მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
აღსანიშნავია, რომ მაზერის საჯარო სკოლაში მნიშვნელოვანი ყურადღება ეთმობა გარემოზე ზრუნვას და ამის დასტურია მერვეკლასელების მიერ წარმოდგენილი პრეზენტაცია - თემაზე: „პლასტმასის ნარჩენების ზეგავლენა გარემოზე“.
აღსანიშნავია, რომ მოსწავლეებმა გამართეს დისკუსია იმ მწვავე პრობლემის შესახებ, რომელსაც პოლიეთილენი ჰქვია.
მაზერის საჯარო სკოლის მიერ მოწოდებულ ინფორმაციას etaloni.ge უცვლელად გიზიარებთ:
„ეკოლოგების მოკვლევით, ადამიანი გარემოს ყველაზე მეტად პოლიეთილენის ნაწარმით აბინძურებს. პოლიეთილენის პარკი თავისი ქიმიური შემადგენლობის გამო 400–1000 წელზე მეტხანს რჩება, არ არის ბიოდეგრადირებადი და რთულად იშლება. რთულია მისი რეციკლირება, დაახლოებით 96% ცელოფნის პარკებისა არ ექვემდებარება მეორედ გამოყენებას. დაშლის დროს (თუკი ასეთი ხდება) აბინძურებს ნიადაგს და მიწისქვეშა წყლებს ტოქსიკური ნივთიერებებით და აღწევს კვებით ჯაჭვში. მისი წარმოება მნიშვნელოვან თანხებთან და რესურსებთან არის დაკავშირებული, თუმცა გამოწვეული ზიანი გაცილებით დიდია. წარმოების პროცესში გამონაბოლქვი აბინძურებს ჰაერს. ცელოფნის პარკები რეალურ საფრთხეს უქმნის ცოცხალ ბუნებას, ადვილად გადაიტანება ქარის მიერ ტყეებში, ზღვებში, ოკეანეებში, მდინარეებსა და ტბებში. დაახლოებით 1 მილიარდი ზღვის ფრინველი და ძუძუმწოვარი იღუპება წელიწადში პოლიეთილენის პარკების გადაყლაპვის გამო.
- რა ზიანის მოტანა შეუძლია პოლიეთილენს ადამიანისთვის?
- პოლიეთილენის წვა საფრთხეს უქმნის ადამიანის ჯანმრთელობას. მისი წვის დროს გამოიყოფა ტოქსინები, მავნე ნივთიერებები რომელიც აბინძურებს ატმოსფეროს, ეს პროცესი ხელს უწყობს სათბურის ეფექტის შექმნას, რაც თავის მხრივ იწვევს კლიმატის გლობალურ ცვლილებას. ფაქტიურად პოლიეთილენი გვევლინება უკვდავი ნაგვის სახით, რომელიც მნიშვნელოვან ზიანს აყენებს ბიომრავალფეროვნებასა და ეკოგარემოს შენარჩუნებას აფერხებს.
- როგორ შეიძლება ამ პრობლემის გადაჭრა?
- მათი განადგურება ისე, რომ გარემოს ზიანი არ მიაყენოს, ძალიან დიდი პრობლემაა, რადგან მათ შეგროვებას დიდი დრო სჭირდება, შეგროვების შემდეგ კი საჭიროებს სპეციალურ გადამუშავებას. მათი გაუვნებლობის ერთადერთი გამოსავალი პოლიეთილენის პარკების შეზღუდული რაოდენობით გამოყენებაა.
ჩვენი სკოლის მოსწავლეებისთვის საკმაოდ საინტერესო აღმოჩნდა ამ თემის მიმოხივა და ალტერნატივების შემუშავება.
პროექტის წარმდგენები გახლდნენ მაიკო ვეზდენი, ქეთევან ვეზდენი და სერგი ვიბლიანი; პრეზენტაციის ფორმატის შემქმნელები - ლიზი კვანჭიანი და იასე ვეზდენი; ტექნიკური შემსრულებელი - საბა კვიციანი.
მადლობას ვუხდით თითოეულ პედაგოგსა და მოსწავლეს დასწრებისა და ყურადღებით მოსმენისათვის!.
ვიმედოვნებთ, რომ თითოეულ ჩვენგანს გააჩნია მოქალაქეობრივი პასუხისმგებლობა და მზრუნველობა გარემოს მიმართ“!
მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
საპროტესტო აქციების ფონზე, რომელსაც 19 ადამიანი ემსხვერპლა, ნეპალის პრემიერ-მინისტრი გადადგა.
დაფინანსების მოპოვების უფლება აქვს აკრედიტებულ საგანმანათლებლო პროგრამაზე 2025 წლის საერთო სამაგისტრო გამოცდების შედეგად ჩარიცხულ უცხო ქვეყნის მოქალაქეს
„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...
„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...
„არ შეგეშინდეთ შეცდომების“ - ახალბედა პედაგოგებს შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი, თეონა მეფარიშვილი მიმართავს
მაია ლაპიაშვილი, მასწავლებლის ეროვნული ჯილდოს ფინალისტებს შორისაა
რა ცოდნა და უნარები მოეთხოვებათ მასწავლებლებს - პედაგოგიური განათლება სხვადასხვა ქვეყანაში
სწავლების უჩვეულო მეთოდები - როგორ აქციოთ გაკვეთილი სახალისოდ, გაზარდოთ მოსწავლეთა ჩართულობა და ინტერესი