სიახლეები
რჩევები

როგორ დავაწყნაროთ ხმაურიანი კლასი - 11 ოქროს წესი მასწავლებლებისთვის
31-01-2019
-
+


როგორ დავაწყნაროთ ხმაურიანი კლასი? როგორ ჩავატაროთ გაკვეთილი, თუ კლასში გამუდმებით ხმაურია? რატომ ესმით მოსწავლეებს ზოგი მასწავლებლის ჩურჩულიც კი, სხვებს კი ხმის იოგების დაძაბვა უწევთ? - ასეთ კითხვებს ახალგაზრდა მასწავლებლები ხშირად სვამენ. მათ ჯერ საკმარისი გამოცდილება და ხრიკები არ დაუგროვებიათ. გთავაზობთ კლასის დამშვიდების ხერხებს, რომლებიც ნამდვილად მუშაობს. 

წესი 1.

თუ თქვენ ახალგაზრდა მასწავლებელი ხართ და მხოლოდ ახლა იწყებთ მუშაობას, ხელიდან არ გაუშვათ ეს მომენტი! სწორედ პირველი გაკვეთილი განსაზღვრავს თქვენს სტილს მთელი დარჩენილი დროის მანძილზე. რა ქმნის კლასში ხმაურს? ადგილიდან წამოყვირება, გარკვეული მოსწავლის ცუდი ყოფაქცევა, რომელიც ახალი მასწავლებლის ნერვებს ცდის, დასმულ კითხვებზე ერთდროული პასუხები, პედაგოგისთვის ყურის არ დაგდება.  ეს არის პრობლემები, რომელთაც სამუშაოს პირველი დღიდან უნდა ებრძოლოთ. 

ვარიანტები ბევრია: შეეცადეთ ყურადღება არ მიაქციოთ ადგილიდან ნაპასუხებს,  ჩაეკითხეთ მხოლოდ მას, ვინც ხელს წევს და დისციპლინის წესებს იცავს. არ დაუშვათ მრავალხმიანობა. მეთოდურად და თანმიმდევრულად ასწავლეთ ბავშვებს ცხარე კამათშიც კი ბოლომდე მოუსმინონ ოპონენტების აზრს და დაიცვან გაკვეთილზე ქცევის წესები.


წესი 2.

შეეცადეთ კლასს დაუმეგობრდეთ. არ ღირს მუშაობის მუქარით მაგალითად - „მშობლებს დავიბარებ“ დაწყება. პირველ გაკვეთილზე მიიტანეთ თაბახი და ფერადი მარკერები. შესთავაზეთ მოსწავლეებს გაკვეთილზე ქცევის წესები თავად შეადგინონ. მაგალითად, „არ გამოიყენონ ტელეფონი“, „არ იარონ კლასში“ და ა.შ. მთავარია, რომ ყველა წესი თავად ბავშვებმა მოიფიქრონ და არა მასწავლებელმა. 

პირველი, ამით მოსწავლეებს გააგებინებთ, რომ მათ ენდობით. მეორეც, მოსწავლეები შეეცდებიან დამოუკიდებლად მოფიქრებული წესები არ დაარღვიონ. დაკიდეთ თაბახი კედელზე. თუ რომელიმე წესი  თქვენ გეხებათ (მაგალითად ჩაატაროთ გაკვეთილი საინტერესოდ) აუცილებლად შეასრულეთ. 

იყავით თანმიმდევრული: შეჰპირდით ნიშნის დაწერას - დაუწერეთ, შეჰპირდით პლანეტარიუმში წაყვანას - წაიყვანეთ. არ დაჰპირდეთ იმას, რისი შესრულებაც არ შეგიძლიათ. 

წესი 3.

ხმაურიან კლასში მთავარია წესრიგის დამრღვევი იპოვოთ და მასთან მიდგომის გზა მოძებნოთ. ასეთ მოსწავლესთან ცალკე გასაუბრება სცადეთ, მოუსმინეთ მის თხოვნებს, სურვილებს, შესაძლოა, ამან თქვენი შემდგომი ქმედება გიკარნახოთ. 

წესი 4.

შეეცადეთ ყველაზე აქტიური წესრიგის დამრღვევები გაკვეთილზე შემოქმედებითი საქმით დატვირთოთ. მიმართეთ მისი ენერგია შემოქმედებითი მიმართულებით.


წესი 5.

ჩაატარეთ გაკვეთილი საინტერესოდ! მოძებნეთ რაღაც ხრიკი, რომელიც მოსწავლეთა ყურადღებას უეჭველი მიიპყრობს.

იგივე ეხება გაკვეთილის დანარჩენ ეტაპებსაც - აქტიურად გამოიყენეთ თამაშით სწავლება, დანერგეთ ახალი ტექნოლოგიები, გამოიყენეთ მულტიმედიური სასწავლო რესურსები. გადაინახეთ რამდენიმე თამაში, როგორც კი შეამჩნევთ, რომ კლასს ყურადღება ეფანტება თამაში შესთავაზეთ.  რაც უფრო დინამიური იქნება გაკვეთილი, მით უფრო ცოტა დრო დარჩებათ მოსწავლეებს „ქაოსის შესაქმნელად“. 

