სიახლეები
საინტერესო , რჩევები

როგორ ვასწავლოთ განსხვავებული უნარების მქონე მოსწავლეებს ერთ კლასში? - რჩევები მასწავლებლებს
14-10-2019
-
+


ალბათ, ყველა მასწავლებელს გყავთ ან გყოლიათ კლასები, სადაც მოსწავლეები უნარებით ერთმანეთისგან აშკარად განსხვავდებიან. ნაწილი სწრაფად ითვისებს მასალებს, ნაწილს კი დანარჩენზე ბევრად მეტი დრო სჭირდება.

გთავაზობთ სტრატეგიებს, ამ პრობლემას თავი როგორ გაართვათ.

  • დისკუსია და საჭიროებების ანალიზი

განსხვავებული უნარების მქონე მოსწავლეების კლასში სუსტები ხშირად სტრესს გრძნობენ. ამ დროს საუკეთესო გამოსავალი კლასში არსებულ სიტუაციაზე ღია დისკუსიის გამართვაა. მუშაობის წესებზე ყველა მოსწავლესთან ერთად უნდა შეთანხმდეთ ​და ძლიერი მოსწავლეები გაამხნეოთ, რომ სუსტებს დაეხმარონ.

გაანალიზეთ მოსწავლეების საჭიროებები, სიძლიერეები და სისუსტეები. დაფიქრდით რა სჭირდებათ მოტივაციისთვის.

ამისთვის მოსწავლეებს ჰკითხეთ:

  • რა სახის საკლასო აქტივობების კეთება სიამოვნებთ?
  • რას სწავლობენ ამ აქტივობებით? რა არის სარგებელი?
  • ინდივიდუალურად მუშაობა ურჩევნიათ თუ წყვილში?
  • ყველაზე მეტად რა უნარების განვითარება სურთ?
  • გაკვეთილის განმავლობაში მასწავლებელზე მოსმენა ურჩევნიათ თუ ჯგუფურად მუშაობა?

მიღებული ინფორმაცია უნდა შეაგროვოთ და შედეგები გაანალიზოთ. ამ შეკითხვების პასუხების გააზრება მომავალში მათთან კომუნიკაციას გაგიადვილებთ.

  • პირობის დადება

მოსწავლეებთან წერილობითი შეთანხმების დადებაც შეგიძლიათ, სადაც ისინი საკუთარ ქცევასა და აქტივობაზე დადებენ პირობას. მაგალითად, „მე დავეხმარები ჩემს მეწყვილეს“, „აქტიურად მივიღებ მონაწილეობას ჯგუფურ სამუშაოში“ და ა. შ.

  • მოსწავლეებს უთხარით რის გაკეთებას აპირებთ

თუ ატყობთ, რომ მოსწავლეებს საკმარისი ცოდნა და უნარები არ აქვთ აქტივობას ტემპში მიყვნენ, წინასწარ გააფრთხილეთ, რის გაკეთებას აპირებთ. თუ ეცოდინებათ რა დავალებას უნდა ელოდნენ, უფრო მობილიზებული და ეფექტურები იქნებიან.

  • თვითდაკვირვება

მოსწავლეებს სთხოვეთ დაფიქრდნენ რა არის მათი სისუსტეები და სიძლიერეები. უთხარით თავიანთ პროგრესს დააკვირდნენ.

კარგი იქნება დღიურს თუ აწარმოებენ, სადაც შეცდომებს ჩაინიშნავენ, ჩაიწერენ რა ისწავლეს და როგორ განვითარდნენ.

  • დაჯგუფება

შეგიძლიათ ძლიერები ერთად დააწყვილოთ, სუსტები ერთად ან შერეული ჯგუფები შექმნათ. დაფიქრდით, რომელი დავალების შემთხვევაში რომელი მეთოდი იქნება უკეთესი. არ დაგავიწყდეთ, რომ ამან მოსწავლეების ურთიერთობაში პრობლემა არ უნდა შექმნას. ჩაინიშნეთ ვინ ვისთან ერთად მუშაობს კარგად.

ჯგუფური მუშაობის შემთხვევაში გახსოვდეთ, რომ სუსტი ბავშვები თავიანთ შესაძლებლობებს უკეთ პატარა ჯგუფებში ავლენენ.


კომენტარები


ეტალონი

„ეტალონის“ შემოდგომის სეზონის საგნობრივი ჩემპიონატი მათემატიკის ოლიმპიადით დასრულდა

„ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი მათემატიკის ოლიმპიადით სრულდება

ინგლისური ენის ოლიმპიადა შემოდგომის სეზონზე პირველად გაიმართა

სიახლეები

ცნობილია საბავშვო ბაღების სია, რომელთა შესახებაც სპეციალური საბჭო 15 დეკემბერს იმსჯელებს

უქმე დღეა თუ არა 17 დეკემბერი სკოლებისა და ბაღებისთვის? - პასუხი აქტუალურ კითხვაზე

„ვერავინ აუკრძალავს მოსწავლეს, რომ მობილური ტელეფონით მივიდეს სკოლაში“

გავრცელებული შეხედულებით ცაციაობა დაკავშრებულია არასტანდარტულ აზროვნებასთან - თქვენც ასე ფიქრობთ?

პიროვნება

etaloni.ge-ს ბლიც-კითხვებს მუხროვანის საჯარო სკოლის დირექტორი სვეტლანა სუხორუკოვა პასუხობს

etaloni.ge-ს ბლიც-კითხვებს სიღნაღის მუნიციპალიტეტის სოფელ საქობოს საჯარო სკოლის დირექტორი დოდო ბეგიაშვილი პასუხობს

სკოლები

პატარა მსახიობი ლიკა ჭანტურაიას შესრულებულმა როლმა მაყურებლის განსაკუთრებული მოწონება დაიმსახურა

წინასაახალწლო სამზადისი სკოლის ყოველწლიური ტრადიციაა

პირველკლასელმა ანბანის სწავლა ხალისით დაიწყო და ანბანის პირველ ასო-ბგერას დიდი ენთუზიაზმით გაეცნო

 

 

საინტერესო

გავრცელებული შეხედულებით ცაციაობა დაკავშრებულია არასტანდარტულ აზროვნებასთან - თქვენც ასე ფიქრობთ?

„ეტალონის“ შემოდგომის სეზონის საგნობრივი ჩემპიონატი მათემატიკის ოლიმპიადით დასრულდა

„ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი მათემატიკის ოლიმპიადით სრულდება

სიახლეები
საზოგადოება