| მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |

აკადემიური წნეხი ნიშნავს იმ ზეწოლას და სტრესს, რომელიც მოსწავლეებს სწავლასთან დაკავშირებით ექმნებათ. ეს შეიძლება გამოწვეული იყოს საგაკვეთილო მასალის სიმრავლით, მაღალი მოლოდინებით, სასკოლო კონკურენციით ან მშობლებისა და მასწავლებლების მხრიდან მომთხოვნი დამოკიდებულებით.
აკადემიური წნეხი მოსწავლეებზე სხვადასხვაგვარად აისახება:
1. სტრესისა და შფოთვის ზრდა: მუდმივი მოლოდინები და მიღწევებისადმი მოთხოვნები, ხშირად იწვევს ემოციურ დაძაბულობას.
2. ფიზიკური ჯანმრთელობის პრობლემები: სტრესი ხშირად იწვევს ძილის ნაკლებობას, ქანცის დაცლას და ჯანმრთელობის საერთო გაუარესებას.
3. მოტივაციის დაკარგვა: ზედმეტმა ზეწოლამ შეიძლება გააუარესოს სწავლაზე ინტერესი და მოტივაცია.
4. დამოკიდებულების პრობლემები: ზოგიერთ მოსწავლეს უჩნდება მარცხის შიში, რაც ხელს უშლის მათ ახალი გამოწვევების მიღებას.
5. სოციალური ურთიერთობების გაუარესება: მუდმივი სწავლა და დროის უქონლობა შეიძლება ზიანს აყენებდეს მეგობრულ და ოჯახურ ურთიერთობებს.
პრობლემის გადასაჭრელად მნიშვნელოვანია სწორი ბალანსის პოვნა სასკოლო მოთხოვნებსა და მოსწავლის ფსიქოლოგიურ კეთილდღეობას შორის. ამისთვის საჭიროა მშობლების, მასწავლებლების და სკოლის თანამშრომლობა, რათა მოსწავლეებმა შეინარჩუნონ ჯანსაღი მიდგომა სწავლის მიმართ.
აკადემიური წნეხის ქვეშ მყოფი მოსწავლეები განსაკუთრებით მგრძნობიარენი არიან გარემოსა და ურთიერთობების მიმართ. იმისთვის, რომ მათ ფსიქოლოგიურ და ემოციურ მდგომარეობას ზიანი არ მიადგეს, მნიშვნელოვანია სწორი მიდგომა. აქ მოცემულია რამდენიმე მიდგომა, თუ როგორ არ უნდა მოექცნენ წნეხის ქვეშ მყოფ მოსწავლეებს:
1. მაღალი მოლოდინების დაძალება არ არის სწორი მოსწავლეებისგან მუდმივად მაქსიმალური შედეგების მოთხოვნა და იმაზე მინიშნება, რომ წარუმატებლობა მიუღებელია. ასეთი დამოკიდებულება მხოლოდ სტრესს გაამძაფრებს.
2. კრიტიკის გადაჭარბება, დამამცირებელი კომენტარები ან წარუმატებლობის გამო დასჯა მოსწავლეს დაბალ თვითშეფასებას უყალიბებს.
3. შედარებები სხვებთან სხვებთან შედარება (მაგ: „რატომ არ ხარ ისეთივე წარმატებული, როგორც შენი თანაკლასი?“) გაუცხოებასა და მოტივაციის დაკარგვას იწვევს.
4. დაძალება შრომის გარეშე დასვენების, სწავლის გარეშე დროის დაკარგვაზე მუდმივი აკრძალვა ან მოსწავლეების თავისუფალი დროის ხარჯვა მხოლოდ სასწავლო მიზნებზე მათ გადაღლას იწვევს.
5. ემოციური უგულებელყოფა მოსწავლეთა ემოციების იგნორირება და მათი პრობლემების „უმნიშვნელოდ“ მიჩნევა ცვლის ბავშვში განცდას, რომ მათი გრძნობები არავის აინტერესებს.
სწორი მიდგომა გულისხმობს:
მნიშვნელოვანია იმის აღიარება, რომ ბავშვები ინდივიდუალურები არიან, და ყველა მათგანმა თავის ტემპში უნდა შეძლოს განვითარება და სწავლა.
ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
არჩევანის გაკეთების ვადა დღეს, 1-ელ ნოემბერს იწურება - emis ინფორმაციას ავრცელებს
მასწავლებლებმა, აღზმრდელებმა, დირექტორებმა ქონების გადასახდი უნდა გადაიხადონ, თუ... - ფინანსთა სამინისტრო განმარტავს
დირექტორის თანხმობის დოკუმენტი, რომელიც ორ სკოლაში დასაქმებულმა პედაგოგებმა უნდა შეავსონ - მასწავლებლებს ცნობის აღება ყოველ წელს დასჭირდებათ
ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას
„ხელმძღვანელმა ყველა ახალ, კარგ წამოწყებას, მასწავლებლისგან იქნება ის თუ მოსწავლისგან, მხარი უნდა დაუჭიროს“...
„კიდევ ერთი ახალგაზრდა სიცოცხლე შეწყდა, ისევ გლოვობს ჩვენი სკოლა“