სიახლეები
სიახლეები

გაფართოებული სასწავლო გეგმის განმარტება, მიზანი, საათობრივი განაწილება და შეფასება
25-08-2024
-
+


ეროვნულ სასწავლო გეგმაში დეტალურად არის განმარტებული რას ნიშნავს გაფართოებული სასწავლო გეგმა, რა მიზანი ადა ამოცანა აქვს და როგორც დება ამ დროს მოსწავლის შეფასება -  გაფართოებული სასწავლო გეგმით სწავლება ხორციელდება სკოლის დაწყებით, საბაზო და საშუალო საფეხურებზე მხედველობის დარღვევის მქონე მოსწავლეებისათვის. მისი ელემენტების ინტეგრირება ხდება სხვადასხვა საგანზე და ასევე სხვადასხვა სპეციალისტის მიერ (მაგ. ფსიქოლოგი, სპეცმასწავლებელი, მობილობისა და ორიენტაციის სპეციალისტი, ოკუპაციური თერაპევტი) ინდივიდუალური მუშაობის დროს.

გაფართოებული სასწავლო გეგმის მიზნები და ამოცანებია:

·         გაუჩინოს მოსწავლეს სურვილი, იყოს დამოუკიდებელი, თვითმყოფადი პიროვნება;

·         შესძინოს მოსწავლეს დამოუკიდებელი ცხოვრებისათვის აუცილებელი უნარ-ჩვევები;

·         დაეხმაროს მოსწავლეს, საკუთარი შეზღუდული შესაძლებლობის, უნარებისა და შესაძლებლობების გააზრებაში;

·         მოსწავლემ შეძლოს საკუთარი დროის იმგვარად განაწილება, რომ შეძლოს, როგორც დაკისრებული სამუშაოს შესრულება, ასევე დასვენება;

·         მოსწავლემ შეძლოს სასურველი დამხმარე საშუალების იდენტიფიცირება და გამოყენება საჭიროებისამებრ;

·         მოსწავლე ფლობდეს დამოუკიდებლად და უსაფრთხოდ გადაადგილების უნარ-ჩვევებს;

·         მოსწავლე მაქსიმალურად ეფექტიანად იყენებდეს ნარჩენ მხედველობას ნაცნობ და უცნობ გარემოში;

·         მოსწავლე კომუნიკაციას ამყარებდეს საჭიროებისა და სურვილისამებრ, კონსტრუქციული ფორმით;

·         მოსწავლემ შეძლოს, როგორც დახმარების თხოვნა, ასევე არასაჭირო დახმარებაზე უარის თქმა თავაზიანი ფორმით;

·         მოსწავლემ შეძლოს მეტად გავრცელებული პროფესიების იდენტიფიცირება და მათი წარმომადგენლების ფუნქცია-მოვალეობების განსაზღვრა;

·         მოსწავლემ შეძლოს საკუთარი შესაძლებლობებისა და უნარების გათვალისწინებით, თავისთვის შესაფერისი პროფესიების იდენტიფიცირება.

გაფართოებული სასწავლო გეგმის, მობილობა-ორიენტაციის სწავლების ორგანიზება და საათობრივი განაწილება

მისი ელემენტების ინტეგრირება ხდება სხვადასხვა საგანზე და ასევე სხვადასხვა სპეციალისტის მიერ (მაგ. ფსიქოლოგი, სპეცმასწავლებელი, მობილობისა და ორიენტაციის სპეციალისტი, ოკუპაციური თერაპევტი) ინდივიდუალური მუშაობის დროს. მაგ., კომპენსატორული აკადემიური უნარების განვითარებაზე მუშაობს როგორც ქართული ენისა და ლიტერატურის, ასევე მათემატიკისა და სპეციალური მასწავლებელი; დამხმარე საშუალებების გამოყენებას მოსწავლე შესაძლოა ეუფლებოდეს ესგ-ით გათვალისწინებულ გაკვეთილებზეც, მაგ., ქართული, მათემატიკა, ბუნებისმეტყველება, ისტორია, ფიზიკური აღზრდა და მისთ., ასევე სპეციალურ მასწავლებელთან ან ოკუპაციურ თერაპევტთან ინდივიდუალურად მუშაობისას. აღნიშნული უნარების განვითარებაზე მუშაობის პროცესი, მიზნები, აქტივობები, პასუხისმგებელი პირები და სხვა რეგულირდება მოსწავლის ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის საფუძველზე. გაფართოებული სასწავლო გეგმის სწავლების ორგანიზებასთან დაკავშირებით ასევე იხ. დანართი N1 „გაფართოებული სასწავლო გეგმის, მობილობა-ორიენტაციის სწავლების ორგანიზება და საათობრივი განაწილება“.

შეფასება

გაფართოებული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული შედეგების მიღწევისათვის გამოიყენება განმავითარებელი შეფასების ელემენტები. საჭიროების შემთხვევაში, მასწავლებელს შეუძლია მოსწავლეს მისცეს საშინაო დავალება, რაც ძირითადად მოიცავს დასწავლილის პრაქტიკულად განხორციელებას, გარემოზე დაკვირვებას და სირთულეების იდენტიფიცირებას და/ან მცირე მასშტაბიანი პროექტის მომზადებას მშობლების ჩართულობით.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

საბავშვო ბაღებისთვის ავტორიზაციის გავლის განრიგი გამოქვეყნდა - იხილეთ სრული სია

პროგრამა ჯამში მოიცავს 10 რეგიონის, 25 მუნიციპალიტეტის 82 საჯარო სკოლასა და 7812 მოსწავლეს

გამოიწვევს თუ არა ვირუსები სკოლებსა და ბაღებში მასობრივ გაცდენებს - ჩხაიძე აქტუალურ კითხვას პასუხობს

არაერთი ჯილდოსა და მიღწევის მქონე პედაგოგი მასწავლებლის ეროვნულ პრემიაზე ორივე სკოლამ წარადგინა

რა ინფორმაციის გამოკვრის ვლადებულება აქვს სკოლას შენობაში და რატომ უნდა შეხვდნენ დირექციის წევრები მოსწავლეებსა და მათ კანონიერ მეურვეებს

პიროვნება

არაერთი ჯილდოსა და მიღწევის მქონე პედაგოგი მასწავლებლის ეროვნულ პრემიაზე ორივე სკოლამ წარადგინა

„იმ სკოლის ხელმძღვანელი გავხდი, სადაც ვსწავლობდი, სადაც ჩემი ცხოვრების მნიშვნელოვანი წლები გავატარე და სადაც ჩემი შვილები გავზარდე...“

„როცა მოსწავლე გავხდი განცდა მქონდა თითქოს სხვა სამყაროში მოვხვდი“ 

„ვისაც წელს არ გაუმართლა და ვერ გახდნენ სტუდენტები, ვეტყოდი, რომ არასდროს დანებდნენ! ადამიანი არის საოცარი ქმნილება, რომელსაც შეუძლია არ დანებდეს 


სკოლები

სასკოლო საზოგადოება ყველა მოსწავლეს ულოცავს ახალი სასწავლო წლის დაწყებას და ბედნიერ, ნაყოფიერ, წარმატებულ სასწავლო წელს უსურვებს

ეს დღე ემოციური და შთაბეჭდილებებით აღსავსე იყო თითოეული მოსწავლისთვის

სასკოლო საზოგადოება მოსწავლეებს სწავლის დაწყებას ულოცავს და მათ წარმატებულ, ნაყოფიერ სასწავლო წელს უსურვებს

„დიდი მადლობა ყველას რეაბილიტირებული სკოლისათვის. ამ ლამაზი დღის მოლოცვისათვის და თანადგომისათვის“
სიახლეები
საზოგადოება