით გაიზომება მასწავლებლების წარმატების ხარისხი“.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„თუკი აბიტურიენტები განაცხადს/დოკუმენტს არ წარმოადგენენ შესაბამის ვადებში, ისინი ვერ მიიღებენ მონაწილეობას ერთიან ეროვნულ გამოცდებში“
„ჩვენ ალბათ ვერ ვხვდებით, რომ უკვე მომავლის სკოლაში ვართ...“
აქტივობას ხელმძღვანელობდა პედაგოგი - ნატო ნანავა
„ვცდილობთ, სასკოლო აქტივობები ისე დავგეგმოთ, დროის გამოწვევებსაც ვუპასუხოთ, ბავშვებიც არ გადავღალოთ“...