სიახლეები
სკოლები

სავანეთის საჯარო სკოლის პედაგოგი ლამზირა ოსეფაშვილი კონფერენციაში - „ისტორიულ გასაყარზე, სწავლებისა და სწავლის ახალი მიდგომები“ მონაწილეობდა
11-09-2020
-
+


ბოლნისის მუნიციპალიტეტის სავანეთის საჯარო სკოლის წამყვანი პედაგოგი ლამზირა ოსეფაშვილი  კონფერენციას დაესწრო თემაზე: „ისტორიულ გასაყარზე, სწავლებისა და სწავლის ახალი მიდგომები“. პედაგოგი კონფერენციის შემდეგ საკუთარ ხედვას და მოსაზრებას გვიზიარებს.

„2020 წლის 4-6 სექტემბრამდე კახეთში სასტუმრო „ლოპოტაზე“ გაიმართა კონფერენცია თემაზე: „ისტორიულ გასაყარზე, სწავლებისა და სწავლის ახალი მიდგომები“. აღნიშნული პროექტი ხორციელდება „მშვიდობისა და სამოქალაქო განვითარების ცენტრის (CPCD) მიერ, ნაციონალიზმისა და კონფლიქტების კვლევის ინსტიტუტთან“ და „კავკასიურ სახლთან“ თანამშრომლობით, ნდობის აღდგენისა და ადრეული რეაგირების მექანიზმის (COBERM) ევროკავშირისა და გაეროს განვითარების პროგრამის ერთობლივი ინიციატივის ფინანსური მხარდაჭერით.

კონფერენციას ესწრებოდნენ სხვადასხვა სახის სპეციალისტები:

ისტორიკოსი, საბჭოთა წარსულის მკვლევარი-დავით ჯიშკარიანი;

ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტის პროფესორი, ისტორიკოსი დავით მალაზონია;

ისტორიკოსი, სახელმძღვანელოს ავტორი ბესიკ ლორთქიფანიძე;

ისტორიის ექსპერტი, ეროვნული სასწავლო გეგმის დეპარტამენტის, საქართველოს განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის სამინისტროს წარმომადგენელი თეა ქარჩავა;

ზოგადი განათლების მართვისა და განვითარების დეპარტამენტის უფროსის მოადგილე-საქართველოს განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის სამინისტროს წარმომადგენელი მარიამ ჩიქობავა; განათლების მკვლევარი სიკო ჯანაშია; სამოქალაქო განათლების და პედაგოგთა ფორუმის აღმასრულებელი დირექტორი მაკა ბიბილეიშვილი; სამოქალაქო განათლების  პროგრამა „მომავლის თაობის“ დირექტორი მარინა უშვერიძე; ბოლნისის მუნიციპალიტეტ სოფელ სავანეთის საჯარო სკოლის წამყვანი პედაგოგი: ლამზირა ოსეფაშვილი.

კონფერენციაზე განიხილებოდა საკითხი: კონფლიქტ-სენსიტიური განათლების პოლიტიკა, კონფლიქტ-სენსიტიური სწავლების მნიშვნელობა.

საქართველოში არსებული კონფლიქტური სიტუაციების ანალიზი გააკეთეს: ივლიანე ხაინდრავამ და პაატა ზაქარეიშვილმა. ყოველი სამი გამომსვლელის შემდეგ იმართებოდა დისკუსია კითხვა-პასუხის რეჟიმში.

გულწრფელად აღვნიშნავ, რომ ეს იყო მაღალი დონის სამუშაო შეხვედრა, სადაც გულახდილი საუბრები შედგა სკოლებში კონფლიქტების სწავლებასთან, გამოწვევებთან და შესაძლებლობებთან დაკავშირებით. საუბარი შეეხო აფხაზეთის, ოსეთის კონფლიქტებს, აფხაზეთის სამართლებრივი გზებით დაბრუნების მექანიზმებს.

მოსწავლე-ახალგაზრდობა არ ფლობს ინფორმაციას აფხაზეთის, ოსეთის კონფლიქტებთან დაკავშირებით, სახელმძღვანელოებში მწირი ინფორმაციაა ამ კონკრეტულ საკითხზე. ერის ცნობიერების ამაღლება- გამოღვიძება  იწყება, ასევე იწყება „ყინულის გალღობის“ ისტორიული პროცესი. სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანია ინფორმირებულობის ამაღლება დაიწყოს მოსწავლე-ახალგაზრდობიდან, პედაგოგებიდან, მშობლებიდან, თემიდან. ჩატარდეს კვლევები, გადამზადდნენ პედაგოგები, შეიქმნას პედაგოგთა ასოციაციები, სადაც ერთმანეთს გამოცდილებას გაუზიარებენ, კონფლიქტების მართვის სენსიტიურ სწავლებასთან დაკავშირებით, შევიდეს ცვლილება სახელმძღვანელოებში, ამ კონკრეტულ თემას დაემატოს ცოცხალი ინტერვიუები, ონლაინ ჩართვები, მედიარესურსები, წყაროები, სიტუაციური ამოცანები აფხაზეთის ომთან დაკავშირებით, რომელთა გაანალიზება და გადაჭრის გზების ძიება მოსწავლეებს მივანდოთ.

პედაგოგის ოსტატობაზეა დამოკიდებული, როგორი სიფრთხილით მიაწვდის ამ თემას მოსწავლეებს. უნიკალური, ჭკვიანი, მოაზროვნე მოსწავლე-ახალგაზრდობა გვყავს, გაგებით მოეკიდებიან ამ საკითხს, გაანალიზებენ, სიღრმისეულად გაიაზრებენ და ბოლოს და ბოლოს  აფხაზეთის ისტორიას და გეოპოლიტიკურ მდგომარეობას გაეცნობიან.

მახსენდება ილია ჭავჭავაძე და თერგდალეულთა მოღვაწეობა. ყოველი ახალი საქმე, რომელიც ეროვნულ ინტერესებს, ერის გამთლიანებას ისახავდა მიზნად პრესიდან და მათ მიერ გამოცემული ჟურნალ-გაზეთებიდან იწყებოდა.

აფხაზეთის და ოსეთის სწავლების საკითხი საზოგადოების გამოფხიზლებას ემსახურება, რომელშიც არის ფლაგმანის დიდი როლი ტელევიზიასაც ეკუთვნის. ყველა ერთად უნდა დადგეს ქვეყნის სადარაჯოზე.  უმაღლეს სასწავლებლებშიც შევა ამ კონკრეტულ საკითხზე ცვლილებები.

კონფერენციის ბოლოს პროექტის კოორდინატორებმა დამსწრე საზოგადოების ყველა წევრს ლიმიტირებული დროით 2 წუთის განმავლობაში მისცეს საშუალება ჩამოეყალიბებინათ რეკომენდაციები, თუ როგორია სამომავლო ნაბიჯები. აღნიშნული რჩევები გამოიცემა ბროშურის სახით.

ყოველი საქმე საუბრით და დისკუსიით იწყება. საფუძველი ეყრება საშვილიშვილო ისტორიულ საქმეს. მოხარული ვარ, რომ მცირედით მაინც წვლილს შევიტან ქვეყნის გაერთიანების, ერის კონსოლიდაციის და ერის ცნობიერების ამაღლების პროცესში",-წერს სავანეთის საჯარო სკოლის ისტორიისა და სამოქალაქო განათლების პედაგოგი ლამზირა ოსეფაშვილი.

იხილეთ ფოტოები


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

ძლიერი ქარი, ელჭექი... - როდიდან გამოიდარებს საქართველოში

რა წერეს ქართულის ქართულის გამოცდაზე აბიტურიენტებმა - გამოყენებული ტესტები 5 ივლისს გამოქვეყნდება

„მთაწმინდის მთავრე“ და „აივნიანი ქალაქი“ - ქართულის ბოლო ვარიანტის საკითხები ცნობილია

ქართულის გამოცდის დილის სესიაზე 2-მა აბიტურიენტმა დაიგვიანა

პროგრამული ნაწილიდან „ვეფხისტყაოსნი“ მოვიდა - ქართულის გამოცდის თემები ცნობილია

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები
საინტერესო

ევროპის ქვეყნების უმეტესობაში მშობლიურ ენაზე სწავლა უფასოა

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

სიახლეები
საზოგადოება