მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
სკოლამდელ დაწესებულებებში კურიკულუმის დანერგვის ახალი მეთოდოლოგიური დოკუმენტი განსაზღვრავს, რა ელემენტები უნდა იყოს წარმოდგენილი ჩარჩოში.
ინფორმაცია კურიკულუმის ჩარჩოს შესახებ - სადაც მოცემულია კურიკულუმის ჩარჩოს სახელწოდება, მითითებულია ავტორები და რომელი პროგრამისთვის (ადრეული აღზრდისა და განათლების პროგრამა, სკოლამდელი აღზრდისა და განათლების პროგრამა თუ სასკოლო მზაობის პროგრამა) არის განკუთვნილი კურიკულუმი. კურიკულუმის ჩარჩო ასევე იძლევა ინფორმაციას კურიკულუმის სტატუსის შესახებ. ეს შეიძლება იყოს დაწესებულების მიერ შექმნილი უნიკალური დოკუმენტი, ან რომელიმე ერთ კონკრეტულ არსებულ კურიკულუმში მცირედი ცვლილებების საფუძველზე შემუშავებული, ან წარმოადგენს რამდენიმე არსებული კურიკულუმის ნაზავს.
კურიკულუმის ჩარჩოს თეორიული საფუძვლები - აღწერს იმ ძირითად თეორიებს, სამეცნიერო მტკიცებულებებს და მოდელებს, რომლებსაც ეყრდნობა შექმნილი კურიკულუმის ძირითადი პრინციპები და ღირებულებები.
კურიკულუმის ჩარჩოთი განსაზღვრული მიზანი/მიზნების ნაწილში მოცემულია ის, თუ რას ემსახურება კურიკულუმი - ბავშვის მრავალმხრივი განვითარების ხელშეწყობას. ასევე, თუ შექმნილ კურიკულუმს აქვს საკუთარი სპეციფიური მიზანი/მიზნები (მაგ, ბავშვის ემოციური კეთილდღეობა, ჯანმრთელობა, ქართული, როგორც მეორე ენა და სხვა), ეს საკითხებიც ნათლად უნდა იყოს გაწერილი ჩარჩოს ამ ნაწილში.
კურიკულუმის ჩარჩოს შინაარსის კომპონენტები - აღწერს თუ რას სწავლობენ და აკეთებენ ბავშვები დაწესებულებაში. ამავე ნაწილშია განმარტებული თამაშისა და თემატური მიმართულებების მნიშვნელობა და როლი საგანმანათლებლო პროცესში.
კურიკულუმის ჩარჩოს მეთოდოლოგია - აღწერს იმ მიდგომებს, პედაგოგიურ მეთოდებს, ტექნიკებსა და სტრატეგიებს, რომლებსაც იყენებს საგანმანათლებლო პერსონალი ბავშვის განვითარების უზრუნველსაყოფად. ჩარჩოს მეთოდოლოგიურ ნაწილშია განსაზღვრული თუ როგორ არის დაბალანსებული უფროსისა და ბავშვის მიერ ინიცირებული საქმიანობები და როგორ ხდება ბავშვის ინდივიდუალური მახასიათებლებისა და ინტერესების გათვალისწინება.
ფიზიკური და საგანმანათლებლო რესურსი - აღწერს, თუ როგორაა მოწყობილი დაწესებულების ფიზიკური სივრცე. კურიკულუმის პრინციპებისა და მიდგომების გათვალისწინებით, დაწესებულება განსაზღვრავს კურიკულუმის განხორციელებისთვის საჭირო საგანმანათლებლო რესურსის ჩამონათვალს და ამ რესურსის მინიმალურ სარეკომენდაციო რაოდენობას ერთ ჯგუფზე თუ ბავშვზე, რაც კურიკულუმის ჩარჩოს დანართად შეიძლება იქნას წარმოდგენილი. მეთოდოლოგია ასევე ითვალისწინებს ისეთ საკითხებს როგორიცაა ბავშვების შეფასების მეთოდები, განრიგი და ოჯახისა და თემის ჩართულობის საკითხები.
კურიკულუმის ჩარჩოს ეფექტიანობის შეფასება - აძლევს დაწესებულებას საშუალებას, დაადგინოს რამდენად პასუხობს კურიკულუმის მიხედვით დაგეგმილი და განხორციელებული პრაქტიკა დასახულ მიზნებს. ჩარჩოს ამ ნაწილში წარმოდგენილია შეფასების ინდიკატორები, მეთოდები, პროცედურები, პერიოდულობა, კომპონენტები და კონკრეტული ინსტრუმენტები.
კურიკულუმის ჩარჩოს წყაროები და დოკუმენტაციაში მითითებულია ლიტერატურის (მეცნიერული სტატიები, წიგნები, სახელმძღავნელოები, გზამკვლევები, სამართლებრივი დოკუმენტაცია, ანგარიშები და სხვა) ჩამონათვალი, რომელიც გამოყენებული იქნა ჩარჩოს შემუშავების დროს.
გარდა ამ კომპონენტებისა კურიკულუმის ჩარჩო უნდა იძლეოდეს ინფორმაციას იმის შესახებ თუ როგორ გეგმავს დაწესებულება საგანმანათლებლო პროცესს ანუ რა პერიოდზეა გათვლილი მოკლევადიანი და გრძელვადიანი გეგმები.
შევსებული ჩარჩო აუცილებლად უნდა დამოწმდეს შესაბამისი დოკუმენტაციით (ბრძანებით).
მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
ელექტრონულ ჟურნალში რეგისტრაციის ინსტრუქცია
სახელმძღვანელოების გრიფირების წესში ცვლილებები შევიდა - რა უფლებები ენიჭებათ ენიჭება სკოლებსა და სამინისტროს
„სამი წელია მოსწავლეები სხვადასხვა სკოლაში არიან განაწილებულნი, რეაბილიტაციაზე წერილი გუშინ მივიღეთ“-მშობლების პროტესტს N157 სკოლის დირექტორი პასუხობს
„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...
„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...
„არ შეგეშინდეთ შეცდომების“ - ახალბედა პედაგოგებს შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი, თეონა მეფარიშვილი მიმართავს
სკოლის კარი მოსწავლეებმა დიდი სიხარულითა და შემართებით შეაღეს
სწავლების უჩვეულო მეთოდები - როგორ აქციოთ გაკვეთილი სახალისოდ, გაზარდოთ მოსწავლეთა ჩართულობა და ინტერესი