სიახლეები
საინტერესო

სამი გზა, რომელიც თქვენს გაკვეთილში მთელ კლასს ჩართავს - მარტივი „ეშმაკობები“ მასწავლებლებისთვის
13-12-2019
-
+


არსებობს გავრცელებული შეკითხვები, რომლებითაც პედაგოგები მოსწავლეთა გააქტიურებას და გაკვეთილში ჩართვას ცდილობენ. მაგალითად, „ვის შეუძლია მიპასუხოს?“, „ვინმემ ამ შეკითხვაზე პასუხი იცის?“ და ა.შ.

გახსოვდეთ, მსგავს შეკითხვებზე მხოლოდ რამდენიმე მოსწავლე თუ აწევს ხელს.

ასეთი შეკითხვებს და მიღებულ პასუხებს მასწავლებლები შეცდომაში შეჰყავს. მათ წარმოდგენა ექმნებათ, რომ ყველა მოსწავლე სწავლობს, რაც რეალობას არ შეესაბამება.

მოსწავლის ცოდნის შესამოწმებლად უფრო ეფექტური გზები არსებობს. გთავაზობთ, მარტივ ტექნიკებს, რითაც ყველა მოსწავლეს ცოდნის დემონსტრირების შესაძლებლობას მისცემთ.

  • დაფაზე დაწერა
მასწავლებელმა არ უნდა იკითხოს კონკრეტული ტერმინის განმარტება, მაგალითად, ბულინგი, წარმატება, აუტიზმი და ა. შ. მან უნდა დასვას კითხვა ამ საკითხების გამომწვევ მიზეზებზე. მაგალითისთვის, იმის ნაცვლად, რომ მან იკითხოს ბულინგის განამრტება, უნდა დასვას კითხვა ასე: რა არის გამომწვევი მიზეზები ბულინგის?. 

მასწავლებელმა მოსწავლეებს უნდა სთხოვოს პასუხები რვეულში ან ფურცელზე ჩაიწერონ. თუ შეძლებენ პასუხები 15 სიტყვამდე ან უფრო ნაკლებამდეც შეამცირონ და დაფაზე დაწერონ. ასე მოსწავლეები არ დაელოდებიან იმ ერთ აქტიურს, რომელიც ხელს ყოველთვის აწევს და ყველაფერზე პასუხის გასაცემად მზად არის.

  • „შეხვედრის პროგრამა“
ეს ტექნიკა მასწავლებელს შესაძლებლობას აძლევს მოსწავლეები დისკუსიისთვის სწრაფად დააწყვილოს. ამისთვის მათ „შეხვედრის პროგრამას“ გადასცემს. მოსწავლეები პროგარამას ავსებენ თუ რომელ საათზე რომელ კლასელთან ერთად იმუშავებენ. წყვილები უნდა იცვლებოდეს.

მოსწავლეებს შეუძლიათ კონკრეტული საათების მიხედვით გადანაწილდნენ, შეიკრიბონ და დასმულ შეკითხვებს პასუხი გასცენ.

  • პაუზა და ვარსკვლავი
ეს ტექნიკა მოსწავლეების ნასწავლი მასალის გადახედვისა და გაანალიზებაში დაეხმარება. ტექნიკა კარგად მუშაობს, როდესაც დიდი მოცულობის მასალასთან გაქვთ საქმე. მაგალითად, კლიმატის ცვლილებაზე ორკვირიანი გაკვეთილების ციკლის შემდეგ, ეს კარგი გზაა შეჩერდეთ და განვლილ ვრცელ მასალას მოსწავლეებთან ერთად გადახედოთ, სანამ ის მათთვის დაუძლეველი გახდება.

გაკვეთილის ან გაკვეთილების სერიის ბოლოს მასწავლებელმა მოსწავლეებს უნდა უთხრას, რომ ჩანაწერები სწრაფად გადაათვალიერონ და დასამახსოვრებელი, მნიშვნელოვანი ინფორმაციები ვარსკვლავებით მონიშნონ. შემდეგ მათგან ტოპ სამი მოვარსკვლავებული ინფორმაცია ამოირჩიონ.

საბოლოოდ, მოსწავლეებმა ყველაზე მნიშვნელოვანი ინფორმაცია თუ ფაქტი დაფაზე უნდა დაწერონ და მეწყვილესთან ერთად განიხილონ.

კომენტარები


ეტალონი

ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია

მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

სიახლეები

პენსიონერ მასწავლებლებს სკოლებში აბრუნებენ - სამინისტრო ჩინეთში სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებისთვის მიდგომას ცვლის

მასწავლებელს მოსწავლის გაკვეთილიდან გაძევების, დირექტორს კი სკოლიდან დათხოვნის უფლება აქვს - დოკუმენტი

მუნიციპალიტეტი, რომლის სკოლებშიც მუნის არც ერთი შემთხვევა არ დაფიქსირებულა

„აბიტურიენტებს შეეზღუდებათ არჩევანი, ვერ აირჩევენ იმ უნივერსიტეტს, რომლის შესახებაც სექტემბერში უკვე ცნობილი იყო...“

3 ცვლილება განათლების მიმართულებით, რომელსაც კომიტეტმა მხარი დაუჭირა

პიროვნება

ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

სკოლები
მეორე, მესამე და მეოთხე კლასის მოსწავლეებმა, დიდი სიყვარულით და მონდომებით წარმოადგინეს საინტერესო პროგრამა
 

სასკოლო საზპგადოების წინაშე მათ საქართველოს თითოეული კუთხე, მათი უნიკალური კულტურით, ტრადიციებითა და სამზარეულოთი წარადგინეს

პირველკლასელებმა ანბანის ჯადოსნურ სამყაროში ხალისით შეაბიჯეს

საინტერესო

პენსიონერ მასწავლებლებს სკოლებში აბრუნებენ - სამინისტრო ჩინეთში სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებისთვის მიდგომას ცვლის

გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“

არაბთა გაერთიანებული საამიროები აქტიურად ნერგავს ხელოვნურ ინტელექტს განათლების სფეროში

სიახლეები
საზოგადოება