სიახლეები
პიროვნება

„გამოწვევებს ვუყურებ, როგორც პროფესიული ზრდის შესაძლებლობას“ - თრიალეთის საჯარო სკოლის დირექტორის მოადგილე ნარგიზ ვაშაყმაძე
11-04-2024
-
+


წალკის მუნიციპალიტეტის სოფელ თრიალეთის საჯარო სკოლის დირექტორის მოადგილე ნარგიზ ვაშაყმაძე საკუთარი საქმის პროფესიონალი, კარიერულ წინსვლასა და განვითარებაზე ორიენტირებული პიროვნებაა. ის საგაკვეთილო პროცესის გამრავალფეროვნებას მუდამ ცდილობს და მოსწავლეებს საინტერესო დავალებებს, აქტივობებს სთავაზობს. მას შეუძლია ყველაზე რთული ინფორმაციის მარტივად გადმოცემა და მოსწავლეებისთვის გასაგებ ენაზე ახსნა. დირექტორის მოადგილისთვის ასევე მნიშვნელოვანია კლასში დისციპლინის დამყარება, რაც მოსწავლეებსა და მასწავლებლებს შორის პატივისცემის გაძლიერებასა და პოზიტიურ სასწავლო გარემოს შექმნას უწყობს ხელს. 

ნარგიზ ვაშაყმაძე, etaloni-ge-ს ბლიც-კითხვებს პასუხობს:


- კარგი მასწავლებლის სამი აუცილებელი თვისება...

- „ემპათია და გაგება“: მე ვცდილობ გავიგო ჩემი თითოეული მოსწავლის უნიკალური გამოცდილება, შესაძლებლობები და სწავლის სტილი. ჩემთვის გადამწყვეტია, გამოვავლინო თანაგრძნობა, მოთმინება და მათი ინდივიდუალური საჭიროებები გავითვალისწინო. 2. „ცოდნა და გატაცება საგნის მიმართ“: თემისადმი ჩემი გატაცება ყოველ გაკვეთილზე იკვეთება, რაც საგანს უფრო საინტერესოს და მიმზიდველს ხდის ჩემი მოსწავლეებისთვის. 3. „კომუნიკაციისა და ინტერპერსონალური უნარები“: ვარ ეფექტური კომუნიკატორი, რომელსაც შეუძლია რთული ინფორმაციის გადმოცემა ისე, რომ გასაგები და ხელმისაწვდომი იყოს ჩემი ყველა მოსწავლისთვის.


- საკლასო ოთახში დისციპლინა ნიშნავს...

- ჩემთვის დისციპლინა კლასში ნიშნავს სახელმძღვანელო პრინციპების ჩამოყალიბებას, რომელიც ხელს უწყობს პატივისცემას, ფოკუსირებას და პოზიტიურ სასწავლო გარემოს. ეს არ არის მხოლოდ წესების აღსრულება, ეს არის ატმოსფეროს შექმნა, სადაც ყველა მოსწავლეს ესმის ურთიერთპატივისცემისა და პასუხისმგებლობის მნიშვნელობა. მე მჯერა, თავიდანვე მკაფიო მოლოდინების ჩამოყალიბებისა და პროცესში ჩემი მოსწავლეების ჩართვის, რათა მათ ჰქონდეთ საკუთრების გრძნობა თავიანთი ქცევისა და სასწავლო გარემოს მიმართ. მე ვხედავ დისციპლინას, როგორც შესაძლებლობას ვასწავლო მოსწავლეებს მათი ქმედებების შედეგებისა და გააზრებული არჩევანის გაკეთების მნიშვნელობის შესახებ.


- ფრაზა, რომელსაც ყველაზე ხშირად ვიყენებ გაკვეთილზე...

- წინადადებას, რომელსაც ხშირად ვიყენებ გაკვეთილებზე არის: „მოდით, ერთად გამოვიკვლიოთ ეს კონცეფცია“. ეს განასახიერებს ჩემი სწავლების ფილოსოფიას თანამშრომლობითი სწავლის შესახებ და ხელს უწყობს დამხმარე გარემოს, სადაც ცნობისმოყვარეობა იკვებება და ყოველი შეკითხვა მისასალმებელია.    


- აბიტურიენტი რომ ვიყო...

გავყვებოდი გზას, რომელსაც განათლება ჰქვია. რადგან ჩემმა პედაგოგიურმა გამოცდილებამ მომცა მრავალფეროვანი უნარები, რომლებიც, ვფიქრობ, კარგად შეესაბამება სამუშაოს მოთხოვნებს. მე ვარ სწრაფი შემსწავლელი, ადაპტირებადი და ვვითარდები თანამშრომლობით გარემოში. მე ვუყურებ გამოწვევებს, როგორც ზრდის შესაძლებლობებს და ყოველთვის ვეძებ გზებს ჩემი მუშაობის გასაუმჯობესებლად და მნიშვნელოვანი წვლილისთვის.


- როგორ ფიქრობთ, როგორ დაგახასიათებდნენ თქვენი მოსწავლეები...

