სიახლეები
სიახლეები

„ნაცარქექია“ - რა პრინციპით უნდა შეესრულებინათ დავალება პედაგოგებს
24-08-2022
-
+


მასწავლებელთა საგამოცდო საკითხებისა და პირველადი შედეგების გამოქვეყნების შემდგომ, საგანმათლებლო სფერო დავალებების განხილვამ მოიცვა. ვის რაში ჰქონდა შეცდომა, რომელი საკითხი გაურთულდათ, რომელი გაუნულდათ და რამდენად სწორად იყო ტესტები შედგენილი... პედაგოგებისთვის ერთ-ერთი პრობლემური აღმოჩნდა დაწყებითი საფეხურის - ქართული ენა და ლიტერატურა, მათემატიკა და ბუნებისმეტყველება (I-IV) – I ვარიანტის მეექვსე დავალება, რომელიც ქართულ ხალხურ ზღაპარს „ნაცარქექიას“ ეხებოდა. 

იქიდან გამომდინარე, რომ აპლიკანტთა საკმოდ დიდი ნაწილი აპროტესტებდა აღნიშნულ დავალებას, გადავწყვიტეთ, შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის მიერ გამოქვეყნებული დავალება და მისი შეფასების სქემა შემოგვეთავაზებინა:

გაიხსენეთ ქართული ხალხური ზღაპარი „ნაცარქექია“. გაეცანით მოსაზრებებს ზღაპრის მთავარი პერსონაჟის შესახებ და
შეასრულეთ 6.1. – 6.4. დავალებები. (გაითვალისწინეთ, კითხვებზე პასუხის გაცემისას მკვლევართა მოსაზრებების პირდაპირი ციტირება დაუშვებელია.)

აკაკი ბაქრაძე წერს:

„საქართველო ყოველთვის გოლიათებს ედგა პირისპირ. უთანასწორო ბრძოლაში რა უშველიდა, თუ არა ჭკუა,
გამჭრიახობა, მოქნილობა და ეშმაკობა. ქართველმა ხალხმაც ნაცარქექიას სახით ამგვარი იდეალი შექმნა. მტრის
მოსატყუებლად ზარმაცისა და ბაქიას ნიღაბი აიფარა. ნაცარქექიას ბაქიაობა და სიზარმაცე მისტიფიკაციაა, ნიღაბია
ნამდვილი არსის დასამალად“.

გიორგი კაკაბაძის აზრით:

„ნაცარქექიას ნაქები ჭკუა და გონება მხოლოდ დევის სიბრიყვის ფონზე გამოირჩევა და სულაც არ ნიშნავს იმას, რომ იგი
რეალური სიბრძნის ეკვივალენტია... მთავარია, საზოგადოებამ პრინციპული პოზიცია დაიკავოს და ამ „ბაქტერიას“
გამრავლებისა და გააქტიურების საშუალება არ მისცეს.“

პავლე ინგოროყვას თქმით:
„ნაცარქექია კოლორიტული მხატვრული სახეა, გამორჩეული ქართულ ფოლკლორში.“

(2) 6.1. აკაკი ბაქრაძე წერს: „ნაცარქექიას ბაქიაობა და სიზარმაცე მისტიფიკაციაა, ნიღაბია ნამდვილი არსის დასამალად“.
იმსჯელეთ, რას გულისხმობს მკვლევარი ამ სიტყვებში.
(1) 6.2. განმარტეთ, რა მოვლენას უწოდებს გიორგი კაკაბაძე „ბაქტერიას“. დაასაბუთეთ თქვენი თვალსაზრისი.
(2) 6.3. რომელ ავტორს ეთანხმებით, ანუ თქვენთვის ნაცარქექია შენიღბული მებრძოლია თუ – „ბაქტერია“?
 აირჩიეთ ერთ-ერთი ავტორის მოსაზრება, იმსჯელეთ და თქვენი პოზიცია დაასაბუთეთ.
(1) 6.4. ახსენით, როგორ გესმით ნაცარქექიას პავლე ინგოროყვასეული შეფასება – „კოლორიტული მხატვრული სახე“.

