სიახლეები
სიახლეები

როგორ უნდა გაიგოს მასწავლებელმა მოსწავლეთა ინტერესები და რაში გამოადგება პედაგოგს მისი ცოდნა?
07-08-2022
-
+


სასწავლო პროცესის დაგეგმვისთვის მნიშვნელოვანია, მასწავლებელი მოსწავ­ლეთა ინტერესებს ითვალისწინებდეს. მაგალითად, გაკვეთილისთვის შეარჩიოს ისეთი სასწავლო რესურსები, რომლებიც მოსწავლეთა ინტერესს შეესაბამება.

მასწავლებელმა რომ გაკვეთლები მოსწავლეთა ინტერესებს მოარგოს, პირველ რიგში, საჭიროა, მოიპოვოს ინფორმაცია, თუ რა აინტერესებთ მათ, რა მოსწონთ, რას ფიქრობენ ამა თუ იმ საკითხთან დაკავშირებით. ამისთვის მას შეუძლია, მოსწავლეებს შეავსებინოს კითხვარი, სადაც ბავშვები მიუთითებენ სახელსა და გვარს, შემდეგ კი უპასუხებენ კითხვებს.

კითხვები ისე უნდა იყოს დასმული, რომ მოსწავლეებს პასუხი გაუმარტივდეთ, პედაგოგმა კი სასურველი ინფორმაცია გაიგოს. მაგალითად: რომელია შენი საყვარელი საგანი? რომელი ჟანრის მუსიკა მოგწონს? რას აკეთებ თავისუფალ დროს? სპორტის რომელი სახეობა მოგწონს? წარმოიდგინე, რომ შეგიძლია ნებისმიერი რამ, რა სფეროში ისურვებდი კარიერის შექმნას? რა გაგიკეთებია ისეთი, რითაც ამაყობ? რომ შეგეძლოს, როგორ დაეხმარებოდი ადამიანებს? თუ კითხვებთან ერთად სავარაუდო პასუხებიც იქნება მითითებული, მოსწავლეებს კითხვარის შევსება უფრო გაუმარტივდებათ.

მოსწავლეთა ინტერესების შესახებ ინფორმაციის შეგროვება მასწავლებელს ნე­ბისმიერ დროს შეუძლია, მაგალითად: როდესაც პირველად შედის კლასში, სასწავლო წლის დასაწყისში, კონკრეტულ გაკვეთილზე, რაიმე თემის შეს­წავლის დაწყებამდე და ა.შ.

რაში გამოადგება მასწავლებელს მოსწავლეთა ინტერესების დადგენა?

როდესაც სასწავლო მასალა ახლოსაა მოსწავლეთა ინტერესებ­თან, სწავლის პროცესი უფრო სახალისო ხდება, რაც ზრდის მოსწავლეთა ჩართულობასა და სწავლის მოტივაციას. გარდა იმისა, რომ პედაგოგი სასწავლო პროცესს უკეთესად დაგეგმავს თუ მოსწავლეთა ინტერესები ეცოდინება, მას შეუძლია განსაზღვროს ადგილმდებარეობა გასვლითი გაკვეთილის ჩასატარებლად, ან მოიწვიოს სტუმარი, რომელთან შეხვედრაც ბავშვებს მეტ ცოდნას მისცემს. კითხვარით მასწავლებელი დაადგენს მოსწავლეთა საჭიროებებს, ინტერესების დადგენა პედაგოგს ასევე დაეხმარება მოსწავლეებთან ინდივიდუალურად მუშაობაში, დავალების მიცემის დროს ან პროექტში მოსწავლეთა ჩასართავად.


კომენტარები


ეტალონი
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ახალქალაქის 44 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
2024 წლის „ახალქალაქის ეტალონი გუნდის“ წოდებისთვის ერთმანეთს 47 გუნდი ეჯიბრება
გამარჯვებისთვის ერთმანეთს დმანისის 11 სკოლის 55 მოსწავლე ეჯიბრება
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი დმანისს სტუმრობდა
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მე-6 და მე-7 კლასელებით დაკომპლექტებული გუნდები ეჯიბრებოდნენ
სიახლეები
რესურსცენტრის უფროსობის მსურველებისთვის გასაუბრებები 13 მაისიდან დაიწყება - დეტალები
პასკის ცხობა წითელ პარასკევს დაუშვებელია - როდის მზადდება სააღდგომო ტკბილეული
დიდი ხუთშაბათი - საიდუმლო სერობის, ზიარებისა და მოწაფის მიერ მაცხოვრის გაცემის წინასწარმეტყველების დღე
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ახალქალაქის 44 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
ღონისძიება მუსიკის მასწავლებლის - ნათია ბაუჟაძის მომზადებულმა სიმღერებმა კიდევ უფრო გაამრავალფეროვნა
აღსანიშნავია, რომ თითოეული მოსწავლე შესაბამის ფორმაში გამოეწყო და შეჯიბრმა წარმატებით ჩაიარა
შიდა სასკოლო ტური გაიმართა, რომელშიც მოსწავლეებით დაკომპლექტებული გუნდები მონაწილეობდნენ
მოსწავლეები პასუხობდნენ წამყვანის მიერ დასმულ ლოგიკურ და ანალიტიკურ უნარებზე გათვლილ კითხვებს
მრავალფეროვან ღონისძიებებს შორისაა ქაული ენისადმი მიძღვნილი ღონისძება, სახელწოდებით - „სიყვარულის, ლექსების და ღმერთების ენავ“ 
საინტერესო
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ახალქალაქის 44 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
2024 წლის „ახალქალაქის ეტალონი გუნდის“ წოდებისთვის ერთმანეთს 47 გუნდი ეჯიბრება
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი დმანისს სტუმრობდა
მოწესრიგებული ეზო, ბაღები, მრავალწლოვანი ხეები, ყვავილები და შადრევანი ზოგიერთი კამპუსის განუყოფელი ნაწილია
„იფიქრეთ ამაღელვებელ, ექსტაზურ, სასურველ მომავალზე და გაიყვანეთ აწმყო წინ მის შესახვედრად“
სიახლეები
საზოგადოება