- მე მჯერა, რომ ჩემი მოსწავლეები აღმწერენ მე, როგორც მომთმენი და გულწრფელი, ინვესტიცია მათ სწავლასა და კეთილდღეობაში. მათ შეიძლება თქვან, რომ მაქვს უნარი რთული ცნებების გასაგებად და რომ ვქმნი საკლასო გარემოს, სადაც კითხვები წახალისდება და ყველას იდეები ფასდება.


- ყველაზე დიდი წარმატება რისთვისაც სასწავლო პროცესში მიგიღწევიათ...

- საგანმანათლებლო პროცესში ჩემი ერთ-ერთი ყველაზე დიდი წარმატება მივიღე „სწავლება კეთებით“ პროექტის განხორციელებით, რომელიც ორიენტირებულია თეორიული კონცეფციების რეალურ სამყაროში გამოყენებაზე. ჩვენ გადავწყვიტეთ საზოგადოების საკითხი, რომელიც შეესაბამება ჩვენს სასწავლო გეგმას, რაც საშუალებას აძლევს მოსწავლეებს გამოიყენონ ის, რაც ისწავლეს გაკვეთილზე პრაქტიკული გადაწყვეტილებების შემუშავებისთვის. ამ პროექტმა არა მხოლოდ გააღრმავა მათი საგნის გაგება, არამედ ხელი შეუწყო გუნდურ მუშაობას, კრიტიკულ აზროვნებას და კომუნიკაციის უნარების განვითარებას, ჩაუნერგა სამოქალაქო პასუხისმგებლობის გრძნობა და აჩვენა, თუ რა გავლენა შეუძლიათ მათ საზოგადოებაზე.


- მოსწავლე რომ ვიყავი, განსაკუთრებით მაინტერესებდა...

- როცა მოსწავლე ვიყავი, წერა განსაკუთრებით მიზიდავდა. წერამ მომცა საშუალება მეპოვა ჩემი ხმა და მესწავლა ჩემი პერსპექტივების და ემოციების ეფექტურად გადმოცემა. ეს იყო საკუთარი თავის აღმოჩენის მოღვაწეობა, სადაც ჩემი დაწერილი თითოეული ნამუშევარი მეხმარებოდა უფრო მეტი გამეგო სამყაროსა და მასში ჩემი ადგილის შესახებ. წერით გატაცება დღემდე გავლენას ახდენს სწავლებასა და კომუნიკაციაზე, რაც მეხმარება მოსწავლეების შთაგონებაში


კომენტარები


ეტალონი
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი დმანისს სტუმრობდა
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მე-6 და მე-7 კლასელებით დაკომპლექტებული გუნდები ეჯიბრებოდნენ
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „შუახევის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ხელვაჩაურის მუნიციპალიტეტის 28 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „ხელვაჩაურის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
სიახლეები
გამარჯვებისთვის ერთმანეთს დმანისის 11 სკოლის 55 მოსწავლე ეჯიბრება
ქუთაისის საერთაშორისო უნივერსიტეტი დასაქმების პირველ ფორუმს უმასპინძლა
ზგემ-ის საბოლოო დოკუმენტი - რა წერია „სკოლების კონსტიტუციაში“, რომელიც სამინისტრომ პარლამენტს გადაუგზავნა
აბიტურიენტების საყურადღებოდ - 1000-700-500 ლარიან ჯილდოს მიიღებთ სახელმწიფო გრანტის აღების შემთხვევაში
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი დმანისს სტუმრობდა
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
ღონისძიების ხელმძღვანელი სალომე მესხია გახლდათ
„ვულოცავთ ლიანას და ქალბატონ მადონას ამ დიდ გამარჯვებას და ვუსურვებთ წარმატებებს, შემდგომ საქმიანობაში“,- ამბობენ სკოლაში
ღონისძიებას დაესწრნენ ხარისხის მართვის მენეჯერი მაყვალა ანთაძე და სასწავლო პროცესების მართვის მენეჯერი მზიური კოჩალიძე
სკოლის მე-5 კლასის მოსწავლეებმა, დამრიგებლის - სალომე რუხაძის ხელმძღვანელობით, დედამიწის დღე აღნიშნეს
ბოლოს კი, მასწავლებელმა და მოსწავლეებმა ერთმანეთს დედამიწას დაბადების დღე მიულოცეს ნახატებით, როგორც გარე სივრცეში, ასევე თაბახის ფურცლებზე
საინტერესო
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი დმანისს სტუმრობდა
მოწესრიგებული ეზო, ბაღები, მრავალწლოვანი ხეები, ყვავილები და შადრევანი ზოგიერთი კამპუსის განუყოფელი ნაწილია
„იფიქრეთ ამაღელვებელ, ექსტაზურ, სასურველ მომავალზე და გაიყვანეთ აწმყო წინ მის შესახვედრად“
ეს შეიძლება სხვადასხვა გზით გამოვლინდეს. მაგალითად, მოსწავლე გაკვეთილზე დაინტერესებას არ გამოხატავს, მოუსვენარია და მოტივაციის ნაკლებობაც შესამჩნევია
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მე-6 და მე-7 კლასელებით დაკომპლექტებული გუნდები ეჯიბრებოდნენ
სიახლეები
საზოგადოება