სიახლეები
სიახლეები

„მასწავლებელმა მხოლოდ გაკვეთილი კი არ უნდა ჩაატაროს და გაიქცეს სხვა სამსახურში, არამედ ეცალოს, რათა დარჩეს სკოლაში“
05-12-2023
-
+


მანანა რატიანმა, USAID საბაზისო განათლების პროგრამის მასწავლებლის მომზადების კომპონენტის დირექტორმა, სატელევიზიო ეთერში მასწავლებლების პროფესიულ განვითარებაზე ისაუბრა და განაცხადა, რომ საფუძვლიანი კვლევა, რამდენად დაკავშირებული სტატუსი სწავლების ხარისხთან, არ არსებობს, თუმცა სქემის დამკვიდრებიდან „ბევრი რამ გაკეთდა სისტემაში და დღეს აბსოლუტურად განსხვავებული გაკვეთილები ტარდება“.

„შეიძლება, ვიღაცები ყოველთვის იყვნენ პროფესიონალები, მაგრამ მას შემდეგ გაკვეთილის პარადიგმა შეცვლილია - გვჭირდება მოსწავლეზე ორიენტირებული სწავლება, შემოქმედებითი პროცესები, კრიტიკული აზროვნება საკლასო ოთახში და ამ ყველაფერს მასწავლებელი რომ აკეთებდეს, მხოლოდ საგნის ცოდნა აუცილებელი, მაგრამ არასაკმარისი პირობაა“, - დასძინა მანანა რატიანმა, რომელიც წლების წინ მასწავლებლის სახლის დირექტორის მოადგილე იყო.

რა უნდა გაკეთდეს, რომ განათლების სისტემა იყოს უკეთესი და საით უნდა წავიდეს სქემა? - აღნიშნულ კითხვაზე რატიანმა განაცხადა, რომ ადრე სქემა იყო კონკრეტულ მასწავლებელზე ორიენტირებული, თუმცა სამომავლოდ, აჯობებს კომპლექსური მიდგომების დამკვიდრება:

„სქემა უფრო მეტად იყო ორიენტირებული კონკრეტულ მასწავლებელზე და ის თითქოს სკოლის გარეშე, დამოუკიდებლად ვითარდებოდა...  დღეს თუკი ვსაუბრობთ მასწავლებელზე, უნდა ვილაპარაკოთ სკოლაზე, ინსტიტუციაზე, სისტემაზე მთლიანად. მასწავლებლის პროფესიული განვითარება დიდწილად უნდა ეფუძნებოდეს სკოლის ბაზაზე პროფესიულ განვითარებას, იმიტომ, რომ პედაგოგები დადიან აქა-იქ ტრენინგებზე და ეს შეიძლება კარგიც იყოს, მაგრამ მიმაჩნია, რომ ძირითადად, პროფესიული დიალოგი უნდა მიდიოდეს სკოლაში; მასწავლებელი, პირველ რიგში თავის გამოწვევებზე პასუხს უნდა იღებდეს კოლეგებისგან. ამისთვის კი გვჭირდება მეტი დრო; მასწავლებელმა მხოლოდ გაკვეთილი კი არ უნდა ჩაატაროს და გაიქცეს სხვა სამსახურში, არამედ ეცალოს, რათა დარჩეს სკოლაში, დაელაპარაკოს კოლეგებს... აქვე ინფრასტრუქტურაც მნიშვნელოვანია, ორ-სამ ცვლიან სკოლებში მასწავლებლებს არ აქვთ სივრცე, სადაც დასხდებიან და ამ საკითხებს განიხილავენ; ასევე კათედრებსაც უნდა ჰქონდეთ სივრცე...

მასწავლებლებს, იმისთვის პრომ პროფესიულად განვითარდნენ, სჭირდებათ ინსტიტუცია - სკოლა, რომელიც ამაში უწყობს ხელს; ასევე მნიშვნელოვანია გარემექანიზმები, სტატუსის ამაღლება და სკოლის მიღმა აუცილებლად უნდა ეგულებოდეს ორგანიზაცია, რომელიც მის პროფესიულ განვითარებაზე ზრუნავს, მაგრამ პირველ რიგში, ყველაზე დიდი დოზით, პროფესიული განვითარება უნდა მიმდინარეობდეს სკოლის დონეზე“.


კომენტარები


ეტალონი
„ეტალონში“ მიღწეული წარმატება მოსწავლეებისა და სრულიად სასკოლო საზოგადოებისთვის მნიშვნელოვანი მოვლენაა“
საპრიზო ადგილის მფლობელი მოსწავლეები, რესურსცენტრების ხელმძღვანელები, სკოლების დირექტორები და პედაგოგები კონკურსის ემოციების შესახებ საუბრობენ
სიახლეები
ყველა სკოლამ სამინისტროსგან ახალი დოკუმენტი მიიღო - ზოგადი განათლების 9 მიზანი ცნობილია
სტატუსშეჩერებული სტუდენტების საყურადღებოდ - 1-ელი მარტიდან 5-წლიანი ვადის ათვლა თავიდან დაიწყება
განათლების მინისტრი პედაგოგებსა და სასკოლო საზოგადოების წარმომადგენლებს მიმართავს, მიაწოდონ რეკომენდაციები
ანაზღაურებად სტაჟირებას წელს 3 ათასამდე კურსდამთავრებული სახელმწიფო სტრუქტურებში გაივლის - სტაჟირებები სავარაუდოდ სექტემბრიდან დაიწყება
ზგემ-ის პირველადი დოკუმენტი მზად არის - პრემიერმა საჯარო განხილვები დააანონსა
პიროვნება
„დღეს რომ ასეთი წარმატებული ვარ, დირექტორისა და არაჩვეულებრივი პედაგოგიური გუნდის დამსახურებაა“
ღვთის წყალობით,  მეუფე მექლისედეკის ლოცვა კურთხევითა და ჩვენი პედაგოგების მუხლჩაუხრელი შრომით კვლავაც გავაგრძელებთ ერისა და ეკლესიის სასიქაუდლო და საამაყო მამულიშვილების აღზრდას
სკოლები
კითხვები ეხებოდა 1801-1921 წლებში განხორციელებულ მოვლენებს - საქართველოს ისტორიასა და მის მნიშვნელოვან დეტალებს
„Whats scares you most“ - წყალტუბოს N2 საჯარო სკოლაში საინტერესო ინგლისურენოვანი პროექტი განხორციელდა
საინტერესო
გთავაზობთ ლექსებს, რომელთა ცოდნაც ბავშვებს დედის დღეს გამართულ ზეიმზე გამოადგებათ
იმისთვის, რომ გამოიმუშაოთ მოთმინების უნარი, უცხოელი ექსპერტები გიზიარებთ 4 რჩევას
რამდენი მოსწავლე უნდა იყოს ერთ კლასში და რა შემთხვევაში დაიშვება გამონაკლისი?
„დროთა განმავლობაში, ის სმენისა და მხედველობის გაუარესებასთან დაკავშირებულ პრობლემებს შეეჩეხა, მაგრამ ამან განათლების მიღებაში ხელი არ შეუშალა“
მოსწავლეებმა საკუთარი ნამუშევრები ნახეს, რომლებიც ყავის ჭიქებზე, მობილური ტელეფონის ქეისებზე და ტანსაცმელზე იყო დატანილი
სიახლეები
საზოგადოება