სიახლეები
პიროვნება

„გამოწვევებს ვუყურებ, როგორც პროფესიული ზრდის შესაძლებლობას“ - თრიალეთის საჯარო სკოლის დირექტორის მოადგილე ნარგიზ ვაშაყმაძე
11-04-2024
-
+


წალკის მუნიციპალიტეტის სოფელ თრიალეთის საჯარო სკოლის დირექტორის მოადგილე ნარგიზ ვაშაყმაძე საკუთარი საქმის პროფესიონალი, კარიერულ წინსვლასა და განვითარებაზე ორიენტირებული პიროვნებაა. ის საგაკვეთილო პროცესის გამრავალფეროვნებას მუდამ ცდილობს და მოსწავლეებს საინტერესო დავალებებს, აქტივობებს სთავაზობს. მას შეუძლია ყველაზე რთული ინფორმაციის მარტივად გადმოცემა და მოსწავლეებისთვის გასაგებ ენაზე ახსნა. დირექტორის მოადგილისთვის ასევე მნიშვნელოვანია კლასში დისციპლინის დამყარება, რაც მოსწავლეებსა და მასწავლებლებს შორის პატივისცემის გაძლიერებასა და პოზიტიურ სასწავლო გარემოს შექმნას უწყობს ხელს. 

ნარგიზ ვაშაყმაძე, etaloni-ge-ს ბლიც-კითხვებს პასუხობს:


- კარგი მასწავლებლის სამი აუცილებელი თვისება...

- „ემპათია და გაგება“: მე ვცდილობ გავიგო ჩემი თითოეული მოსწავლის უნიკალური გამოცდილება, შესაძლებლობები და სწავლის სტილი. ჩემთვის გადამწყვეტია, გამოვავლინო თანაგრძნობა, მოთმინება და მათი ინდივიდუალური საჭიროებები გავითვალისწინო. 2. „ცოდნა და გატაცება საგნის მიმართ“: თემისადმი ჩემი გატაცება ყოველ გაკვეთილზე იკვეთება, რაც საგანს უფრო საინტერესოს და მიმზიდველს ხდის ჩემი მოსწავლეებისთვის. 3. „კომუნიკაციისა და ინტერპერსონალური უნარები“: ვარ ეფექტური კომუნიკატორი, რომელსაც შეუძლია რთული ინფორმაციის გადმოცემა ისე, რომ გასაგები და ხელმისაწვდომი იყოს ჩემი ყველა მოსწავლისთვის.


- საკლასო ოთახში დისციპლინა ნიშნავს...

- ჩემთვის დისციპლინა კლასში ნიშნავს სახელმძღვანელო პრინციპების ჩამოყალიბებას, რომელიც ხელს უწყობს პატივისცემას, ფოკუსირებას და პოზიტიურ სასწავლო გარემოს. ეს არ არის მხოლოდ წესების აღსრულება, ეს არის ატმოსფეროს შექმნა, სადაც ყველა მოსწავლეს ესმის ურთიერთპატივისცემისა და პასუხისმგებლობის მნიშვნელობა. მე მჯერა, თავიდანვე მკაფიო მოლოდინების ჩამოყალიბებისა და პროცესში ჩემი მოსწავლეების ჩართვის, რათა მათ ჰქონდეთ საკუთრების გრძნობა თავიანთი ქცევისა და სასწავლო გარემოს მიმართ. მე ვხედავ დისციპლინას, როგორც შესაძლებლობას ვასწავლო მოსწავლეებს მათი ქმედებების შედეგებისა და გააზრებული არჩევანის გაკეთების მნიშვნელობის შესახებ.


- ფრაზა, რომელსაც ყველაზე ხშირად ვიყენებ გაკვეთილზე...

- წინადადებას, რომელსაც ხშირად ვიყენებ გაკვეთილებზე არის: „მოდით, ერთად გამოვიკვლიოთ ეს კონცეფცია“. ეს განასახიერებს ჩემი სწავლების ფილოსოფიას თანამშრომლობითი სწავლის შესახებ და ხელს უწყობს დამხმარე გარემოს, სადაც ცნობისმოყვარეობა იკვებება და ყოველი შეკითხვა მისასალმებელია.    


- აბიტურიენტი რომ ვიყო...

გავყვებოდი გზას, რომელსაც განათლება ჰქვია. რადგან ჩემმა პედაგოგიურმა გამოცდილებამ მომცა მრავალფეროვანი უნარები, რომლებიც, ვფიქრობ, კარგად შეესაბამება სამუშაოს მოთხოვნებს. მე ვარ სწრაფი შემსწავლელი, ადაპტირებადი და ვვითარდები თანამშრომლობით გარემოში. მე ვუყურებ გამოწვევებს, როგორც ზრდის შესაძლებლობებს და ყოველთვის ვეძებ გზებს ჩემი მუშაობის გასაუმჯობესებლად და მნიშვნელოვანი წვლილისთვის.


