სიახლეები
სიახლეები

„გამოცდები უნდა იყოს, თუმცა პროფესიული უნარების გამოცდის საჭიროებას ვერ ვხედავ“ - პედაგოგების შეფასებები
11-07-2019
-
+


პროფესიული უნარების გამოცდის სირთულეზე არაერთი პედაგოგი საუბრობს. მათი ნაწილი აღნიშნავს, რომ ტესტებში გარკვეული ტიპის შეცდომები იყო, ხოლო ყველაზე მეტად ღია ტიპის დავალებების დაწერა გაუჭირდათ.

„სპორტის მასწავლებელი ვარ. უკვე რამდენიმე წელია სკოლაში ვასწავლი. ვფიქრობ, გამოცდები უნდა იყოს ,თუმცა პროფესიული უნარების გამოცდის საჭიროებას ვერ ვხედავ, რადგან ხშირად თეორიული ცოდნა და პრაქტიკული უნარ-ჩვევები სხვადასხვა რაღაც არის. შეიძლება, თეორიულად იმდენად არ იცოდე რაღაც, მაგრამ რეალურად გქონდეს ის მიდგომები, რომელიც აუცილებელია მასწავლებლისთვის. შეცდომებიც იყო ტესტებში, ვერ გავიგე რამდენიმე საკითხი, რადგან ერთ-ერთ დავალებაში 2 სვეტად იყო სიტყვები და უნდა შეგეთავსებინა ერთმანეთისთვის, მაგრამ ერთ სვეტში 4 სიტყვა იყო მეორეში სამი და ვერ გავიგე“,-გვითხრა ერთ-ერთმა პედაგოგმა.

გამოცდით უკმაყოფილოა თბილისის N175 საჯარო სკოლის საგამოცდო ცენტრიდან გამოსული კიდევ ერთი პედაგოგი, რომელიც თვლის, რომ ღია დავალებები საკმაოდ რთული იყო.

„საკმაოდ რთული გამოცდა იყო. განსაკუთრებით ღია ტიპის დავალებები გამიჭირდა. ტესტებშიც მგონი რაღაც შეცდომები იყო, კონკრეტულად აღარ მახსოვს მაგრამ წერისას აშკარად შეცდომები იყო“,- გვითხრა პედაგოგმა, რომელიც თბილისის ერთ-ერთ სკოლაში ისტორიას ასწავლის.

გამოცდიდან გამოსული რუსული ენის პედაგოგის თქმით, მისთვის საკმაოდ რთული იყო ტესტი.

„​როგორ გითხრათ, მე რუსულენივანი პედაგოგი ვარ და ნამდვილად გამიჭირდა დაწერა. ვინც იცის, ალბათ, მისთვის მარტივი იყო, მაგრამ ჩემთვის საკმაოდ რთული იყო. თემები უფრო ბავშვებისა და მასწავლებლის ურთიერთობაზე, ბავშვთა ჩაგვრაზე იყო, იმდენად ემოციურია ეს ყველაფერი და ისე ვნერვიულობდი კონკრეტული საკითხები ახლა აღარც მახსოვს“,- გვითხრა რუსული ენის პედაგოგმა, რომელიც პროფესიული უნარების გამოცდა თბილისის N175 საჯარო სკოლის საგამოცდო ცენტრში დაწერა.

როგორც ჭადრაკის მასწავლებელმა გვითხრა, თეორიები თუ იცი,  გამოცდა რთული დასაწერი არ არის.

„თეორიები თუ იცი, რთული დასაწერი არ არის. სულ 12 ღია თემა და 31 დახურული ტესტი იყო. ღია კითხვებში ერთ-ერთი საკითხი ეხებოდა კონფლიქტის თავიდან არიდებას, ასევე როგორ განავითაროთ ბავშვებში კრიტიკული აზროვნება. პიაჟეს თეორიიდან იყო ერთ-ერთი საკითხი, რომ ბავშვებს წყლის ჭიქაში ჩაუგდეს შაქრის კუბიკი, რის გამოც წყლის დონემ აიწია და ბავშვებს ეკითხებოდნენ შაქარი რომ გალღვებოდა მაშინ რას იზამდა წყლის დონე? ბავშვებმა თქვეს, რომ წყლის დონე დაიწევდა, თუმცა არ იცოდნენ რატომ და გეკითხებოდნენ რა სტადიაზე იყვნენ ბავშვები, როგორ უნდა განვავითაროთ, რომ შემდეგ კოგნიტურ საფეხურზე გადასულიყვნენ“,- გვითხრა ჭადრაკის პედაგოგმა, ნატა ქველაძემ

მასწავლებლები უკვე მეორე დღეა პროფესიულ უნარებს აბარებენ.  გამოცდები 21 ივლისს ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებით სრულდება.

ასევე იხილეთ: მასწავლებელთა გამოცდების განრიგი

„პროფესიული უნარების გამოცდის საკითხებს პედაგოგი პრაქტიკულ საქმიანობაში არ იყენებს“ - ისტორიის მასწავლებელი

„მაიძულეს გამოცდაზე გამოვსულიყავი თუ მუშაობის გაგრძელება მინდოდა“ - პედაგოგები პროფესიული უნარებ​ის ტესტს აფასებენ

„პროფესიული უნარების გამოცდა ჩასაჭრელად უფროა, ვიდრე მასწავლებლის ცოდნის გამოსავლენად“ - რუსთავის ერთ-ერთი სკოლის პედაგოგი

„მასწავლებელთა გამოცდები არ გამარტივებულა“ - სოფო გორგოძე

„პედაგოგმა, რომელიც კომპეტენციას ვერ დაადასტურებს, აუცილებლად უნდა დატოვოს სკოლა“- დირექტორების შეფასებები


კომენტარები


ეტალონი
„ეტალონში“ მიღწეული წარმატება მოსწავლეებისა და სრულიად სასკოლო საზოგადოებისთვის მნიშვნელოვანი მოვლენაა“
საპრიზო ადგილის მფლობელი მოსწავლეები, რესურსცენტრების ხელმძღვანელები, სკოლების დირექტორები და პედაგოგები კონკურსის ემოციების შესახებ საუბრობენ
სიახლეები
რეგისტრაცია დაიწყო და 100 ლარი ღირს - NAEC ტესტირებას 10 აპრილს ჩაატარებს
გამარჯვებულები სიგელებით, დიპლომებითა და სპეციალური პრიზებით დაჯილდოვდებიან
ავტორიზირებული საჯარო და კერძო საბავშვო ბაღების სია ცნობილია
მასწავლებლების გამოცდაზე რეგისტრაცია აპრილის პირველ ნახევარში დაიწყება - NAEC
პიროვნება
„ვფიქრობ მოსწავლეები დამახასიათებენ მეგობრულ, საყვარელ, სამართლიან მასწავლებლად“
„ბევრი ჩემი მოსწავლის ოჯახში ჩემი აღზრდილი სამი თაობა ცხოვრობს ერთად. ეს ბევრს ნიშნავს ჩემთვისაც და მათთვისაც“
„ვფიქრობ, ქარიზმა, შარმი, პიროვნული ხიბლი აუცილებელია მასწავლებლისთვის, სკოლის ლიდერისთვის“
სკოლები
ბავშვებმა კოლეჯის ინფრასტრუქტურა დაათვალიერეს და სასწავლო პროგრამებს გაეცნენ
სტუმარმა, მოსწავლეებს საქართველოს წითელი ჯვრის საწყისები და ფუნქციონალური საკითხები. მოხალისეობრივ საქმიანობაზე ესაუბრა და მოსწავლეების კითხვებს ამომწურავი პასუხები გასცა
აღსანიშნავია, რომ მოსწავლეები ამ დღესასწაულის ისტორიას, არსსა და მნიშვნელობასაც გაეცნენ და ცოდნა მეტად გაიღრმავეს 
მოსწავლეები სამუშაო პროცესში დიდი ინტერესით მონაწილეობდნენ, მათ მოიძიეს არაერთი საინტერესო ინფორმაცია საქართველოს შესახებ
საინტერესო
ამაზე საუბარი, რა თქმა უნდა, კვლევებიდან და მოსწავლეებისა თუ სტუდენტების შედეგებიდან გამომდინარე შეიძლება
საინტერესო შემთხვევაა ე.წ. მომთაბარე სკოლაც, სადაც ბავშვები განათლებას კარვებში იღებენ
სიახლეები
საზოგადოება