სიახლეები
ყველაზე პოპულარული
სიახლეები

„წამყვან და მენტორ მასწავლებლებს ისეთი ვალდებულებები და კომპეტენციები მოეთხოვებათ, აღარ არის საჭირო დირექტორი“-საქართველოს სკოლის ლიდერთა ასოციაცია
18-07-2020
-
+


საქართველოს სკოლის ლიდერთა ასოციაცია მასწავლებლის ახალი პროფესიული სტანდარტის შესახებ ვრცელ სტატუსს აქვეყნებს. ჩვენ ტექსტს უცვლელად გთავაზობთ: 

„თუ გყავთ სკოლაში წამყვანი ან მენტორი მასწავლებელი შეგიძლიათ მშვიდად იძინოთ. მათ ისეთი ვალდებულებები და კომპეტენციები მოეთხოვებათ, რომ აღარ არის საჭირო დირექტორი, აღარც მერები/გამგებლები და მინისტრები დაგვჭირდება. (მასწავლებლის პროფესიული სტანდარტის ზოგადი მიმოხილვა)

მასწავლებლის ახალი სტანდარტი, რომელიც მიიღეს 2020 წლის 30 ივნისს # 67/ნ ბრძანებით შევადაროთ ძველ სტანდარტს, რომელიც 2008 წელს N# 1014 ბრძანებითაა მიღებული. (წერია რომ ცვლილება შეიტანეს ძველში, მაგრამ არსებითად ახალი დოკუმენტია!)

სტანდარტი- პირველ დოკუმენტში განმარტებულია, როგორც პროფესიული განვითარების, ხოლო ახალში პროფესიული რეგულირების დოკუმენტად!

ძველი სტანდარტი 3 ნაწილისგან შედგებოდა:

1.ა) პროფესიული მახასიათებლები; (პროფესიული მახასიათებლები გულისხმობს ცოდნის, უნარებისა და ღირებულებების ერთობლიობას ყველა კატეგორიის მასწავლებლისთვის).

1.ბ) მოსწავლის შედეგზე ორიენტირებული სასწავლო პროცესის მართვა;

ახალ დოკუმენტში- 2.ა) სასწავლო პროცესი;

1.გ) პროფესიული განვითარება.

ახალ სტანდარტში- 2.ბ) პროფესიული პასუხისმგებლობები და ეთიკა.

ანუ განვითარება ჩანაცვლდა რეგულირებით და პასუხისმგებლობით!

ახალ სტანდარტში საერთოდ ამოაგდეს პროფესიული კომპეტენციები რომელიც ძველში 91 გვერდზეა გაწერილი ყველა საგნის და საფეხურის მასწავლებლისთვის. აქ არის გაწერილი პროფესიული უნარ-ჩვევები და ცოდნა, რომელიც შემდგომ საჭიროა, როგორც ახალ სტანდარტში წერია მუხლი 2.პუნქტი 2

დ) მასწავლებელთა საგნობრივი და პროფესიული კომპეტენციის დადასტურების გამოცდისთვის პროგრამებისა და ტესტური ინსტრუმენტების შესაქმნელად;

ე) უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულებების მიერ მასწავლებელთა მომზადების საგანმანათლებლო პროგრამების მომზადებისთვის;

ვ) მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების პროგრამების შინაარსის განსაზღვრისა და პასუხისმგებელი უწყების მიერ ამ პროგრამების აკრედიტაციისთვის;..

თ) მასწავლებლობის მსურველის კომპეტენციების განსაზღვრისა და შეფასებისთვის;

ანუ ეს ნიშნავს რომ უმაღლესმა სასწავლებლებმა,რომლებიც მასწავლებლებს ზრდის, ნაეკმა, რომელიც მასწავლებელთა საგნობრივ გამოცდებს ამზადებს, მასწავლებელთა სახლი რომელიც ტრენინგებს ამზადებს და ა.შ. - აღარ აქვთ ოფიციალური დოკუმენტი რომელსაც უნდა დაეყრდნოს.

თუ ვინმე იტყვის რომ ესგ-ში ხომ არის გაწერილი კომპეტენციებიო, ის საგნობრივი კომპეტენციები შექმნილია მოსწავლეებისთვის.

მასწავლებლის საგნობრივი კომპეტენციები, უნარ-ჩვევები და ცოდნა კი გაწერილი უნდა იყოს სტანდარტში ან არსებობდეს ცალკე დოკუმენტი.

ისმის კითხვა თუ ახალ სტანდარტში აღარ გვაქვს პროფესიული კომპეტენციები რითი უნდა იხელმძღვანელონ ზ.ა. ორგანიზაციებმა?

მთელ სტანდარტში არ მოიძებნა ადგილი სიტყვა „პატრიოტულისთვის“!

თუ ჩავხედავთ მეორე თავს - სასწავლო პროცესი- გეგონება ვიღაცამ პირდაპირ ტრენინგის თემები ჩამოწერა.

