სიახლეები
საინტერესო

სამი გზა, რომელიც თქვენს გაკვეთილში მთელ კლასს ჩართავს - მარტივი „ეშმაკობები“ მასწავლებლებისთვის
13-12-2019
-
+


არსებობს გავრცელებული შეკითხვები, რომლებითაც პედაგოგები მოსწავლეთა გააქტიურებას და გაკვეთილში ჩართვას ცდილობენ. მაგალითად, „ვის შეუძლია მიპასუხოს?“, „ვინმემ ამ შეკითხვაზე პასუხი იცის?“ და ა.შ.

გახსოვდეთ, მსგავს შეკითხვებზე მხოლოდ რამდენიმე მოსწავლე თუ აწევს ხელს.

ასეთი შეკითხვებს და მიღებულ პასუხებს მასწავლებლები შეცდომაში შეჰყავს. მათ წარმოდგენა ექმნებათ, რომ ყველა მოსწავლე სწავლობს, რაც რეალობას არ შეესაბამება.

მოსწავლის ცოდნის შესამოწმებლად უფრო ეფექტური გზები არსებობს. გთავაზობთ, მარტივ ტექნიკებს, რითაც ყველა მოსწავლეს ცოდნის დემონსტრირების შესაძლებლობას მისცემთ.

  • დაფაზე დაწერა
მასწავლებელმა არ უნდა იკითხოს კონკრეტული ტერმინის განმარტება, მაგალითად, ბულინგი, წარმატება, აუტიზმი და ა. შ. მან უნდა დასვას კითხვა ამ საკითხების გამომწვევ მიზეზებზე. მაგალითისთვის, იმის ნაცვლად, რომ მან იკითხოს ბულინგის განამრტება, უნდა დასვას კითხვა ასე: რა არის გამომწვევი მიზეზები ბულინგის?. 

მასწავლებელმა მოსწავლეებს უნდა სთხოვოს პასუხები რვეულში ან ფურცელზე ჩაიწერონ. თუ შეძლებენ პასუხები 15 სიტყვამდე ან უფრო ნაკლებამდეც შეამცირონ და დაფაზე დაწერონ. ასე მოსწავლეები არ დაელოდებიან იმ ერთ აქტიურს, რომელიც ხელს ყოველთვის აწევს და ყველაფერზე პასუხის გასაცემად მზად არის.

  • „შეხვედრის პროგრამა“
ეს ტექნიკა მასწავლებელს შესაძლებლობას აძლევს მოსწავლეები დისკუსიისთვის სწრაფად დააწყვილოს. ამისთვის მათ „შეხვედრის პროგრამას“ გადასცემს. მოსწავლეები პროგარამას ავსებენ თუ რომელ საათზე რომელ კლასელთან ერთად იმუშავებენ. წყვილები უნდა იცვლებოდეს.

მოსწავლეებს შეუძლიათ კონკრეტული საათების მიხედვით გადანაწილდნენ, შეიკრიბონ და დასმულ შეკითხვებს პასუხი გასცენ.

  • პაუზა და ვარსკვლავი
ეს ტექნიკა მოსწავლეების ნასწავლი მასალის გადახედვისა და გაანალიზებაში დაეხმარება. ტექნიკა კარგად მუშაობს, როდესაც დიდი მოცულობის მასალასთან გაქვთ საქმე. მაგალითად, კლიმატის ცვლილებაზე ორკვირიანი გაკვეთილების ციკლის შემდეგ, ეს კარგი გზაა შეჩერდეთ და განვლილ ვრცელ მასალას მოსწავლეებთან ერთად გადახედოთ, სანამ ის მათთვის დაუძლეველი გახდება.

გაკვეთილის ან გაკვეთილების სერიის ბოლოს მასწავლებელმა მოსწავლეებს უნდა უთხრას, რომ ჩანაწერები სწრაფად გადაათვალიერონ და დასამახსოვრებელი, მნიშვნელოვანი ინფორმაციები ვარსკვლავებით მონიშნონ. შემდეგ მათგან ტოპ სამი მოვარსკვლავებული ინფორმაცია ამოირჩიონ.

საბოლოოდ, მოსწავლეებმა ყველაზე მნიშვნელოვანი ინფორმაცია თუ ფაქტი დაფაზე უნდა დაწერონ და მეწყვილესთან ერთად განიხილონ.

კომენტარები


ეტალონი
„ეტალონში“ მიღწეული წარმატება მოსწავლეებისა და სრულიად სასკოლო საზოგადოებისთვის მნიშვნელოვანი მოვლენაა“
საპრიზო ადგილის მფლობელი მოსწავლეები, რესურსცენტრების ხელმძღვანელები, სკოლების დირექტორები და პედაგოგები კონკურსის ემოციების შესახებ საუბრობენ
სიახლეები
მასწავლებლის მომზადების პროგრამაზე ჩარიცხულ 1422 პირს სახელმწიფო სასწავლო გრანტი მიენიჭება
„ძალიან დიდ ყურადღებას ვაქცევთ სხვადასხვა მნიშვნელოვან საკითხთან დაკავშირებით მოსწავლეთა ცნობიერების ამაღლებას“
რეგისტრაცია დაიწყო და 100 ლარი ღირს - NAEC ტესტირებას 10 აპრილს ჩაატარებს
გამარჯვებულები სიგელებით, დიპლომებითა და სპეციალური პრიზებით დაჯილდოვდებიან
ავტორიზირებული საჯარო და კერძო საბავშვო ბაღების სია ცნობილია
პიროვნება
სკოლები
საბა ცაბაძე თავისუფალი უნივერსიტეტის, ხოლო ქრისტინე გოგოლიძე კავკასიის უნივერსიტეტის წარმატებული სტუდენტია
დიდი ჭყონის N2 საჯარო სკოლაში გაზაფხულის დღესასწაულები ემოციური ღონისძიებით აღნიშნეს
მოსწავლეებმა აკუთარი ხელებით შექმნეს ფერადი სამაჯურები, რომელზეც სიმბოლურად გამოხატული იყო ფერადი წინდები
„ძალიან დიდ ყურადღებას ვაქცევთ სხვადასხვა მნიშვნელოვან საკითხთან დაკავშირებით მოსწავლეთა ცნობიერების ამაღლებას“
თეოფანე დავითაიას ცხოვრებასა და მის სამეცნიერო მოღვაწეობაზე ისაუბრა ეკის საჯარო სკოლის დირექტორმა ქალბატონმა ლელა სიჭინავამ
საინტერესო
ამაზე საუბარი, რა თქმა უნდა, კვლევებიდან და მოსწავლეებისა თუ სტუდენტების შედეგებიდან გამომდინარე შეიძლება
საინტერესო შემთხვევაა ე.წ. მომთაბარე სკოლაც, სადაც ბავშვები განათლებას კარვებში იღებენ
სიახლეები
საზოგადოება