სიახლეები
საინტერესო , რჩევები

როგორ ვაქციოთ კორონავირუსი სასწავლო მაგალითად? - შთაგონება 3 საგნის მასწავლებლისთვის
11-06-2020
-
+


მოდით ვცადოთ ​კორონავირუსის პანდემიას განსხვავებული კუთხით შევხედოთ, რადგან ეს მასწავლებლებისთვის ბავშვური ცნობისმოყვარეობის გაღვიძების უნიკალური შესაძლებლობაა. მაგალითად, დაუსვით მათ კითხვა: როგორ შეიძლება დაგვეხმაროს ხელების ჰიგიენა სიცოცხლის გადარჩენაში და რა უწყობს ხელს მიკრობების გავრცელებას? უფროსკლასელბს კი შეუძლიათ თვითიზოლაციის დროს ეთიკურ საკითხებზე დაფიქრდნენ. მოგითხრობთ, საგანმანათლებლო პროცესის დროს როგორ და რა საგნებში შეუძლია კორონავირუსს დაგვეხმაროს.

  1. მათემატიკა: ვითვლით სტატისტიკას და ალბათობას

ფრენკ ვანი, მათემატიკის მასწავლებელი და ოკლაჰომაში მეცნიერებისა და მათემატიკის სკოლის პრეზიდენტი, ჯერ კიდევ 2010 წელს ასწავლიდა ბავშვებს „ეპიდემიის მათემატიკას“. იგი დარწმუნებულია, რომ ეს მას ეხმარება საგანი მოსწავლეებისთვის უფრო ცოცხალი და ბევრად სახალისო გახადოს. მისი მასალების ნაწილის მოძებნა შესაძლებელია Facebook-ზე.

„ახლა რაც მსოფლიოში ხდება - ნამდვილი კატასტროფაა. მაგრამ მიმდინარე მოვლენების მათემატიკის დახმარებით შესწავლას მოსწავლეთა მოტივირება შეუძლია. ახლა მათ ესმით, რომ ექსპონენციალური ზრდის განტოლება, რომელიც ადრე გამოუსადეგრად ეჩვენებოდათ, ფილტვების ვენტილატორების ან საავადმყოფოების საწოლების რაოდენობის გამოთვლაში დაეხმარებათ“, - აღნიშნავს ფრენკ ვანი.

ერთ-ერთ მაგალითში ფრენკი გვთავაზობს, გამოვთვალოთ, რამდენად სწრაფად ვრცელდება პანდემია, თუ ორმოცი მილიონი ადამიანი დაავადების ეპიცენტრს ესტუმრება, შემდეგ კი სახლში ბრუნდება. ასე შეიძლება საინკუბაციო პერიოდის ან სიკვდილიანობის დონის გამოთვლა.

  2 . ბიოლოგია: შევისწავლით ვირუსებს რეალურ დროში

Century High School-ს მასწავლებელი სკოტ ჯონსონი ჩრდილოეთ დაკოტიდან​ მოსწავლეებს სთავაზობს კორონავირუსის ადამიანის ორგანიზმზე ზემოქმედების შესახებ სტატიები შეისწავლონ და ისინი ონლაინ-გაკვეთილებზე განიხილონ.  

ეროვნული სასწავლო ასოციაცია (NSTA) ამ სისტემას „3D - სწავლებას“ ეძახის, მას საფუძვლად მეცნიერებისა და ინჟინერიის ინტერდისციპლინური კავშირი უდევს. მნიშვნელოვანია, რომ ბავშვებმა მომხდარი მოვლენის გააზრება ისწავლონ და გარესამყაროს შესახებ სწორი კითხვები დასვან. სამომავლოდ ეს წარმატებულ პრაქტიკულ ცდებს და კვლევებს შეუწყობს ხელს. სისტემის მიზანია - შესასწავლი საგნის და მოსწავლეთა თვალსაწიერის გაფართოება.

მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს ინფორმაციის წყაროს გაანალიზებას: აქვს თუ არა კავშირი წაკითხულს სხვა დისციპლინებთან? ბავშვები ცდილობენ მეცნიერულად იფიქრონ, თანმიმდევრულად დაფიქრდნენ კითხვებზე და ვირუსის წარმოშობისა და მისი გავრცელების შესახებ ლოგიკური დასკვნები გამოიტანონ.

   3. ისტორია: ვაწარმოებთ კორონავირუსის ეპოქის დღიურს

COVID-19  - ეს არის უნიკალური ისტორიების უსასრულო წყარო. მათი გაცნობით, მოსწავლეები სწავლობენ ინფორმაციასთან მუშაობას, ამ ისტორიების მოძებნას და მათი სხვადასხავა ჟანრში გაფორმებას.

ფსიქოლოგიის თვალსაზრისით, თვითიზოლაციის პერიოდში განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია ბავშვის შინაგანი მდგომარეობისთვის თვალყურის მიდევნება და მათი გრძნობების გამოხატვის საშუალებების ხერხის მოძებნა. მაგალითად, შესაძლებელია მოსწავლეებს შესთავაზოთ დღიურის წარმოება, ჩანაწერების ან ვიდეოფორმატის სახით. ამელია ნირენბერგი The New York Times-იდან წერს, რომ შედეგად ეს მონაცემები ისტორიკოსებისთვის სასარგებლო იქნება, მათთვის ხომ მნიშვნელოვანია ჩვეულებრივი ადამიანების ცხოვრების მომენტები.

ასევე დაგაინტერესებთ: შექსპირი, ედვარდ მუნკი და კიდევ სამი გენიოსი, რომლებმაც კარანტინში შედევრები შექმნეს

კომენტარები


ეტალონი

ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია

მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

სიახლეები

პენსიონერ მასწავლებლებს სკოლებში აბრუნებენ - სამინისტრო ჩინეთში სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებისთვის მიდგომას ცვლის

მასწავლებელს მოსწავლის გაკვეთილიდან გაძევების, დირექტორს კი სკოლიდან დათხოვნის უფლება აქვს - დოკუმენტი

მუნიციპალიტეტი, რომლის სკოლებშიც მუნის არც ერთი შემთხვევა არ დაფიქსირებულა

„აბიტურიენტებს შეეზღუდებათ არჩევანი, ვერ აირჩევენ იმ უნივერსიტეტს, რომლის შესახებაც სექტემბერში უკვე ცნობილი იყო...“

3 ცვლილება განათლების მიმართულებით, რომელსაც კომიტეტმა მხარი დაუჭირა

პიროვნება

ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

სკოლები
მეორე, მესამე და მეოთხე კლასის მოსწავლეებმა, დიდი სიყვარულით და მონდომებით წარმოადგინეს საინტერესო პროგრამა
 

სასკოლო საზპგადოების წინაშე მათ საქართველოს თითოეული კუთხე, მათი უნიკალური კულტურით, ტრადიციებითა და სამზარეულოთი წარადგინეს

პირველკლასელებმა ანბანის ჯადოსნურ სამყაროში ხალისით შეაბიჯეს

საინტერესო

პენსიონერ მასწავლებლებს სკოლებში აბრუნებენ - სამინისტრო ჩინეთში სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებისთვის მიდგომას ცვლის

გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“

არაბთა გაერთიანებული საამიროები აქტიურად ნერგავს ხელოვნურ ინტელექტს განათლების სფეროში

სიახლეები
საზოგადოება