სიახლეები
სიახლეები

გაფართოებული სასწავლო გეგმის განმარტება, მიზანი, საათობრივი განაწილება და შეფასება
25-08-2024
-
+


ეროვნულ სასწავლო გეგმაში დეტალურად არის განმარტებული რას ნიშნავს გაფართოებული სასწავლო გეგმა, რა მიზანი ადა ამოცანა აქვს და როგორც დება ამ დროს მოსწავლის შეფასება -  გაფართოებული სასწავლო გეგმით სწავლება ხორციელდება სკოლის დაწყებით, საბაზო და საშუალო საფეხურებზე მხედველობის დარღვევის მქონე მოსწავლეებისათვის. მისი ელემენტების ინტეგრირება ხდება სხვადასხვა საგანზე და ასევე სხვადასხვა სპეციალისტის მიერ (მაგ. ფსიქოლოგი, სპეცმასწავლებელი, მობილობისა და ორიენტაციის სპეციალისტი, ოკუპაციური თერაპევტი) ინდივიდუალური მუშაობის დროს.

გაფართოებული სასწავლო გეგმის მიზნები და ამოცანებია:

·         გაუჩინოს მოსწავლეს სურვილი, იყოს დამოუკიდებელი, თვითმყოფადი პიროვნება;

·         შესძინოს მოსწავლეს დამოუკიდებელი ცხოვრებისათვის აუცილებელი უნარ-ჩვევები;

·         დაეხმაროს მოსწავლეს, საკუთარი შეზღუდული შესაძლებლობის, უნარებისა და შესაძლებლობების გააზრებაში;

·         მოსწავლემ შეძლოს საკუთარი დროის იმგვარად განაწილება, რომ შეძლოს, როგორც დაკისრებული სამუშაოს შესრულება, ასევე დასვენება;

·         მოსწავლემ შეძლოს სასურველი დამხმარე საშუალების იდენტიფიცირება და გამოყენება საჭიროებისამებრ;

·         მოსწავლე ფლობდეს დამოუკიდებლად და უსაფრთხოდ გადაადგილების უნარ-ჩვევებს;

·         მოსწავლე მაქსიმალურად ეფექტიანად იყენებდეს ნარჩენ მხედველობას ნაცნობ და უცნობ გარემოში;

·         მოსწავლე კომუნიკაციას ამყარებდეს საჭიროებისა და სურვილისამებრ, კონსტრუქციული ფორმით;

·         მოსწავლემ შეძლოს, როგორც დახმარების თხოვნა, ასევე არასაჭირო დახმარებაზე უარის თქმა თავაზიანი ფორმით;

·         მოსწავლემ შეძლოს მეტად გავრცელებული პროფესიების იდენტიფიცირება და მათი წარმომადგენლების ფუნქცია-მოვალეობების განსაზღვრა;

·         მოსწავლემ შეძლოს საკუთარი შესაძლებლობებისა და უნარების გათვალისწინებით, თავისთვის შესაფერისი პროფესიების იდენტიფიცირება.

გაფართოებული სასწავლო გეგმის, მობილობა-ორიენტაციის სწავლების ორგანიზება და საათობრივი განაწილება

მისი ელემენტების ინტეგრირება ხდება სხვადასხვა საგანზე და ასევე სხვადასხვა სპეციალისტის მიერ (მაგ. ფსიქოლოგი, სპეცმასწავლებელი, მობილობისა და ორიენტაციის სპეციალისტი, ოკუპაციური თერაპევტი) ინდივიდუალური მუშაობის დროს. მაგ., კომპენსატორული აკადემიური უნარების განვითარებაზე მუშაობს როგორც ქართული ენისა და ლიტერატურის, ასევე მათემატიკისა და სპეციალური მასწავლებელი; დამხმარე საშუალებების გამოყენებას მოსწავლე შესაძლოა ეუფლებოდეს ესგ-ით გათვალისწინებულ გაკვეთილებზეც, მაგ., ქართული, მათემატიკა, ბუნებისმეტყველება, ისტორია, ფიზიკური აღზრდა და მისთ., ასევე სპეციალურ მასწავლებელთან ან ოკუპაციურ თერაპევტთან ინდივიდუალურად მუშაობისას. აღნიშნული უნარების განვითარებაზე მუშაობის პროცესი, მიზნები, აქტივობები, პასუხისმგებელი პირები და სხვა რეგულირდება მოსწავლის ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის საფუძველზე. გაფართოებული სასწავლო გეგმის სწავლების ორგანიზებასთან დაკავშირებით ასევე იხ. დანართი N1 „გაფართოებული სასწავლო გეგმის, მობილობა-ორიენტაციის სწავლების ორგანიზება და საათობრივი განაწილება“.

შეფასება

გაფართოებული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული შედეგების მიღწევისათვის გამოიყენება განმავითარებელი შეფასების ელემენტები. საჭიროების შემთხვევაში, მასწავლებელს შეუძლია მოსწავლეს მისცეს საშინაო დავალება, რაც ძირითადად მოიცავს დასწავლილის პრაქტიკულად განხორციელებას, გარემოზე დაკვირვებას და სირთულეების იდენტიფიცირებას და/ან მცირე მასშტაბიანი პროექტის მომზადებას მშობლების ჩართულობით.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ინფორმაცია აბიტურიენტებისთვის - საგამოცდო დრო და მაქსიმალური ქულები ცნობილია

რამდენი ქულა უნდა აიღოთ თითოეულ საგანში, რომ გამოცდა ჩაბარებულად ჩაგეთვალოთ - ინფორმაცია მასწავლებლის გამოცდაზე გასვლის მსურველებისთვის

პროგრამების ჩამონათვალი, რომელთაც შესაძლოა აკრედიტაცია შეუჩერდეს

ქულის სკალირების და გათანაბრების გამოთვლის მეთოდები

პირველკლასელთა რეგისტრაცია და სკოლაში დოკუმენტების წარდგენა 2 მაისიდან დაიწყება - რა უნდა იცოდეთ II ეტაპის შესახებ

პიროვნება

„მოსწავლის ნდობის მოპოვებისთვის აუცილებელია მათთან მეგობრული ურთთიერობების დამყარება“

 

 

„განათლება ქმნის თავისუფალ და მოაზროვნე ადამიანს“ – ძველი აბაშის საჯარო სკოლის დირექტორის ხედვა მოსწავლეზე, სკოლასა და მომავალზე
სკოლები

ღონისძიებას ხელმძღვანელობდა ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი, ნინო ხუხუნი

აქტივობას ხელმძღვანელობდა პედაგოგი ნონა ელკანიშვილი

ქვედა ცაგერის საჯარო სკოლის გუნდმა ინტელექტუალურ ვიქტორინაში საპრიზო ადგილი დაგიკავა
 
კონკურსის მონაწილეებსა და გამარჯვებულებს გადაეცათ სერტიფიკატები და სამახსოვრო საჩუქრები
 გავაზის საჯარო სკოლის მე-9 კლასის მოსწავლეებიპროფესიულ კოლეჯში იმყოფებოდნენ, სადაც საგანმანათლებლო პროგრამებს გაეცნენ
საინტერესო

წარმატებულ კურსდამთავრებულებს გადაეცემათ სერტიფიკატი

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება