სიახლეები
სკოლები

„ჩემი კულტურა ჩემი სიმდიდრეა“ - შთამბეჭდავი პროექტი კერძო სკოლა „ანაბასისში“
12-04-2024
-
+


კერძო სკოლა „ანაბასისში“ დიდი ყურადღება ეთმობა მოსწავლეებში კულტურული ღირებულებების გაღვივებასა და მათი ცნობიერების ამაღლებას ქვეყნის მნიშვნელოვანი მემკვიდრეობის შესახებ. 

აღსანიშნავია, რომ საშუალო საფეხურზე, კერძოდ X კლასში სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება და სამოქალაქო განათლება ისწავლება სავალდებულო პროექტების სახით.  

მოსწავლეთა ინტერესების გათვალისწინებით, სკოლაში გადაწყდა შემოთავაზებული პროექტებიდან აერჩიათ ერთი და ინტეგრირებულად განეხორციელებინათ სასურველი პროექტი.

პროექტის თემა  გახლდათ - „ჩემი ქალაქის, სოფლის კულტურული მემკვიდრეობის გაცნობა /კვლევა და პოპულარიზაცია“. აღსანიშნავია, რომ პროექტის სახელწოდება - „ჩემი კულტურა ჩემი სიმდიდრეა“.

პროექტის მიზანია: მოსწავლემ შეძლოს მშობლიური ქალაქის, სოფლის, რეგიონის კულტურული მემკვიდრეობის ძეგლების კვლევა, რაც გულისხმობს მის შესწავლას, აღწერას, ფიქსაციას, სათანადო ინფორმაციის მოძიებას და პოპულარიზაციას.

როგორც სკოლაში გვიყვებიან, პროექტის ფარგლებში დაიგეგმა და განხორციელდა მრავალფეროვანი აქტივობები:

1. კვლევის ჩატარება;

2. პრეზენტაცია თემაზე - კულტურული მემკვიდრეობა; 

3. ლექციების ორგანიზება თემებზე: კულტურული მემკვიდრეობა ამა თუ  იმ ქვეყნის, ქალაქის სახეა, ის მის იდენტობას განსაზღვრავს და მაინც რა სულიერი და მატერიალური ღირებულების მატარებელია კულტურული მემკვიდრეობა?  რა ხდის თითოეულ ძეგლს გამორჩეულს და განსაკუთრებულს - ამ კითხვაზე პასუხის გასაცემად მოსწავლეებმა გაიარეს რამდენიმე ეტაპი:

მოისმინეს  ლექციები თემებზე:

ა) რა არის კულტურული მემკვიდრეობა (ლექცია 1);

ბ) როგორ და რატომ უნდა დავიცვათ კულტურული მემკვიდრეობის ძეგლები (ლექცია 2);

გ) რა ინფორმაცია უნდა ვიცოდეთ კულტურული მემკვიდრეობის ძეგლის შესახებ(ლექცია 3);

მოსწავლეები გაეცნენ საინტერესო ინფორმაციას: საიდან მოდის სიტყვა კულტურა, კულტურის სახეობებს, რა ტიპის კულტურული ძეგლები არსებობს, რა ორგანიზაცია არის იუნესკო და როდის შეიქმნა იგი, მატერიალური და არამატერიალური კულტურის ძეგლებიდან, რომელია შეტანილი იუნესკოს მსოფლიო კულტურული მემკვიდრეობის ძეგლების ნუსხაში.

პროექტის ფარგლებში, მოსწავლეებმა მოიძიეს ინფორმაცია ზესტაფონის მუნიციპალიტეტში არსებული კულტურული მემკვიდრეობის ძეგლების შესახებ, მოინახულეს საქარის გულბანდიანის კონწოლია, შორაპნის ციხე და თამარ მეფის ხიდი.

როგორც სკოლაში გვიყვებიან, კლასი დაიყო ჯგუფებად, თითოეულ ჯგუფში მოსწავლეებმა გადაინაწილეს ფუნქციები და იმუშავეს შერჩეულ თემებზე როგორც ინდივიდუალურად, ისე ჯგუფურად.

პროექტის ფარგლებში, მოსწავლეებმა ითანამშრომლეს ქალაქის ცენტრალურ ბიბლიოთეკასთან, გაეცნენ და დაამუშავეს ვახტანგ ბერიძის ნამუშევარი  -„ძველი ქართველი ხუროთმოძღვრები“ და გიორგი ბოჭორიძის - „იმერეთი“.

სკოლაში აღნიშნავენ, რომ პროექტის შეჯამება საინტერესო და შემოქმედებით გარემოში წარიმართა. მოსწავლეებმა წარმოადგინეს:

  • ესეები თემაზე - „ხუროთმოძღვრების ძეგლები“;
  • პრეზენტაცია თემებზე - „ჩემი კულტურა ჩემი სიმდიდრეა“, „საქარის კონწოლია“, „შორაპნის ციხე“;
  • კროსვორდი საქართველოს კულტურული მემეკვიდრეობის ძეგლების მიხედვით;
  • პოსტერების დამზადება და განთავსება საინფორმაციო დაფაზე;
  • ვიდეო-რგოლების დამზადება და გამოქვეყნება სოციალურ ქსელში;
  • ანიმაციური ფილმის მომზადება და გამოქვეყნება სოციალურ ქსელში;

პროექტის შემაჯამებელი ღონისძიება საინტერესოდ წარიმართა და დადებითად შეფასდა სკოლის დირექციის და მთლიანად სასკოლო საზოგადოების მიერ.

აღსანიშნავია, რომ პროექტის ხელმძღვანელები: ხელოვნების პედაგოგი ნანა გიორგაძე და სამოქალაქო განათლების პედაგოგი თეა სამხარაძე, არიან. 

იხილეთ ფოტო და ვიდეომასალა: 

                                                                                 


კომენტარები


ეტალონი

ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია

მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

სიახლეები

გრანტირებულ მაგისტრანტთა სია ცნობილია

განათლების რეფორმაზე პრემიერი პარლამენტში ისაუბრებს

ანაზღაურება 2904 ლარი - მანდატურის სამსახურმა კონკურსი გამოაცხადა

პიროვნება

ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

სკოლები
საინტერესო

ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია

გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“

არაბთა გაერთიანებული საამიროები აქტიურად ნერგავს ხელოვნურ ინტელექტს განათლების სფეროში

როგორ მიმდინარეობს სასწავლო პროცესი საქართველოს საჯარო სკოლებში - დირექტორები etaloni.ge-ს კითხვებს პასუხობენ

სიახლეები
საზოგადოება