მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ჩინეთში, დაწყებითი სკოლის მოსწავლეებს შინაარსის შესაქმნელად ხელოვნური ინტელექტის ინსტრუმენტების გამოყენება აეკრძალათ. წერს China Daily სკოლებში ხელოვნური ინტელექტის რეგულირების ახალ სახელმძღვანელო პრინციპებზე დაყრდნობით.
რეგულაციები ჩინეთის სახალხო რესპუბლიკის განათლების სამინისტროს შესაბამისმა კომიტეტმა გამოაქვეყნა.
სახელმძღვანელოს თანახმად, დაწყებითი სკოლის მოსწავლეებს უფლება არ აქვთ დამოუკიდებლად გამოიყენონ ხელოვნური ინტელექტის ინსტრუმენტები. თუმცა, სავარაუდოდ, ტექნოლოგიას გაეცნობიან, მასწავლებლების ხელმძღვანელობით.
საშუალო და უმაღლეს სკოლებში კი ხელოვნურ ინტელექტის ინსტრუმენტებზე წვდომა ფართოვდება. საშუალო სკოლის მოსწავლეები, მეშვიდე კლასიდან დაწყებული, ხელოვნურ ინტელექტს გამოიყენებენ ამოცანების გადასაჭრელად და შეისწავლიან, თუ როგორ შეიძლება AI პრაქტიკაში გამოყენება. უმაღლესი სკოლის მოსწავლეებისგან, კი ელიან, რომ შეძლებენ ხელოვნური ინტელექტის ტექნიკური პრინციპების შესწავლას და საკუთარი მოდელების შექმნას.
ამასთან სკოლის მოსწავლეებს ეკრძალებათ:
შეზღუდვები გავრცელდება მასწავლებლებისთვისაც - ხელოვნურმა ინტელექტმა არ უნდა დაწეროს მათ ნაცვლად ნიშნები ან დაამუშაოს მოსწავლეთა კონფიდენციალური ინფორმაცია.
სკოლებისთვის რეკომენდირებულია მიყვნენ დიფერენცირებულ სტრატეგიებს, თავიდან აიცილონ უნივერსალური მიდგომა და გააძლიერონ უსაფრთხოების ზომები. სახელმძღვანელო მშობლებსაც ურჩევს გააკონტროლონ შვილების მიერ ხელოვნური ინტელექტის გამოყენება, დაიცვან მათი პირადი ინფორმაცია და პრიორიტეტი მიანიჭონ ემოცირ ჩართულობას.
დოკუმენტში ასევე მოყვანილია მაგალითები თუ როგორ შეიძლება გააუმჯობესოს ხელოვნურმა ინტელექტმა განათლება. მაგალითად, მოსწავლეებისთვის ხელოვნურ ინტელექტს შეუძლია უზრუნველყოს პერსონალიზებული სწავლება, მასწავლებლებს დაეხმაროს გაკვეთილის დაგეგმვაში, სკოლის ადმინისტრაციას კი დოკუმენტების მოწესრიგებესა და ანალიზში.
ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
როგორ ნერგავს სხვადასხვა ქვეყანა ხელოვნურ ინტელექტს სასკოლო განათლებაში
დაფინანსება უნივერსიტეტებზე გადანაწილდება იმის მიხედვით, პროფილურად რომელ უნივერსიტეტზე რა მოთხოვნა იქნება - კიდევ რა იცვლება რეფორმის შედეგად
ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას
„ხელმძღვანელმა ყველა ახალ, კარგ წამოწყებას, მასწავლებლისგან იქნება ის თუ მოსწავლისგან, მხარი უნდა დაუჭიროს“...
ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია
გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“