სიახლეები
სიახლეები

„სირთულეებთან იქნება დაკავშირებული...თუმცა ინიციატივას მივესალმები“ - სკოლებში ჩინური ენის სწავლებაზე სპეციალისტი საუბრობს
28-04-2025
-
+


სკოლებში ჩინურს, როგორც მეორე უცხოურ ენას, ისე ისწავლია - აღნიშნული ინიციატივა განათლების მინისტრმა ახალი ხედვის წარდგენისას გააჟღერა; ინფორმაციამ საზოგადოებაში არაერთგვაროვანი რეაქციები გამოიწვია - ზოგი დადებითად აფასებდა, ზოგი კი ამბობდა, ბავშვებს ჯერ მშობლიური ენა ასწავლონ სათანადოდ და ჩინურზე მერე იფიქრონო.

მთავარი კითხვა კი მაინც ისაა, რამდენად შესაძლებელია ამ ინიციატივის რეალობად ქცევა - ყველა სხვა ფაქტორს თავი რომ დავანებოთ, 2100-მდე საჯარო სკოლაში, მოსწავლეებს ჩინურის სწავლება რომ მოუნდეთ, გვყავს კი ამდენი სპეციალისტისახელმძღვანელოები თუ არსებობს? ან რომელი ასაკიდან შეიძლება ვასწავლოთ ბავშვს ჩინური ენა? - კითხვებზე პასუხების მისაღებად etaloni.ge ჩინეთის საერთაშორისო განათლების ინსტიტუტის დირექტორს, საქართველოს საერთაშორისო უნივერსიტეტის რექტორს, ელი ელისაშვილს დაუკავშირდა.

- პირველ ყოვლისა, აღვნიშნავ, რომ ინიციატივას მივესალმები... აქამდე ჩინური ენა თხუთმეტიოდე სკოლაში ისწავლებოდა, ისიც საკლუბო დონეზე და არ ჰქონდა სისტემური ხასიათი. ახლა კი შემუშავდება სტანდარტი და მორგებული იქნება ქართველ მოსწავლეებზე

- თუმცა მანამდე ალბათ დიდი სამუშაოს შესრულება მოუწევს სამინისტროს, სპეციალისტებთან ერთად... სიმართლე გითხრათ, ენის სპეციფიკიდან, მისი სირთულიდან გამომდინარე, ცოტა შორე პერსპექტივად ჩანს მეორე უცხო ენად ჩინურის დამკვიდრება.

- ძალიან საინტერესო ენაა და სხვათა შორის, უნდა აღინიშნოს, რომ ბავშვობიდან ჩინურის სწავლა ამაღლებს ანალიტიკურ და მეხსიერებით უნარებს, უნიკალურ, კოგნიტურ აქტივობად ითვლება განსხვავებით სხვა დასავლური ენებისგან... თუმცა დიახ, გეთანხმებით, რომ სირთულეებთან იქნება ეს საქმე დაკავშირებული, განათლების სამინისტროს მხრიდან გარკვეული სამუშაო იქნება ჩასატარებელი, რა თქმა უნდა, სპეციალისტების ჩართულობით, რათა სტანდარტ მოერგოს საქართველოს სასკოლო განათლებას.

- ქალბატონო ელი, სპეციალისტები საკმარისად თუ გვყავს?

პედაგოგი არ არის ბევრი, თუმცა ჩვენ ინსტიტუტს, ჩინეთის საერთაშორისო განათლების ინსტიტუტს გვყავს ქართველი და ჩინელი პედაგოგების გუნდი, იმ ბავშვებსაც, ვინც ჩვენთან სწავლობს, სისტემატურად აქვთ კარგი მიღწევები მათ შორის, საერთაშორისო გამოცდაზეც... ასე რომარის ის ძირითადი ბირთვი პედაგოგებისა, ვინც შეიძლება გაწიოს პირველადი სამუშაო, გადაამზადოს სხვა პედაგოგები...

- და განაწილდნენ 2100-მდე საჯარო სკოლაში?

- ამ რაოდენობის სკოლებისთვის ჩვენი არსებული რესურსი საკმარისი არ არის, თუმცა რიგ სკოლებში ჩინური ენის არჩევითად დანერგვით ძალიან კარგ ახალ პერსპექტივებსა და შესაძლებლობებს გავუჩენთ მოზარდებს. ამავდროულად, ეს ნაბიჯი ენის სპეციალისტებისთვისაც იქნება ახალი სტიმული, ჩაერთონ საგანმანათლებლო საქმიანობაში. დამატებითი კადრების გადამზადება ეტაპობრივად განხორციელდება, რაც საშუალებას მოგვცემს, დროთა განმავლობაში გავაფართოვოთ არეალი და უზრუნველვყოთ პროგრამაში მეტი სკოლის ჩართვა.

-რესურსი არასაკმარისია, ჩინელი მასწავლებლების ჩამოყვანა გახდება საჭირო?

- ჩემი როგორც სპეციალისტის აზრია, საწყის ეტაპზე ქართველი მასწავლებელი შევიდეს მოსწავლეებთან, რათა მშობლიურ ენაზე აუხსნას, შეცდომებზე მიუთითოს.

- მინისტრმა ისიც თქვა, სადაც სპეციალისტი არ გვეყოლება, ონლაინ ვასწავლითო... არის შესაძლებელი მსგავსი რამ?

- არსებობს სხვადასხვა პლატფორმები და ინსტრუმენტები... თუმცა ჯობს, საწყის ეტაპზე გაკვეთილები აუცილებლად პირისპირ ჩატარდეს.

- მე-5-დან მე-12 კლასის ჩათვლით რომ ისწავლის ბავშვი, მეორე უცხოურ ენას, რა დონეზე ეცოდინება ჩინური - საათობრივი დატვირთვის გათვალისწინებით?

- სისტემური მიდგომის შემთხვევაში, სკოლის დასრულებისას  ექნებათ ძალიან კარგი საფუძველი, შეძლებენ ჩინურ ენაზე მინიმუმ ქვედა საშუალო დონეზე კომუნიკაციას, საკმაოდ კარგი ენობრივი უნარ-ჩვევების ჩამოყალიბებას.

- როგორ ფიქრობთ, დავანგრევთ სტერეოტიპს, რამეს როდესაც ვერ ვიგებთ, ვამბობთ რომ ჩვენთვის ესჩინურია“?

- სრულად ამ ტერეოტიპს ვერ დავანგრევთ, თუმცა მოზარდებს ძალიან კარგი ათვისების უნარი აქვთ, პრაქტიკიდან გამომდინარე დავამატებდი იმასაც, რომ ქართველებს ზოგიერთ სხვა ქვეყნის მოსწავლეებთან შედარებით ბევრად უფრო უადვილდებათ ჩინური ენის შესწავლა, თანაც ჩინურ ენას საკმაოდ მარტივი გრამატიკა აქვს. მოთხოვნა დროსთან ერთად იზრდება და ჩინური ენის სწავლისთვის სულ უფრო მეტი მსურველი მოგვმართავს. 

- დაბოლოს, სახელმძღვანელოზეც გკითხავთ, ქალბატონო ელი - არსებობს რესურსი, რითიც მოსწავლეებს ასწავლიან ჩინურს სკოლებში?

- მხოლოდ ერთი სახელმძღვანელოა ქართულ ენაზე,ომლის ერთ-ერთი თანარედაქტორიც თავად ვარ. თუმცა ის მიზნობრივად ბავშვებზე გათვლილი არ არის. ასე რომ, თუ ჩინური, როგორც მეორე არჩევითი უცხო ენა, სკოლებში დაინერგება, უმჯობესია შეიქმნას ახალი სახელმძღვანელო, რომელიც თანამედროვე მიდგომებზე იქნება დაფუძნებული და ბავშვების ასაკობრივ თავისებურებებსა და ინტერესებს სრულად გაითვალისწინებს.


კომენტარები


ეტალონი

მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

სიახლეები

რა ფუნქცია ექნება და რას გააკეთებს სკოლებისთვის რეგიონული განვითარების სამინისტრო

„საქართველოს მოსახლეობის უდიდესი ნაწილი არ არის ორიენტირებული იმაზე, მათმა შვილებმა სწავლა გააგრძელონ ევროპულ უნივერსიტეტებში საბაკალავრო დონეზე“...

შემოდგომის დღესასწაულები სასკოლო გარემოს ჯადოსნურ ელფერს სძენს და მოსწავლეებიც დიდი ენთუზიაზმით იქცევიან ხოლმე ამ დღე-სასწაულების შემოქმედებად

აღნიშნულთან დაკავშირებით ირაკლი კობახიძემ განაცხადა, რომ „საინტერესო იქნება ამ საკითხის შესაწვლა“

თუ ვინმეს უნდა მე-12 წლის დახურვა, შესაძლებელია საზღვარგარეთ დახურონ ან შევქმნათ სპეციალიზირებული სკოლები... - ირაკლი კობახიძე დამატებით განმარტებებს აკეთებს

პიროვნება

ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

სკოლები

შემოდგომის დღესასწაულები სასკოლო გარემოს ჯადოსნურ ელფერს სძენს და მოსწავლეებიც დიდი ენთუზიაზმით იქცევიან ხოლმე ამ დღე-სასწაულების შემოქმედებად

საინტერესო

გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“

არაბთა გაერთიანებული საამიროები აქტიურად ნერგავს ხელოვნურ ინტელექტს განათლების სფეროში

როგორ მიმდინარეობს სასწავლო პროცესი საქართველოს საჯარო სკოლებში - დირექტორები etaloni.ge-ს კითხვებს პასუხობენ

სიახლეები
საზოგადოება