სიახლეები
ყველაზე პოპულარული
საინტერესო , რჩევები

როგორ ვასწავლოთ განსხვავებული უნარების მქონე მოსწავლეებს ერთ კლასში? - რჩევები მასწავლებლებს
14-10-2019
-
+


ალბათ, ყველა მასწავლებელს გყავთ ან გყოლიათ კლასები, სადაც მოსწავლეები უნარებით ერთმანეთისგან აშკარად განსხვავდებიან. ნაწილი სწრაფად ითვისებს მასალებს, ნაწილს კი დანარჩენზე ბევრად მეტი დრო სჭირდება.

გთავაზობთ სტრატეგიებს, ამ პრობლემას თავი როგორ გაართვათ.

  • დისკუსია და საჭიროებების ანალიზი

განსხვავებული უნარების მქონე მოსწავლეების კლასში სუსტები ხშირად სტრესს გრძნობენ. ამ დროს საუკეთესო გამოსავალი კლასში არსებულ სიტუაციაზე ღია დისკუსიის გამართვაა. მუშაობის წესებზე ყველა მოსწავლესთან ერთად უნდა შეთანხმდეთ ​და ძლიერი მოსწავლეები გაამხნეოთ, რომ სუსტებს დაეხმარონ.

გაანალიზეთ მოსწავლეების საჭიროებები, სიძლიერეები და სისუსტეები. დაფიქრდით რა სჭირდებათ მოტივაციისთვის.

ამისთვის მოსწავლეებს ჰკითხეთ:

  • რა სახის საკლასო აქტივობების კეთება სიამოვნებთ?
  • რას სწავლობენ ამ აქტივობებით? რა არის სარგებელი?
  • ინდივიდუალურად მუშაობა ურჩევნიათ თუ წყვილში?
  • ყველაზე მეტად რა უნარების განვითარება სურთ?
  • გაკვეთილის განმავლობაში მასწავლებელზე მოსმენა ურჩევნიათ თუ ჯგუფურად მუშაობა?

მიღებული ინფორმაცია უნდა შეაგროვოთ და შედეგები გაანალიზოთ. ამ შეკითხვების პასუხების გააზრება მომავალში მათთან კომუნიკაციას გაგიადვილებთ.

  • პირობის დადება

მოსწავლეებთან წერილობითი შეთანხმების დადებაც შეგიძლიათ, სადაც ისინი საკუთარ ქცევასა და აქტივობაზე დადებენ პირობას. მაგალითად, „მე დავეხმარები ჩემს მეწყვილეს“, „აქტიურად მივიღებ მონაწილეობას ჯგუფურ სამუშაოში“ და ა. შ.

  • მოსწავლეებს უთხარით რის გაკეთებას აპირებთ

თუ ატყობთ, რომ მოსწავლეებს საკმარისი ცოდნა და უნარები არ აქვთ აქტივობას ტემპში მიყვნენ, წინასწარ გააფრთხილეთ, რის გაკეთებას აპირებთ. თუ ეცოდინებათ რა დავალებას უნდა ელოდნენ, უფრო მობილიზებული და ეფექტურები იქნებიან.

  • თვითდაკვირვება

მოსწავლეებს სთხოვეთ დაფიქრდნენ რა არის მათი სისუსტეები და სიძლიერეები. უთხარით თავიანთ პროგრესს დააკვირდნენ.

კარგი იქნება დღიურს თუ აწარმოებენ, სადაც შეცდომებს ჩაინიშნავენ, ჩაიწერენ რა ისწავლეს და როგორ განვითარდნენ.

  • დაჯგუფება

შეგიძლიათ ძლიერები ერთად დააწყვილოთ, სუსტები ერთად ან შერეული ჯგუფები შექმნათ. დაფიქრდით, რომელი დავალების შემთხვევაში რომელი მეთოდი იქნება უკეთესი. არ დაგავიწყდეთ, რომ ამან მოსწავლეების ურთიერთობაში პრობლემა არ უნდა შექმნას. ჩაინიშნეთ ვინ ვისთან ერთად მუშაობს კარგად.

ჯგუფური მუშაობის შემთხვევაში გახსოვდეთ, რომ სუსტი ბავშვები თავიანთ შესაძლებლობებს უკეთ პატარა ჯგუფებში ავლენენ.


კომენტარები


სკოლები
თვითმმართველობა მოსწავლეთა არჩევითი ორგანოა
მოსწავლეებმა ლაბორატორიული სამუშაოს შესრულებით თეორიული ცოდნა განიმტკიცეს
ჟიურის გადაწყვეტილებით, კონკურსანტებმა ადგილები განსაზღვრული საფეხურების მიხედვით დაიკავეს
მოსწავლეებმა ადამიანის უფლებათა დარღვევის ბევრი ფაქტი გაიხსენეს
სიახლეები
გაკვეთილის გეგმის ფორმაში პედაგოგებმა უნდა მიუთითონ შემდეგი ინფორმაცია
2009-დან 2015 წლამდე პერიოდში საქართველოში 15 წლის მოსწავლეებმა გააუმჯობესეს სწავლა კითხვაში, მათემატიკასა და საბუნებისმეტყველო მეცნიერებებში
საჯარო სკოლებისთვის სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლეების სწავლებისათვის დამატებითი დაფინანსების გამოყოფის წესი
2019 წლის წინანდლის პრემიის“ ლაურეატები 10 დეკემბერს, დაჯილდოების ოფიციალურ ცერემონიაზე, გამოვლინდებიან
საინტერესო
ფაშისტებმა დემონსტრაცია დაარბიეს და სამედიცინო ფაკულტეტის სტუდენტი იან ოპლეტალი დახვრიტეს
პიროვნება
ქუთაისის საგანმანათლებლო რესურსცენტრის უფროსი, მაია ცქიტიშვილი 16 წლის იყო, დედა რომ გახდა
ეტალონი
ტესტირების დღესთან დაკავშირებით, ჩემპიონატში ჩართული წალენჯიხის მუნიციპალიტეტის ყველა სკოლა უკვე ინფორმირებულია
2019-2020 სასწავლო წლის ინტელექტ-ჩემპიონატ „ეტალონის“ თერჯოლის ღონისძიებას ავტორი და წამყვანი გოჩა ტყეშელაშვილი გაუძღვება
„ეტალონის“ მუნიციპალურმა ტურმა, როგორც ყოველთვის, ძალიან საინტერესოდ ჩაიარა
2019-2020 სასწავლო წლის ინტელექტ-ჩემპიონატ „ეტალონის“ ხონის ღონისძიებას ავტორი და წამყვანი გოჩა ტყეშელაშვილი გაუძღვება
2019-2020 სასწავლო წლის ინტელექტ-ჩემპიონატ „ეტალონის“ წყალტუბოს  ღონისძიებას, ავტორი და წამყვანი გოჩა ტყეშელაშვილი გაუძღვება
საზოგადოება