სიახლეები
ინტერვიუ

გაიცანით 24 წლის გოგონა, რომელსაც სურს მთაში ასწავლოს - „სკოლებს ახალგაზრდა პედაგოგები უფრო სჭირდებათ“
08-12-2019
-
+


„ორი რამ მანიჭებს სიამოვნებას: სწავლების პროცესი და ბუნებაში ყოფნა“ - ამბობს 24 წლის ფიქრია კიკილაშვილი, რომლის ოცნება მთაში წასვლა და მასწავლებლად მუშაობაა.

მაგისტრატურის მეორე კურსის სტუდენტს, პროფესიით ფილოლოგს მასწავლებლობა ბავშვობიდან სურს: სკოლის პერიოდში ბაძავდა თავის საყვარელ პედაგოგს და უნდოდა მისნაირი ყოფილიყო.

ფიქრია თავის რაიონში, სიღნაღში, დაბრუნებას და დაგროვილი ცოდნის საკუთარ კუთხის მოსწავლეებისთვის გადაცემას აპირებს. სკოლაში მასწავლებლად არასოდეს უმუშავია, თუმცა აღნიშნავს, რომ ბავშვებთან ურთიერთობისა და სწავლების გამოცდილება აქვს.

- თქვენთვის ბავშვებთან ურთიერთობა რას ნიშნავს?

- ბავშვებთან ურთიერთობა ჩემთვის ყველაზე დიდი სიამოვნებაა. დღე ისე თუ გავა, რომ მოსწავლე ან პატარა ბავშვი არ მყავს, ვისაც შემიძლია ჩემი ცოდნა გადავცე, ვფიქრობ, ის დღე დაკარგულია.

- მასწავლებლობა რამ გადაგაწყვეტინა?

- ჩემი ბავშვობის ოცნება იყო, რომ მასწავლებელი ვყოფილიყავი. ერთ-ერთი საუკეთესო მასწავლებელი მყავდა და მაქსიმალურად ვცდილობდი მისთვის მიმებაძა.

ორი რამ მანიჭებს სიამოვნებას: სწავლების პროცესი და და ბუნებაში ყოფნა. „მასწავლებლის ეროვნულმა სკოლამ“ შესაძლებლობა მომცა ორივე მქონდეს. დღეს მაღალმთიან რაიონებში მასწავლებლების პრობლემაა და მზად ვარ ჩემი ცოდნით იქ მცხოვრებ ბავშვებს დავეხმარო. 

- ყველაზე მეტად სად გინდა, რომ ასწავლო?

- სიღნაღში მინდა წასვლა. მე თვითონაც სიღნაღის რაიონიდან ვარ და „მასწავლებლის ეროვნულ სკოლაში“ რომ დავიწყე სწავლა, უპირველეს ყოვლისა, ეს აზრი მომივიდა, ჩემი განათლებით ჩემს კუთხეს დავეხმარები-მეთქი. თუმცა თუ საჭირო იქნება, მზად ვარ ნებისმიერ მთის სკოლაში წავიდე და ვიმუშაო.

მაღალმთიან რაიონებში სასწავლო რესურსების ნაკლებობაცაა. მაქსიმალურად ვეცდები, რომ მოსწავლეებს განვითარებისთვის რაც სჭირდებათ, ყველაფერი გავუკეთო.

- თუ გიფიქრია, რომ შენს გადაწყვეტილებას სირთულეები შეიძლება მოჰყვეს?

- სირთულე ყველგანაა. სირთულეა, რომ საცხოვრებელ ადგილს ტოვებ და სხვაგან მიდიხარ. არ იცი, რა პირობები და მოსწავლეების ცოდნის რა დონე დაგხვდება. თუმცა ვთვლი, რომ მონდომება თუ იქნება, ყველაფერი შესაძლებელია. ახალ გამოცდილებისთვის მზად ვარ და დიდი იმედით ველოდები მასწავლებლად მუშაობის დაწყებას. სწავლაშიც არ შემეშლება ხელი. სამაგისტრო ნაშრომზე ვმუშაობ და მას სადაც გინდა იქ დაწერ - მთაშიც, ბარშიც და თბილისშიც.

- შენი აზრით, რა მნიშვნელობა აქვს ახალგაზრდა მასწავლებლების გადაწყვეტილებას რეგიონებში წავიდნენ და ასწავლონ?

- არსებობს აზრი, სკოლიდან დიდი პრაქტიკის მქონე პედაგოგი რატომ უნდა გაუშვა და ახალგაზრდა რატომ უნდა მიიღოო. შესაძლოა, მე ისეთი ცოდნა არ მაქვს, როგორც პრაქტიკოს მასწავლებელს, რომელმაც 20-25 წელი სკოლაში გაატარა, მაგრამ თაობები, შეხედულებები, მიდგომა და სწავლების მეთოდები იცვლება, ამიტომ ვთვლი, სკოლებს ახალგაზრდა პედაგოგები უფრო სჭირდებათ.

