სიახლეები
სიახლეები

გაფართოებული სასწავლო გეგმის განმარტება, მიზანი, საათობრივი განაწილება და შეფასება
25-08-2024
-
+


ეროვნულ სასწავლო გეგმაში დეტალურად არის განმარტებული რას ნიშნავს გაფართოებული სასწავლო გეგმა, რა მიზანი ადა ამოცანა აქვს და როგორც დება ამ დროს მოსწავლის შეფასება -  გაფართოებული სასწავლო გეგმით სწავლება ხორციელდება სკოლის დაწყებით, საბაზო და საშუალო საფეხურებზე მხედველობის დარღვევის მქონე მოსწავლეებისათვის. მისი ელემენტების ინტეგრირება ხდება სხვადასხვა საგანზე და ასევე სხვადასხვა სპეციალისტის მიერ (მაგ. ფსიქოლოგი, სპეცმასწავლებელი, მობილობისა და ორიენტაციის სპეციალისტი, ოკუპაციური თერაპევტი) ინდივიდუალური მუშაობის დროს.

გაფართოებული სასწავლო გეგმის მიზნები და ამოცანებია:

·         გაუჩინოს მოსწავლეს სურვილი, იყოს დამოუკიდებელი, თვითმყოფადი პიროვნება;

·         შესძინოს მოსწავლეს დამოუკიდებელი ცხოვრებისათვის აუცილებელი უნარ-ჩვევები;

·         დაეხმაროს მოსწავლეს, საკუთარი შეზღუდული შესაძლებლობის, უნარებისა და შესაძლებლობების გააზრებაში;

·         მოსწავლემ შეძლოს საკუთარი დროის იმგვარად განაწილება, რომ შეძლოს, როგორც დაკისრებული სამუშაოს შესრულება, ასევე დასვენება;

·         მოსწავლემ შეძლოს სასურველი დამხმარე საშუალების იდენტიფიცირება და გამოყენება საჭიროებისამებრ;

·         მოსწავლე ფლობდეს დამოუკიდებლად და უსაფრთხოდ გადაადგილების უნარ-ჩვევებს;

·         მოსწავლე მაქსიმალურად ეფექტიანად იყენებდეს ნარჩენ მხედველობას ნაცნობ და უცნობ გარემოში;

·         მოსწავლე კომუნიკაციას ამყარებდეს საჭიროებისა და სურვილისამებრ, კონსტრუქციული ფორმით;

·         მოსწავლემ შეძლოს, როგორც დახმარების თხოვნა, ასევე არასაჭირო დახმარებაზე უარის თქმა თავაზიანი ფორმით;

·         მოსწავლემ შეძლოს მეტად გავრცელებული პროფესიების იდენტიფიცირება და მათი წარმომადგენლების ფუნქცია-მოვალეობების განსაზღვრა;

·         მოსწავლემ შეძლოს საკუთარი შესაძლებლობებისა და უნარების გათვალისწინებით, თავისთვის შესაფერისი პროფესიების იდენტიფიცირება.

გაფართოებული სასწავლო გეგმის, მობილობა-ორიენტაციის სწავლების ორგანიზება და საათობრივი განაწილება

მისი ელემენტების ინტეგრირება ხდება სხვადასხვა საგანზე და ასევე სხვადასხვა სპეციალისტის მიერ (მაგ. ფსიქოლოგი, სპეცმასწავლებელი, მობილობისა და ორიენტაციის სპეციალისტი, ოკუპაციური თერაპევტი) ინდივიდუალური მუშაობის დროს. მაგ., კომპენსატორული აკადემიური უნარების განვითარებაზე მუშაობს როგორც ქართული ენისა და ლიტერატურის, ასევე მათემატიკისა და სპეციალური მასწავლებელი; დამხმარე საშუალებების გამოყენებას მოსწავლე შესაძლოა ეუფლებოდეს ესგ-ით გათვალისწინებულ გაკვეთილებზეც, მაგ., ქართული, მათემატიკა, ბუნებისმეტყველება, ისტორია, ფიზიკური აღზრდა და მისთ., ასევე სპეციალურ მასწავლებელთან ან ოკუპაციურ თერაპევტთან ინდივიდუალურად მუშაობისას. აღნიშნული უნარების განვითარებაზე მუშაობის პროცესი, მიზნები, აქტივობები, პასუხისმგებელი პირები და სხვა რეგულირდება მოსწავლის ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის საფუძველზე. გაფართოებული სასწავლო გეგმის სწავლების ორგანიზებასთან დაკავშირებით ასევე იხ. დანართი N1 „გაფართოებული სასწავლო გეგმის, მობილობა-ორიენტაციის სწავლების ორგანიზება და საათობრივი განაწილება“.

შეფასება

გაფართოებული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული შედეგების მიღწევისათვის გამოიყენება განმავითარებელი შეფასების ელემენტები. საჭიროების შემთხვევაში, მასწავლებელს შეუძლია მოსწავლეს მისცეს საშინაო დავალება, რაც ძირითადად მოიცავს დასწავლილის პრაქტიკულად განხორციელებას, გარემოზე დაკვირვებას და სირთულეების იდენტიფიცირებას და/ან მცირე მასშტაბიანი პროექტის მომზადებას მშობლების ჩართულობით.


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

საგამოცდო საგანი, რომელიც ყველაზე მეტმა აბიტურიენტმა გაასაჩივრა 

გათანაბრების ცხრილი გვიჩვენებს, რა ქულა შეესაბამება აპელაციებისა და გათანაბრების შემდეგ ტესტის თითოეულ საგანსა და ვარიანტში მიღებულ ნედლ ქულას

პიროვნება
„სიხალისე და გახსნილობა ბავშვებისთვის დიდი სტიმულია... ასევე მნიშვნელოვანია, გამოცდილი პედაგოგების პრაქტიკების გათვალისწინება“... 
 
„სკოლის იმედი უნდა ჰქონდეს ბავშვს! იცოდეს, რომ მასწავლებელი დაეხმარება და გზას გაუკვალავს“...
 

„ახალგაზრდა პედაგოგებს, ვინც ახლა იწყებს მუშაობას სკოლაში, ვურჩევ, იყვნენ მომთმენნი და მოუსმინონ მოსწავლეებს“...

სსიპ მელიტონ ქანთარიას სახელობის წალენჯიხის მუნიციპალიტეტის ქალაქ ჯვარის N3 საჯარო სკოლა
 
 
დირექტორის თქმით, მოსწავლისა და მასწავლებელს შორის ურთიერთობა გულწრფელობით უნდა იწყებოდეს
სკოლები
„ათდღიანი ვიზიტი ერთდროულად დატვირთული იყო სასარგებლო, საინტერესო, შემეცნებითი და გასართობი მრავალფეროვანი აქტივობებით“
საინტერესო

როგორ უნდა მიხვდეთ, რომ თქვენი შვილი ბაღისთვის მზად არ არის?

სიახლეები
საზოგადოება