სიახლეები
სიახლეები, ინტერვიუ

„აბიტურიენტების ნაწილს წარმოდგენა არ აქვს, რა მოეთხოვება გამოცდაზე“ - ქართულის გამოცდის შედეგებს ჯგუფის ხელმძღვანელი აფასებს
08-09-2020
-
+


აბიტურიენტების საინტერესო ნამუშევრებს გვთავაზობენ, სულ უფრო მეტად ფართოვდება მათი თვალსაწიერი, მეტი სითამამე და სილაღე ჩანს მათს მსჯელობაში, თუმცა ახალგაზრდების ნაწილს უჭირს ტესტური დავალებების გააზრება და წარმოდგენა არ აქვს იმაზე, თუ რა მოეთხოვება გამოცდაზე. ამასთან, დღემდე პრობლემად რჩება წერის კულტურის შედარებით დაბალი დონე, ლექსიკური მარაგის სიმწირე და სალიტერატურო ენის ნორმების უგულებელყოფა - ასეთია ქართული ენისა და ლიტერატურის ჯგუფის ხელმძღვანელის ნანა ლოლაძეს შეფასება ეროვნული გამოცდების დასრულების შემდეგ. 


2020 წლის ერთიანი ეროვნული გამოცდების შედეგები ნანა ლოლაძემ etaloni.ge-სთან ინტერვიუში შეაჯამა: 

- 2020 წლის ერთიანი ეროვნული გამოცდების შედეგები საკმაოდ დამაიმედებელია. მიუხედავად პანდემიასთან დაკავშირებული სირთულეებისა, ჩვენი ახალგაზრდების დიდი ნაწილი სათანადოდ მომზადებული მოვიდა და კარგად გაართვა თავი ტესტურ დავალებებს. დღეისათვის აბიტურიენტთა ცოდნის დონე უფრო მაღალია, ვიდრე ეს თუნდაც ხუთი-ექვსი წლის წინ იყო. აქვე ისიც უნდა ითქვას, რომ ზოგიერთ აბიტურიენტს არა მხოლოდ  ტესტური დავალებების გააზრება უჭირს, არამედ საერთოდ არა აქვს წარმოდგენა ტესტის სტრუქტურაზე, იმაზე, თუ რა მოეთხოვება გამოცდაზე.

- აპლიკანტების და პედაგოგების ნაწილი ფიქრობს, რომ ქართული ენისა და ლიტერატურის ტექსტში აუცილებელი იყო გრამატიკული ნაწილის დატოვება. რას უპასუხებდით მათ და რამდენად ავლენს აბიტურიენტების ცოდნას ქართულში აღნიშნული ტესტი.

- ორივე წერითი დავალების (არგუმენტირებული ესესა და მხატვრული ტექსტის ანალიზის) შეფასებისას მხედველობაში მიიღება გრამატიკის ცოდნის პრაქტიკულად გამოყენების უნარი. რაც შეეხება ტექსტის რედაქტირებას, ეს დავალება საგანგებოდ ენობრივი კომპეტენციის შემოწმებას ისახავს მიზნად.

- ყველაზე მეტად რომელი საკითხის დაწერა გაუჭირდათ აბიტურიენტებს, სად უშვებენ ყველაზე მეტ შეცდომას?

- ქართული ენისა და ლიტერატურის გამოცდაზე აბიტურიენტებს სამი დავალება აქვთ შესასრულებელი. დღემდე პრობლემად რჩება წერის კულტურის შედარებით დაბალი დონე, ლექსიკური მარაგის სიმწირე და სალიტერატურო ენის ნორმების უგულებელყოფა.

- რაც შეეხება თემებს, კმაყოფილი ხართ თუ არა აბიტურიენტების მიერ დაწერილი თემებით, რამდენად იკვეთება თავისუფალი აზროვნება და განსხვავებული აზრი?

- როგორც უკვე აღვნიშნე, ქართული ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო ტესტში ორი წერითი დავალების (არგუმენტირებული ესესა და მხატვრული ტექსტის ანალიზის) შესრულება მოეთხოვებათ. ორივე დავალების შეფასებისას მნიშვნელოვანი ადგილი უჭირავს არგუმენტირებული მსჯელობისა და კრიტიკული აზროვნების უნარს. ჩვენი ახალგაზრდები ძალიან საინტერესო ნამუშევრებს გვთავაზობენ, სულ უფრო ფართოვდება მათი თვალსაწიერი, მეტი სითამამე და სილაღე ჩანს მათს მსჯელობაში, თუმცა ამას ყველაზე ვერ ვიტყვით.

- როგორც უკვე ვიცით მაქსიმალური ქულა ქართული ენისა და ლიტერატურის გამოცდაზე 20-მა აპლიკანტმა აიღო - არის თუ არა ეს კარგი შედეგი?

- ეს ძალიან კარგი შედეგია. უმაღლესი შეფასება წინა წლებთან შედარებით საგრძნობლად მეტია, რაც, რა თქმა უნდა, ძალიან გვახარებს.

- ლიტერატურის გამოცდაში მაქსიმალური ქულა წელსაც არც ერთ აბიტურიენტს არ აუღია. როგორ შეაფასებდით აღნიშნულ შედეგებს, რამდენად გაუჭირდათ აბიტურიენტებს გამოცდის დაწერა და კონკრეტულად რომელი დავალებები გაუჭირდათ?

- მთავარი პრობლემა გახლავთ ის, რომ აბიტურიენტები საფუძვლიანად არ სწავლობენ საპროგრამო მასალას. აქედან გამომდინარე, უჭირთ იმ დავალებების შესრულება, რომლებიც ლიტერატურული ტექსტების ცოდნას ამოწმებს. გარდა ამისა, შედარებით რთულია მხატვრული ტექსტის ანალიზი, რადგან ორი ტექსტის შედარებასა და გააზრებას მოითხოვს.

- აბიტურიენტების თქმით, ლიტერატურის გამოცდაზე მეთორმეტე კლასის პროგრამაში ბოლო თვეების მასალა არ შესულა. ეს იმას ნიშნავს, დისტანციურ სწავლაზე გადასვლის გამო მეორე სემესტრის მასალის გამოცდაზე შეტანისგან ცენტრმა თავი შეიკავა?

- ტესტური დავალებების შექმნისას ამაზე ყურადღება საგანგებოდ არ გამახვილებულა. 

- რამდენ აბიტურიენტს ჰქონდა აპელაცია ქართული ენისა და ლიტერატურის გამოცდაზე შემოტანილი, ასევე ლიტერატურის გამოცდაზე?  რამდენს შეეცვალა შედეგი? მაქსიმალური რამდენი ქულა მოემატა აბიტურიენტს როგორც ქართულის გამოცდაზე ისე ლიტერატურის? დააკლდათ თუ არა აპელაციის შედეგად აბიტურიენტებს ქულა და რამდენით?

- ქართული ენისა და ლიტერატურის გამოცდაზე 35 116 აბიტურიენტი გამოცხადდა, სააპელაციო განაცხადი იყო 1084, მათგან შეფასება შეიცვალა 447-ის შემთხვევაში; რაც შეეხება ლიტერატურას, ეს გამოცდა ჩააბარა 845-მა აბიტურიენტმა. სააპელაციო განაცხადი იყო 19, შეფასება შეეცვალა მხოლოდ 10-ს.

ჯამურად მომატებული ქულების რაოდენობა ძირითადად ერთიდან ოთხ ქულამდე მერყეობს, თუმცა არის ცალკეული გამონაკლისებიც. აპელაციის პროცესში ქულების დაკლება გამორიცხული არ არის, თუმცა წელს  ქულების დაკლების შემთხვევა არ გვქონია.

- და ბოლოს, იგეგმება თუ არა მომავალ წელს ქართული ენისა და ლიტერატურის გამოცდაში ცვლილებების შეტანა, ასევე ლიტერატურის გამოცდაში?

მომავალი წლის ტესტის ფორმატში თუ რაიმე ცვლილება შევა, გამოცხადდება ჩვენი ვებგვერდის საშუალებით უახლოეს მომავალში.

იხილეთ ასევე: ქართული ენისა და ლიტერატურის გამოცდაში უმაღლესი ქულა 20 აბიტურიენტს აქვს

ქართული ენისა და ლიტერატურის შედეგები ცნობილია - გაეცანით ტესტებსა და შეფასების კრიტერიუმებს


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

მასწავლებლის სახლმა სკოლები შეარჩია - დეტალები

სასკოლო გარემო ისეთივე მნიშვნელოვანია, როგორც გაკვეთილი

„გამოცდის ჩაბარება გულისხმობს მაქსიმალური ქულის 50%-ზე მეტის დაგროვებას“ - 8 სექტემბრის ტესტირების შედეგები ცნობილია

„სინკარში გადამბმები რომაა, მანდ გაჩნდა. საფრთხეს არავისთვის წარმოადგენს, არც ბათქაში დაეყრებათ მოსწავლეებს...“

რა ჯდება საშუალო შეძლების მქონე ოჯახისთვის ერთი ბავშვის სასკოლედ მომზადება

პიროვნება

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

„როცა მასწავლებელი ხედავს, რომ მისი ხმა ისმის - ის ხდება მოტივირებული“ -  შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი 

„არ შეგეშინდეთ შეცდომების“ - ახალბედა პედაგოგებს შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი, თეონა მეფარიშვილი მიმართავს

„სკოლაში უნდა შეიქმნას გარემო, სადაც სწავლა იწყება სითბოთი, არა შიშით“ - შუამთის საჯარო სკოლის დირექტორი თეონა მეფარიშვილი- 

სკოლები
„გიმნაზია უსურვებს ყველას წარმატებულ და სიახლეებით სავსე სასწავლო წელს“
 
ზაფხულის სკოლა საკმაოდ ნაყოფიერი და თავშესაქცევი აღმოჩნდა მოსწავლეებისათვის
 
საინტერესო

რა ცოდნა და უნარები მოეთხოვებათ მასწავლებლებს - პედაგოგიური განათლება სხვადასხვა ქვეყანაში

სწავლების უჩვეულო მეთოდები - როგორ აქციოთ გაკვეთილი სახალისოდ, გაზარდოთ მოსწავლეთა ჩართულობა და ინტერესი 

როგორ უნდა მიხვდეთ, რომ თქვენი შვილი ბაღისთვის მზად არ არის?

სიახლეები
საზოგადოება