სიახლეები
პიროვნება

„სულ უნდა ვიშრომოთ მასწავლებლებმა, სხვანაირად არ გამოდის, ასეთია ჩვენი პროფესია“ - ბაკურ ტვილდიანი, ღვირიშის სკოლის პედაგოგი
04-09-2020
-
+


თითქმის 25 წელია მშობლიურ, ღვირიშის საჯარო სკოლაში ისტორიას ასწავლის და გული სწყდება, რომ ახლანდელი თაობა პროფესიად მასწავლებლობას ნაკლებად ირჩევს. თავად ბაკურ ტვილდიანი სკოლის, მუნიციპალიტეტისა და ქვეყნის პატრიოტად რჩება და მიუხედავად იმისა, რომ ახალბედა მასწავლებელს იმ პერიოდში მოუწია მუშაობა, როდესაც პედაგოგები შიშველი ენთუზიაზმით, ერთგულად ემსახურებოდნენ საკუთარ საქმეს, მაინც არასოდეს მიუტოვებია მოსწავლეები. სკოლის დამსახურებაა, იმ პერიოდში საქართველოში რომ დავრჩიო, - გაგვიმხილა და კიდევ ბევრ საინტერესო თემაზეც გვესაუბრა, ინტერვიუ კი იმით დაიწყო, როგორ ელიან სასწავლო წლის დაწყებას ცაგერის მუნიციპალიტეტის, ღვირიშის საჯარო სკოლაში:

 - მოუთმენლად ველით სკოლაში დაბრუნებას, ახლა მიმდინარეობს მოსამზადებელი სამუშაოები და ახალ სასწავლო წელს ასე შევხვდებით.

- მასწავლებლებს პირბადით მოგიწევთ გაკვეთილების ჩატარება, ბატონო ბაკურ…

- ეს ძალიან რთული იქნება და არაბუნებრივიც, მაგრამ მთავარია, სასწავლო პროცესი აღდგეს და რასაც დაგვავალებენ, დავემორჩილებით რეგულაციებს.

- კაცი მასწავლებელი არცთუ ხშირია, პროფესიის არჩევანი რამ განაპირობა?

- სტუდენტობიდან ვმუშაობ სკოლაში მასწავლებლად, საგანიც მიყვარს, ბავშვებიც, პროფესია კი მასწავლებელმა შემაყვარა და თითქმის 25 წელია სკოლაში ვარ.

- მოღვაწეობა იმ პერიოდში დაიწყეთ, როდესაც მასწავლებლები შიშველი ენთუზიაზმით ემსახურებოდნენ ამ საქმეს. ალბათ, რთული იყო დამწყები მასწავლებლისთვის, ბოლომდე ერთგული დარჩენილიყავით საკუთარი პროფესიის.

- ძალიან რთულად გავიარეთ ის პერიოდი... მაშინ დამწყები მასწავლებელი ვიყავი და სტიმულს გამოცდილი პედაგოგები მაძლევდნენ...  იმ პერიოდში ბევრმა დატოვა ქვეყანა, თუმცა დიდწილად, სკოლამ გადამაწყვეტინა, სამშობლოში რომ დავრჩი.

- ისტორია არ არის მარტივი საგანი, თქვენი აზრით, როგორ უნდა დააინტერესოს მასწავლებელმა ბავშვები?

- ძალიან აზრიანი, შეგნებული თაობაა...

- და მომთხოვნიც, მასწავლებლის მიმართ…

- ინტერნეტმა, გახსნილობამ, ამ ყველაფერზე იქონია გავლენა და მოსწავლეებს, ხშირად, მასწავლებელზე მეტი ინფორმაცია აქვთ.

- და როგორ უნდა უპასუხოს პედაგოგმა მოსწავლის უხერხულ კითხვას ისე, რომ თავად არ იგრძნოს უხერხულობა, ბატონო ბაკურ?

- ბავშვმა შეიძლება დასვას კითხვა, რაზეც ინფორმაცია მასწავლებელს არ აქვს, თუმცა როდესაც არსებობს გულწრფელი, ღია ურთიერთობები, უხერხულობა ნაკლებად იქმნება, მთავარია, არსებობდეს ნდობა. სულ უნდა ვიშრომოთ მასწავლებლებმა, სხვანაირად არ გამოდის, ასეთია ჩვენი პროფესია.

- თქვენი პროფესია დაუფასებელია?

- დიახ, არის...

- ბავშვების სიყვარული დაფასება არ არის?

- ესაა უდიდესი ბედნიერება... პედაგოგი უფრო დაფასებული უნდა იყოს, თორემ ბავშვებისგან მართლაც დიდ სიყვარულს ვგრძნობთ.