ბავშვები თანამედროვეები არიან. პედაგოგი, რომელსაც ახალი მიდგომებით მუშაობა და განსხვავებული აზროვნების მიღება უჭირს, ბავშვებს ისეთი ცოდნას ვეღარ აძლევს, როგორც ამ სამყაროს, თანამედროვე გამოწვევებს სჭირდება. ვფიქრობ, ახალგაზრდა მასწავლებლებს ამისთვის უფრო მეტი მოტივაცია და შესაძლებლობა აქვთ.

- მომავალ ახალგაზრდა პედაგოგებს რას ეტყოდი?

- ახალგაზრდებს მინდა მოვუწოდო, რომ რაც შეიძლება მეტმა გამოიჩინოს მაღალმთიან რეგიონებში სწავლების სურვილი. რაიონში მცხოვრებ ბავშვს რატომ არ უნდა ჰქონდეს შესაძლებლობა ისეთმა მასწავლებელმა ასწავლოს, როგორიც მას დღეს სჭირდება. მოსწავლემ არაფერი დააშავა იმით, რომ დაიბადა რაიონში და არა თბილისში. ისინი განსხვავებულ პირობებში არ უნდა იყვნენ. ეს ყველაფერი მასწავლებლებზეა დამოკიდებული და რაც უფრო მეტი გამოთქვამს სურვილს რეგიონში ასწავლოს, ვფიქრობ, უკეთესი განათლების დონე გვექნება.


კომენტარები


ეტალონი
„ეტალონში“ მიღწეული წარმატება მოსწავლეებისა და სრულიად სასკოლო საზოგადოებისთვის მნიშვნელოვანი მოვლენაა“
საპრიზო ადგილის მფლობელი მოსწავლეები, რესურსცენტრების ხელმძღვანელები, სკოლების დირექტორები და პედაგოგები კონკურსის ემოციების შესახებ საუბრობენ
სიახლეები
მასწავლებლების გამოცდაზე რეგისტრაცია აპრილის პირველ ნახევარში დაიწყება - NAEC
„განათლების სისტემაში ასეულობით ვაკანსია გვაქვს და ჰაერივით გვჭირდება ცოდნამიღებული ახალგაზრდები...“
ბრალდებულმა, მკვეთრი მანევრით, ნაპირიდან მოშორებით „ბანანი“ ამოატრიალა, რის შედეგადაც უჟილეტო ბავშვები ზღვაში ჩაცვივდნენ
პიროვნება
„ვფიქრობ მოსწავლეები დამახასიათებენ მეგობრულ, საყვარელ, სამართლიან მასწავლებლად“
„ბევრი ჩემი მოსწავლის ოჯახში ჩემი აღზრდილი სამი თაობა ცხოვრობს ერთად. ეს ბევრს ნიშნავს ჩემთვისაც და მათთვისაც“
„ვფიქრობ, ქარიზმა, შარმი, პიროვნული ხიბლი აუცილებელია მასწავლებლისთვის, სკოლის ლიდერისთვის“
სკოლები
კონკურსის მონაწილეები იყვნენ მე-9 და მე-10  კლასის მოსწავლეები: ნინო ყიფშიძე, მარიამ ნადირაძე, ქეთი გოგოლაძე, ლიზი ძინძიბაძე და მარიამ შეყლაშვილი
როგორც სკოლაში გვიყვებიან, დაჯილდოვდება ის მონაწილე, რომელმაც მაქსიმალური ქულის 70% და მეტი დააგროვა
მათ სხვადასხვა სახალისო აქტივობა განახორციელეს და დრო ნაყოფიერად გაატარეს
მოსწავლეების თვალი დანახული წელიწადის ყველაზე ფერადი სეზონი და საინტერესო გამოფენა - დღე, რომელიც მოსწავლეებისთვის ძალიან საინტერესო და დასამახსოვრებელი აღმოჩნდა
მოსწავლეებმა შესაძლებლობები გამოავლინეს, დრო ნაყოფიერად გაატარეს და რაც მთავარია, ცოდნა კიდევ უფრო გაიღრმავეს
საინტერესო
ამაზე საუბარი, რა თქმა უნდა, კვლევებიდან და მოსწავლეებისა თუ სტუდენტების შედეგებიდან გამომდინარე შეიძლება
საინტერესო შემთხვევაა ე.წ. მომთაბარე სკოლაც, სადაც ბავშვები განათლებას კარვებში იღებენ
სიახლეები
საზოგადოება