მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
გაერო-ს ბავშვთა ფონდის სკოლამდელი აღზრდის სპეციალისტმა, ანა ჯანელიძემ „სკოლამდელი განათლების ხარისხის“ კვლევის შედეგები წარადგინა, რომლის მიხედვითაც საქართველოში 2–6 წლამდე ასაკის ბავშვების 30% უფასო სკოლამდელი განათლებას ვერ იღებს.
მისივე თქმით, გაერო-ს ბავშვთა ფონდმა, გამოცდებისა და შეფასების ეროვნულ ცენტრთან ერთად კვლევა 2017 წელს დაიწყო და იგი წელს დასრულდა.
კვლევის ფარგლებში გამოიკითხა ყველა მუნიციპალიტეტის წარმომადგენელი, ასევე ფოკუსჯგუფები საბავშვო ბაღის დირექტორები, აღმზრდელები და მშობლები.
კვლევა 5 სხვადასხვა მიმართულებას მოიცავს, რომელთაგან ერთ–ერთი 2–6 წლამდე ასაკის ბავშვების სკოლამდელ დაწესებულებაზე ხელმისაწვდომობის საკითხის შესწავლაა.
„კვლევის შედეგები შეგვიძლია 5 სხვადასხვა სფეროდ დავყოთ. პირველი არის ხელმისაწვდომობის საკითხი. კერძოდ, რამდენად მიუწვდებათ ხელი 2–6 წლამდე ასაკის ბავშვებს საბავშვო ბაღებში მიიღონ უფასო სკოლამდელი განათლება.
კვლევამ აჩვენა, რომ ამ კატეგორიის ბავშვების 30% სკოლამდე დაწესებულებებში ჩართული არ არის. მიზეზები კვლევას არ გამოუვლენია. მუნიციპალიტეტების უმრავლესობაში, მათ შორის დიდ ქალაქებსა და თბილისში, ოჯახებს აქვთ სურვილი, მაგრამ საბავშვო ბაღებში ადგილები ფიზიკურად არ არის. სოფლების შემთხვევაში კი ზოგან ბაღი საერთოდ არ არის და ამიტომ ვერ სარგებლობენ სკოლამდელი განათლებით.
ჩვენ არ გვაქვს მონაცემები რამდენი სოფელია, რომელსაც ბაღი არ აქვს, მაგრამ ჩვენ გვაქვს მონაცემები სოფელში მცხოვრები ბავშვების რამდენი პროცენტი დადის და ეს გახლავთ მხოლოდ 46%“, – განაცხადა ანა ჯანელიძემ.
მისივე თქმით, არიან სოციალურად დაუცველი ოჯახებისა და ეროვნული უმცირესობების ბავშვები, რომელთაც სკოლამდელ განათლებაზე ხელი უფრო ნაკლებად მიუწვდებათ. კერძოდ, ეთნიკური უმცირესობის მხოლოდ 33% მიუწვდება ხელი სკოლამდე განათლებაზე, ხოლო სოციალურად დაუცველი ოჯახების ბავშვების მხოლოდ 50% დადის საბავშვო ბაღში.
მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
რომელი უნივერსიტეტის საგანმანათლებლო პროგრამებზე ჩაირიცხა ყველაზე მეტი აბიტურიენტი
მასწავლებლების შერჩევისას დირექტორის რეკომენდაცია სავალდებულოა - პედაგოგები შედეგების ანალიზისა და რეპლიკაციის გეგმის საფუძველზე შეირჩევიან
„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...
„როცა მასწავლებელი ხედავს, რომ მისი ხმა ისმის - ის ხდება მოტივირებული“ - შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი
„სკოლაში უნდა შეიქმნას გარემო, სადაც სწავლა იწყება სითბოთი, არა შიშით“ - შუამთის საჯარო სკოლის დირექტორი თეონა მეფარიშვილი-
„გრანტები და სასურველი უნივერსიტეტები“... ასე ეხმაურება სკოლა კურსდამთავრებულთა სტუდენტობას
საჯიჯაოს საჯარო სკოლის პროფესიონალი პედაგოგიური საზოგადოება, დირექციის მხარდამხარ, უწყვეტად ზრუნავს მოსწავლეთა მრავალმხრივ განვითარებაზე