რაც შეეხება წამყვან და მენტორ მასწავლებლებს, მათთვის არის დამატებითი ვალდებულებები, რაც არ უნდა გასაკვირი იყოს წამყვანს ბევრად მეტი ვალდებულება აქვს ვიდრე მენტორს, (ვერ ნახავთ ჩანაწერს რომ მენტორს წამყვანის ვალდებულებებთან ერთად ემატება დამატებითი მოთხოვნები).

მეგობრებო თუ გყავთ სკოლაში წამყვანი ან მენტორი მასწავლებელი შეგიძლიათ მშვიდად იძინოთ. მათ ისეთი ვალდებულებები და კომპეტენციები მოეთხოვებათ რომ აღარ არის საჭირო დირექტორი (სკოლის საჭიროებებიდან გამომდინარე, ამყარებს კომუნიკაციას და თანამშრომლობს მესამე პირებთან; შეუძლია სკოლის სტრატეგიული გეგმის შემუშავება მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების მიმართულებით).

აღარც მერები/გამგებლები და მინისტრები გვჭირდება (ატარებს სკოლის/ადგილობრივი ადგილობრივი საზოგადოების(თემის) საჭიროების კვლევებს, მიგნებებს იყენებს სკოლის/თემის განვითარების მიზნით; აქვს ჩამოყალიბებული რეგიონის განვითარების ხედვა; შეიმუშავებს რეკომენდაციებს ეროვნულ დონეზე ზოგადი განათლების სფეროში მიმდინარე პროცესებთან დაკავშირებით; ამყარებს კონტაქტებს საერთაშორისო საგანმანათლებლო დაწესებულებებთან და ორგანიზაციებთან საუკეთესო პრაქტიკის დასანერგად და მოსწავლეთა შედეგების გასაუმჯობესებლად..)

და ყველაზე შემაშფოთებელი რაც ამ დოკუმენტშია მხოლოდ მენტორი მასწავლებელია ვალდებული ქონდეს კარგად განვითარებული აკადემიური და ფუნქციური წერის უნარები“.


კომენტარები


სკოლები
„მინდა, ნიჰილიზმი გავუქრო, მაგალითი მივცე და ვუთხრა, რომ მათაც იგივე შესაძლებლობები გააჩნიათ, როგორც სხვა ბავშვებს და არავისგან არიან განსხვავებულები“
დირექცია მოსწავლეებს სკოლის წარჩინებით დასრულებას ულოცავს
დირექცია მოსწავლეებს სკოლის წარჩინებით დასრულებას ულოცავს
სიახლეები
პედაგოგებსა და სკოლის ხელმძღვანელებს საკმაოდ დატვირთული რეჟიმი გამოსდით წლის განმავლობაში
ისტორია ყველაფერს გასცემს საკადრის პასუხს!
„უნდა ავუხსნათ ბავშვებს, რატომაა ცუდი კომპიუტერთან დიდხანს ჯდომა“
„ჩაჭრის ან რომელიმე მათგანზე არგამოცხადების შემთხვევაში, აბიტურიენტი ინარჩუნებს ჩარიცხვისა და სასწავლო გრანტის მიღების შესაძლებლობას“
საინტერესო
რატომ იყენებენ თინეიჯერები სოციალურ ქსელებს?
რამდენადაც ყველა კულტურა ერთმანეთისგან განსხვავდება, ყველას განსხვავებული წინასაგამოცდო ცრურწმენა აქვს
პიროვნება
„არ გეგონოთ, სიახლეებს ვეწინააღმდეგებოდე, უბრალოდ,რასაც ახლა ვუყურებთ, ეს ფოლკლორი აღარაა“
„ბავშვებს უფროსების პატივისცემა, უხუცესებთან განსაკუთრებული დამოკიდებულება აქვთ, ერთმანეთს თქმულებებს უყვებიან  და ეს უკვე  წინაპირობაა, ჯანსაღი სულის ადამიანები აღიზარდონ და გაიზარდონ“
„უშგულის საჯარო სკოლის მოსწავლეების უმრავლესობა ირიცხება უმაღლეს სასწავლებლებში რეპეტიტორების გარეშე“
ეტალონი
დუშეთის მუნიციპალიტეტის „ეტალონის“ დისტანციური კონკურსის შედეგები ცნობილია
დუშეთის მუნიციპალიტეტის მერიის მხარდაჭერით, „ეტალონის“ დისტანციურ კონკურსში მონაწილეობა დუშეთის ყველა სკოლის შერჩეულ მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასელს შეუძლია.
„ეტალონი“ უკვდავი პროექტია და  ბედნიერი ვარ, ჩემი სკოლის მოსწავლეები ასე აქტიურად რომ მონაწილეობენ“
15 ივლისს ჭიათურის მუნიციპალიტეტში „ეტალონის“ ინტელექტ-ჩემპიონატი ჩატარდა
ჭიათურის „ეტალონი მოსწავლე“ მე-5 საჯარო სკოლის IX კლასელი კარლო ცუცქირიძე გახდა
სიახლეები
ყველაზე პოპულარული
საზოგადოება