სიახლეები
სიახლეები

„წვიმების გამნეიტრალებლები“- მოსწავლეების გამოგონება და ბრინჯაოს მედალი ბუდაპეშტის ტურნირზე ჟიური
13-09-2022
-
+


ბუდაპეშტში გამართულ ქიმიის მე-5 საერთაშორისო ტურნირზე აბიტურიენტმა არჩილ ბენაშვილმა ამოცანის საუკეთესო პრეზენტაციისათვის სპეციალური პრიზი დაიმსახურა. გარდა ამისა, ის ინდივიდუალური ქულების საფუძველზე ბრინჯაოს მედლით დაჯილდოვდა. 

ტურნირი 16-21 აგვისტოს გაიმართა. მასში საქართველოს ქიმიის ეროვნული ნაკრები წელს პირველად მონაწილეობდა. სწორედ მის შემადგენლობაში იყო არჩილ ბენაშვილი. მათ დავალებებს თავი წარმატებით გაართვეს, განსაკუთრებით აღსანიშნავია გამოგონება, რომლის წყალობითაც მჟავა წვიმების განეიტრალებაა შესაძლებელი.

უნდა ითქვას, რომ არჩილი აქტიური მოსწავლეა. ის სხვადასხვა საგნის ეროვნულ ოლიმპიადაში მონაწილეობდა, თუმცა, როგორც ამბობს, ყველაზე დიდი გამოცდილება ქიმიის საერთაშორისო ტურნირი იყო. გარდა ამისა, ამავე ზაფხულს გერმანულის საერთაშორისო ოლიმპიადაშიც ჩაერთო.

მოსწავლემ ქიმიის მე-5 საერთაშორისო ტურნირის მიმდინარეობისა და გამოგონების შესახებ etaloni.ge-სთან ისაუბრა.

- კონკრეტულად რას ეხებოდა დავლების თემა და როგორ გაართვით თავი?

- ამოცანა, რომელიც უნდა დამემუშავებინა მჟავა წვიმებთან იყო დაკავშირებული. უნდა მომეფიქრებინა გზა, რითაც მჟავა წვიმას ისე გავანეიტრალებდი, რომ გარემოს დამატებითი ზიანი არ მისდგომოდა. თავდაპირველად, როდესაც გავიგე, რომ ეს საკითხი უნდა დამემუშავებინა, ცოტა გაოგნებული ვიყავი, რადგან მეგონა, რომ შეუძლებელი შესაძლებლად უნდა გვექცია. დავალების დამუშავება რთული იყო, რადგან აღნიშნულ თემასთან დაკავშირებით ბევრი ინფორმაცია ინტერნეტშიც არ იყო. ამიტომაც, კრეატივი უნდა გამომეჩინა და ფანტაზია გამომეყენებინა. სწორედ ასე მოვიფიქრე, თუ როგორ გამენეიტრალებინა მჟავა წვიმები.

- რა გამოხმაურებები მოჰყვა შესრულებულ დავალებას?

- გამოგონებით ჟიურის ერთ-ერთი წევრი საკმაოდ გაოცებული იყო, რადგან ეს სამუშაო ფანტაზიის უნარის ჩართვას მოითხოვდა. სხვა მონაწილეებისგანაც დიდი გამოხმაურება მოჰყვა, თუ რამდენად საინტერესო და ინოვაციური გამოგონება იყო.

- რა სარგებლის მოტანა შეუძლია თქვენს გამოგონებას?

- გამოგონებას დიდი სარგებლის მოტანა შეუძლია, რადგან მჟავა წვიმები ერთ-ერთი ისეთი პრობლემაა, რაც გარემოს აზიანებს და გარკვეული ეკონომიკური ზარალიც მოაქვს. ამიტომ რაც მეტი მეთოდი შემუშავდება იმისთვის, რომ მჟავა წვიმები გავანეიტრალოთ, მით ნაკლებ ზიანი მიადგებათ ადამიანებს, გარემოსა და ცხოველებს.

- როგორი იყო შეფასების სქემა?

-  ბუდაპეშტში ნაკრები ვიყავით და გუნდურად ვმუშაობდით. შეფასებები გუნურ ნაწილშიც იყო და ინდივიდუალურადაც გვაფასებდნენ. ზოგადად, სამუშაოები გუნდურად ფასდებოდა. როდესაც თითოეულ ამოცანას წარვადგენდით ქულებს გვიწერდნენ და ჯამდებოდა. ინდივიდუალური შეფასებაც იყო და მიღებული ქულების მიხედვით მონაწილეები ინდივიდუალურადაც ჯილდოვდებოდნენ.

- რას გვეტყვით სამომავლო გეგმებთან დაკავშირებით, სად აპირებთ უმაღლესი განათლების მიღებას?

- მე, ზოგადად, ქიმიით ვარ დაინტერესებული, მაგრამ ამავდროულად, სხვა მეცნიერებებიც მაინტერესებს, მაგალითად, ბიოლოგია. ამიტომ, სამომავლოდ მინდა როგორმე ეს ორი დარგი გავაერთიანო. აბიტურიენტი ვარ, სწავლა უცხოეთში მინდა, მაგრამ შეიძლება ჯერ აქ ჩავაბარო და შემდეგ გერმანიაში გავაგრძელო.


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

აბიტურიენტებს კვირას სამებაში დალოცავენ - საპატრიარქოს განცხადება

3 მთავარი ცვლილება ზოგადი განათლების კანონში - სიახლეები დირექტორებს, მასწავლებლებსა და მოსწავლეებს ეხება

გაძლიერებული საგნების პედაგოგებსა და სკოლებს სამინისტრო ტრენინგების შემდეგ შეარჩევს

სკოლებისა და ბაღების რეაბილიტაცია-მშენებლობას თბილისის მერია გადაიბარებს

მასწავლებლებს საშვებულებო დღეები სექტემბერში დაემატებათ - სამეურვეო საბჭოს არჩევნები

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები
„შემდგომ წარმატებებს ვუსურვებთ მოსწავლეებსაც და მასწავლებლებსაც“
 

მოსწავლეებმა დამრიგებელი სიამაყით აღევსეს, მშობლებს კი დაუვიწყარი ემოციები აჩუქეს

 

საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება