სიახლეები
სიახლეები

როგორ უნდა დავარწმუნოთ მოსწავლე, რომ არ გამოიყენოს უცენზურო სიტყვები?
26-11-2022
-
+


მოსწავლეების მიერ უცენზურო ლექსიკის გამოყენება სკოლებში აქტუალური პრობლემაა. მასწავლებლებისთვის ამ პრობლემასთან გამკლავება დიდი გამოწვევაა, რადგან თანამედროვე ბავშვებმა, ხშირ შემთხვევაში, იციან საკუთარი უფლებები თუმცა ნაკლებად - მოვალეობები.

უცენზურო სიტყვების უარყოფით შედეგებზე დამრიგებელმა მოსწავლეებთან ერთად უნდა იმსჯელოს. ამ საკითხზე საუბარი შესაძლებელია როგორც სადამრიგებლო საათის პროგრამის ფარგლებში ყველა მოსწავლესთან, ისე - ინდივიდუალურად.

დამრიგებელმა მოსწავლეებს უნდა აუხსნას, რომ უცენზურო ლექსიკის გამოყენება ძალიან ცუდად მოქმედებს მსმენელზე. გარდა ამისა, უცენზურო სიტყვების მოყვარული ადამიანები საზოგადოებაში ხშირად გაღიზიანებას იწვევენ.

სადამრიგებლო საათის ფარგლებში მასწავლებელს შეუძლია, მოსწავლეებს შესთავაზოს სადისკუსიო თემები:

  • რატომ იყენებენ ზოგჯერ ადამიანები უცენზურო ლექსიკას?
  • რა სიტუაციაში იყენებენ მას? არის თუ არა შესაძლებელი მსგავსი სიტყვების გარეშე სიტუაციის დარეგულირება?
  • რას გრძნობთ, როდესაც გესმით მსგავსი სიტყვები?
  • რა უნდა მოვიმოქმედოთ იმისთვის, რომ ადამიანებმა არ გამოიყენონ უცენზურო სიტყვები?

მოსწავლეები გამოთქვამენ მოსაზრებებს, დამრიგებელმა კი უნდა მოისმინოს ყველას აზრი, თუნდაც მოსწავლის შეხედულება მისას არ ემთხვეოდეს.

გასათვალისწინებელია, რომ უცენზურო ლექსიკის გამოყენებით ბავშვები ზოგჯერ ხაზს უსვამენ საკუთარ დამოუკიდებლობას, გამოხატავენ პროტესტს გარემოსადმი.

დამრიგებელმა მოსწავლეებს უნდა განუმარტოს, რომ უცენზურო სიტყვებით ყურადღების მიქცევა მართლაც შესაძლებელია, მაგრამ ნამდვილად სურთ, საზოგადოებას უარყოფითად წარუდგინონ საკუთარი თავი და ადამიანები წინააღმდეგ განაწყონ? ყურადღების მისაქცევად და საზოგადოებაში თავის დასამკვიდრებლად უმჯობესია პოზიტიური აქტივობები, ქმედებები.

საკუთარი მოსაზრების დაცვისას უცენზურო ლექსიკას თავის თავში დაურწმუნებელი ადამიანებიც იყენებენ და ხშირად ეს მიბაძვით ხდება. ამ მოსაზრებაზე საუბრისას დამრიგებელმა უნდა დააფიქროს მოსწავლეები, იქნებ კამათისას გამოყენებული უცენზურო სიტყვების მიზეზი ისაა, რომ მათ არგუმენტები და ცოდნა არ ჰყოფნით საკუთარი აზრის კორექტული სიტყვებით დასაცავად?

უცენზურო ლექსიკაზე საუბრისას, სასურველია, მასწავლებელმა თითოეული მოსწავლე დააფიქროს საკუთარ საუბარსა და ქცევაზე, დაეხმაროს გაანალიზებაში, თუ რეალურად რა მიზნით იყენებენ ისინი უცენზურო სიტყვებს. მასწავლებლის მხრიდან მოსწავლეებისადმი კეთილგანწყობილი დამოკიდებულება, თუმცა უცენზურო სიტყვების უარყოფით გავლენაზე მყარი პოზიცია მნიშვნელოვან როლს თამაშობს, გაითვალისწინებენ თუ არა მოზარდები მოსმენილს. 


კომენტარები


ეტალონი

შემოდგომის სეზონზე 4 საგანში ჩატარდა და მასში II-XII კლასის მოსწავლეებმა მიიღეს მონაწილეობა მთელი საქართვლოდან

„ეტალონის“ შემოდგომის სეზონის საგნობრივი ჩემპიონატი მათემატიკის ოლიმპიადით დასრულდა

„ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი მათემატიკის ოლიმპიადით სრულდება

სიახლეები

სახალხო დამცველი განცხადებას ავრცელებს

მოსწავლის ჯამური შეფასების რეპორტის ნახვა - ინსტრუქცია პედაგოგებისთვის

2026 წლის სიმბოლო წითელი ცეცხლოვანი ცხენია

პიროვნება

etaloni.ge-ს ბლიც-კითხვებს მუხროვანის საჯარო სკოლის დირექტორი სვეტლანა სუხორუკოვა პასუხობს

etaloni.ge-ს ბლიც-კითხვებს სიღნაღის მუნიციპალიტეტის სოფელ საქობოს საჯარო სკოლის დირექტორი დოდო ბეგიაშვილი პასუხობს

სკოლები

მოსწავლეებმა იმუშავეს მეტად საინტერესო პროექტზე სახელწოდებით - „ჩვენი სახელოვანი თანამემამულენი - მერაბ კოსტავა“

საინტერესო

შემოდგომის სეზონზე 4 საგანში ჩატარდა და მასში II-XII კლასის მოსწავლეებმა მიიღეს მონაწილეობა მთელი საქართვლოდან

გავრცელებული შეხედულებით ცაციაობა დაკავშრებულია არასტანდარტულ აზროვნებასთან - თქვენც ასე ფიქრობთ?

სიახლეები
საზოგადოება