TOP ნიუსი
სიახლეები
სიახლეები

როგორ უნდა დავარწმუნოთ მოსწავლე, რომ არ გამოიყენოს უცენზურო სიტყვები?
26-11-2022
-
+


მოსწავლეების მიერ უცენზურო ლექსიკის გამოყენება სკოლებში აქტუალური პრობლემაა. მასწავლებლებისთვის ამ პრობლემასთან გამკლავება დიდი გამოწვევაა, რადგან თანამედროვე ბავშვებმა, ხშირ შემთხვევაში, იციან საკუთარი უფლებები თუმცა ნაკლებად - მოვალეობები.

უცენზურო სიტყვების უარყოფით შედეგებზე დამრიგებელმა მოსწავლეებთან ერთად უნდა იმსჯელოს. ამ საკითხზე საუბარი შესაძლებელია როგორც სადამრიგებლო საათის პროგრამის ფარგლებში ყველა მოსწავლესთან, ისე - ინდივიდუალურად.

დამრიგებელმა მოსწავლეებს უნდა აუხსნას, რომ უცენზურო ლექსიკის გამოყენება ძალიან ცუდად მოქმედებს მსმენელზე. გარდა ამისა, უცენზურო სიტყვების მოყვარული ადამიანები საზოგადოებაში ხშირად გაღიზიანებას იწვევენ.

სადამრიგებლო საათის ფარგლებში მასწავლებელს შეუძლია, მოსწავლეებს შესთავაზოს სადისკუსიო თემები:

  • რატომ იყენებენ ზოგჯერ ადამიანები უცენზურო ლექსიკას?
  • რა სიტუაციაში იყენებენ მას? არის თუ არა შესაძლებელი მსგავსი სიტყვების გარეშე სიტუაციის დარეგულირება?
  • რას გრძნობთ, როდესაც გესმით მსგავსი სიტყვები?
  • რა უნდა მოვიმოქმედოთ იმისთვის, რომ ადამიანებმა არ გამოიყენონ უცენზურო სიტყვები?

მოსწავლეები გამოთქვამენ მოსაზრებებს, დამრიგებელმა კი უნდა მოისმინოს ყველას აზრი, თუნდაც მოსწავლის შეხედულება მისას არ ემთხვეოდეს.

გასათვალისწინებელია, რომ უცენზურო ლექსიკის გამოყენებით ბავშვები ზოგჯერ ხაზს უსვამენ საკუთარ დამოუკიდებლობას, გამოხატავენ პროტესტს გარემოსადმი.

დამრიგებელმა მოსწავლეებს უნდა განუმარტოს, რომ უცენზურო სიტყვებით ყურადღების მიქცევა მართლაც შესაძლებელია, მაგრამ ნამდვილად სურთ, საზოგადოებას უარყოფითად წარუდგინონ საკუთარი თავი და ადამიანები წინააღმდეგ განაწყონ? ყურადღების მისაქცევად და საზოგადოებაში თავის დასამკვიდრებლად უმჯობესია პოზიტიური აქტივობები, ქმედებები.

საკუთარი მოსაზრების დაცვისას უცენზურო ლექსიკას თავის თავში დაურწმუნებელი ადამიანებიც იყენებენ და ხშირად ეს მიბაძვით ხდება. ამ მოსაზრებაზე საუბრისას დამრიგებელმა უნდა დააფიქროს მოსწავლეები, იქნებ კამათისას გამოყენებული უცენზურო სიტყვების მიზეზი ისაა, რომ მათ არგუმენტები და ცოდნა არ ჰყოფნით საკუთარი აზრის კორექტული სიტყვებით დასაცავად?

უცენზურო ლექსიკაზე საუბრისას, სასურველია, მასწავლებელმა თითოეული მოსწავლე დააფიქროს საკუთარ საუბარსა და ქცევაზე, დაეხმაროს გაანალიზებაში, თუ რეალურად რა მიზნით იყენებენ ისინი უცენზურო სიტყვებს. მასწავლებლის მხრიდან მოსწავლეებისადმი კეთილგანწყობილი დამოკიდებულება, თუმცა უცენზურო სიტყვების უარყოფით გავლენაზე მყარი პოზიცია მნიშვნელოვან როლს თამაშობს, გაითვალისწინებენ თუ არა მოზარდები მოსმენილს. 


კომენტარები


ეტალონი
„ეტალონი“ სიახლეებითა და გამოწვევებით დატვირთულ 2022 წელს აჯამებს 
სიახლეები
პედაგოგებთან შეხვედრაზე დღეს, სწავლა-სწავლების პროცესში ცხოვრებისეული მაგალითების განხილვაზე ისაუბრებენ
როდესაც თქვენი შვილი საბავშვო ბაღში ან სკოლაშია დარწმუნებული ხართ რომ ის უსაფრთხოდაა?!
 პრობლემებს შორისაა, მაღალი ფასი სასწავლო მასალებსა და წიგნებზე,  რეპეტიტორების მაღალი საფასური
პიროვნება
საკუთარ თავს დავახასიათებ, როგორც...პასუხისმგებლიანი, კომუნიკაბელური, თანამგრძნობი
„საკუთარ თავს ვკითხავდი - შევასრულე თუ არა ჩემზე დაკისრებული მოვალეობა?“
„საკუთარ თავს ვკითხავდი რა ვერ გავაკეთე ისე რაც უნადა გამეკეთებინა?“
სკოლები
მასწავლებლებმა ბავშვებს კიდევ ერთხელ გააცნეს წიგნის კითხვის კულტურა
აღიშნული აქტივობით პოპულარიზაცია გაუწიეს სკოლაში წიგნიერების ამაღლებას.
გარდა ამისა, მურმან.ჯინორიასა და გურამ საღარაძე მიერ წაკითხული ქართული პროზისა და პოეზიის შედევრები მოისმინეს
ღონისძიების მიზანი იყო მოსწავლეებში წიგნის კითხვის სიყვარულის გაღვივება, წიგნთან დაახლოება და დამეგობრება
საინტერესო
ხერხები, რომლებიც დაგეხმარებათ გაკვეთილი აქციოთ მეტად წარმტაცი, მოსწავლეთა ყურადღება კი მთელი გაკვეთილის მანძილზე შინარჩუნოთ
რატომ უნდა დავტოვოთ მორთული ნაძის ხე თებერვლამდე? - ნათლისღებამდე ნაძვის ხის აღება მხოლოდ ხალხური ტრადიციაა
მსოფლიოს გამორჩეული საბავშვო ბაღები, რომელთაც უნიკალური არქიტექტურა აქვთ
რა აქტივობები შევთავაზოთ არდადეგებიდან დაბრუნებულ მოსწავლეებს?
სიახლეები
საზოგადოება