სიახლეები
საინტერესო

ვიზუალიზაცია, როგორც გაკვეთილის დამხმარე ინსტრუმენტი
13-09-2019
-
+


რა არის ვიზუალიზაცია? - ვიზუალიზაცია წარმოსახვაში სასურველი რეალობის დანახვაა. მასში შეიძლება გააერთიანოთ რეალური თუ არარეალური სურათები, ხმა, მოძრაობა, შეხება, გემო თუ სუნი.

რატომ უნდა გამოიყენოთ ვიზუალიზაციის მეთოდი გაკვეთილზე? 

  • ვიზუალური წარმოდგენებით შესრულებული საკლასო დავალებები უფრო დასამახსოვრებელი და საინტერესო ხდება;
  • ვიზუალიზაცია განსაკუთრებით ეფექტურია უცხო ენის სწავლებისას, რადგან იგი მოსწავლეებს წარმოსახვის უნარის განვითარებასთან ერთად ენობრივი ბარიერის დაძლევაში ეხმარებათ;
  • წარმოსახვითი დავალებები თქვენს გაკვეთილს მრავალფეროვნებას შესძენს;
  • მოსწავლეებს დაეხმარებით და ასწავლით, რომ განტვირთვისას ახალი და განსაკუთრებით საინტერესო იდეები შეიძლება მოუვიდეთ.

რჩევები მოსწავლეებთან ვიზუალიზაციის მეთოდის გამოყენებისას

  • მოსწავლეებთან ვიზუალიზაციის მეთოდს თუ პირველად იყენებთ, ფრთხილად იყავით, სანამ დარწმუნდებით, რომ ეს მეთოდი კარგად მუშაობს;
  • ზოგიერთი მოსწავლე შეიძლება ფიქრობდეს,  რომ  მას რაიმე სურათის წარმოადგენა საკმარისად კარგად არ შეუძლია.  უთხარით, რომ არ არის აუცილებელი წარმოიდგინონ ისეთივე ცხადი სურათი, როგორ  ცხადადაც სიზმარს ხედავენ. საკმარისია სურათის დაახლოებით აღწერა მაინც შეძლონ;
  • გქონდეთ ცხადი იდეა, რატომ გჭირდებათ ვიზუალიზაციის გამოყენება. რაში დაგეხმარებათ საგაკვეთილო პროცესში? დაგეხმარებათ ეს საინტერესო დისკუსიების წარმართვაში? მოგიტანთ ახალ იდეებს? 
  • შექმენით სცენარი. გამოიყენეთ ცხადი, ღია კითხვები, რათა მოსწავლეებს სხვადასხვა სურათის წარმოდგენა გაუმარტივოთ.  შეახსენეთ სპეციფიკური ზმნები. მაგალითად, „ხედავს“, „გრძნობს“, „ესმის“, „აგემოვნებს“, „ყნოსავს“;
  • დაუსვით კითხვები - „წარმოიდგინეთ კითხულობთ ჟურნალს. რა სახის ჟურნალია? სპორტული თუ ლიტერატურული? რა არის ჟურნალის გარეკანზე?“
  • გათვალეთ მომენტები, როდესაც უნდა გაჩერდეთ, რომ მოსწავლეებს მისცეთ დრო სურათების წარმოსადგენად;
  • შეკითხვები თუ სიტყვები წააკითხეთ ხმამაღლა;
  • წინასწარ ახსენით ყველა ახალი სიტყვა, რასაც გაკვეთილზე გამოიყენებთ;
  • მოსწავლეებს მიეცით განტვირთვის საშუალება;
  • გაიმეორეთ გაკვეთილის მთავარი ელემენტები. ნუ იჩქარებთ!
  • ვიზუალური წარმოდგენისთვის მიცემული დროის შემდეგ ესაუბრეთ, მიეცით დავალებები.

ვიზუალიზაცია შეიძლება გამოიყენოთ სასაუბრო პრაქტიკისთვის, რადგან ის ქმნის ბუნებრივ საინფორმაციო ველს. მაგალითად, წარმოადგენინეთ, რომ აეროპორტში ორი უცხოელის საუბარი გაიგეს და ალაპარაკეთ, რა წარმოუდგათ გონებაში. ვინ არიან? სად მიფრინავენ? რა მიზნით მიფრინავენ? რაზე საუბრობენ? და ა.შ.

ვიზუალიზაცია მოსწავლის თავდაჯერებულობის გასაზრდელად გამოიყენება.  მოსწავლეებმა შეიძლება შექმნან თავიანთი სცენარი. მაგალითად, ქვეყნის ვირტუალური ტური, თავიანთი სახლის ტური და ა.შ.


კომენტარები


ეტალონი
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ამჯერად ამბროლაურს ესტუმრა
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ახალქალაქის 44 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
2024 წლის „ახალქალაქის ეტალონი გუნდის“ წოდებისთვის ერთმანეთს 47 გუნდი ეჯიბრება
გამარჯვებისთვის ერთმანეთს დმანისის 11 სკოლის 55 მოსწავლე ეჯიბრება
სიახლეები
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ამჯერად ამბროლაურს ესტუმრა
სტუდნეტების ნაწილმა აუდიტორიები დატოვეს და საპროტესტო აქციებს უერთდებიან -  ვრცელდება პროფესორ-მასწავლებელთა ნაწილის მიმართვაც
როდიდან გამოიდარებს - გარემოს ეროვნული სააგენტოს პროგნოზი
საჯარო სკოლების დირექტორობის კანდიდატებთან გასაუბრებები განახლდა
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
გარდა ამისა, ისტორიის მასწავლებლებმა იმ ადამიანები ღვაწლზე ისაუბრეს, ვინც თავი გასწირა
ბიბლიოთეკის კვირეულთან დაკავშირებით, ჭიკაანის საჯარო სკოლაში გაიმართა სხვადასხვა აქტივობა, რომელშიც აქტიურად მონაწილეობდნენ IV,V,VI და VII კლასების მოსწავლეებმა
სკოლაში მისწვეულმა მოსწავლეებმა, მშობლებმა და მასწავლებლებმა მოისმინეს, თუ რატომ არის მნიშვნელოვანი აღნიშნული პროექტის გამოყენება სასწავლო პროცესში და რა კავშირშია - ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან
საინტერესო
ნეიროქსელი არ უშვებს გრამატიკულ შეცდომებს
გახსოვდეთ, მოსწავლეთა მიღწევებზე პასუხისმგებელი მხოლოდ თქვენ არ ხართ - არის რიგი ფაქტორები, რაც მასწავლებლის კონტროლს არ ექვემდებარება


დიფერენციაციის თეორიის საკლასო ოთახში რეალიზება მასწავლებლისთვის მნიშვნელოვანი გამოწვევაა 
უნდა დაეხმაროს თუ არა მასწავლებელი, მოსწავლეს აღმოაჩინოს აფანტაზია საკუთარ თავში?
მასწავლებლების ემოციები ხშირად მოსწავლეებზეა დამოკიდებული. მაგალითად, პედაგოგები, რომლებიც თავიანთი მოსწავლეებით ამაყობენ, შეიძლება მეტად თავდაჯერებულები, აჟიტირებულები, აქტიურები იყვნენ
სიახლეები
საზოგადოება