მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
განათლების სისტემაში ცვლილებები მუდმივად ხორციელდება. სწორედ ამის გამო, მასწავლებლები გადამზადებას მუდმივად გადიან, ხოლო რაც შეეხება დირექტორებს მათი დატრენინგების საკითხს სახელმწიფოს ხმრიდან ყურადღება ნაკლებად ექცევა. მოსწავლეებზე ორიენტირებული სასწავლო პროცესის წარმართვა კი მუდმივი გადამზადებისა და ტრენინგების გარეშე შეუძლებელია.
საინტერესოა, თავად რას ფიქრობენ საჯარო სკოლების დირექტორები - აუცილებელია თუ არა მათი მუდმივი გადამზადება და უნდა ეხმარებოდეს თუ არა სახელმწიფო ამაში.
ამ საკითხზე Etaloni.ge დაუკავშირდა სკოლის დირექტორებს - გთავაზობთ მათ შეხედულებებს:
მაია თავართქილაძე, ქალაქ ოზურგეთის N1 საჯარო სკოლის დირექტორი:
აუცილებლად უნდა გადიოდნენ დირექტორები მუდმივ გადამზადებას, რათა ის მნიშვნელოვანი ცვლილებები, რაც საგანმანათლბლო სფეროში ხდება, არ გამორჩეთ. დირექტორი ნებისმიერი სიახლის ეპიცენტრში უნდა იყოს, რაც განათლებას უკავშირდება. ამიტომ, პროფესიული განვითარების მიზნით, დირექტორთა გადამზადებას პერმანენტული ხასიათი უნდა ჰქონდეს.
მერაბ ფურცელაძე, ქალაქ ბაღდათის N1 საჯარო სკოლის დირექტორი:
ცვლილებები ეროვნულ სასწავლო გეგმაში ხშირად შედის, მიმდინარეობს რეფორმა, ინერგება მესამე თაობის ესგ... აქედან გამომდინარე, როგორც პედაგოგებს, დირექტორებსაც სჭირდებათ განვითარება და მოხარული ვიქნები, თუ დირექტორებს ამ მიმართულებით სახელმწიფოს მხრიდან მეტი ხელშეწყობა გვექნება.
მაყვალა სოსელია, ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის სოფელ ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის დირექტორის მოვალეობის შემსრულებელი:
მუდმივი გადამზადება აუცილებელია და მიუხედავად იმისა, ტრენინგები ტარდება, მაინც არასაკმარისია... მე, პირადად, ერთხელ მოსმენილს მეორეჯერაც დიდი სიამოვნებით დავესწრებოდი. ამბობენ, გამეორება ცოდნის დედააო.
რეზო ვადაჭკორია, ჩოხატაურის მუნიციპალიტეტის სოფელ ვანზომლეთის საჯარო სკოლის დირექტორი:
დირექტორები განათლების სისტემაში დანერგილ სიახლეებს აუცილებლად უნდა გაეცნონ, რათა სამუშაო სწორად დაგეგმონ. როგორც პედაგოგებს უტარებენ ტრენინგებს, ისე უნდა გადაამზადონ დირექტორებიც. ეს, რა თქმა უნდა, სახელმწიფოს მხრიდან უნდა იყოს დაფინანსებული.
ეკა ცხვედაძე, ქალაქ რუსთავის N22 საჯარო სკოლის დირექტორი:
მიმაჩნია, რომ დირექტორთა მუდმივი გადამზადება აუცილებელია, სხვაგვარად წარმოუდგენელია განათლების სფეროში არსებულ სიახლეებს ფეხი ავუწყოთ, ზოგადად, მიმაჩნია, რომ სკოლაში მომუშავე თითოეული ადამიანი უნდა გადიოდეს გადამზადებას.
ნატო კვარაცხელია, სენაკის მუნიციპალიტეტის სოფელ კოტიანეთის საჯარო სკოლის დირექტორი:
დირექტორების გადამზადების მიმართულებით გარკვეული საკითხები გამოსასწორებელია და როგორც პედაგოგებისთვისაა გრძელვადიანი პროგრამები, ვისურვებდი სახელმწიფო სკოლების ხელმძღვანელებშიც დებდეს ასეთ რესურსს - ეს პროფესიული განვითარებისთვის ძალიან სასარგებლო და შედეგიანი იქნება.
თამაზ ცუცქირიძე, ჭიათურის მუნიციპალიტეტის სოფელ სვერის საჯარო სკოლის დირექტორი
ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებების ხელმძღვანელთა გადამზადება, ისევ და ისევ, მოსწავლეებზე აისახება დადებითად - სკოლის დირექტორი უნდა იყო საგანმანათლებლო სიახლეების დამნერგავი, ტრენინგების გარეშე კი, ეს საკმაოდ რთულია.
დემნა ჭანტურია, ჟიული შარტავას სახელობის სენაკის N2 საჯარო სკოლის დირექტორი:
ჩემი აზრით, დირექტორები მუდმივ გადამზადებას უნდა გადიოდნენ. ეს საჭიროა, რადგან ჩვენ სფეროში მუდმივი სიახლეებია, რაც არ უნდა გამორჩეს სკოლების ხელმძღვანელებს. კარგი იქნება თუ ჩვენც, როგორც მასწავლებლები მუდმივი განვითარების პროცესში ვიქნებით.
მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
სკოლის ბუღალტერმა 2 მილიონზე მეტი საკუთარ ანგარიშზე გადაირიცხა - შპს „მეექვსე საავტორო სკოლის“ თანამშრომელი დაკავებულია
გაიგეთ, როგორ უნდა მოიქცეთ მობილობის შედეგების ნახვის მერე, შეგიძლიათ თუ არა მობილობაზე უარის თქმა და რა შემთვევაში დაგიბრუნდებათ მობილობაში გადახდილი თანხა
„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...
„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...
„არ შეგეშინდეთ შეცდომების“ - ახალბედა პედაგოგებს შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი, თეონა მეფარიშვილი მიმართავს
„ტრადიციად გვაქვს, პატარებს სასწავლო წლის დაწყებამდე ვაცნობთ გარემოს და ადაპტაციაში ვეხმარებით“
ამერიკის შეერთებულ შტატებში ზოგიერთი სკოლა შეკვეცილი ოთხდღიანი განრიგით მუშაობს