| მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |

დღეს მასწავლებლობის მსურველებმა ფიზიკის, ქიმიის, სპორტის, ქართული ენისა და ლიტერატურისა (VII-XII კლასი) და სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების გამოცდები ჩააბარეს.
ტესტირებიდან გამოსული აპლიკანტების უმრავლესობას გამოცდის ჩაბარების მიუხედავად, სკოლაში დასაქმების იმედი არ აქვს - ეს განწყობა მათი კომენტარებიდან ჩანს. რაც შეეხება გამოცდის სირთულეს მხოლოდ მცირე ნაწილი ფიქრობს, რომ წლევანდელი ტესტები რთულია.
„ძალიან უკმაყოფილო ვარ, ფიზიკის ტესტები იყო თუ ფსიქოლოგიური წნეხი, ვერ გაიგებდი. რაღაც კი დავწერე, ვნახოთ...“.
„ჩვენ ყველანაირად დაგვჩაგრეს, ბარიერიც მაღალია და რომც ჩააბარო გამოცდა, მუშაობის დაწყებას ვერ ახერხებ. პროფესიაში შესვლის მსურველები დისკრიმინაციის მსხვერპლი ვართ. გაუშვან არაკომპეტენტური კადრები სკოლებიდან და დაგვასაქმონ ის ხალხი, ვისაც კომპეტენციის დადასტურებაც შეუძლია და თანამედროვეობასაც უწყობს ფეხს“.
„ლიტერატურული ნაწილი იყო, ტექსტის გააზრება არ ყოფილა. ვეფხისტყაოსანი, აბო, შუშანიკი... ამას მასწავლებელი რომ ვერ ჩააბარებს, იმას რა უნდა მოსთხოვო. ჩემ გვერდით მაძიებელი იჯდა და მაუსი ვერ მიიტანა კოდის ჩასაწერად. ასეთი საერთოდ არ უნდა გადიოდეს გამოცდაზე“.
„ქართულის გამოცდა იყო ურთულესი, წინა წლის ტესტები ნანახი მაქვს და ისინი ამ ტესტებთან შედარებით არაფერია. ზუსტად ვიცი, რომც ჩავაბარო, სკოლაში მუშაობას ვერ დავიწყებ. დიპლომს ძალა არ აქვს და რისთვის სწავლობს ადამიანი, რომ შემდეგ ამ შარში იყოს გახვეული? სკოლები გადაჭედილია არაკომპეტენტური კადრებით, ჩვენ კი შანსსაც არ გვიტოვებენ, ერთი წელი მაინც რომ ვასწავლოთ და დავრწმუნდეთ, გვინდა თუ არა ამ პროფესიაში დარჩენა“.
„ქიმია ჩავაბარე და არც საკითხები იყო მაინცდამაინც რთული. ვნახოთ ამ ყველაფერს როგორ გამოვიყენებ, იმედია დასაქმების შანსი მოგვეცემა. ამ საკითხებს მასწავლებლობის მსურველი რომ ვერ დაძლევს, ის არათუ სკოლაში უნდა შეუშვა, ქვეყნიდანაც უნდა გააძევო. ჩემთვის ტესტები იყო მარტივი!“.
„ვფიქრობ, უკეთესი შედეგიც შეიძლებოდა მქონოდა. ვინერვიულე, მაგრამ ის უფრო მაფიქრებს, მერე რა მოხდება - სკოლებში სრული განუკითხაობაა, ცალკე თანხებს ითხოვენ მუშაობა რომ დაგვაწყებინონ, ცალკე ამ უსტატუსოებს უწყობენ საქმეს. არც ჩვენ გვიშვებენ სკოლაში და საბოლოოდ იმას იტყვიან, აი, მასწავლებლების დეფიციტია და პრაქტიკოსები კიდევ უნდა დავტოვოთ, სხვა გზა არ გვაქვსო. არადა, ყველამ ვიცით, რაც ხდება - კორუფციის ჭაობია სისტემაში“.
„ურთულესი გამოცდა იყო და იცით რატომ? ჩაბარება რომ ვერ შევძლოთ და მერე ისევ პრაქტიკოსები დატოვონ სკოლაში. რით ვერ გაიგეს პრაქტიკოსმა მასწავლებლებმა, რომ მათი პარპაში დასრულდა. რამდენჯერ გადაუვადეს გამოცდა, უაღრესად გაუმარტივეს ყველაფერი და მაინც ვერ აბარებენ. ჰოდა, წადი შე დალოცვილო სახლში!“.
„უკვე ვეღარ ვხვდები, საერთოდ ღირდა თუ არა ამ გამოცდაზე გასვლა. ამხელა ბარიერი ვფიქრობ უსამართლობაა მაშინ, როდესაც ის მასწავლებლები, რომლებმაც კომპეტენცია ვერა და ვერ დაადასტურეს, სასათბურე პირობებში ჰყავთ“.
„საკითხები რთული იყო, თუმცა პირადად, ვფიქრობ, დავძლიე. ზოგადად, გამოცდას ყველა მასწავლებელი უნდა აბარებდეს, სხვაგვარად მათი კომპეტენტურობა საეჭვო ხდება“.
„ყველაზე დიდი უსამართლობაა ბარიერი. ჩავაბარე, კმაყოფილიც ვარ, მაგრამ რისთვის, ესაა საკითხავი! არ მესმის, რატომ მოგვეთხოვება პრაქტიკოსებზე მეტი. ისედაც ყველანაირად ჩვენზე პრივილეგირებულები არიან“.
მასწავლებლობის მსურველების გამოცდა ხვალ მათემატიკის (საბაზო ან/და საშუალო საფეხური); ბიოლოგიის (საბაზო ან/და საშუალო საფეხური); გეოგრაფიისა (საბაზო ან/და საშუალო საფეხური) და მუსიკის ტესტირებით გაგრძელდება. პრაქტიკოსი პედაგოგები კი გამოცდას შემოდგომით ჩააბარებენ.
ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
მუნიციპალიტეტი, რომლის სკოლებშიც მუნის არც ერთი შემთხვევა არ დაფიქსირებულა
„აბიტურიენტებს შეეზღუდებათ არჩევანი, ვერ აირჩევენ იმ უნივერსიტეტს, რომლის შესახებაც სექტემბერში უკვე ცნობილი იყო...“
სკოლსა და ბაღის პედაგოგებს, ასევე ტექნიკურ პერსონალს ეს სამედიცინო კვლევები დაუფინანსდებათ - მუნიციპალური ბიუჯეტი
ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას
„ხელმძღვანელმა ყველა ახალ, კარგ წამოწყებას, მასწავლებლისგან იქნება ის თუ მოსწავლისგან, მხარი უნდა დაუჭიროს“...
სასკოლო საზპგადოების წინაშე მათ საქართველოს თითოეული კუთხე, მათი უნიკალური კულტურით, ტრადიციებითა და სამზარეულოთი წარადგინეს