მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მეხსიერების დარღვევებს იწვევს ნეიროანატომიური სტრუქტურების დაზიანება, რაც აფერხებს ინფორმაციის დამახსოვრების, შენახვის და გახსენების პროცესებს. მეხსიერების დარღვევის ზოგიერთი ფორმა შეიძლება იყოს პროგრესირებადი (მაგალითად: ალცაიმერის დაავადება) ან გადაუდებელი, რომელთა უმრავლესობაც გამოწვეულია თავის ტრავმით.
ბავშვებსა და მოზარდებში მეხსიერების დაქვეითება უმეტესწილად მათი ცხოვრების არაჯანსაღ წესზე მიუთითებს. მეხსიერების დაქვეითების მიზეზად, მარტივ შემთხვევებში ძილის რეჟიმის უგულებელყოფა და არასრულფასოვანი კვება სახელდება. ნებისმიერ შემთხვევაში მშობელმა უნდა ეცადოს „აკონტროლოს“ და სწორი მიმართულება მისცეს მოზარდის ცხოვრების სტილს.
სპეციალისტები გვთავაზობენ რამდენიმე მარტივ წესს, რომელიც თითოეულმა მშობელმა ყოველდღიურობაში უნდა გაითვალისწინოს, რათა დაეხმაროს მოზარდს კარგი მეხსიერების შენარჩუნებაში და გონებაგაფანტულობაც აარიდოს თავიდან.
თუ თქვენ „ემორჩილებით“ ჩამოთვლილ წესებს, მაგრამ მეხსიერების პრობლემები მაინც თქვენი ოჯახის დღის წესრიგში დგას, სპეციალისტები გირჩევენ მიმართოთ ნევროპათოლოგს, რომელიც ამ პრობლემის დაძლევაში კვალიფიციურ დახმარებას გაგიწევთ.
და ბოლოს!
არსებობს კიდევ ერთი მოსაზრება, რომელსაც მეცნიერები გვიზიარებენ. ისინი ფიქრობენ, რომ როდესაც ტვინი რაღაცას ივიწყებს, ეს შეიძლება ნიშნავდეს იმას, რომ თქვენი გონება ცდილობს მეხსიერება გაითავისუფლოს, რათა მან უფრო მნიშვნელოვან საკითხზე მოახდინოს ფოკუსირება. ამდენად, თუ თქვენი შვილს მეხსიერების პრობლემები აქვს, ან გონებაგაფანტულობას უჩივის, ამაში საგანგაშო არაფერია, რადგან ბოლოსდაბოლოს მსოფლიოს ერთ-ერთი უჭკვიანესი ადამიანი ალბერტ აინშტაინიც საკმაოდ გონებაგფანტული გახლდათ.
მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა
დაამთავრებენ თუ არა მე-11 კლასელები წელს სკოლას? - თამარ მახარაშვილის განმარტებები
ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას
„ხელმძღვანელმა ყველა ახალ, კარგ წამოწყებას, მასწავლებლისგან იქნება ის თუ მოსწავლისგან, მხარი უნდა დაუჭიროს“...
კვირეული გრძელდება და მოსწავლეებს არაერთ საინტერესო აქტივობას ჰპირდება
გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“