სიახლეები
სიახლეები

„პანდემიის გავლენა ბავშვების მენტალურ მდგომარეობაზე მხოლოდ აისბერგის წვერია“- unicef-ის ანგარიში
06-11-2021
-
+


გაეროს ბავშვთა ფონდის უახლესი მონაცემების მიხედვით, ყოველი 7 ბავშვიდან სულ მცირე ერთ ბავშვზე ლოქდაუნებმა პირდაპირი ზეგავლენა იქონია, ხოლო 1.6 მილიარდზე მეტმა გარკვეული სახის საგანმანათლებლო დანაკარგი განიცადა.

კოვიდ-19-მა ბავშვებისა და ახალგაზრდების მენტალურ ჯანმრთელობაზე რომ იმოქმედა, ამაზე არაერთ კვლევაშია საუბარი. როგორ უნდა გავუმკლავდეთ, ამ მხრივ, არსებული გამოწვევებს, რა კეთდება ამისთვის და კიდევ რას უნდა ელოდოს სამყარო, ამაზე ინფორმაცია გაეროს ბავშვთა ფონდის ანგარიშშია გადმოცემული.

როგორც ანგარიშში ვკითხულობთ, უკანასკნელი მონაცემების მიხედვით, მსოფლიოს მასშტაბით 10-19 წლის ასაკის ყოველი 7 მოზარდიდან ერთზე მეტს აქვს მენტალური აშლილობის დიაგნოზი და ყოველწლიურად თითქმის 46,000 მოზარდი სიცოცხლეს თვითმკვლელობით ასრულებს.

გაეროს ბავშვთა ფონდის აღმასრულებელი დირექტორი ჰენრიეტა ფორე ამბობს, რომ პანდემიის გავლენა იმაზე უფრო ღრმაა, ვიდრე ეს ახლა ჩანს. მისი თქმით, ეს მხოლოდ აისბერგის წვერია.

„ზემოქმედება მნიშვნელოვანია და ეს აისბერგის მხოლოდ წვერია. პანდემიის დაწყებამდეც ძალიან ბევრი ბავშვი იმყოფებოდა მენტალური ჯანმრთელობის უგულვებელყოფილი პრობლემების წინაშე. ზედმეტად მცირეა მთავრობების მიერ ამ კრიტიკული საჭიროებების დასაკმაყოფილებლად გაწეული ინვესტიციები. არასათანადო მნიშვნელობა ენიჭება მენტალურ ჯანმრთელობასა და სამომავლო ცხოვრებისეულ მიღწევებს შორის ურთიერთკავშირს“,- განაცხადა გაეროს ბავშვთა ფონდის აღმასრულებელმა დირექტორმა ჰენრიეტა ფორემ.

გაეროს ბავშვთა ფონდის უახლესი მონაცემების მიხედვით, ყოველი 7 ბავშვიდან სულ მცირე ერთ ბავშვზე ლოქდაუნებმა პირდაპირი ზეგავლენა იქონია, ხოლო 1.6 მილიარდზე მეტმა გარკვეული სახის საგანმანათლებლო დანაკარგი განიცადა. ყოველდღიური რუტინების, განათლების, რეკრეაციული აქტივობების რღვევა და ოჯახის შემოსავალსა და ჯანმრთელობაზე ნერვიულობა ბევრ ახალგაზრდას მომავლისადმი შიშის, სიბრაზის და მღელვარების შეგრძნებას უჩენს.

აღნიშნულ ანგარიშში საუბარია იმაზეც, თუ რა შესაძლო შედეგები შეიძლება მოჰყვეს პანდემიის გავლენას.

როგორც ანგარიშში ვკითხულობთ, მენტალურ პრობლემებს შეუძლია ბავშვებისა და ახალგაზრდების ცხოვრებას, შრომისუნარიანობას, განათლებას მნიშვნელოვანი დაღი დაასვას.

„დიაგნოსტირებულ მენტალურ დაავადებებს, მათ შორის, ყურადღების დეფიციტისა და ჰიპერაქტივობის სინდრომს, შფოთვას, აუტიზმს, ბიპოლარულ აშლილობას, ქცევის აშლილობას, დეპრესიას, კვებით აშლილობას, გონებრივ ჩამორჩენილობას და შიზოფრენიას შეუძლია მნიშვნელოვანი ზიანი მოახდინოს ბავშვებისა და ახალგაზრდების ჯანმრთელობაზე, განათლებაზე, ცხოვრებაზე და შრომისუნარიანობაზე“,- ვკითხულობთ ანგარიშში.

ანგარიშში ვკითხულობთ იმასაც, თუ რა შეიძლება იყოს ამ მდგომარეობიდან გამოსავალი.

„მსოფლიოს ბავშვთა მდგომარეობა 2021“ მოუწოდებს მთავრობებს და საჯარო თუ კერძო სექტორის წარმომადგენლებს, აიღონ ვალდებულება, ჰქონდეთ კომუნიკაცია და იმოქმედონ ყველა ბავშვის, მოზარდისა და აღმზრდელის მენტალური ჯანმრთელობის ხელშეწყობისათვის, დაიცვან ისინი, ვისაც დახმარება ესაჭიროება და იზრუნონ ყველაზე მოწყვლად ჯგუფებზე.


კომენტარები


ეტალონი
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ფოთში ჩატარდა
ღონისძიებას ფოთის მრავალფუნქციური სპორტული კომპლექსი მასპინძლობს
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ამჯერად ლენტეხს ესტუმრა
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ლენტეხს სტუმრობს
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
სიახლეები
ორი ავარია ბოლო ზარზე, ავტომობილებში მეთორმეტკლასელები ისხდნენ - უბედური შემთხვევა გორსა და ქობულეთში
სკოლა 41 ათასზე მეტმა მოსწავლემ დაასრულა, მათ შორის 18 წლის და მეტის 1723 ახალგაზრდაა
„თანახმა ვარ, სკოლამ დაამუშაოს ჩემი და ჩემი შვილის განსაკუთრებული კატეგორიის პერსონალური მონაცემები“ - სკოლებმა მოსწავლეთა მშობლებს დოკუმენტი გააცნეს
1000-ზე მეტ საჯარო სკოლაში რეგისტრაცია ადგილები აღარ არის - 12:00 საათის მონაცემებით პირველ კლასში 11 ათასზე მეტი ბავშვი დარეგისტრირდა
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ფოთში ჩატარდა
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
კურსდამთავრებულები, როგორც სკოლაში აღნიშნავენ, მადლიერებას გამოხატავდნენ მასწავლებლების მიმართ
სკოლის ორმა გუნდმა დამსახურებული სერტიფიკატები მოიპოვეს
სანდრომ სკოლის დასრულება საყვარელ მასწავლებლებთან ერთად აღნიშნა, გაიხსენა მათთან გატარებული საუკეთესო მომენტები...
სოფიამ შეადგინა ერთდღიანი ტური სახელწოდებით - „სულ სხვა წალკა“, რომლის მიზანია წალკაში რელიგიური და ეთნიკური მრავალფეროვნების წარმოჩენა
საინტერესო
რა ტრადიციებთანაა დაკავშირებული სკოლის დამთავრება სხვადასხვა ქვეყანასა თუ კულტურაში
ნეიროქსელი არ უშვებს გრამატიკულ შეცდომებს
გახსოვდეთ, მოსწავლეთა მიღწევებზე პასუხისმგებელი მხოლოდ თქვენ არ ხართ - არის რიგი ფაქტორები, რაც მასწავლებლის კონტროლს არ ექვემდებარება


დიფერენციაციის თეორიის საკლასო ოთახში რეალიზება მასწავლებლისთვის მნიშვნელოვანი გამოწვევაა 
უნდა დაეხმაროს თუ არა მასწავლებელი, მოსწავლეს აღმოაჩინოს აფანტაზია საკუთარ თავში?
სიახლეები
საზოგადოება