- და კიდევ არის მასწავლებლის პროფესიული განვითარების ახალი სქემა, რომელიც მასწავლებელს კარიერული წინსვლის საშუალებას აძლევს და რომელმაც პედაგოგებში უკმაყოფილება გამოიწვია...

- უდავოდ, ბევრ სირთულეს აწყდება პედაგოგი, სრული ქაღალდომანიაა, შემდეგ ბავშვებს აკლდება ყურადღება და ამის გამო ზარალდებიან. ხშირად შედის ცვლილებები სქემაში, ადვილი არაა, ფეხი აუწყო ამ ყველაფერს და ამიტომ მხოლოდ მე კი არა, ბევრი პედაგოგი გამოთქვამს უკმაყოფილებას; იმედია, ყველაფერი დალაგდება, ეს რეფორმაც მიიღებს საბოლოო სახეს, მასწავლებელიც კმაყოფილი იქნება და რაც მთავარია, არც მოსწავლე დაზარალდება.

როდესაც სკოლაში დავიწყე მუშაობა, მაშინ საერთოდ არ ექცეოდა ყურადღება მასწავლებლის პროფესიულ განვითარებას, არადა ეს უდავოდ საჭიროა, თუმცა შედარებით ადვილად მიღწევადი რომ იყოს ეს ყველაფერი მასწავლებლისთვის, უკეთესი იქნებოდა.

- და როდესაც სკოლაში მუშაობას იწყებდით, მაშინ ალბათ ვერც წარმოიდგენდით, დისტანციური სწავლება თუ მოგიწევდათ, როგორ გაუმკლავდით?

- რა თქმა უნდა, წარმოუდგენელი რამ მოხდა, თუმცა ხელი შეგვიწყო სამინისტრომაც, ადგილობრივმა ხელისუფლებამაც, საგანმანათლებლო რესურსცენტრისგან ყოველთვის ოპერატიულად ვიღებდით ინფორმაციას, ბავშვებიც მაქსიმალურად დაგვიდგნენ მხარში...

- რას გვეტყვით დისტანციური სწავლების ხარისხზე, მით უმეტეს, მოსწავლის ცოდნის შემოწმების მექანიზმი პედაგოგებს ნაკლებად გქონდათ…

- ალბათ ყველას აზრი ასეთია - დისტანციური სწავლებისას არ არის ისეთი ხარსიხი, როგორც  კლასში ჩატარებული გაკვეთილისას, მაგრამ მოხარული ვარ, რომ მაინც მოვახერხეთ - სასწავლო წელი არ ჩავარდნილიყო და ბავშვებიც მიტოვებულები არ აღმოჩენილიყვნენ.


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა

პედაგოგები და აღმზრდელ-მასწავლებლები ფულად ჯილდოს მიიღებენ - მუნიციალური ბიუჯეტი

სკოლებისა და უმაღლესების ავტორიზაციის ვადებს ცვლილებები შეეხებათ? - კანონში ცვლილებების განათლების კომიტეტი განიხილავს

ვაუჩერული დაფინანსების ოდენობა გაიზარდა - ცვლილებები კანონში 

პიროვნება

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

„როცა მასწავლებელი ხედავს, რომ მისი ხმა ისმის - ის ხდება მოტივირებული“ -  შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი 

„არ შეგეშინდეთ შეცდომების“ - ახალბედა პედაგოგებს შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი, თეონა მეფარიშვილი მიმართავს

„სკოლაში უნდა შეიქმნას გარემო, სადაც სწავლა იწყება სითბოთი, არა შიშით“ - შუამთის საჯარო სკოლის დირექტორი თეონა მეფარიშვილი- 

სკოლები

სკოლის დირექცია სასკოლო საზოგადოებას სასწავლო პროცესის განახლებას კიდევ ერთხელ ულოცავს

სასკოლო საზოგადოებას მიმართა და სასწავლო წლის დაწყება მიულოცა სკოლის დირექტორმა, ქეთევან თევდორაშვილმა
საინტერესო

ამერიკის შეერთებულ შტატებში ზოგიერთი სკოლა შეკვეცილი ოთხდღიანი განრიგით მუშაობს

რა ცოდნა და უნარები მოეთხოვებათ მასწავლებლებს - პედაგოგიური განათლება სხვადასხვა ქვეყანაში

სწავლების უჩვეულო მეთოდები - როგორ აქციოთ გაკვეთილი სახალისოდ, გაზარდოთ მოსწავლეთა ჩართულობა და ინტერესი 

როგორ უნდა მიხვდეთ, რომ თქვენი შვილი ბაღისთვის მზად არ არის?

სიახლეები
საზოგადოება