როგორ გავაუმჯობესოთ მოსწავლის მეხსიერება?- ხრიკები პედაგოგებისთვის
27-06-2020
დაკოპირებულია
-
+
რატომ ავიწყდებათ მოსწავლეებს განვლილი მასალა და როგორ უნდა დავიცვათ ამისგან?- ეს შეკითხვა ბევრ პედაგოგს აწუხებს.
არც ისაა უცხო, როდესაც გაკვეთილზე ამა თუ იმ შეკითხვაზე პასუხად იღებთ- „დამავიწყდა“.
კვლევები აჩვენებს, რომ არსებობს სტრატეგიები, რომლებიც მოსწავლეებს ინფორმაციის დამახსოვრებაში ეხმარება. პრობლემის შესწავლამ და ექსპერიმენტებმა აჩვენა, რომ პატარა ხრიკებიც კი ძალიან ეფექტური შეიძლება აღმოჩნდეს.
ეს ტექნიკები შემდეგია:
პრაქტიკული ტესტები
ნასწავლი მასალის კარგად დასამახსოვრებლად ტესტირებები ერთ-ერთი საუკეთესო საშუალებაა.
განმეორებადი აქტივობა
დაგეგმეთ აქტივობა, რომლითაც ყოველდღე განვლილ მასალას გამოიკითხავთ. მაგალითად ბლიც კითხვებს დღეში 5 წუთი მაინც რომ დაუთმოთ.
საგულდაგულო შეკითხვა
მოსწავლეებს სთხოვეთ ამა თუ იმ ფაქტის შესახებ მოგიყვნენ და ცნებები განმარტონ.
კავშირები
მოსწავლეებს აახსნევინეთ ახალი მასალები ძველთან რით არის დაკავშირებული.
რეზიუმე
მოსწავლეებს ახალ ინფორმაციაზე რეზიუმეები დააწერინეთ.
გამუქება/ ხაზგასმა
კითხვისას მნიშვნელოვანი ადგილები ხაზის გასმით ან გაფერადებით მოანიშნინეთ. გევრდებზე მნიშვნელოვანი ინფორმაციის შემცველი პატარა სტიკერებიც შეგიძლიათ ჩააკრევინოთ,
მნემონიკა-სიტყვები
საჭირო ცნობების დასამახსოვრებლად ძირითადი სიტყვები ან თემასთან დაკავშირებული სიტყვები ჩამოაწერინეთ.
ტექსტის სახეები
შეეცადეთ ამა თუ იმ თემას, ინფორმაციას კონკრეტული სახეები დაუკავშიროთ.
გადაკითხვა
მასალის პერიოდულად გადაკითხვა მის დასამახსორვებლად საუკეთესი საშუალებაა.