სიახლეები
ყველაზე პოპულარული
საინტერესო

ვიზუალიზაცია, როგორც გაკვეთილის დამხმარე ინსტრუმენტი
13-09-2019
-
+


რა არის ვიზუალიზაცია? - ვიზუალიზაცია წარმოსახვაში სასურველი რეალობის დანახვაა. მასში შეიძლება გააერთიანოთ რეალური თუ არარეალური სურათები, ხმა, მოძრაობა, შეხება, გემო თუ სუნი.

რატომ უნდა გამოიყენოთ ვიზუალიზაციის მეთოდი გაკვეთილზე? 

  • ვიზუალური წარმოდგენებით შესრულებული საკლასო დავალებები უფრო დასამახსოვრებელი და საინტერესო ხდება;
  • ვიზუალიზაცია განსაკუთრებით ეფექტურია უცხო ენის სწავლებისას, რადგან იგი მოსწავლეებს წარმოსახვის უნარის განვითარებასთან ერთად ენობრივი ბარიერის დაძლევაში ეხმარებათ;
  • წარმოსახვითი დავალებები თქვენს გაკვეთილს მრავალფეროვნებას შესძენს;
  • მოსწავლეებს დაეხმარებით და ასწავლით, რომ განტვირთვისას ახალი და განსაკუთრებით საინტერესო იდეები შეიძლება მოუვიდეთ.

რჩევები მოსწავლეებთან ვიზუალიზაციის მეთოდის გამოყენებისას

  • მოსწავლეებთან ვიზუალიზაციის მეთოდს თუ პირველად იყენებთ, ფრთხილად იყავით, სანამ დარწმუნდებით, რომ ეს მეთოდი კარგად მუშაობს;
  • ზოგიერთი მოსწავლე შეიძლება ფიქრობდეს,  რომ  მას რაიმე სურათის წარმოადგენა საკმარისად კარგად არ შეუძლია.  უთხარით, რომ არ არის აუცილებელი წარმოიდგინონ ისეთივე ცხადი სურათი, როგორ  ცხადადაც სიზმარს ხედავენ. საკმარისია სურათის დაახლოებით აღწერა მაინც შეძლონ;
  • გქონდეთ ცხადი იდეა, რატომ გჭირდებათ ვიზუალიზაციის გამოყენება. რაში დაგეხმარებათ საგაკვეთილო პროცესში? დაგეხმარებათ ეს საინტერესო დისკუსიების წარმართვაში? მოგიტანთ ახალ იდეებს? 
  • შექმენით სცენარი. გამოიყენეთ ცხადი, ღია კითხვები, რათა მოსწავლეებს სხვადასხვა სურათის წარმოდგენა გაუმარტივოთ.  შეახსენეთ სპეციფიკური ზმნები. მაგალითად, „ხედავს“, „გრძნობს“, „ესმის“, „აგემოვნებს“, „ყნოსავს“;
  • დაუსვით კითხვები - „წარმოიდგინეთ კითხულობთ ჟურნალს. რა სახის ჟურნალია? სპორტული თუ ლიტერატურული? რა არის ჟურნალის გარეკანზე?“
  • გათვალეთ მომენტები, როდესაც უნდა გაჩერდეთ, რომ მოსწავლეებს მისცეთ დრო სურათების წარმოსადგენად;
  • შეკითხვები თუ სიტყვები წააკითხეთ ხმამაღლა;
  • წინასწარ ახსენით ყველა ახალი სიტყვა, რასაც გაკვეთილზე გამოიყენებთ;
  • მოსწავლეებს მიეცით განტვირთვის საშუალება;
  • გაიმეორეთ გაკვეთილის მთავარი ელემენტები. ნუ იჩქარებთ!
  • ვიზუალური წარმოდგენისთვის მიცემული დროის შემდეგ ესაუბრეთ, მიეცით დავალებები.

ვიზუალიზაცია შეიძლება გამოიყენოთ სასაუბრო პრაქტიკისთვის, რადგან ის ქმნის ბუნებრივ საინფორმაციო ველს. მაგალითად, წარმოადგენინეთ, რომ აეროპორტში ორი უცხოელის საუბარი გაიგეს და ალაპარაკეთ, რა წარმოუდგათ გონებაში. ვინ არიან? სად მიფრინავენ? რა მიზნით მიფრინავენ? რაზე საუბრობენ? და ა.შ.

ვიზუალიზაცია მოსწავლის თავდაჯერებულობის გასაზრდელად გამოიყენება.  მოსწავლეებმა შეიძლება შექმნან თავიანთი სცენარი. მაგალითად, ქვეყნის ვირტუალური ტური, თავიანთი სახლის ტური და ა.შ.


კომენტარები


სკოლები
კლასის დამრიგებელი დიანა კაპანაძეა
სკოლის წარმომადგენლის თქმით, გაცილების საღამოზე პედაგოგებმა სიმბოლური საჩუქრები მიიღეს
აზარ გეიდაროვმა უფროსი მასწავლებლის სტატუსი მოიპოვა
სიახლეები
ჩხენკელის ბრძანებით, ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებაში მოსწავლის ჩარიცხვისა და მოსწავლის სტატუსის შეჩერების შესახებ კანონის ახალი პუნქტი დაემატა
ისინი დეტალურ ინფორმაციას მიიღებენ იტალიის უმაღლეს სასწავლებლებში სამაგისტრო და სადოქტორო საფეხურზე არსებული შესაძლებლობების, გამოწვევებისა და ინოვაციების შესახებ
სკოლების პოპულარიზაციისა და სკოლებში შემოქმედებითი პროცესების წასახალისებლად გამოცხადებული კონკურსის  შედეგები შედეგნაირია:
მოხარულები ვართ, რომ მათი უფლებები იქნება დაცული
საინტერესო
მიეცით ასეთ მშობელს საშუალება სუფთა ფურცლიდან დაგინახოთ
პიროვნება
„ბავშვებს გააზრებული აქვთ, რომ უსწავლელად წინ ვერ წავლენ“
ეტალონი
ინტელექტ-ჩემპიონატში ჩართვა ბოლნისის მუნიციპალიტეტის ნებისმიერი სკოლის მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეს შეუძლია
ინტელექტ-ჩემპიონატში ჩართვა დმანისის მუნიციპალიტეტის ნებისმიერი სკოლის მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეს შეუძლია
ზინიკო მოსეშვილი „ხონის ეტალონი მოსწავლე“ და 2019 წლის ფინალური კონკურსის III ადგილოსანია.
ლოლიტა კინწურაშვილი „წყალტუბოს ეტალონი მოსწავლე“ და შუალედური ფინალური კონკურსის II ადგილოსანია
ლუკა კოტორაშვილი „საგარეჯოს ეტალონი მოსწავლე“ და 2019 წლის ფინალური კონკურსის I ადგილოსანია
საზოგადოება