მასწავლებლის ორიგინალური ექსპერიმენტი, რომელსაც უამრავი გაზიარება აქვს - როგორ ავუხსნათ ბავშვებს, რომ ხელების საპნით დაბანა აუცილებელია
05-03-2020
დაკოპირებულია
-
+
ამერიკელმა პედაგოგმა ბავშვებისთვის ხელების საპნით დაბანის აუცილებლობის დასამტკიცებლად საინტერესო გზა იპოვა. ამისთვის მას მხოლოდ 5 ნაჭერი პური დასჭირდა. ექსპერიმენტის შედეგებმა კი ყველა მოლოდინს გადააჭარბა. ფეისბუკპოსტი, სადაც ის, თავის ექსპერიმენტზე ყვება, 66 000 მეტმა ადამიანმა გააზიარა და მას ასობით მასწავლებლებმა მიბაძა.
პედაგოგმა თავისი უმცროსკლასელი მოსწავლეები შეკრიბა და მათ დაჰპირდა, რომ 5 ნაჭერი პურის მეშვეობით აჩვენებდა, რა მოსდით პროდუქტებს, როცა მათ ბინძური ხელებით ვეხებით. შესადარებელი ნიმუშისთვის მან ერთი ნაჭერი პური ხელთათმანით აიღო და შეფუთვაში მოათავსა.
პურის მეორე ნაჭერს მასწავლებლის შეთავაზების შემდეგ 17 მოსწავლე შეეხო, რომელთაც არ ჰქონიათ მითითება, რომ წინასწარ ხელები დაებანათ. პურის ეს ნაჭერიც მასწავლებელმა ჰერმენტულად შეფუთა.
პურის კიდევ ერთი ნაჭერი მან სკოლის კომპიუტერის კლავიატურაზე დადო და მხოლოდ ამის შემდეგ განათავსა პაკეტში.
პურის შემდეგ ნაჭერს კი მოსწავლეები მას შემდეგ შეეხნენ, რაც ხელი საპნითა და თბილი წყლით დაიბანეს.
ექსპერიმენტის ბოლო ნაწილი იყო პურის ნაჭერი, რომელსაც მოსწავლეები ხელების სანიტარული დამუშავების შემდეგ შეეხნენ.
ექსპერიმენტის შედეგებს მოსწავლეები 3-4 კვირის განმავლობაში ელოდნენ. ბავშვები გაოცებულები დარჩნენ, როცა ნახეს, როგორ დაობდა პურის ის ნაჭრები, რომლებსაც დაუბანელი ხელებით შეეხნენ. თუმცა მათი გაკვირვება იმან გამოიწვია, რომ სანიტარულად გასუფთავებული ხელებით შეხებული პურიც კი 3-4 კვირაში ობიანი იყო. ეს ფაქტი მასწავლებელმა იმით ახსნა, რომ სანიტარულ დამუშავებას აქვს თავისი წესები და ის მხოლოდ მაშინ კლავს ბაქტერიებს, როცა ამ წესებს ვითვალისწინებთ. ნებისმიერ შემთხვევაში საუკეთესო გამოსავალი კი ხელების თბილი წყლითა და საპნით დაბანაა.
ის განსაკუთრებით ცნობილია განათლების შესახებ თავისი მოსაზრებებითა და თავისი რადიკალური მიდგომით დისციპლინის, ტრადიციული სწავლისა და აკადემიური სტანდარტების მიმართ