- როგორ ფიქრობთ, როგორ დაგახასიათებდნენ თქვენი მოსწავლეები...

- მე მჯერა, რომ ჩემი მოსწავლეები აღმწერენ მე, როგორც მომთმენი და გულწრფელი, ინვესტიცია მათ სწავლასა და კეთილდღეობაში. მათ შეიძლება თქვან, რომ მაქვს უნარი რთული ცნებების გასაგებად და რომ ვქმნი საკლასო გარემოს, სადაც კითხვები წახალისდება და ყველას იდეები ფასდება.


- ყველაზე დიდი წარმატება რისთვისაც სასწავლო პროცესში მიგიღწევიათ...

- საგანმანათლებლო პროცესში ჩემი ერთ-ერთი ყველაზე დიდი წარმატება მივიღე „სწავლება კეთებით“ პროექტის განხორციელებით, რომელიც ორიენტირებულია თეორიული კონცეფციების რეალურ სამყაროში გამოყენებაზე. ჩვენ გადავწყვიტეთ საზოგადოების საკითხი, რომელიც შეესაბამება ჩვენს სასწავლო გეგმას, რაც საშუალებას აძლევს მოსწავლეებს გამოიყენონ ის, რაც ისწავლეს გაკვეთილზე პრაქტიკული გადაწყვეტილებების შემუშავებისთვის. ამ პროექტმა არა მხოლოდ გააღრმავა მათი საგნის გაგება, არამედ ხელი შეუწყო გუნდურ მუშაობას, კრიტიკულ აზროვნებას და კომუნიკაციის უნარების განვითარებას, ჩაუნერგა სამოქალაქო პასუხისმგებლობის გრძნობა და აჩვენა, თუ რა გავლენა შეუძლიათ მათ საზოგადოებაზე.


- მოსწავლე რომ ვიყავი, განსაკუთრებით მაინტერესებდა...

- როცა მოსწავლე ვიყავი, წერა განსაკუთრებით მიზიდავდა. წერამ მომცა საშუალება მეპოვა ჩემი ხმა და მესწავლა ჩემი პერსპექტივების და ემოციების ეფექტურად გადმოცემა. ეს იყო საკუთარი თავის აღმოჩენის მოღვაწეობა, სადაც ჩემი დაწერილი თითოეული ნამუშევარი მეხმარებოდა უფრო მეტი გამეგო სამყაროსა და მასში ჩემი ადგილის შესახებ. წერით გატაცება დღემდე გავლენას ახდენს სწავლებასა და კომუნიკაციაზე, რაც მეხმარება მოსწავლეების შთაგონებაში


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ყაზბეგს სტუმრობს

გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 17 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
გამარჯვებისთვის ერთმანეთს ჩხოროწყუს 17 სკოლის 85 მოსწავლე ეჯიბრება
20 კითხვის შედეგად გამარჯვებულები გამოვლინდნენ
სიახლეები

2023-2024 სასწავლო წლის მეთორმეტე კლასის მოსწავლეებისთვის სწავლა 20 მაისს დასრულდა

კომისიამ საჯარო სკოლის დირექტორობის 18 კანდიდატის საჩივარი დააკმაყოფილა

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

ინფორმაცია 29 მაისს აისახება - პედაგოგებისა და სკოლის ადმინისტრაციის საყურადღებოდ!

პორტფოლიოს დაცვა 2024 წლის სექტემბრამდე შეგეძლებათ - მინისტრის განმარტება

პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები

სკოლაში ამ დღის მნიშვნელობასა და იმ გზაზე ისაუბრეს, რაც დამოუკიდებლობამდე ჩვენმა საქართველომ გაიარა

მე-5 კლასის მოსწავლეები ქართულ და ინგლისურ ენებზე ესაუბრნენ დამსწრე საზოგადოებას ამ უმნიშვნელოვანეს თარიღზე

მათ მოსწავლეობის პირველი წელი საინტერესო თეატრალური და მუსიკალური ნომრებით შეაჯამეს

ღონისძიების ხელმძღვანელი და ორგანიზატორი მასწავლებელი ნინო ბაბილაშვილი-მახარაძე გახლდათ
საინტერესო
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 17 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
რა ტრადიციებთანაა დაკავშირებული სკოლის დამთავრება სხვადასხვა ქვეყანასა თუ კულტურაში
ნეიროქსელი არ უშვებს გრამატიკულ შეცდომებს
გახსოვდეთ, მოსწავლეთა მიღწევებზე პასუხისმგებელი მხოლოდ თქვენ არ ხართ - არის რიგი ფაქტორები, რაც მასწავლებლის კონტროლს არ ექვემდებარება


დიფერენციაციის თეორიის საკლასო ოთახში რეალიზება მასწავლებლისთვის მნიშვნელოვანი გამოწვევაა 
სიახლეები
საზოგადოება