სიახლეები
სიახლეები, საინტერესო

რას ნიშნავს აკადემიური წნეხი და რა გავლენას ახდენს ის მოსწავლეებზე? 
30-11-2024
-
+


აკადემიური წნეხი ნიშნავს იმ ზეწოლას და სტრესს, რომელიც მოსწავლეებს სწავლასთან დაკავშირებით ექმნებათ. ეს შეიძლება გამოწვეული იყოს საგაკვეთილო მასალის სიმრავლით, მაღალი მოლოდინებით, სასკოლო კონკურენციით ან მშობლებისა და მასწავლებლების მხრიდან მომთხოვნი დამოკიდებულებით.

აკადემიური წნეხი მოსწავლეებზე სხვადასხვაგვარად აისახება:

1. სტრესისა და შფოთვის ზრდა: მუდმივი მოლოდინები და მიღწევებისადმი მოთხოვნები, ხშირად იწვევს ემოციურ დაძაბულობას.

2. ფიზიკური ჯანმრთელობის პრობლემები: სტრესი ხშირად იწვევს ძილის ნაკლებობას, ქანცის დაცლას და ჯანმრთელობის საერთო გაუარესებას.

3. მოტივაციის დაკარგვა: ზედმეტმა ზეწოლამ შეიძლება გააუარესოს სწავლაზე ინტერესი და მოტივაცია.

4. დამოკიდებულების პრობლემები: ზოგიერთ მოსწავლეს უჩნდება მარცხის შიში, რაც ხელს უშლის მათ ახალი გამოწვევების მიღებას.

5. სოციალური ურთიერთობების გაუარესება: მუდმივი სწავლა და დროის უქონლობა შეიძლება ზიანს აყენებდეს მეგობრულ და ოჯახურ ურთიერთობებს.

პრობლემის გადასაჭრელად მნიშვნელოვანია სწორი ბალანსის პოვნა სასკოლო მოთხოვნებსა და მოსწავლის ფსიქოლოგიურ კეთილდღეობას შორის. ამისთვის საჭიროა მშობლების, მასწავლებლების და სკოლის თანამშრომლობა, რათა მოსწავლეებმა შეინარჩუნონ ჯანსაღი მიდგომა სწავლის მიმართ. 

აკადემიური წნეხის ქვეშ მყოფი მოსწავლეები განსაკუთრებით მგრძნობიარენი არიან გარემოსა და ურთიერთობების მიმართ. იმისთვის, რომ მათ ფსიქოლოგიურ და ემოციურ მდგომარეობას ზიანი არ მიადგეს, მნიშვნელოვანია სწორი მიდგომა. აქ მოცემულია რამდენიმე  მიდგომა, თუ როგორ არ უნდა მოექცნენ წნეხის ქვეშ მყოფ მოსწავლეებს:

1. მაღალი მოლოდინების დაძალება არ არის სწორი მოსწავლეებისგან მუდმივად მაქსიმალური შედეგების მოთხოვნა და იმაზე მინიშნება, რომ წარუმატებლობა მიუღებელია. ასეთი დამოკიდებულება მხოლოდ სტრესს გაამძაფრებს.

2. კრიტიკის გადაჭარბება, დამამცირებელი კომენტარები ან წარუმატებლობის გამო დასჯა მოსწავლეს დაბალ თვითშეფასებას უყალიბებს.

3. შედარებები სხვებთან სხვებთან შედარება (მაგ: „რატომ არ ხარ ისეთივე წარმატებული, როგორც შენი თანაკლასი?“) გაუცხოებასა და მოტივაციის დაკარგვას იწვევს.

4. დაძალება შრომის გარეშე დასვენების, სწავლის გარეშე დროის დაკარგვაზე მუდმივი აკრძალვა ან მოსწავლეების თავისუფალი დროის ხარჯვა მხოლოდ სასწავლო მიზნებზე მათ გადაღლას იწვევს.

5. ემოციური უგულებელყოფა მოსწავლეთა ემოციების იგნორირება და მათი პრობლემების „უმნიშვნელოდ“ მიჩნევა ცვლის ბავშვში განცდას, რომ მათი გრძნობები არავის აინტერესებს.

სწორი მიდგომა გულისხმობს:

  • მოსწავლეების ინტერესებისა და შესაძლებლობების გათვალისწინებას;
  • ემოციური მხარდაჭერის გამოხატვას;
  • მათთვის ბალანსის შექმნას სწავლასა და დასვენებას შორის;
  • წარუმატებლობის ნორმალურ გამოცდილებად აღქმას და მის სწორად განხილვას;
  • პოზიტიური კომუნიკაციის წარმართვას, რომელიც მოტივაციას არ კარგავს და სტრესს არ აძლიერებს.

მნიშვნელოვანია იმის აღიარება, რომ ბავშვები ინდივიდუალურები არიან, და ყველა მათგანმა თავის ტემპში უნდა შეძლოს განვითარება და სწავლა. 


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

რა კვალიფიკაცია მოეთხოვებათ დასაქმების მსურველებს - ბაღების ავტორიზაციის  საბჭოს წევრობის კანდიდატთა შესარჩევად ვაკანსია გამოცხადდა

ეროვნული სასწავლო გეგმის მისიაა მოსწავლის ჰოლისტური განვითარება

ვალდებულება, რომელიც თითოეულ შერჩეულ მასწავლებელს ექნება - შეხსნება პედაგოგებს 

განაცხადები მიიღება 3 სექტემბრიდან 3 ოქტომბრის 18:00 საათამდე მხოლოდ ელექტრონულად სპეციალური პროგრამის გამოყენებით

პიროვნება

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

„როცა მასწავლებელი ხედავს, რომ მისი ხმა ისმის - ის ხდება მოტივირებული“ -  შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი 

„არ შეგეშინდეთ შეცდომების“ - ახალბედა პედაგოგებს შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი, თეონა მეფარიშვილი მიმართავს

„სკოლაში უნდა შეიქმნას გარემო, სადაც სწავლა იწყება სითბოთი, არა შიშით“ - შუამთის საჯარო სკოლის დირექტორი თეონა მეფარიშვილი- 

სკოლები

„ტრადიციად, პირველკლასელებს სკოლის დაწყების წინა დღეს მშობლებთან ერთად ვხვდებით, ვათვალიერებინებთ სკოლას“

საინტერესო

სწავლების უჩვეულო მეთოდები - როგორ აქციოთ გაკვეთილი სახალისოდ, გაზარდოთ მოსწავლეთა ჩართულობა და ინტერესი 

განვითარებული კოგნიტური შესაძლებლობები, ემოციური არასტაბილურობა - მეცნიერებმა გაარკვიეს, როგორია მკარი დედების გავლენა ბავშვებზე 

სიახლეები
საზოგადოება