სიახლეები
სიახლეები, ინტერვიუ

„აბიტურიენტების ნაწილს წარმოდგენა არ აქვს, რა მოეთხოვება გამოცდაზე“ - ქართულის გამოცდის შედეგებს ჯგუფის ხელმძღვანელი აფასებს
08-09-2020
-
+


აბიტურიენტების საინტერესო ნამუშევრებს გვთავაზობენ, სულ უფრო მეტად ფართოვდება მათი თვალსაწიერი, მეტი სითამამე და სილაღე ჩანს მათს მსჯელობაში, თუმცა ახალგაზრდების ნაწილს უჭირს ტესტური დავალებების გააზრება და წარმოდგენა არ აქვს იმაზე, თუ რა მოეთხოვება გამოცდაზე. ამასთან, დღემდე პრობლემად რჩება წერის კულტურის შედარებით დაბალი დონე, ლექსიკური მარაგის სიმწირე და სალიტერატურო ენის ნორმების უგულებელყოფა - ასეთია ქართული ენისა და ლიტერატურის ჯგუფის ხელმძღვანელის ნანა ლოლაძეს შეფასება ეროვნული გამოცდების დასრულების შემდეგ. 


2020 წლის ერთიანი ეროვნული გამოცდების შედეგები ნანა ლოლაძემ etaloni.ge-სთან ინტერვიუში შეაჯამა: 

- 2020 წლის ერთიანი ეროვნული გამოცდების შედეგები საკმაოდ დამაიმედებელია. მიუხედავად პანდემიასთან დაკავშირებული სირთულეებისა, ჩვენი ახალგაზრდების დიდი ნაწილი სათანადოდ მომზადებული მოვიდა და კარგად გაართვა თავი ტესტურ დავალებებს. დღეისათვის აბიტურიენტთა ცოდნის დონე უფრო მაღალია, ვიდრე ეს თუნდაც ხუთი-ექვსი წლის წინ იყო. აქვე ისიც უნდა ითქვას, რომ ზოგიერთ აბიტურიენტს არა მხოლოდ  ტესტური დავალებების გააზრება უჭირს, არამედ საერთოდ არა აქვს წარმოდგენა ტესტის სტრუქტურაზე, იმაზე, თუ რა მოეთხოვება გამოცდაზე.

- აპლიკანტების და პედაგოგების ნაწილი ფიქრობს, რომ ქართული ენისა და ლიტერატურის ტექსტში აუცილებელი იყო გრამატიკული ნაწილის დატოვება. რას უპასუხებდით მათ და რამდენად ავლენს აბიტურიენტების ცოდნას ქართულში აღნიშნული ტესტი.

- ორივე წერითი დავალების (არგუმენტირებული ესესა და მხატვრული ტექსტის ანალიზის) შეფასებისას მხედველობაში მიიღება გრამატიკის ცოდნის პრაქტიკულად გამოყენების უნარი. რაც შეეხება ტექსტის რედაქტირებას, ეს დავალება საგანგებოდ ენობრივი კომპეტენციის შემოწმებას ისახავს მიზნად.

- ყველაზე მეტად რომელი საკითხის დაწერა გაუჭირდათ აბიტურიენტებს, სად უშვებენ ყველაზე მეტ შეცდომას?

- ქართული ენისა და ლიტერატურის გამოცდაზე აბიტურიენტებს სამი დავალება აქვთ შესასრულებელი. დღემდე პრობლემად რჩება წერის კულტურის შედარებით დაბალი დონე, ლექსიკური მარაგის სიმწირე და სალიტერატურო ენის ნორმების უგულებელყოფა.

- რაც შეეხება თემებს, კმაყოფილი ხართ თუ არა აბიტურიენტების მიერ დაწერილი თემებით, რამდენად იკვეთება თავისუფალი აზროვნება და განსხვავებული აზრი?

- როგორც უკვე აღვნიშნე, ქართული ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო ტესტში ორი წერითი დავალების (არგუმენტირებული ესესა და მხატვრული ტექსტის ანალიზის) შესრულება მოეთხოვებათ. ორივე დავალების შეფასებისას მნიშვნელოვანი ადგილი უჭირავს არგუმენტირებული მსჯელობისა და კრიტიკული აზროვნების უნარს. ჩვენი ახალგაზრდები ძალიან საინტერესო ნამუშევრებს გვთავაზობენ, სულ უფრო ფართოვდება მათი თვალსაწიერი, მეტი სითამამე და სილაღე ჩანს მათს მსჯელობაში, თუმცა ამას ყველაზე ვერ ვიტყვით.

- როგორც უკვე ვიცით მაქსიმალური ქულა ქართული ენისა და ლიტერატურის გამოცდაზე 20-მა აპლიკანტმა აიღო - არის თუ არა ეს კარგი შედეგი?

- ეს ძალიან კარგი შედეგია. უმაღლესი შეფასება წინა წლებთან შედარებით საგრძნობლად მეტია, რაც, რა თქმა უნდა, ძალიან გვახარებს.

- ლიტერატურის გამოცდაში მაქსიმალური ქულა წელსაც არც ერთ აბიტურიენტს არ აუღია. როგორ შეაფასებდით აღნიშნულ შედეგებს, რამდენად გაუჭირდათ აბიტურიენტებს გამოცდის დაწერა და კონკრეტულად რომელი დავალებები გაუჭირდათ?

- მთავარი პრობლემა გახლავთ ის, რომ აბიტურიენტები საფუძვლიანად არ სწავლობენ საპროგრამო მასალას. აქედან გამომდინარე, უჭირთ იმ დავალებების შესრულება, რომლებიც ლიტერატურული ტექსტების ცოდნას ამოწმებს. გარდა ამისა, შედარებით რთულია მხატვრული ტექსტის ანალიზი, რადგან ორი ტექსტის შედარებასა და გააზრებას მოითხოვს.

