სიახლეები
სიახლეები, საინტერესო

დისგრაფია სწავლის უნარის სპეციფიკური დარღვევაა - რა უნდა იცოდნენ მასწავლებლებმა და მშობლებმა
10-11-2024
-
+


დისგრაფია სწავლის უნარის სპეციფიკური დარღვევაა. ის გავლენას ახდენს წერის უნარზე. დისგრაფია შეიძლება გამოვლინდეს სხვადასხვა გზით, მაგალითად, ხელით წერის, მართლწერის და იდეების ქაღალდზე გადმოტანის დროს.

დისგრაფიის მქონე ადამიანებს უჭირთ ასოების სწორად წერა და აზრების წერილობითი ფორმით გამოხატვა. აღნიშნულმა, შეიძლება გავლენა მოახდინოს ადამიანის აკადემიურ მოსწრებაზე, თვითშეფასებასა და კომუნიკაციის უნარებზე

საინტერესოა, რა იწვევს მას?

მეცნიერები დანამდვილებით ვერ ამბობენ, რა იწვევს მას. ზრდასრულებში დისგრაფია ძირითად შემთხვევაში, თავის ტრავმით არის განპირობებული, ბავშვებში კი სწავლის უნარის ისეთ დარღვევებთან ერთად აღინიშნება, ყურადღების დეფიციტი და ჰიპერაქტიურობის სინდრომი, დისლექსია (კითხვის უნარის დარღვევა).

თუმცა, უნდა გვახსოვდეს, რომ მხოლოდ ცუდი ხელწერის ქონა არ ნიშნავს, რომ ადამიანს დისგრაფია აქვს. ქვემოთ ჩამოთვლილი ნიშნები დისგრაფიაზე მიუთითებს. 

წერის დროს ბავშვი ამატებს, ტოვებს ან ანაცვლებს ასო-ბგერებს;

აქვს სივრცის დაცვისა და ასოების მოხაზვის სირთულე;

უჭირს ნაწერის ამოკითხვა;

ბევრ გრამატიკულ შეცდომას უშვებს და უჭირს წინადადებების აწყობა;

უჭირს აზრების ჩაოყალიებება და ნააზრევის ფურცელზე გადატანა;

აბზაცის შექმნა მისთვის სირთულეს წარმოადგენს;

სარკისებრი ასოების (წ-შ, ხ-ძ) სწორად ჩაწერის შეუძლებლობა;

დიდი სხვაობა შეინიშნევა დაწერილსა და სიტყვიერად გადმოცემულის გაგებას შორის.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

KIU-ში საჯარო ლექცია – „ხელოვნური ინტელექტი ფინანსურ ანგარიშგებასა და განათლებაში‘‘ გაიმართა

ელექტრონულ ჟურნალში მუშაობა დროებით შეიზღუდება - EMIS 

მასწავლებელთა გამოცდებთან დაკავშირებით კანონში ცვლილებები შედის - დეტალები

ტერმინები, რომელიც ბაღის ხელმძღვანელებმა და აღმზრდელ-პედაგოგებმა უნდა იცოდნენ

საკითხები და მიმართულებები რომლებსაც საკოორდინაციო საბჭო განიხილავს 

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

მოსწავლეებმა პრეზენტაციაზე საინტერესოდ ისაუბრეს საბინადრო გარემოში მცხოვრებ ორგანიზმებზე

სკოლის დირექცია მადლობას უხდის მასწავლებლებსა და მოსწავლეებს გაწეული შრომისათვის

საინტერესო

სოციალური ქსელების უსაფრთხო გამოყენება ბავშვის განვითარების ნაწილია 

განსაზღვრეთ თქვენი მიზნები და ტესტირების შედეგად გააანალიზეთ გახვედით თუ არა სასურველ შედეგზე

პრობლემის გადასაჭრელად მნიშვნელოვანია სწორი ბალანსის პოვნა სასკოლო მოთხოვნებსა და მოსწავლის ფსიქოლოგიურ კეთილდღეობას შორის 

საინტერესოა, როგორ აფასებენ მშობლიური ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო პროგრამის შემცირებას პროფესიონალები

„საბაზო საფეხურის მოსწავლეები სპექტაკლს დგამენ, დაწყებითი კლასების მოსწავლეები კი, საინტერესო საახალწლო აქტივობებს გვპირდებიან“
სიახლეები
საზოგადოება