მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
დღეს მასწავლებლობის მსურველებმა ფიზიკის, ქიმიის, სპორტის, ქართული ენისა და ლიტერატურისა (VII-XII კლასი) და სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების გამოცდები ჩააბარეს.
ტესტირებიდან გამოსული აპლიკანტების უმრავლესობას გამოცდის ჩაბარების მიუხედავად, სკოლაში დასაქმების იმედი არ აქვს - ეს განწყობა მათი კომენტარებიდან ჩანს. რაც შეეხება გამოცდის სირთულეს მხოლოდ მცირე ნაწილი ფიქრობს, რომ წლევანდელი ტესტები რთულია.
„ძალიან უკმაყოფილო ვარ, ფიზიკის ტესტები იყო თუ ფსიქოლოგიური წნეხი, ვერ გაიგებდი. რაღაც კი დავწერე, ვნახოთ...“.
„ჩვენ ყველანაირად დაგვჩაგრეს, ბარიერიც მაღალია და რომც ჩააბარო გამოცდა, მუშაობის დაწყებას ვერ ახერხებ. პროფესიაში შესვლის მსურველები დისკრიმინაციის მსხვერპლი ვართ. გაუშვან არაკომპეტენტური კადრები სკოლებიდან და დაგვასაქმონ ის ხალხი, ვისაც კომპეტენციის დადასტურებაც შეუძლია და თანამედროვეობასაც უწყობს ფეხს“.
„ლიტერატურული ნაწილი იყო, ტექსტის გააზრება არ ყოფილა. ვეფხისტყაოსანი, აბო, შუშანიკი... ამას მასწავლებელი რომ ვერ ჩააბარებს, იმას რა უნდა მოსთხოვო. ჩემ გვერდით მაძიებელი იჯდა და მაუსი ვერ მიიტანა კოდის ჩასაწერად. ასეთი საერთოდ არ უნდა გადიოდეს გამოცდაზე“.
„ქართულის გამოცდა იყო ურთულესი, წინა წლის ტესტები ნანახი მაქვს და ისინი ამ ტესტებთან შედარებით არაფერია. ზუსტად ვიცი, რომც ჩავაბარო, სკოლაში მუშაობას ვერ დავიწყებ. დიპლომს ძალა არ აქვს და რისთვის სწავლობს ადამიანი, რომ შემდეგ ამ შარში იყოს გახვეული? სკოლები გადაჭედილია არაკომპეტენტური კადრებით, ჩვენ კი შანსსაც არ გვიტოვებენ, ერთი წელი მაინც რომ ვასწავლოთ და დავრწმუნდეთ, გვინდა თუ არა ამ პროფესიაში დარჩენა“.
„ქიმია ჩავაბარე და არც საკითხები იყო მაინცდამაინც რთული. ვნახოთ ამ ყველაფერს როგორ გამოვიყენებ, იმედია დასაქმების შანსი მოგვეცემა. ამ საკითხებს მასწავლებლობის მსურველი რომ ვერ დაძლევს, ის არათუ სკოლაში უნდა შეუშვა, ქვეყნიდანაც უნდა გააძევო. ჩემთვის ტესტები იყო მარტივი!“.
„ვფიქრობ, უკეთესი შედეგიც შეიძლებოდა მქონოდა. ვინერვიულე, მაგრამ ის უფრო მაფიქრებს, მერე რა მოხდება - სკოლებში სრული განუკითხაობაა, ცალკე თანხებს ითხოვენ მუშაობა რომ დაგვაწყებინონ, ცალკე ამ უსტატუსოებს უწყობენ საქმეს. არც ჩვენ გვიშვებენ სკოლაში და საბოლოოდ იმას იტყვიან, აი, მასწავლებლების დეფიციტია და პრაქტიკოსები კიდევ უნდა დავტოვოთ, სხვა გზა არ გვაქვსო. არადა, ყველამ ვიცით, რაც ხდება - კორუფციის ჭაობია სისტემაში“.
„ურთულესი გამოცდა იყო და იცით რატომ? ჩაბარება რომ ვერ შევძლოთ და მერე ისევ პრაქტიკოსები დატოვონ სკოლაში. რით ვერ გაიგეს პრაქტიკოსმა მასწავლებლებმა, რომ მათი პარპაში დასრულდა. რამდენჯერ გადაუვადეს გამოცდა, უაღრესად გაუმარტივეს ყველაფერი და მაინც ვერ აბარებენ. ჰოდა, წადი შე დალოცვილო სახლში!“.
„უკვე ვეღარ ვხვდები, საერთოდ ღირდა თუ არა ამ გამოცდაზე გასვლა. ამხელა ბარიერი ვფიქრობ უსამართლობაა მაშინ, როდესაც ის მასწავლებლები, რომლებმაც კომპეტენცია ვერა და ვერ დაადასტურეს, სასათბურე პირობებში ჰყავთ“.
„საკითხები რთული იყო, თუმცა პირადად, ვფიქრობ, დავძლიე. ზოგადად, გამოცდას ყველა მასწავლებელი უნდა აბარებდეს, სხვაგვარად მათი კომპეტენტურობა საეჭვო ხდება“.
„ყველაზე დიდი უსამართლობაა ბარიერი. ჩავაბარე, კმაყოფილიც ვარ, მაგრამ რისთვის, ესაა საკითხავი! არ მესმის, რატომ მოგვეთხოვება პრაქტიკოსებზე მეტი. ისედაც ყველანაირად ჩვენზე პრივილეგირებულები არიან“.
მასწავლებლობის მსურველების გამოცდა ხვალ მათემატიკის (საბაზო ან/და საშუალო საფეხური); ბიოლოგიის (საბაზო ან/და საშუალო საფეხური); გეოგრაფიისა (საბაზო ან/და საშუალო საფეხური) და მუსიკის ტესტირებით გაგრძელდება. პრაქტიკოსი პედაგოგები კი გამოცდას შემოდგომით ჩააბარებენ.
მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
საპროტესტო აქციების ფონზე, რომელსაც 19 ადამიანი ემსხვერპლა, ნეპალის პრემიერ-მინისტრი გადადგა.
დაფინანსების მოპოვების უფლება აქვს აკრედიტებულ საგანმანათლებლო პროგრამაზე 2025 წლის საერთო სამაგისტრო გამოცდების შედეგად ჩარიცხულ უცხო ქვეყნის მოქალაქეს
„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...
„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...
„არ შეგეშინდეთ შეცდომების“ - ახალბედა პედაგოგებს შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი, თეონა მეფარიშვილი მიმართავს
მაია ლაპიაშვილი, მასწავლებლის ეროვნული ჯილდოს ფინალისტებს შორისაა
რა ცოდნა და უნარები მოეთხოვებათ მასწავლებლებს - პედაგოგიური განათლება სხვადასხვა ქვეყანაში
სწავლების უჩვეულო მეთოდები - როგორ აქციოთ გაკვეთილი სახალისოდ, გაზარდოთ მოსწავლეთა ჩართულობა და ინტერესი