შეფასების სქემა: 

6.1 მაქსიმალური ქულა: 2

2 ქულა:
მოცემულია სწორი, დამაჯერებელი, გამართული მსჯელობა. იდენტიფიცირებული და
ახსნილია ავტორის ჩანაფიქრი. აპლიკანტს გააზრებული აქვს, რომ ეს ისტორიულ
გამოცდილებაზე დაყრდნობილი ფანდია, შენიღბვაა, სტრატეგიაა და მისთ.
1 ქულა:
სწორადაა ამოცნობილი ავტორის ჩანაფიქრი, თუმცა წარმოდგენილი მსჯელობა
ზედაპირული და სქემატურია; მსჯელობისას აპლიკანტი შემოიფარგლება 2-3 სიტყვით.
0 ქულა:
შესრულებულია ქვემოთ მოცემულთაგან ერთ-ერთი პირობა:
• არასწორადაა ახსნილი ავტორის ჩანაფიქრი / მსჯელობა მცდარია;
• პასუხში წარმოდგენილია მხოლოდ პერიფრაზი;
• პასუხი არ არის მოცემული.

6.2 მაქსიმალური ქულა: 1

1
ქულა:
მოცემულია გამართული, დასაბუთებული მსჯელობა; სწორადაა ახსნილი ტერმინის
„ბაქტერია“ ავტორისეული გააზრება. აპლიკანტის პასუხში იკითხება, რომ ავტორი
ნაცარქექიას მხატვრულ სახეში მხოლოდ მის ზედაპირულ თვისებებს ხედავს – სიზარმაცეს,
ბაქიაობას და ა. შ. არ სცნობს მის სიბრძნეს და მის ქმედებებს მხოლოდ ნეგატიურ,
მარგინალურ კონტექსტში აღიქვამს.
0 ქულა:

პასუხი არ არის ან მცდარია.

6.3 მაქსიმალური ქულა: 2

2 ქულა:
მოცემულია სწორი, დამაჯერებელი, გამართული მსჯელობა; აპლიკანტის მიერ
დასაბუთებულია, პირადად მისთვის რატომ არის მისაღები / გასაზიარებელი ერთ-ერთი
ავტორის მოსაზრება.

1 ქულა:
აპლიკანტის მიერ არჩეულია ერთი ავტორის მოსაზრება, თუმცა დასაბუთება, პირადად
მისთვის რატომ არის ის მისაღები / გასაზიარებელი, ზედაპირული და სქემატურია,
აპლიკანტი შემოიფარგლება 2-3 სიტყვით.

0 ქულა:
შესრულებულია ქვემოთ მოცემულთაგან ერთ-ერთი პირობა:
• არასწორადაა გაგებული ავტორის მოსაზრება / მსჯელობა მცდარია;
• პასუხში წარმოდგენილია მხოლოდ პერიფრაზი;
• პასუხი არ არის მოცემული.

6.4 მაქსიმალური ქულა: 1

1 ქულა:
მოცემულია სწორი, დამაჯერებელი, გამართული მსჯელობა; ახსნილია ავტორისეული
შეფასება - კოლორიტული მხატვრული სახე. აპლიკანტს გააზრებული აქვს, რომ
ნაცარქექიას მხატვრული სახე „გაჯერებულია“ ნაირგვარი სპეციფიკური თვისებებით, იგი
გარკვეულწილად, ამბივალენტური სახეა და მისთ.

0 ქულა:
შესრულებულია ქვემოთ მოცემულთაგან ერთ-ერთი პირობა:
• არასწორადაა გაგებული ავტორის შეფასება / მსჯელობა მცდარია;
• პასუხი არ არის მოცემული.

კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

ახალი სასწავლო წლიდან „დიფერენცირებული სწავლება“ იწყება - საპილოტე სკოლებს სამინისტრო შეარჩევს - 7 მთავარი რეკომენდაცია ცნობილია

საჯარო სკოლების რეაბილიტაციისას გამოვლენილი დარღღვევები - რა წერია აუდიტის ანგარიშში

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები

ექსკურსიიდან მოსწავლეები დაუვიწყარი შთაბეჭდილებებით დაბრუნდნენ

სკოლაში მოსწავლის წარმატებით ხარობენ და ცოდნის ახალი მწვერვალების დაპყრობას უსურვებენ

 

 

მოსწავლეები ექსკურსიიდან ახალი ცოდნით, ინფორმაციითა და დაუვიწყარი შთაბეჭდილებებით დახუნძლული დაბრუნდნენ

საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება