სიახლეები
სიახლეები

მეტყველების განვითარების 10 სტრატეგია 3 წლიდან 6 წლამდე ასაკის ბავშვებისთვის
10-05-2024
-
+


სამი წლიდან ბავშვს უკვე შეუძლია მოკლე შეტყობინების გადაცემა, სვამს კითხვებს უცხო სიტყვებთან დაკავშირებით. ბავშვის სიტყვათა მარაგი უფრო და უფრო მდიდრდება და უკვე 1500 - ზე მეტი სიტყვის მნიშვნელობა ესმის.

საუბრისას იყენებს მარტივ (მაგ. ამბობს: დათუნიას შია) და მარტივ გავრცობილ წინადადებებს (მაგ. ამბობს: საწყალ დათუნიას ძალიან შია). თხრობისას შეუძლია რამდენიმე წინადადების ერთმანეთთან დაკავშირება, შეუძლია მარტივი ამბის მოყოლა, იმახსოვრებს ლექსებს. შეუძლია მოცემულ ასოზე სიტყვის დასახელება, ასევე ერთნაირი ჟღერადობის სიტყვებს განასხვავებს, მაგ: ატამი - ტატამი. 5-6 წლის ბავშვს თავისუფლად შეუძლია თავისი სიტყვებით მარტივი ამბის გადმოცემა ისე, რომ მოვლენების თანმიმდევრობა დაიცვას, ასევე სხვებს უსმენს და მონაწილეობას იღებს ჯგუფურ საუბარში. იყენებს თავაზიანი მიმართვის ფორმებს, შეუძლია საკუთარ თავზე ინფორმაციის მოწოდება, სიტყვის პირველი ასოს გამოყოფა და ასევე მარცვლების გაერთიანება.

ბავშვთა ფონდის მიერ მომზადებულ საინფორმაციო მასალაში 10 ძირითადი სტრატეგიაა მოცემული, რომლითაც შეგიძლიათ სკოლამდელი ასაკის ბავშვს მეტყველების განვითარებასი დაეხმაროთ

მეტყველების განვითარების ხელშეწყობის სტრატეგიები

ჩართეთ ბავშვი ყოველდღიურ საქმიანობებში და სთხოვეთ, აღწეროს რასაც აკეთებს, სთხოვეთ თამაშის წესების ახსნა, დაუბარეთ რაიმე ოჯახის სხვა წევრისთვის გადასაცემად, წაახალისეთ ბავშვი, რომ მეტყველება გამოიყენოს;

  • ყოველდღიურად წაუკითხეთ ბავშვს, მოაწყვეთ სახლში სპეციალური მყუდრო ადგილი კითხვისთვის, ეს შეიძლება იყოს ხალიჩა და ბალიშები ან სავარძელი, სადაც მყუდროდ მოკალათდებით;
  • გამოიყენეთ უსიტყვო წიგნები (მხოლოდ ილუსტრაციებით), წაახალისეთ ბავშვი თავად შეთხზას ამბავი;
  • ასწავლეთ ბავშვს სიმღერები და იმღერეთ ერთად;
  • დააწესეთ ე. წ. გაზიარების დრო, როცა ბავშვი და თქვენ ისაუბრებთ თქვენთვის საინტერესო საკითხებზე, გაუზიარებთ ერთმანეთს მოსაზრებებს და ა. შ.
  • მიეცით ბავშვს საკმარისი დრო საუბრისას, ნუ გააწყვეტინებთ, ნუ გააჩერებთ, მოუსმინეთ ბოლომდე;
  • წაახალისეთ ბავშვი, რომ საკუთარი მოსაზრებები დაასაბუთოს, მოიყვანოს არგუმენტები. ჰკითხეთ: რატომ ფიქრობ ასე? შეგიძლია ამიხსნა?
  • ჩართეთ ბავშვი ოჯახურ საუბრებში, ერთად იმსჯელეთ, მიიღეთ გადაწყვეტილება;
  • წაახალისეთ ბავშვი, გაგიზიაროთ დღის განმავლობაში მომხდარი ამბები, რა მოხდა ბაღში ან სახლში თქვენი არყოფნის დროს;
  • ხშირად ითამაშეთ სიტყვების გამოცნობანა, წაახალისეთ ბავშვი, ჩაიფიქროს სიტყვა და აღწეროს ისე, რომ მიგახვედროთ, ერთად გამოიცანით გამოცანები;
  • ხშირად ეთამაშეთ წარმოსახვითი თამაშები.

კომენტარები


ეტალონი
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ფოთში ჩატარდა
ღონისძიებას ფოთის მრავალფუნქციური სპორტული კომპლექსი მასპინძლობს
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ამჯერად ლენტეხს ესტუმრა
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ლენტეხს სტუმრობს
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
სიახლეები
ორი ავარია ბოლო ზარზე, ავტომობილებში მეთორმეტკლასელები ისხდნენ - უბედური შემთხვევა გორსა და ქობულეთში
სკოლა 41 ათასზე მეტმა მოსწავლემ დაასრულა, მათ შორის 18 წლის და მეტის 1723 ახალგაზრდაა
„თანახმა ვარ, სკოლამ დაამუშაოს ჩემი და ჩემი შვილის განსაკუთრებული კატეგორიის პერსონალური მონაცემები“ - სკოლებმა მოსწავლეთა მშობლებს დოკუმენტი გააცნეს
1000-ზე მეტ საჯარო სკოლაში რეგისტრაცია ადგილები აღარ არის - 12:00 საათის მონაცემებით პირველ კლასში 11 ათასზე მეტი ბავშვი დარეგისტრირდა
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ფოთში ჩატარდა
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
კურსდამთავრებულები, როგორც სკოლაში აღნიშნავენ, მადლიერებას გამოხატავდნენ მასწავლებლების მიმართ
სკოლის ორმა გუნდმა დამსახურებული სერტიფიკატები მოიპოვეს
სანდრომ სკოლის დასრულება საყვარელ მასწავლებლებთან ერთად აღნიშნა, გაიხსენა მათთან გატარებული საუკეთესო მომენტები...
სოფიამ შეადგინა ერთდღიანი ტური სახელწოდებით - „სულ სხვა წალკა“, რომლის მიზანია წალკაში რელიგიური და ეთნიკური მრავალფეროვნების წარმოჩენა
საინტერესო
რა ტრადიციებთანაა დაკავშირებული სკოლის დამთავრება სხვადასხვა ქვეყანასა თუ კულტურაში
ნეიროქსელი არ უშვებს გრამატიკულ შეცდომებს
გახსოვდეთ, მოსწავლეთა მიღწევებზე პასუხისმგებელი მხოლოდ თქვენ არ ხართ - არის რიგი ფაქტორები, რაც მასწავლებლის კონტროლს არ ექვემდებარება


დიფერენციაციის თეორიის საკლასო ოთახში რეალიზება მასწავლებლისთვის მნიშვნელოვანი გამოწვევაა 
უნდა დაეხმაროს თუ არა მასწავლებელი, მოსწავლეს აღმოაჩინოს აფანტაზია საკუთარ თავში?
სიახლეები
საზოგადოება