მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
სულ რაღაც 100 წლის წინ ბავშვები საბავშვო მოედნების ნაცვლად ფაბრიკებში, მინდვრებსა და ქარხნებში დადიოდნენ. არასრულწლოვნების შრომას ბევრი იყენებდა და ამაში სამარცხვინოს ვერაფერს ხედავდა. 1908 წელს ლუის ჰაინმა ერთ-ერთმა პირველმა წამოსწია ბავშთა შრომის ამორალურობის შესახებ საკითხი.
ჰაინი აშშ-ი ბავშვთა შრომის ეროვნული კომიტეტის ფოტოგრაფი გახდა და 10 წლის მანძილზე ქვეყანაში მოგზაურობდა და არასრულწლოვნების მძიმე სამუშაოს იღებდა.
მას მწარმოებლები გამუდმებით ემუქრებოდნენ და ამით ცდილობდნენ ბავშვთა შრომა საზოგადოების ყურადღების მიღმა დარჩენილიყო. მიუხედავად ამისა, ჰაინი ხან სახანძრო თავდაცვის ინსპექტორად და ხან რელიგიურ მოღვაწედ ინიღბებოდა, რომ ფოტოები აღებეჭდა და ფაბრიკებსა და ქუჩებში მომუშავე ბავშვები გამოეკითხა.
სიცოცხლის რისკის ფასად, ჰაინი ათასობით ფოტოს ერთი მიზნით იღებდა- წერტილი დაესვა ბავშვთა შრომისთვის.
და, რა თქმა უნდა, ფოტოების ბროშურებით, გაზეთებითა და ჟურნალებით გავრცელებამ გაამართლა. ფედერალური მთავრობა საბოლოოდ იძულებული გახდა უფრო მკაცრი შრომის კანონები მიეღო და ერთი ფოტოგრაფის შეუპოვრობის წყალობით აშშ-ი ბავშვთა შრომა აიკრძალა. მისი ფოტოების ნახვის შემდეგ, გასაგებია რატომაც:
მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
13 საგნობრივი ჯგუფის პედაგოგებმა საქმიანობის პრეზენტაციები წარადგინეს
სახელმძღვანელოების გრიფირების წესში ცვლილებები შევიდა - რა უფლებები ენიჭებათ ენიჭება სკოლებსა და სამინისტროს
„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...
„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...
„არ შეგეშინდეთ შეცდომების“ - ახალბედა პედაგოგებს შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი, თეონა მეფარიშვილი მიმართავს
სკოლის კარი მოსწავლეებმა დიდი სიხარულითა და შემართებით შეაღეს
სწავლების უჩვეულო მეთოდები - როგორ აქციოთ გაკვეთილი სახალისოდ, გაზარდოთ მოსწავლეთა ჩართულობა და ინტერესი