მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
განათლების, მეცნიერების კულტურისა და სპორტის მინისტრმა, მიხეილ ბატიაშვილმა ზოგადი განათლების რეფორმის პრეზენტაციაზე აღნიშნა, რომ რეფორმა საკლასო ოთახიდან იწყება არა კონკრეტული მითითებებით, არამედ სკოლის განვითარების ხელშეწყობით სამინისტროს მხრიდან.
„ჩვენ უნდა შევქმნათ სისტემა და მექანიზმები სკოლების განვითარებისთვის, მათ კი უნდა ჰქონდეთ მეტი ავტონომია განხორციელებისათვის. სკოლა უნდა იყოს ადგილი, რომელიც მუდმივად ვითარდება და სასკოლო კულტურა სწორედ სკოლის მენეჯმენტმა უნდა უზრუნველყოს, მათ გადამწყვეტი როლი ეკისრებათ. ეს უნდა იყოს არა ცენტრალიზებული, არამედ სამინისტროსა და სკოლის თანამშრომლობაზე დაფუძნებული განვითარება“,-განაცხადა ბატიაშვილმა.
მინისტრმა მასწავლებლის კრედიტქულების სისტემის გაუქმების შესახებაც ისაუბრა. მიხეილ ბატიაშვილის გადაწყვეტილებით, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების სქემაში კრედიტქულების დაგროვების სისტემა გაუქმდება, რაც განათლების ხარისხს მნიშვნელოვნად გაზრდის.
როგორც მინისტრმა ზოგადი განათლების მიმართულებით სამინისტროში მიმდინარე პრეზენტაციაზე განაცხადა, სქემაში ცვლილება განპირობებულია ბიუროკრატიული ფორმების აღმოსაფხვრელად, რადგან პედაგოგისთვის მნიშვნელოვანია საგაკვეთილო პროცესი, მოსწავლეებზე ორიენტირება, ახალი მიდგომების დანერგვა, რასაც სწორედ ეს ცვლილება ემსახურება.
მინისტრის თქმით, ცვლილება ეტაპობრივად განხორციელდება, რათა არ მოხდეს პროცესის რღვევა მათთვის, ვინც უკვე ჩართულია სქემაში. აღსანიშნავია ის გარემოებაც, რომ უქმდება თვითშეფასების კითხვარიც, რომელიც ნებაყოფლობითი გახდება.
„ჩვენი პრიორიტეტი და ორიენტირი მოსწავლე, მისი განვითარება და პედაგოგია, რომელიც ამას უზრუნველყოფს. არსებული სქემა კი ამის საშუალებას და შედეგს არ იძლევა, ის დღეს მხოლოდ ხელისშემშლელი ფაქტორია. მასწავლებლები გათავისუფლდებიან ბიუროკრატიისგან და შეექმნებათ საშუალება მეტი შემოქმედებითობისთვის. რამდენად კარგია მასწავლებელი, უნდა ჩანდეს გაკვეთილზე და არა ქაღალდებში“ - განაცხადა მიხეილ ბატიაშვილმა.
მისივე ცნობით, ყველა პედაგოგს, მისი ცოდნისა და უნარებიდან გამომდინარე, უნდა შეეძლოს, მიიღოს სტატუსი.
„სისტემა ნებისმიერ პედაგოგს ნებისმიერ დონეზე უნდა აძლევდეს გამოცდის ჩაბარების საშუალებას. შესაბამისად, ყველა პედაგოგს, მისი ცოდნისა და უნარებიდან გამომდინარე უნდა შეეძლოს, მიიღოს სტატუსი.
პედაგოგი კი რესურსებსა და ენერგიას უნდა ხარჯავდეს მხოლოდ საკლასო ოთახში განათლების ხარისხის ზრდის უზრუნველსაყოფად“, - განაცხადა განათლების მინისტრმა.
მიხეილ ბატიაშვილმა აღნიშნა, რომ ლადო აფხაზავა, სოფელ ჩიბათის სკოლის პრაქტიკოსი მასწავლებელი არის ნათელი მაგალითი, როგორია წარმატებული, შემოქმედებითი პედაგოგი.
მიხეილ ბატიაშვილმა ასევე განაცხადა, რომ მნიშვნელოვანია, მასწავლებლის პროფესიაში მოვიდნენ ახალი კადრები, მოხდეს ახალგაზრდების სტიმულირება და არ იყოს ბარიერები.
„აუცილებელია, განსაკუთრებით რეგიონებში, პროფესიაში მოვიზიდოთ ახალგაზრდა კადრები და არ შევუქმნათ მათ ბარიერები, განსაკუთრებით რეგიონებში,“ - განაცხადა მიხეილ ბატიაშვილმა და აღნიშნა, რომ ამისათვის სამინისტრო შესაბამის პირობებს შექმნის.
ასევე იხილეთ: მასწავლებლების კრედიტქულების დაგროვების სისტემა გაუქმდება
რა ბედი ეწევათ მასწავლებლების მიერ აქამდე დაგროვებულ კრედიტქულებს?! - ბერიკა შუკაკიძის განმარტება
„პედაგოგის ხელფასი 1 500 ლარიდან დაიწყება“- მიხეილ ბატიაშვილი
მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
ისაუბრეს დიდი ქართველი საზოგადო მოღვაწის ცხოვრებასა და შემოქმედებაზე, სამშობლოს უანგარო მსახურების მაგალითსა და ჭეშმარიტი სამოქალაქო ცნობიერების არსზე
„სასწავლო წლის ბოლოს ისევ და ისევ მოსწავლეები იცინიან“
„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს
„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“
ემოციური იყო საყვარელ მოსწავლეებთან დამშვიდობება პედაგოგებისა და სკოლის ხელმძღვანელობისთვის
ღონისძიების ფარგლებში მოსწავლეებმა წაიკითხეს ალექსანდრე პუშკინის ლექსი, რომელიც საქართველოს ეძღვნება
თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება
პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს