| მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |

კვლევით დასტურდება, რომ მასწავლებლის მოლოდინი სასწავლო პროცესში უმნიშვნელოვანეს როლს თამაშობს და რომ პედაგოგის ფსიქოლოგიურ განწყობას მოსწავლეთა აკადემიური მოსწრების გაუმჯობესება შეუძლია.
1965 წელს ამერიკელმა მკვლევარებმა რობერტ როზენტალმა და ლენორა იაკობსონმა სან-ფრანცისკოში მოსწავლეებთან ექსპერიმენტი ჩაატარეს, რომელმაც სასწავლო პროცესზე ფსიქოლოგიური განწყობის გავლენა დაადასტურა. მკვლევარებმა ტესტირება ჩაატარეს, რომელთა შედეგებით სამი ჯგუფი გამოყვეს, რომლებიც უფრო ნიჭიერები აღმოჩნდნენ და თანაკლასელებზე მაღალი IQ-ს დონე ჰქონდათ. სინამდვილეში კი, ექსპერიმენტის პირობებით, ბავშვები შემთხვევითი შერჩევის მეთოდით აირჩიეს. მაგრამ მათი მასწავლებლებისთვის ეს არ უთქვამთ, გამოაცხადეს, რომ ისინი განსაკუთრებული შესაძლებლობების მქონე, გამორჩეული და ნიჭიერი ბავშვები იყვნენ.
მასწავლებლებზე დაკვირვებისას მკვლევარებმა აღმოაჩინეს, რომ მასწავლებლები ამ მოსწავლეების მიმართ უფრო მეტ ყურადღებას იჩენდნენ, უზრუნველყოფდნენ მათთვის მეტ თავისუფლებას, ცდილობდნენ შთაგონებას და გაკვეთილების შემდეგ მათთან მეტ დროს ატარებდნენ. როდესაც მოსწავლეებს მასალის ათვისებისას პრობლემები შეექმნათ, მასწავლებელი მიიჩნევდა, რომ პრობლება არა მოსწავლეში, არამედ სწავლის მეთოდში მდგომარეობდა. წლის ბოლოს ტესტირების შედეგებმა წინა წელთან შედარებით აკადემიურ მოსწრებაში ნახტომი აჩვენა. შემდგომში აღნიშნულ ფენომენს მკვლევარებმა პიგმალიონის ეფექტი უწოდეს.
იგი აჩვენებს, რომ ჰოპოთეზის რწმენის ან ინფორმაციის სანდოობის შემთხვევაში ადამიანი გაუცნობიერებლად მოქმედებს ისე, რომ მოსალოდნელი შედეგები მიიღოს და ამით ჰოპოთეზას ამტკიცებს. აღნიშნული ეფექტი ფსიქოლოგიაში თვითქმნად წინასწარმეტყველებას მიეკუთვნება.
როგორც ექსპერიმენტი აჩვენებს, თუ პედაგოგი მოსწავლისგან კარგ შედეგებს ელოდება, ამას აკადემიური მოსწრების ამაღლება შეუძლია. აღნიშნული ფენომენი მასწავლებლისა და მოსწავლის სწორი ურთიერთქმედების შედეგია, რომელიც ნაყოფიერ საგანმანათლებლო პროცესს უზრუნველყოფს. კარგი შედეგების მოლოდინისას მასწავლებელთა ქცევა იცვლება, ისინი ხდებიან უფრო მეგობრულნი და მოსწავლეებთან ურთიერთობისას მეტად მომთმენნი, ცდილობენ შთაგონებას, იყენებენ სწავლების მრავალფეროვან მეთოდებს. ასეთ მიდგომას შეუძლია მოსწავლეებს მასწავლებლისადმი კეთილგანწყობა შეუქმნას და საკუთარ თავზე პოზიტიური სურათი ჩამოუყალიბოს. მაღალი შედეგების მოლოდინი ეს არის ფსიქოლოგიური განწყობა, რომელსაც სასწავლო პროცესის გაუმჯობესება შეუძლია.
ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
2026 წლის ეროვნულ გამოცდებთან დაკავშირებით მინისტრის ბრძანება გამოქვეყნდა
„რა თქმა უნდა, დირექტორები გასცემენ ნებართვებს, თუ...“ - მინისტრი მასწავლებლების მეორე სამსახურში დასაქმებაზე განმარტავს
ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას
„ხელმძღვანელმა ყველა ახალ, კარგ წამოწყებას, მასწავლებლისგან იქნება ის თუ მოსწავლისგან, მხარი უნდა დაუჭიროს“...
ეს მონასტრები წარმოადგენს ქართული კულტურის სარწმუნოებისა და ხელოვნების განვითარების მნიშვნელოვან ცენტრს
სკოლის ფრანგული ენის პედაგოგი, მანანა ნაროუშვილი, აკადემიური პალმის ორდენის კავალერის ტიტულის მფლობელია
მსგავსი აქტივობები ემსახურება მოსწავლეთა შემოქმედებითი უნარების განვითარებასა და სასკოლო ცხოვრების გამდიდრებას
მაშ ასე, რა უნდა ვიცოდეთ 2026 წლის მთავარი სიმბოლოს შესახებ?