სიახლეები
ყველაზე პოპულარული
საინტერესო

სამი გზა, რომელიც თქვენს გაკვეთილში მთელ კლასს ჩართავს - მარტივი „ეშმაკობები“ მასწავლებლებისთვის
13-12-2019
-
+


არსებობს გავრცელებული შეკითხვები, რომლებითაც პედაგოგები მოსწავლეთა გააქტიურებას და გაკვეთილში ჩართვას ცდილობენ. მაგალითად, „ვის შეუძლია მიპასუხოს?“, „ვინმემ ამ შეკითხვაზე პასუხი იცის?“ და ა.შ.

გახსოვდეთ, მსგავს შეკითხვებზე მხოლოდ რამდენიმე მოსწავლე თუ აწევს ხელს.

ასეთი შეკითხვებს და მიღებულ პასუხებს მასწავლებლები შეცდომაში შეჰყავს. მათ წარმოდგენა ექმნებათ, რომ ყველა მოსწავლე სწავლობს, რაც რეალობას არ შეესაბამება.

მოსწავლის ცოდნის შესამოწმებლად უფრო ეფექტური გზები არსებობს. გთავაზობთ, მარტივ ტექნიკებს, რითაც ყველა მოსწავლეს ცოდნის დემონსტრირების შესაძლებლობას მისცემთ.

  • დაფაზე დაწერა
მასწავლებელმა არ უნდა იკითხოს კონკრეტული ტერმინის განმარტება, მაგალითად, ბულინგი, წარმატება, აუტიზმი და ა. შ. მან უნდა დასვას კითხვა ამ საკითხების გამომწვევ მიზეზებზე. მაგალითისთვის, იმის ნაცვლად, რომ მან იკითხოს ბულინგის განამრტება, უნდა დასვას კითხვა ასე: რა არის გამომწვევი მიზეზები ბულინგის?. 

მასწავლებელმა მოსწავლეებს უნდა სთხოვოს პასუხები რვეულში ან ფურცელზე ჩაიწერონ. თუ შეძლებენ პასუხები 15 სიტყვამდე ან უფრო ნაკლებამდეც შეამცირონ და დაფაზე დაწერონ. ასე მოსწავლეები არ დაელოდებიან იმ ერთ აქტიურს, რომელიც ხელს ყოველთვის აწევს და ყველაფერზე პასუხის გასაცემად მზად არის.

  • „შეხვედრის პროგრამა“
ეს ტექნიკა მასწავლებელს შესაძლებლობას აძლევს მოსწავლეები დისკუსიისთვის სწრაფად დააწყვილოს. ამისთვის მათ „შეხვედრის პროგრამას“ გადასცემს. მოსწავლეები პროგარამას ავსებენ თუ რომელ საათზე რომელ კლასელთან ერთად იმუშავებენ. წყვილები უნდა იცვლებოდეს.

მოსწავლეებს შეუძლიათ კონკრეტული საათების მიხედვით გადანაწილდნენ, შეიკრიბონ და დასმულ შეკითხვებს პასუხი გასცენ.

  • პაუზა და ვარსკვლავი
ეს ტექნიკა მოსწავლეების ნასწავლი მასალის გადახედვისა და გაანალიზებაში დაეხმარება. ტექნიკა კარგად მუშაობს, როდესაც დიდი მოცულობის მასალასთან გაქვთ საქმე. მაგალითად, კლიმატის ცვლილებაზე ორკვირიანი გაკვეთილების ციკლის შემდეგ, ეს კარგი გზაა შეჩერდეთ და განვლილ ვრცელ მასალას მოსწავლეებთან ერთად გადახედოთ, სანამ ის მათთვის დაუძლეველი გახდება.

გაკვეთილის ან გაკვეთილების სერიის ბოლოს მასწავლებელმა მოსწავლეებს უნდა უთხრას, რომ ჩანაწერები სწრაფად გადაათვალიერონ და დასამახსოვრებელი, მნიშვნელოვანი ინფორმაციები ვარსკვლავებით მონიშნონ. შემდეგ მათგან ტოპ სამი მოვარსკვლავებული ინფორმაცია ამოირჩიონ.

საბოლოოდ, მოსწავლეებმა ყველაზე მნიშვნელოვანი ინფორმაცია თუ ფაქტი დაფაზე უნდა დაწერონ და მეწყვილესთან ერთად განიხილონ.

კომენტარები


სკოლები
მათ სადღესასწაულო ფორმები მოირგეს
კლასის დამრიგებელი დიანა კაპანაძეა
სკოლის წარმომადგენლის თქმით, გაცილების საღამოზე პედაგოგებმა სიმბოლური საჩუქრები მიიღეს
აზარ გეიდაროვმა უფროსი მასწავლებლის სტატუსი მოიპოვა
სიახლეები
პროგრამაში განისაზღვრა: პროგრამის მიზანი, ბენეფიციარები, დაფინანსება და ადმინისტრირება
წირვის დასრულებამდე სამების ტაძრის ეზოში არსებულ დიდ აიაზმაში წყალკურთხევის წესი შესრულდება
მადლობა რომ მომიყევი, მე დაგეხმარები, ჩვენ აუცილებლად მოვაგვარებთ ამ საქმეს
უფრო გააქტიურდა საგანმანათლებლო სფეროც და ეს კვირა სიახლეებით საკმაოდ დატვირთული იყო
მონაწილეობის მიღება შეუძლია ნებისმიერ დაინტერესებულ პირს, მათ შორის - მოსწავლეებს, სტუდენტებსა და მაგისტრანტებს
საინტერესო
საზოგადოებაში არსებობს აზრი იმის შესახებ, რომ
მიეცით ასეთ მშობელს საშუალება სუფთა ფურცლიდან დაგინახოთ
პიროვნება
„ბავშვებს გააზრებული აქვთ, რომ უსწავლელად წინ ვერ წავლენ“
ეტალონი
ინტელექტ-ჩემპიონატში ჩართვა ბოლნისის მუნიციპალიტეტის ნებისმიერი სკოლის მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეს შეუძლია
ინტელექტ-ჩემპიონატში ჩართვა დმანისის მუნიციპალიტეტის ნებისმიერი სკოლის მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეს შეუძლია
ზინიკო მოსეშვილი „ხონის ეტალონი მოსწავლე“ და 2019 წლის ფინალური კონკურსის III ადგილოსანია.
ლოლიტა კინწურაშვილი „წყალტუბოს ეტალონი მოსწავლე“ და შუალედური ფინალური კონკურსის II ადგილოსანია
ლუკა კოტორაშვილი „საგარეჯოს ეტალონი მოსწავლე“ და 2019 წლის ფინალური კონკურსის I ადგილოსანია
საზოგადოება