სიახლეები
საინტერესო , რჩევები

როგორ ვასწავლოთ განსხვავებული უნარების მქონე მოსწავლეებს ერთ კლასში? - რჩევები მასწავლებლებს
14-10-2019
-
+


ალბათ, ყველა მასწავლებელს გყავთ ან გყოლიათ კლასები, სადაც მოსწავლეები უნარებით ერთმანეთისგან აშკარად განსხვავდებიან. ნაწილი სწრაფად ითვისებს მასალებს, ნაწილს კი დანარჩენზე ბევრად მეტი დრო სჭირდება.

გთავაზობთ სტრატეგიებს, ამ პრობლემას თავი როგორ გაართვათ.

  • დისკუსია და საჭიროებების ანალიზი

განსხვავებული უნარების მქონე მოსწავლეების კლასში სუსტები ხშირად სტრესს გრძნობენ. ამ დროს საუკეთესო გამოსავალი კლასში არსებულ სიტუაციაზე ღია დისკუსიის გამართვაა. მუშაობის წესებზე ყველა მოსწავლესთან ერთად უნდა შეთანხმდეთ ​და ძლიერი მოსწავლეები გაამხნეოთ, რომ სუსტებს დაეხმარონ.

გაანალიზეთ მოსწავლეების საჭიროებები, სიძლიერეები და სისუსტეები. დაფიქრდით რა სჭირდებათ მოტივაციისთვის.

ამისთვის მოსწავლეებს ჰკითხეთ:

  • რა სახის საკლასო აქტივობების კეთება სიამოვნებთ?
  • რას სწავლობენ ამ აქტივობებით? რა არის სარგებელი?
  • ინდივიდუალურად მუშაობა ურჩევნიათ თუ წყვილში?
  • ყველაზე მეტად რა უნარების განვითარება სურთ?
  • გაკვეთილის განმავლობაში მასწავლებელზე მოსმენა ურჩევნიათ თუ ჯგუფურად მუშაობა?

მიღებული ინფორმაცია უნდა შეაგროვოთ და შედეგები გაანალიზოთ. ამ შეკითხვების პასუხების გააზრება მომავალში მათთან კომუნიკაციას გაგიადვილებთ.

  • პირობის დადება

მოსწავლეებთან წერილობითი შეთანხმების დადებაც შეგიძლიათ, სადაც ისინი საკუთარ ქცევასა და აქტივობაზე დადებენ პირობას. მაგალითად, „მე დავეხმარები ჩემს მეწყვილეს“, „აქტიურად მივიღებ მონაწილეობას ჯგუფურ სამუშაოში“ და ა. შ.

  • მოსწავლეებს უთხარით რის გაკეთებას აპირებთ

თუ ატყობთ, რომ მოსწავლეებს საკმარისი ცოდნა და უნარები არ აქვთ აქტივობას ტემპში მიყვნენ, წინასწარ გააფრთხილეთ, რის გაკეთებას აპირებთ. თუ ეცოდინებათ რა დავალებას უნდა ელოდნენ, უფრო მობილიზებული და ეფექტურები იქნებიან.

  • თვითდაკვირვება

მოსწავლეებს სთხოვეთ დაფიქრდნენ რა არის მათი სისუსტეები და სიძლიერეები. უთხარით თავიანთ პროგრესს დააკვირდნენ.

კარგი იქნება დღიურს თუ აწარმოებენ, სადაც შეცდომებს ჩაინიშნავენ, ჩაიწერენ რა ისწავლეს და როგორ განვითარდნენ.

  • დაჯგუფება

შეგიძლიათ ძლიერები ერთად დააწყვილოთ, სუსტები ერთად ან შერეული ჯგუფები შექმნათ. დაფიქრდით, რომელი დავალების შემთხვევაში რომელი მეთოდი იქნება უკეთესი. არ დაგავიწყდეთ, რომ ამან მოსწავლეების ურთიერთობაში პრობლემა არ უნდა შექმნას. ჩაინიშნეთ ვინ ვისთან ერთად მუშაობს კარგად.

ჯგუფური მუშაობის შემთხვევაში გახსოვდეთ, რომ სუსტი ბავშვები თავიანთ შესაძლებლობებს უკეთ პატარა ჯგუფებში ავლენენ.


კომენტარები


ეტალონი

გამორჩეული ათეულების შესახებ გაიგზავნება წარმატების დამადასტურებელი საინფორმაციო წერილები

ოლიმპიადა izrune.ge-ს ტექნოლოგიური პლატფორმის გამოყენებით გაიმართა

„ეტალონის“ საგნობრივი ოლიმპიადები გრძელდება

ქართული ენის და ლიტერატურის ოლიმპიადა 18 და 19 ნოემბერს ონლაინ რეჟიმში ჩატარდა

სიახლეები

ყველაფერი, რაც მასწავლებელთა გამოცდების შესახებ უნდა იცოდეთ

„არ გვაქვს თანამედროვე სტანდარტების სახელმძღვანელო“ - ყველა ძირითად საგანში სასწავლო მასალა უნდა განახლდეს 

პრაქტიკოსის სტატუსი გაუქმდა - რა ელით გამოცდაჩაუბარებელ, მოქმედ, პრაქტიკოს პედაგოგებს?

„საპენსიო ასაკს მიღწეულ პედაგოგებს საზღვაგარეთის ქვეყნებიდან მოვიზიდავთ“... 

პიროვნება

etaloni.ge-ს ბლიც-კითხვებს სიღნაღის მუნიციპალიტეტის სოფელ საქობოს საჯარო სკოლის დირექტორი დოდო ბეგიაშვილი პასუხობს

„მოსწავლის განვითარებისთვის მნიშვნელოვანია, რომ სკოლაში იყოს თბილი, მხარდამჭერი და შთამაგონებელი გარემო“
 
სკოლები

მოსწავლეებმა უკვე კარგად იციან, რომ ტოლერანტობა ესაა თავისუფლება მრავალფეროვნებაში

 

 

მოსწავლეებმა საინტერესოდ წარმოადგინეს მათემატიკის მნიშვნელობა თანამედროვე ტექნოლოგიების განვითარებაში

პატარებმა შესწავლილი მოთხრობის მთავარ პერსონაჟებს წერილი მისწერეს

საინტერესო

გამორჩეული ათეულების შესახებ გაიგზავნება წარმატების დამადასტურებელი საინფორმაციო წერილები

ოლიმპიადა izrune.ge-ს ტექნოლოგიური პლატფორმის გამოყენებით გაიმართა

„ეტალონის“ საგნობრივი ოლიმპიადები გრძელდება

მასწავლებლებს  დატვირთვას ხელოვნური ინტელექტი შეუმსუბუქებს - ბრიტანეთის მთავრობის ახალი პროექტი

ქართული ენის და ლიტერატურის ოლიმპიადა 18 და 19 ნოემბერს ონლაინ რეჟიმში ჩატარდა

სიახლეები
საზოგადოება