1დიაგნოსტიკური შეფასება არის მოსწავლეთა მიღწევების აღწერა და საჭიროებების დადგენა, ასევე ხდება პანდემიით გამოწვეული საგანმანათლებლო დანაკარგების შესწავლა.
2. ეს არ არის გამოცდა, არც ტესტირება. მის საფუძველზე არ დაიწერება ნიშანი და ის არ ახდენს გავლენას მოსწავლის მოსწრების შეფასებაზე. დიაგნოსტიკურ შეფასებას მხოლოდ განმავითარებელი ფუნქცია აქვს; ეს არის კომპლექსური ბუნების დავალება, რომელსაც ყველა საგნის მასწავლებლები (გარდა მეორე უცხოენისა და კომპიუტერული ტექნოლოგიების) ჩაუტარებენ საკუთარ მოსწავლეებს, რათა ამით მოხდეს მათი საგანმანათლებლო საჭიროებების გაანალიზება და შესაბამისი აქტივობების დაგეგმვა მოსწავლეთა წინსვლის ხელშესაწყობად.
3.დიაგნოსტიკურ შეფასებას ჩაატარებს ინდივიდუალურად ყველა მასწავლებელი და მასში მონაწილეობას მიიღებს IV-IX კლასების მოსწავლეები;
მასწავლებლების ემოციები ხშირად მოსწავლეებზეა დამოკიდებული. მაგალითად, პედაგოგები, რომლებიც თავიანთი მოსწავლეებით ამაყობენ, შეიძლება მეტად თავდაჯერებულები, აჟიტირებულები, აქტიურები იყვნენ