სიახლეები
სიახლეები, საინტერესო

რას ნიშნავს აკადემიური წნეხი და რა გავლენას ახდენს ის მოსწავლეებზე? 
30-11-2024
-
+


აკადემიური წნეხი ნიშნავს იმ ზეწოლას და სტრესს, რომელიც მოსწავლეებს სწავლასთან დაკავშირებით ექმნებათ. ეს შეიძლება გამოწვეული იყოს საგაკვეთილო მასალის სიმრავლით, მაღალი მოლოდინებით, სასკოლო კონკურენციით ან მშობლებისა და მასწავლებლების მხრიდან მომთხოვნი დამოკიდებულებით.

აკადემიური წნეხი მოსწავლეებზე სხვადასხვაგვარად აისახება:

1. სტრესისა და შფოთვის ზრდა: მუდმივი მოლოდინები და მიღწევებისადმი მოთხოვნები, ხშირად იწვევს ემოციურ დაძაბულობას.

2. ფიზიკური ჯანმრთელობის პრობლემები: სტრესი ხშირად იწვევს ძილის ნაკლებობას, ქანცის დაცლას და ჯანმრთელობის საერთო გაუარესებას.

3. მოტივაციის დაკარგვა: ზედმეტმა ზეწოლამ შეიძლება გააუარესოს სწავლაზე ინტერესი და მოტივაცია.

4. დამოკიდებულების პრობლემები: ზოგიერთ მოსწავლეს უჩნდება მარცხის შიში, რაც ხელს უშლის მათ ახალი გამოწვევების მიღებას.

5. სოციალური ურთიერთობების გაუარესება: მუდმივი სწავლა და დროის უქონლობა შეიძლება ზიანს აყენებდეს მეგობრულ და ოჯახურ ურთიერთობებს.

პრობლემის გადასაჭრელად მნიშვნელოვანია სწორი ბალანსის პოვნა სასკოლო მოთხოვნებსა და მოსწავლის ფსიქოლოგიურ კეთილდღეობას შორის. ამისთვის საჭიროა მშობლების, მასწავლებლების და სკოლის თანამშრომლობა, რათა მოსწავლეებმა შეინარჩუნონ ჯანსაღი მიდგომა სწავლის მიმართ. 

აკადემიური წნეხის ქვეშ მყოფი მოსწავლეები განსაკუთრებით მგრძნობიარენი არიან გარემოსა და ურთიერთობების მიმართ. იმისთვის, რომ მათ ფსიქოლოგიურ და ემოციურ მდგომარეობას ზიანი არ მიადგეს, მნიშვნელოვანია სწორი მიდგომა. აქ მოცემულია რამდენიმე  მიდგომა, თუ როგორ არ უნდა მოექცნენ წნეხის ქვეშ მყოფ მოსწავლეებს:

1. მაღალი მოლოდინების დაძალება არ არის სწორი მოსწავლეებისგან მუდმივად მაქსიმალური შედეგების მოთხოვნა და იმაზე მინიშნება, რომ წარუმატებლობა მიუღებელია. ასეთი დამოკიდებულება მხოლოდ სტრესს გაამძაფრებს.

2. კრიტიკის გადაჭარბება, დამამცირებელი კომენტარები ან წარუმატებლობის გამო დასჯა მოსწავლეს დაბალ თვითშეფასებას უყალიბებს.

3. შედარებები სხვებთან სხვებთან შედარება (მაგ: „რატომ არ ხარ ისეთივე წარმატებული, როგორც შენი თანაკლასი?“) გაუცხოებასა და მოტივაციის დაკარგვას იწვევს.

4. დაძალება შრომის გარეშე დასვენების, სწავლის გარეშე დროის დაკარგვაზე მუდმივი აკრძალვა ან მოსწავლეების თავისუფალი დროის ხარჯვა მხოლოდ სასწავლო მიზნებზე მათ გადაღლას იწვევს.

5. ემოციური უგულებელყოფა მოსწავლეთა ემოციების იგნორირება და მათი პრობლემების „უმნიშვნელოდ“ მიჩნევა ცვლის ბავშვში განცდას, რომ მათი გრძნობები არავის აინტერესებს.

სწორი მიდგომა გულისხმობს:

  • მოსწავლეების ინტერესებისა და შესაძლებლობების გათვალისწინებას;
  • ემოციური მხარდაჭერის გამოხატვას;
  • მათთვის ბალანსის შექმნას სწავლასა და დასვენებას შორის;
  • წარუმატებლობის ნორმალურ გამოცდილებად აღქმას და მის სწორად განხილვას;
  • პოზიტიური კომუნიკაციის წარმართვას, რომელიც მოტივაციას არ კარგავს და სტრესს არ აძლიერებს.

მნიშვნელოვანია იმის აღიარება, რომ ბავშვები ინდივიდუალურები არიან, და ყველა მათგანმა თავის ტემპში უნდა შეძლოს განვითარება და სწავლა. 


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

KIU-ში საჯარო ლექცია – „ხელოვნური ინტელექტი ფინანსურ ანგარიშგებასა და განათლებაში‘‘ გაიმართა

ელექტრონულ ჟურნალში მუშაობა დროებით შეიზღუდება - EMIS 

მასწავლებელთა გამოცდებთან დაკავშირებით კანონში ცვლილებები შედის - დეტალები

ტერმინები, რომელიც ბაღის ხელმძღვანელებმა და აღმზრდელ-პედაგოგებმა უნდა იცოდნენ

საკითხები და მიმართულებები რომლებსაც საკოორდინაციო საბჭო განიხილავს 

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

მოსწავლეებმა პრეზენტაციაზე საინტერესოდ ისაუბრეს საბინადრო გარემოში მცხოვრებ ორგანიზმებზე

სკოლის დირექცია მადლობას უხდის მასწავლებლებსა და მოსწავლეებს გაწეული შრომისათვის

საინტერესო

სოციალური ქსელების უსაფრთხო გამოყენება ბავშვის განვითარების ნაწილია 

განსაზღვრეთ თქვენი მიზნები და ტესტირების შედეგად გააანალიზეთ გახვედით თუ არა სასურველ შედეგზე

პრობლემის გადასაჭრელად მნიშვნელოვანია სწორი ბალანსის პოვნა სასკოლო მოთხოვნებსა და მოსწავლის ფსიქოლოგიურ კეთილდღეობას შორის 

საინტერესოა, როგორ აფასებენ მშობლიური ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო პროგრამის შემცირებას პროფესიონალები

„საბაზო საფეხურის მოსწავლეები სპექტაკლს დგამენ, დაწყებითი კლასების მოსწავლეები კი, საინტერესო საახალწლო აქტივობებს გვპირდებიან“
სიახლეები
საზოგადოება