სიახლეები
სიახლეები

3 გზა, თუ როგორ დაეხმაროთ მოზარდს მოტივაციის პოვნაში
01-11-2024
-
+


ზუსტად ისევე, როგორც ნებისმიერ ჩვენგანს, ზოგჯერ მოზარდებსაც უწევთ ისეთი საქმეების შესრულება, რომლის კეთების ხასიათზეც არ არიან. ასეთ დროს, არსებობს სამი ხერხი, რომლითაც მოზრდილებს შეგვიძლია მოზარდების მოტივირება:

1. შესთავაზეთ არჩევანი - სასიამოვნო შეგრძნებაა, როდესაც არჩევანი გვაქვს. კვლევები აჩვენებს, რომ მოზარდები უფრო მოტივირებულები არიან, როცა ეძლევათ შესაძლებლობა თავად აირჩიონ, როგორ მიუდგნენ სამუშაოს შესრულებას. მაგალითად, მოუსმინეთ თქვენი მოზარდის იდეებს პრობლემების გადაწყვეტის, დავალებების შესრულების ან ახალი უნარების დასწავლის გზებზე; და როცა შესაძლებელია, თავად გადააწყვეტინეთ, თუ როდის და სად უნდა შეასრულოს ის საქმეები, რასაც სთხოვთ.


2. შეაქეთ მცდელობისთვის - გაამხნევეთ თქვენი თინეიჯერი. სწორ დროს, სწორი ფორმით შექება ხელს უწყობს მოზარდის მოტივაციის ამაღლებას. შექება უნდა იყოს გულწრფელი და უნდა მიემართებოდეს ძალისხმევას, და არა ნიჭს. მაგალითად, ფრაზები, როგორიცაა „ვხედავ, რამდენი შრომა ჩადე“, ან „ვხედავ, როგორი ყურადღება მიაქციე ამ საქმეს“, ან „შთაბეჭდილება მოახდინა შენმა სიბეჯითემ”, უფრო მეტად აამაღლებს მოტივაციას, ვიდრე „ვაუ, ძალიან ჭკვიანი ხარ“. შექება, რომელიც შეიცავს წახალისებას ზეწოლის გარეშე, ხელს უწყობს მოტივაციის ამაღლებას. მაგალითად, ფრაზა „ძალიან კარგად შეასრულე ეს საქმე“ უფრო დაეხმარება მოზარდს, ვიდრე „ძალიან კარგად შეასრულე ეს საქმე, როგორც შენგან მოველოდი“.


3. მოიფიქრეთ საინტერესო წამახალისებელი ჯილდოები - ყველას სჭირდება წახალისება, ამიტომ მოიფიქრეთ საინტერესო ჯილდოები. როგორც ჩვენ, მოზრდილებს, არ გვეხალისება ყველა საქმის შესრულება, მოზარდებისთვისაც რთულია, ყველა დავალებას თანაბარი მოტივაციით მიუდგნენ. ასეთ დროს, შეგიძლიათ შესთავაზოთ, რომ ყოველი 25 წუთიანი მეცადინეობის შემდეგ დაგეგმოს 5 წუთიანი სასიამოვნო შესვენება; ან დაგეგმონ საყვარელი საჭმლის დაგემოვნება ან მეგობრებთან დროის გატარება, როგორც კი საქმეს შეასრულებენ.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

KIU-ში საჯარო ლექცია – „ხელოვნური ინტელექტი ფინანსურ ანგარიშგებასა და განათლებაში‘‘ გაიმართა

ელექტრონულ ჟურნალში მუშაობა დროებით შეიზღუდება - EMIS 

მასწავლებელთა გამოცდებთან დაკავშირებით კანონში ცვლილებები შედის - დეტალები

ტერმინები, რომელიც ბაღის ხელმძღვანელებმა და აღმზრდელ-პედაგოგებმა უნდა იცოდნენ

საკითხები და მიმართულებები რომლებსაც საკოორდინაციო საბჭო განიხილავს 

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

მოსწავლეებმა პრეზენტაციაზე საინტერესოდ ისაუბრეს საბინადრო გარემოში მცხოვრებ ორგანიზმებზე

სკოლის დირექცია მადლობას უხდის მასწავლებლებსა და მოსწავლეებს გაწეული შრომისათვის

საინტერესო

სოციალური ქსელების უსაფრთხო გამოყენება ბავშვის განვითარების ნაწილია 

განსაზღვრეთ თქვენი მიზნები და ტესტირების შედეგად გააანალიზეთ გახვედით თუ არა სასურველ შედეგზე

პრობლემის გადასაჭრელად მნიშვნელოვანია სწორი ბალანსის პოვნა სასკოლო მოთხოვნებსა და მოსწავლის ფსიქოლოგიურ კეთილდღეობას შორის 

საინტერესოა, როგორ აფასებენ მშობლიური ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო პროგრამის შემცირებას პროფესიონალები

„საბაზო საფეხურის მოსწავლეები სპექტაკლს დგამენ, დაწყებითი კლასების მოსწავლეები კი, საინტერესო საახალწლო აქტივობებს გვპირდებიან“
სიახლეები
საზოგადოება