წესი 6.

თითოეული თემა თანამედროვე ცხოვრებას დაუკავშირეთ. რაც უფრო მეტ ყურადღებას დაუთმობთ ახალი ცოდნის პრაქტიკულ გამოყენებას, მით უფრო მეტი შანსი გაქვთ ბავშვების ყურადღება მიიპყროთ.

წესი 7.

ხდება ისეც, რომ კლასი ბუნებით ხმაურიანია. ჩვეულებრივ ეს ხდება, თუ კლასში ერთდროულად რამდენიმე ლიდერია, ან ქცევის ასეთი მანერა აღნიშნული კოლექტივისთვის ჩვევად იქცა. ამ შემთხვევაში ფსიქოლოგიური ხრიკები დაგეხმარებათ. 

შესთავაზეთ შეასრულონ რაიმე დავალება დამოუკიდებლად, ან დაასაქმეთ მოსწავლეები რთული თავსატეხით, უჩვეულო დავალებით.

ხმაურიანი კოლექტივი მარტივად დაწყნარდება, თუ მას შევთავაზებთ რაიმეს გაკეთებას დახუჭული თვალებით (დახატოს ფიგურა, დაწეროს სიტყვა და ა.შ.) ან უბრალოდ დაჯდეს და გარკვეულ სიგნალამდე თვალები დახუჭოს. 2-3 წუთიანი სიჩუმეც კი ბავშვებს დაეხმარება მოდუნდნენ და სამუშაო განწყობაზე დადგნენ.


წესი 8.

თუ საგანი ჰუმანიტარულია - სცადეთ გარემოს შეცვლა. ჩაატარეთ გაკვეთილი მაგალითად, სუფთა ჰაერზე, მუზეუმში ან სააქტო დარბაზში. 

წესი 9.

შესაძლებელია ქულების დაგროვების სისტემის გამოყენება. ამ შემთხვევაში ნიშანი ისმის არა ეგრევე პასუხისას და არა მხოლოდ გაკვეთილის ბოლოს: შეფასება მთელი გაკვეთილის მანძილზე გროვდება. 

მაგალითად, საშინაო დავალების სწორად შესრულებისთვის - 3 ქულა, ადგილიდან სამი სწორი პასუხის გაცემისთვის ასევე 3 ქულა, დაფასთან სწორი პასუხისთვის კიდევ 4 ქულა. ვარიანტი ბევრია. ეს კლასის შრომიუნარიანობას გაზრდის და ხმაურისთვის დრო აღარ დარჩება. შესაძლებელია საჯარიმო ქულების დაწესებაც - მაგალითად, ცუდი ყოფაქცევისთვის.


წესი 10.

არასდროს იყვიროთ. ყვირილი უარყოფით და მტრულ დამოკიდებულებას იწვევს. თავად მოგწონთ, როდესაც თქვენთან ხმას უწევენ?

წესი 11.

გიყვარდეთ თქვენი საგანი. თუ თემას აზარტით ყვებით, საინტერესო ფაქტები მოგყავთ, ყოველთვის მზად ხართ გაკვეთილისთვის, მასალის გამრავალფეროვნებას ცდილობთ, იგონებთ არასტანდარტულ დავალებებს და ა.შ საგნის სიყვარული ბავშვებსაც გადაედებათ. 



კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

„მერანი“, „ქართლის ჭირი“... - კიდევ რა ნაწარმოებები შეიძლება შეხვდეთ აბიტურიენტებს ხელოვნური ინტელექტის გათვლით

საჯარო სკოლებს ფინანსური ცვლილებები 1-ელი ივლისიდან ეხებათ - დეტალები

მიქანაძეს სკოლაში მასწავლებლად მუშაობის 4 წლიანი გამოცდილება აქვს

ავტობუსით მგზავრობა ფასიანი იქნება

საგამოცდო ცენტრებთან მიმავალი ავტობუსების მარშრუტები - ეროვნულები 3 ივლისს იწყება

რომელი უნივერსიტეტების საგანმანათლებლო პროგრამების აკრედიტაცია განიხილება 1-ელ ივლისს - სია 

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები

მოსწავლეთა კულტურულ და შემოქმედებით განვითარებას ემსახრება სკოლაში მოქმედი კლუბი „შთაგონება“

მეშვიდე და მერვე კლასის მოსწავლეები ჩაერთნენ საინტერესო და შემოქმედებით აქტივობაში

კონფერენციზე პედაგოგები საინტერესო მოხსენებებით წარდგნენ

„იმედს ვიტოვებთ, რომ ჩვენი თანამშრომლობა მომავალშიც გაგრძელდება“

საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება