საქართველოს სათამაშოების ბაზრის კონტროლის მექანიზმის დანერგვას, ევროკავშირთან ასოცირების შეთანხმება ავალდებულებს. აღნიშნულ ევროდირექტივაზე ეკონომიკური პოლიტიკის კვლევის ცენტრმა პოლიტიკის დოკუმენტი მოამზადა, სადაც საუბარია როგორც დირექტივის არსზე, ისე საერთაშორისო პრაქტიკაზე და ამ მხრივ საქართველოში დღეს არსებულ კანონმდებლობაზე. როგორც გიორგი ბაქრაძე აცხადებს, საქართველოში სათამაშო პროდუქცია ძირითადად ისეთი ქვეყნებიდან შემოდის, სადაც უსაფრთხოების ნორმები ევროკავშირის მოთხოვნებს ვერ აკმაყოფილებს. შესაბამისად, ამბობს, რომ ევროდირექტივის დანერგვა არსებულ სიტუაციას რადიკალურად შეცვლის.
"ჩვენთან ძირითადად სათამაშოები არის იმპორტირებული. როგორც აღმოჩნდა, ჩვენთან ძალიან ცოტა მწარმოებელია, შესაბამისად ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი პრობლემა რაც შეიძლება იყოს არის ის, რომ სათამაშოების დიდი ნაწილი მოდის გარკვეული რისკის მქონე ქვეყნებზე, სადაც არ არის სათამაშოების უსაფრთხოება მაღალ დონეზე. ძირითადად ასეთი ქვეყანა არის ჩინეთი და რამდენიმე სხვა ქვეყანა. ჩვენ ვერ ვიტყვით, რომ ამ ქვეყნებში არ არის სათამაშოების უსაფრთხოება, თუმცა იმის გამო, რომ არ არის იმ დონეზე, რა დონესაც ითხოვს ევროკავშირი, შესაბამისად გარკვეული რისკები არსებობს. მე არ მინდა ვთქვა, რომ ყველა სათამაშო რისკს შეიცავს. ეს არის უბრალოდ შეფასება ევროკავშირში წარმოებულთან შედარებით", - განმარტავს გიორგი ბაქრაძე.
სათამაშოების უსაფრთხოების სტანდარტებისა და ბაზრის კონტროლის მექანიზმების დასანარეგად საქართველოს დრო 2019 წლის 1 სექტემბრამდე აქვს. როგორც მწარმოებელი, ისე იმპორტიორ და დისტრიბუტორი, ვალდებული იქნება ბაზარზე განათავსოს ისეთი პროდუქცია, რომელთა ხარისხიც ევროდირექტივის მოთხოვნებს შეესაბამება.
ავტორი: ელენე გოგბერაშვილი
წყარო: bm.ge