მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
Etaloni.ge სადისკუსიო/სააზროვნო თემების ციკლს აგრძელებს, ამჯერად თანამედროვე მასწავლებელზე, რომლის ფარგლებში დირექტორები, მასწავლებლები, მშობლები და მოსწავლეები საკუთარ მაგალითებს და ხედვებს გვიზიარებენ.
„როგორი უნდა იყოს 21-ე საუკუნის მასწავლებელი“- ხაშურის მუნიციპალიტეტის წაღვლის საჯარო სკოლის ადმინისტრაცია ამ თემაზე საკუთარ შეხედულებას გვიზიარებს:
„21-ე საუკუნის მასწავლებელი - თავისი საგნის პროფესიონალი, ერუდირებული, მოტივირებული, შემოქმედი, ნოვატორი, მოქნილი, კომუნიკაბელური, კოლეგიალური, რომელსაც სიამოვნებას ანიჭებს თავისი ცოდნის და გამოცდილების კოლეგებისთვის გაზიარება.
მასწავლებელს უნდა შეეძლოს კრიტიკული აზროვნება, ჰქონდეს საკუთარი ხედვა, იყოს მკვლევარი, კრეატიული, მუდმივად ეცნობოდეს სიახლეებს და განუწყვეტლივ ზრუნავდეს პროფესიულ ზრდა-განვითარებაზე. ზედმიწევნით იცნობდეს მოსწავლეთა ფსიქოლოგიას, ინდივიდუალურ უნარებს, ხედავდეს ბავშვთა მოტივაციას, შესაძლებლობებს, მისწრაფებებს, საჭიროებებს და ითვალისწინებდეს ყოველი გაკვეთილის დაგეგმვისას და მოსწავლეებთან ურთიერთობისას.
შეეძლოს დაგეგმოს და საინტერესოდ წარმართოს საგაკვეთილო პროცესი, იზრუნოს მოსწავლეთა სააზროვნო უნარების განვითარებაზე. განუვითაროს: ტრანსფერის, ანალიტიკური, კრიტიკული აზროვნების, გუნდური მუშაობის, სხვისი აზრის პატივისცემის, საკუთარი აზრის გამოთქმის, საზოგადოებაში ინტეგრირების, პრობლემების გადაჭრის უნარები. იყოს არა მარტო საგნის, არამედ ადამიანურობის მასწავლებელი, ასწავლოს ყველაზე ღირებული-სამშობლოს სიყვარული.
მუდმივად ზრუნავდეს იმაზე, რომ მოსწავლე ჩამოყალიბდეს კეთილშობილ, სრულფასოვან მოქალაქედ, რომელსაც ეცოდინება თავისი უფლებები, მოვალეობები, ვალდებულებები საზოგადოების და ქვეყნის წინაშე. პატივს სცემდეს მოსწავლის აზრს, იყოს ავტორიტეტი თავისი მოსწავლეებისათვის. კომუნიკაცია შეეძლოს მშობელთან, საზოგადოებასთან.
მაქსიმალურად ეცადოს თითოეული გაკვეთილი გახადოს მრავალფეროვანი, სახალისო და ამავდროულად შემეცნებითი. ვინაიდან 21-ე საუკუნე არის ტექნოლოგიების საუკუნე, მასწავლებელი უნდა ფლობდეს თანამედროვე ტექნოლოგიებს და შეეძლოს ონლაინ ინსტრუმენტების გამოყენება სასწავლო პროცესში. მისცეს მოსწავლეს კვლევა-ძიების, შემოქმედებითი უნარების გამოვლენისა და განვითარების თავისუფლება, თვითონ იყოს გეზის მიმცემი. მუდმივად იყოს სიახლეების ძიებაში“.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„თუკი აბიტურიენტები განაცხადს/დოკუმენტს არ წარმოადგენენ შესაბამის ვადებში, ისინი ვერ მიიღებენ მონაწილეობას ერთიან ეროვნულ გამოცდებში“
„ჩვენ ალბათ ვერ ვხვდებით, რომ უკვე მომავლის სკოლაში ვართ...“
აქტივობას ხელმძღვანელობდა პედაგოგი - ნატო ნანავა
„ვცდილობთ, სასკოლო აქტივობები ისე დავგეგმოთ, დროის გამოწვევებსაც ვუპასუხოთ, ბავშვებიც არ გადავღალოთ“...