სიახლეები
სიახლეები

როგორ უნდა დავარწმუნოთ მოსწავლე, რომ არ გამოიყენოს უცენზურო სიტყვები?
26-11-2022
-
+


მოსწავლეების მიერ უცენზურო ლექსიკის გამოყენება სკოლებში აქტუალური პრობლემაა. მასწავლებლებისთვის ამ პრობლემასთან გამკლავება დიდი გამოწვევაა, რადგან თანამედროვე ბავშვებმა, ხშირ შემთხვევაში, იციან საკუთარი უფლებები თუმცა ნაკლებად - მოვალეობები.

უცენზურო სიტყვების უარყოფით შედეგებზე დამრიგებელმა მოსწავლეებთან ერთად უნდა იმსჯელოს. ამ საკითხზე საუბარი შესაძლებელია როგორც სადამრიგებლო საათის პროგრამის ფარგლებში ყველა მოსწავლესთან, ისე - ინდივიდუალურად.

დამრიგებელმა მოსწავლეებს უნდა აუხსნას, რომ უცენზურო ლექსიკის გამოყენება ძალიან ცუდად მოქმედებს მსმენელზე. გარდა ამისა, უცენზურო სიტყვების მოყვარული ადამიანები საზოგადოებაში ხშირად გაღიზიანებას იწვევენ.

სადამრიგებლო საათის ფარგლებში მასწავლებელს შეუძლია, მოსწავლეებს შესთავაზოს სადისკუსიო თემები:

  • რატომ იყენებენ ზოგჯერ ადამიანები უცენზურო ლექსიკას?
  • რა სიტუაციაში იყენებენ მას? არის თუ არა შესაძლებელი მსგავსი სიტყვების გარეშე სიტუაციის დარეგულირება?
  • რას გრძნობთ, როდესაც გესმით მსგავსი სიტყვები?
  • რა უნდა მოვიმოქმედოთ იმისთვის, რომ ადამიანებმა არ გამოიყენონ უცენზურო სიტყვები?

მოსწავლეები გამოთქვამენ მოსაზრებებს, დამრიგებელმა კი უნდა მოისმინოს ყველას აზრი, თუნდაც მოსწავლის შეხედულება მისას არ ემთხვეოდეს.

გასათვალისწინებელია, რომ უცენზურო ლექსიკის გამოყენებით ბავშვები ზოგჯერ ხაზს უსვამენ საკუთარ დამოუკიდებლობას, გამოხატავენ პროტესტს გარემოსადმი.

დამრიგებელმა მოსწავლეებს უნდა განუმარტოს, რომ უცენზურო სიტყვებით ყურადღების მიქცევა მართლაც შესაძლებელია, მაგრამ ნამდვილად სურთ, საზოგადოებას უარყოფითად წარუდგინონ საკუთარი თავი და ადამიანები წინააღმდეგ განაწყონ? ყურადღების მისაქცევად და საზოგადოებაში თავის დასამკვიდრებლად უმჯობესია პოზიტიური აქტივობები, ქმედებები.

საკუთარი მოსაზრების დაცვისას უცენზურო ლექსიკას თავის თავში დაურწმუნებელი ადამიანებიც იყენებენ და ხშირად ეს მიბაძვით ხდება. ამ მოსაზრებაზე საუბრისას დამრიგებელმა უნდა დააფიქროს მოსწავლეები, იქნებ კამათისას გამოყენებული უცენზურო სიტყვების მიზეზი ისაა, რომ მათ არგუმენტები და ცოდნა არ ჰყოფნით საკუთარი აზრის კორექტული სიტყვებით დასაცავად?

უცენზურო ლექსიკაზე საუბრისას, სასურველია, მასწავლებელმა თითოეული მოსწავლე დააფიქროს საკუთარ საუბარსა და ქცევაზე, დაეხმაროს გაანალიზებაში, თუ რეალურად რა მიზნით იყენებენ ისინი უცენზურო სიტყვებს. მასწავლებლის მხრიდან მოსწავლეებისადმი კეთილგანწყობილი დამოკიდებულება, თუმცა უცენზურო სიტყვების უარყოფით გავლენაზე მყარი პოზიცია მნიშვნელოვან როლს თამაშობს, გაითვალისწინებენ თუ არა მოზარდები მოსმენილს. 


კომენტარები


ეტალონი

მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

სიახლეები

„დაწყებულია მუშაობა, რომ სასკოლო განათლება 12-წლიანი სწავლებიდან გადავიდეს 11-წლიან სწავლებაზე

მაგისტრატურა 1-წლიანი, ბაკალავრიატი 3-წლიანი გახდება? - პრემიერი განმარტავს

„სკოლების ნაწილში უნდა გადავიდეთ 11-წლიან სასწავლო პროგრამაზე“ - კობახიძე

ინგრევა თუ არა თბილისის N22 საჯარო სკოლა - მშობლები საფრთხეზე საუბრობენ - გთავაზობთ დირექტორის განმარტებებს 

მასწავლებლები საგამოცდოდ ამ კრებულებით უნდა მოემზადონ - საგნები და პროგრამები

პიროვნება

ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

სკოლები
საინტერესო

გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“

არაბთა გაერთიანებული საამიროები აქტიურად ნერგავს ხელოვნურ ინტელექტს განათლების სფეროში

როგორ მიმდინარეობს სასწავლო პროცესი საქართველოს საჯარო სკოლებში - დირექტორები etaloni.ge-ს კითხვებს პასუხობენ

სიახლეები
საზოგადოება