- აბიტურიენტების თქმით, ლიტერატურის გამოცდაზე მეთორმეტე კლასის პროგრამაში ბოლო თვეების მასალა არ შესულა. ეს იმას ნიშნავს, დისტანციურ სწავლაზე გადასვლის გამო მეორე სემესტრის მასალის გამოცდაზე შეტანისგან ცენტრმა თავი შეიკავა?

- ტესტური დავალებების შექმნისას ამაზე ყურადღება საგანგებოდ არ გამახვილებულა. 

- რამდენ აბიტურიენტს ჰქონდა აპელაცია ქართული ენისა და ლიტერატურის გამოცდაზე შემოტანილი, ასევე ლიტერატურის გამოცდაზე?  რამდენს შეეცვალა შედეგი? მაქსიმალური რამდენი ქულა მოემატა აბიტურიენტს როგორც ქართულის გამოცდაზე ისე ლიტერატურის? დააკლდათ თუ არა აპელაციის შედეგად აბიტურიენტებს ქულა და რამდენით?

- ქართული ენისა და ლიტერატურის გამოცდაზე 35 116 აბიტურიენტი გამოცხადდა, სააპელაციო განაცხადი იყო 1084, მათგან შეფასება შეიცვალა 447-ის შემთხვევაში; რაც შეეხება ლიტერატურას, ეს გამოცდა ჩააბარა 845-მა აბიტურიენტმა. სააპელაციო განაცხადი იყო 19, შეფასება შეეცვალა მხოლოდ 10-ს.

ჯამურად მომატებული ქულების რაოდენობა ძირითადად ერთიდან ოთხ ქულამდე მერყეობს, თუმცა არის ცალკეული გამონაკლისებიც. აპელაციის პროცესში ქულების დაკლება გამორიცხული არ არის, თუმცა წელს  ქულების დაკლების შემთხვევა არ გვქონია.

- და ბოლოს, იგეგმება თუ არა მომავალ წელს ქართული ენისა და ლიტერატურის გამოცდაში ცვლილებების შეტანა, ასევე ლიტერატურის გამოცდაში?

მომავალი წლის ტესტის ფორმატში თუ რაიმე ცვლილება შევა, გამოცხადდება ჩვენი ვებგვერდის საშუალებით უახლოეს მომავალში.

იხილეთ ასევე: ქართული ენისა და ლიტერატურის გამოცდაში უმაღლესი ქულა 20 აბიტურიენტს აქვს

ქართული ენისა და ლიტერატურის შედეგები ცნობილია - გაეცანით ტესტებსა და შეფასების კრიტერიუმებს


კომენტარები


ეტალონი
„ეტალონში“ მიღწეული წარმატება მოსწავლეებისა და სრულიად სასკოლო საზოგადოებისთვის მნიშვნელოვანი მოვლენაა“
საპრიზო ადგილის მფლობელი მოსწავლეები, რესურსცენტრების ხელმძღვანელები, სკოლების დირექტორები და პედაგოგები კონკურსის ემოციების შესახებ საუბრობენ
სიახლეები
მასწავლებლის მომზადების პროგრამაზე ჩარიცხულ 1422 პირს სახელმწიფო სასწავლო გრანტი მიენიჭება
„ძალიან დიდ ყურადღებას ვაქცევთ სხვადასხვა მნიშვნელოვან საკითხთან დაკავშირებით მოსწავლეთა ცნობიერების ამაღლებას“
რეგისტრაცია დაიწყო და 100 ლარი ღირს - NAEC ტესტირებას 10 აპრილს ჩაატარებს
გამარჯვებულები სიგელებით, დიპლომებითა და სპეციალური პრიზებით დაჯილდოვდებიან
ავტორიზირებული საჯარო და კერძო საბავშვო ბაღების სია ცნობილია
პიროვნება
პედაგოგის თქმით, მისთვის ყველაზე დიდი მიღწევა ის არის, რომ მისმა მოსწავლეებმა უნივერსიტეტი წარმატებით დაამთავრეს
სკოლები
საბა ცაბაძე თავისუფალი უნივერსიტეტის, ხოლო ქრისტინე გოგოლიძე კავკასიის უნივერსიტეტის წარმატებული სტუდენტია
დიდი ჭყონის N2 საჯარო სკოლაში გაზაფხულის დღესასწაულები ემოციური ღონისძიებით აღნიშნეს
საერთაშორისო ღონისძიებები, პრაქტიკული და ვიზუალური სწავლების უპირატესობა - გაეცანით ქუთაისის N45 საჯარო სკოლის მოსწავლეების აქტიურ სასკოლო ცხოვრებას
მოსწავლეებმა აკუთარი ხელებით შექმნეს ფერადი სამაჯურები, რომელზეც სიმბოლურად გამოხატული იყო ფერადი წინდები
დაუნის სინდრომის მიმართ ცნობიერების ამაღლების დღეს ქუთაისის N10 საჯარო სკოლის მე-3 „ბ“ კლასის მოსწავლეებმა (დამრიგებელი ს. ქვაცბაია), უსაყვარლეს მასწავლებელთან ერთად, საინტერესო აქტივობა წარმოადგინეს
საინტერესო
ამაზე საუბარი, რა თქმა უნდა, კვლევებიდან და მოსწავლეებისა თუ სტუდენტების შედეგებიდან გამომდინარე შეიძლება
საინტერესო შემთხვევაა ე.წ. მომთაბარე სკოლაც, სადაც ბავშვები განათლებას კარვებში იღებენ
სიახლეები
საზოგადოება