„მოსწავლეებმა დაასკვნეს, რომ უნდა აშენონ ქვეყანა, სადაც ელიოზი არ იქნება მშიერი“- თბილისის N62 სკოლაში პროექტი - „ქვეყანა ჭრელია“, ჩატარდა
12-11-2021
დაკოპირებულია
-
+
ჟიული შარტავას სახელობის ქალაქ თბილისის N62 საჯარო სკოლის მე-8 კლასში, პედაგოგ ლიზი ნიჟარაძის ხელმძღვანელობით, პროექტი - „ქვეყანა ჭრელია“, ჩატარდა.
მოსწავლეებმა გიორგი ლეონიძის „ნატვრის ხის“ მიხედვით, ადამიანთა დარღვეული უფლებების მაგალითები გამოკეთეს.
პროექტში მოსწავლეებმა თავიანთი შემოქმედებითი უნარები და შესაძლებლობები გამოავლინეს.
„ქვეყანა ჭრელია, უამრავი ინდივიდისგან შედგება, მთავარი დაცული უფლებაა, რადგან ეს განსაზღვრავს ჩვენს თავისუფლებას. სასკოლო პროექტის - „დაცული უფლებები შენი თავისუფლებაა“, ფარგლებში მენტორმა მასწავლებელმა, ლიზი ნიჟარაძემ, მე-8 კლასის მოსწავლეებთან ერთად, განახორციელა პროექტი „ქვეყანა ჭრელია“. პიროვნება საზოგადოებასა და სამყაროში მუდმივად ეძებს საკუთარ ადგილს, ძიებისას უამრავ პრობლემას აწყდება: განდევნას, უარყოფას, ძალადობას. მათგან მხოლოდ მცირედი პოულობს საკუთარ ადგილს, ხვედრს, აღასრულებს მისიას და პირნათელი მიდის იმქვეყნად. კვალის დატოვებას, ნიჭის გამოვლენას, საკუთარი მისიის აღსრულებას ხშირად ხელს უშლის სხვადასხვა მიმართულებით დარღვეული უფლებები, რაც კარგად გამოიკვეთა გიორგი ლეონიძის ნაწარმოებში „ნატვრის ხე“. ერთმანეთისგან სრულიად განსხვავებული პიროვნებების ცხოვრების გაცნობისას მოსწავლეებმა გამოკვეთეს ადამიანთა დარღვეული უფლებები: ფსიქოლოგიური ძალადობა (ფუფალა), ფიზიკური ძალადობა (მარიტა), ომი (დეიდა მაიკო), შეუსაბამო გარემო (თაღრია), სიღარიბე (ელიოზი) და სხვ. პროექტზე მუშაობისას მოსწავლეებმა იფიქრეს, იმსჯელეს, განიხილეს პერსონაჟთა სახეები და მათი საცხოვრებელი გარემო, საზოგადოება, პრობლემები, გულით შეიყვარეს ლეონიძისეული სამყარო, გახდნენ პერსონაჟთა გულშემატკივრები და დაასკვნეს, რომ უნდა აშენონ ქვეყანა, სადაც ელიოზი არ იქნება მშიერი, სადაც არ იქნება ომი, რომ ცრემლი არ ჰქონდეს თვალზე დეიდა მაიკოს, სადაც ყველა იქნება თანასწორი, არ დასჭირდებათ ჭერმის ხეების გაყიდვა, პატივს სცემენ ფუფალას, არ გაწირავენ მარტოობისთვის, სადაც გუთნისდედა თავისი შრომის ნაყოფს დამსახურებულად და ღირსეულად მიითვლის.... პრეზენტაციამ და მუშაობის პროცესმა საინტერესოდ და ნაყოფიერად ჩაიარა. ჩვენ ვქმნით უკეთეს მომავალს“,- წერს ლიზი ნიჟარაძე.
მასწავლებლების ემოციები ხშირად მოსწავლეებზეა დამოკიდებული. მაგალითად, პედაგოგები, რომლებიც თავიანთი მოსწავლეებით ამაყობენ, შეიძლება მეტად თავდაჯერებულები, აჟიტირებულები, აქტიურები იყვნენ